Kolejiště v obýváku

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kolejiště v obýváku

Příspěvekod Dan Buchtela » pon 04 čer, 2012 6:46 am

Malá poznámka ke zhlaví skryťáku. Šlo by poněkud zkrátit, kdybys do něj jako první v pořadí (a možná i druhou, neznám přesně geometrii Tvého kolejiva) zapracoval symetrickou výhybku
Uživatelský avatar
Dan Buchtela
 
Příspěvky: 1179
Registrován: pon 13 srp, 2007 9:21 pm
Bydliště: okres ÚL

Re: Kolejiště v obýváku

Příspěvekod mizl » pon 04 čer, 2012 3:34 pm

milan ferdián píše:To by šlo.Stejný system používáme u Starých Splavu.Otázkou je,ty tam vidíš,z důvodu výměny hnacích vozidel?


Ano pod postelí mám šatník s prostorem. Je to v podstatě druhá malá místnost o rozměru 2x2m výškou 160cm. Vozidla jdou vidět a jde s nimi manipulovat. V podstatě to je toto http://www.patranaspani.cz/fotogalerie akorát , že obložené dřevem. Kolem stěn jsou police i Věšáky na bundy a jiné hadry.
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Kolejiště v obýváku

Příspěvekod mizl » pon 04 čer, 2012 3:38 pm

Dan Buchtela píše:Malá poznámka ke zhlaví skryťáku. Šlo by poněkud zkrátit, kdybys do něj jako první v pořadí (a možná i druhou, neznám přesně geometrii Tvého kolejiva) zapracoval symetrickou výhybku


Kolejivo používám klasiku Tillig TT.

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Kolejiště v obýváku

Příspěvekod mizl » úte 05 čer, 2012 8:24 pm

Jen mě tak napadlo:
při pohledu na skryté nádraží mě napadla otázka, jak otáčet lokomotivy tak, aby byli zase na konci soupravy ??

Samozřejmě nechci chodit do další místnosti, abych lokomotivu za soupravu ručně přehodil. Nemáte někdo nějaké kloudné řešení či nápad ??

mě napadlo použít přesuvnu s pohonem od fuldy ( pro DCC točnu) myslím že by to bylo možné. Myslíte si že by to bylo i reálné ??

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Kolejiště v obýváku

Příspěvekod mizl » sob 16 čer, 2012 5:41 pm

Dobrý den
Procházel jsem toto diskuzní fórum a hledal inspiraci ke koncové stanici Jirkov. Už jednou se tato problematika probírala v tomto vlákně. Nakreslil jsem si nějaké návrhy, ale pořád se mi zdají takové nějaké. Navíc bych potřeboval pomoct z rozhodnutím, která stanice by to mohla být. Stále hledám a jsem nerozhodný. Proto bych dal hlasovat která konečná stanice by zapadle do konceptu lokální tratě.

Předem děkuji Michal

Odkaz zde : http://mizl.rajce.idnes.cz/www.modely.b ... kova_9.jpg

Edit: Pro přehlednost bych jen doplnil způsob číslování. Začněme z leva, jako nádraží č. 1.
Přílohy
Návrhy Jirkova_9.jpg
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Kolejiště v obýváku

Příspěvekod milan ferdián » ned 17 čer, 2012 9:28 am

Kdepak Michale,losovačka zůstane na tobě :mrgreen:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště v obýváku

Příspěvekod mizl » ned 17 čer, 2012 9:35 am

milan ferdián píše:Kdepak Michale,losovačka zůstane na tobě :mrgreen:


Já jsem nerozhodný. S uvedených nákresů se mi zamlouvají dva. Jenže za týden to zase bude jiný. Jsou vůbec tyto návrhy smysluplné co se týče provozu ??

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Kolejiště v obýváku

Příspěvekod milan ferdián » ned 17 čer, 2012 9:53 am

Když budu zcela upřímný,tak mě se líbí ten první návrh zleva.Připomíná mi to stanici Brandýs nad Labem.Stačí otočit dvoumístnou remízu o 180°,posunout směrem nahoru.Staniční budovu posunout přesně naopak,směrem dolů.Mrkni na jejich stránky,musíš si jej najít.Jsou to paměti a doprovodná fota.Vojtas se na tuto stanici vykašlal.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště v obýváku

Příspěvekod mizl » ned 17 čer, 2012 10:06 am

Ještě tu mám jeden návrh, viz příloha

Není z mé hlavy. Viděl jsem ho myslím u p. Samohýla

Michal
Přílohy
Návrh Jirkov_10.jpg
Návrh Jirkov_10.jpg (25.37 KiB) Zobrazeno 7263 krát
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Kolejiště v obýváku

Příspěvekod radekkrupka » ned 17 čer, 2012 10:31 am

Obecně bych se v tomto případě vyhnul kusým kolejím za zhlavím, které jsou v oblouku - velmi nepraktické. Zas o tolik ti to kolej neprodlouží a z hlediska spojování vozů je to na nic.

