M262.0 lept KuBer

Založte si vlastní témata a prezentuje zde stavbu vlastních modelů od A do Z. Pouze lokomotivy, vozy či stavby. Ne kolejiště.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

M262.0 lept KuBer

Příspěvekod mariov8 » ned 10 úno, 2008 4:19 pm

Zdravim kolegove. Započal jsem se stavbou M262.0 ze stavebnice KuBer v měřítku H0. Jde to snáze než jsem si myslel. Horší bude šasi, to bude chtít mnohem více úprav než jsem si myslel. Z toho co jsem nastudoval například od Třmínků jsem si vyvinul vlastní postupy. Mám tři páječky a dobrou výbavu pro jemnou mechaniku. Chtělo by tu ještě sadu jemnějších kleštiček. Přesto pár poznámek...

- píšou-li, že lepty vodí teplo, je to pravda a to už za pár vteřin
- dřevo hoří
- dřevo hoří a smrdí, plynová pájka bez hrotu velice opatrně
- co si dopředu desetkrát člověk nepromyslí, jednou neopraví
- pájení se nebát, je to tak pouhých 5 procent pracovního času
- z malé brusky také odlétávají kousky kovu jako z "flexy"
- pájecí kapalina je opravdu pěkné svinstvo
- jedna jediná věc je nejdůležitější, dopředu si natvarovat díly
Uživatelský avatar
mariov8
 
Příspěvky: 160
Registrován: úte 10 dub, 2007 7:47 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod mariov8 » ned 10 úno, 2008 6:00 pm

Uživatelský avatar
mariov8
 
Příspěvky: 160
Registrován: úte 10 dub, 2007 7:47 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod Martin HO » ned 10 úno, 2008 9:21 pm

Mohl bys prosím přiblížit technologii stavby, zejména ohýbání radiusů čel? Předem díky.
Martin HO
 

Detaily...

Příspěvekod mariov8 » ned 10 úno, 2008 9:39 pm

Uživatelský avatar
mariov8
 
Příspěvky: 160
Registrován: úte 10 dub, 2007 7:47 pm
Bydliště: Praha

Cela

Příspěvekod mariov8 » ned 10 úno, 2008 9:49 pm

Ahoj! Cela jsem ohybal v ohybacce viz obrazek. Bez jisticiho sroubku, vetsi cast karoserie musela byt ve vzduchu (bacha na zeslabeni u dvojitych dveri), kvuli schodum ktere zvysuji karoserii tak ze neprojde moji malou ohybackou. Prouzek po prouzku, vzdy jen kousicek aby zustal finalni uhel trochu otevrenejsi nez ma byt. Pak jsem jeste hranu okna zaklepal klestickamu, ona se totiz potvora ohla s ohybanym prouzkem misto aby zustala. Nastesti ma M262 svisle bocni steny, nevim co bych delal s M240 nebo s M296...

Dulezita poznamka, lept ma chybu, je myslim na fotce 34. Chybi v jednom rohu naleptane prouzky aby se lepe ohybal. Vyresil maly rezaci kotoucek, alespon trochu.

Jinak nez tradicne jsem resil pajeni. Prvni krok nakapani pajeci kapaliny (asi mam neco bez cinu, nejaka je divna, funguje jako agresivni kalafuna), druhy krok zapajeni cinem mikropajkou (jakoby bodove) a pak rozpajet (nechat roztect) plynovou pajkou bez hrotu, vlastne jako horakem do ztracena. Slo to strasne snadno, zaklad kastle se dal slozit do hodiny.
Uživatelský avatar
mariov8
 
Příspěvky: 160
Registrován: úte 10 dub, 2007 7:47 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod stefanelmont » ned 10 úno, 2008 10:33 pm

Zatím mám stále v " placatém stavu " . Z čeho je pojezd ?

Jirka Š
Uživatelský avatar
stefanelmont
 
Příspěvky: 130
Registrován: pon 13 lis, 2006 8:29 pm
Bydliště: Beroun

Pojezd

Příspěvekod mariov8 » úte 12 úno, 2008 5:49 pm

Pojezd bude PIKO BR185: Najel asi 500m. :-) Na M262 uz ceka ve skrini asi 13 let! :-D A na motorak staci. Problem je, ze bude to chtit (ale neni to nutne, da se pouze skratit puvodni) novy ram a urcite novy hnany podvozek, tam je diference rozvoru prilis viditelna. Hnaci je taky trochu delsi ale 43mm vs 41mm se da prezit.
Uživatelský avatar
mariov8
 
Příspěvky: 160
Registrován: úte 10 dub, 2007 7:47 pm
Bydliště: Praha


Zpět na Mám rozestavěno (máme rozestavěno)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník