Tomas_C. píše:Nastříkej sádru emailovým sprayem nejlépe základního odstínu skály, to ti zamezí "pijavost" sádry. Pak začni napouštět spáry a nakonec zkus metodu suchého štetce na zvýraznění hran barvou trochu více světlejší než odstín skály...
Tomáši, to nám sděluješ svou zkušenost s použitím barev Noch, resp. WS, na něž se Alex ptal?
Já mám totiž zkušenost zcela opačnou, než radíš Ty. Krásného efektu postupných barvených přechodů a prolínání lze u těchto barev dosáhnout právě díky pijavostiu sádry a to sádry skutečné a ničím nenapuštěné! Pakliže už je sádra čímkoliv impregnovaná nebo jsou použity jiné náhražkové materiály (např. tmel na sádrokarton), barva už mnohm méně chytá, pokud vůbec. Ono totiž nejde v pravém smyslu o barvu, ale spíše a ředěné pigmenty, proto také je nutné dílo v konečné fázi úpravy zafixovat matným lakem.
alexjindra píše:Zkusil jsem jejich techniku "leopardích skvrn", ale bohužel sádra pije jak divá, takž první skvrny, které udělám, tam i zůstanou a neslejou se ..
Aby Ti technika slévání fungovala, musíš před barvením sádru hodně postříkat vodou (přídavek vhodného detergentu nezaškodí). Ona tahle technika je vůbec hodně mokrá, vodou se stříká i v průběhu barvení, postupuje se od nejsvětlejší barvy postupně po tu nejtmavší.
Výsledek mé práce s těmito barvami můžeš vidět na následujících obrázcích (již jsem je zde někde dříve publikoval):


Pozn: Upozorňuji, že tento příspěvek se týká POUZE POUŽITÍ BAREV NOCH, RESP. WOODLAND SCENICS! Nazměňovat tedy s postupy při barvení akrylátovými a jinými barvami!