Když to vezmu popřadě:

1 - OK, jen nevím, proč je remíza napojená až za za zhlaví a ne do sousední koleje, která by tímto byla delší.
2 (Dobruška) - OK
3 (Lednice) - Kolejová spojka za zhlavím je zbytečná. V lednici je mezi zhlavím a touto spojkou dostatečně dlouhá užitná délka koleje, tady ne. Chceš-li remízu, v Lednici dříve myslím také byla.
4 - OK, jen bych možná stanici protáhl dál k oblouku trati
5 - tohle vypadá jak vlečka. Už jen ten vjezd co není přímo to evokuje.
6+7+8 - OK, záleží na vkusu
9 - OK, ale na konci bych obě spojky směřoval k prostřední koleji. Je vyloženě výtažná. Ke skladišti/rampě je to nepraktické.

Ta poslední také není špatná
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Kolejiště v obýváku

Příspěvekod mizl » ned 17 čer, 2012 10:44 am

To radekkrupka

Díky za připomínky. Zkusím s tím něco udělat.

Ps: Bál jsem se, že provozně nějaké stanice nebudou OK. Jako v původních návrzích v tomto vlákně :oops:

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Kolejiště v obýváku

Příspěvekod mizl » pon 18 čer, 2012 9:16 pm

Hlásím malý pokrok ve výběru koncové stanice. Ze všech návrhů co jsem měl jsem vybral tyto tři stanice. Místa není hodně, ale rád bych realizoval do budoucna i posun. Dala by se napojit i nějaká malá vlečka do těchto stanic ???

Výtopna není podmínkou. Víceméně je tam jen na okrasu pro oko :wink:

Michal
Přílohy
Jirkov_13.jpg
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Kolejiště v obýváku

Příspěvekod mizl » čtv 21 čer, 2012 8:13 pm

Opět jsem si hrál ve WinTracku a zkusil zakomponovat vlečky do nádraží které jsem vybral. Mám ovšem dilema který s těchto návrhů vybrat. Poradí někdo krom Pavla ?? Rád bych slyšel víc názorů, abych mohl vybrat nebo ještě něco zlepšit.

Jinak Pavle díky :wink:
Michal
Přílohy
Vlečky_2.jpg
Vlečky.jpg
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Kolejiště v obýváku

Příspěvekod DannyK » čtv 21 čer, 2012 9:48 pm

Ten první návrh: Tovární budova skřípnutá mezi tratí a kolejí vlečky mě nesedne. Buď bych tedy skřípnul tu vlečkovou kolej mezi 2 budovy tak, že bude třeba kotelna se zauhlováním mezi tratí a vlečkou, a z druhé strany skladiště (expedice, stáčírna čehokoli apod.), nebo trochu zmírnit oblouky, a vlečku dát mezi budovy a trať.
Dále mne trochu irituje kusá kolej u skladiště, která slouží zároveň jako úvrať pro vlečku. Skladiště bych asi i s volnou skládkou hodil naproti anebo tu manipulační u skladiště napoji přes angličana do slepého zhlaví.

Ten druhý návrh: Tahá mě trochu za oči, jak jsou 2x dvě kusé šikmo proti sobě, a aspoň na mě to pak působí dojmem menšího prostoru. Jinak platí to samé o uvrati pro vlečku, uhelné sklady na takovémto koncovém nádru taky vystačí s jedinou kolejí bez výhybek.

Souhrnem: To levé zhlaví, kde z levé výhybky mám za ní pravý oblouk do další levé výhybky - Je to nepěkné, a nesedí mi to. I za cenu řezání kolejí bych to posunul tak, abych se vyhnul hraně stolu a měl normálně rozvětvené zhlaví. Být to podle mého gusta, asi bych zrušil volnou skládku tam, kde teď je, tam prdnul výpravní budovu, kolej u skladiště prodloužil na úroveň ostatních šturců, a dal do toho šturcu volnou skládku. U skladiště levá výhybka, napojující se do zhlaví. buď do angličana, nebo do proti ní ležící další levé výhybky.
DannyK
 
Příspěvky: 64
Registrován: ned 03 říj, 2010 7:26 pm

Re: Kolejiště v obýváku

Příspěvekod mizl » pát 22 čer, 2012 8:22 pm

Další návrh předhazuji.

Upravil jsem levé zhlaví. Je pravda, že vypadalo divně. Vypustil jsem výhybky na vlečkách. Volnou skládku jsem trochu zatočil, aby byla rovně s hranou modulu. Druhou vlečku jsem umístil do areálu kombinované teplárny. Teplárna může spalovat jak uhlí tak LTO. Z jedné strany je stáčení LTO a z druhé strany je možné vykládka uhlí. Tak mě napadá, že by bylo vhodnější dát do areálu dvě koleje. Jednu na stáčení a druhou na vykládku uhlí.

Abych obhájil kusou kolej u skladiště za staniční budovou:
Toto nádraží jsem převzal z netu. Líbilo se mi tak jsem ho použil. Rád bych toto nádraží trochu přepracoval. Proto ty vlečky. Rád bych totiž posun. Ta kusá kolej posun stěžuje, což je zajímavější.
Vlečky jsou na proti sobě, jelikož není dos místa na jiné řešení. Aspoň mně nenapadlo. Nerad bych zase zastavěl celou plochu, aby bylo vidět na vagóny při posunu. Pohled do kolejiště je ze strany, kde je skladiště a staniční budova. Volná skládka a oblouk na šírou trať je u zdi.

Michal
Přílohy
Vlečky_3.jpg
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron