Chvění serva závisí od kvality potenciometru a hw servozesilovače - hlavně jeho zp.vazby. Bohužel levná serva nemají tyto komponenty stabilní a někdy muže dojít k jemnému chvění když servozesilovač kmitá kolem nastavené polohy. Letečtí modeláři s tím až takový problem nemají, neboť reakce houboletu pro nejž jsou tato serva určena je daleko pomalejší ...
S tímto problémem jsem se ale dost potýkal v miniautech, kde každé škubnutí znamená při rychlosti 30km/h prakticky náraz do vedle jedoucího vozu nebo mantinelu.
Druhým problemem je teplotní stabilita serv ... kde se poloha serva mění při změně venkovní teploty - to muže znamenat sice jenom malý posun ale i 0,2mm nedolehnutí jazyka je v TT už znát, u N-ka je to už úplná katastrofa. A zase platí - čím levnější serva, tím větší problem, potenciometry se vydírají a zanášejí, pro čistění je potřeba rozebrat ... atď.
Bohužel v tomhle musím souhlasit se Zdenem - ním uváděné argumenty celkem beru. Pro použití v ŽM je konstrukce serv zbytečně komplikovaná, neboť tady nepotřebujem proporcionální plynulé udržování polohy, vysokou rychlost, nutnost každých 20ms přijmout stabilní pulz o přesné délce - a tím nutnost řešit komplikované zapojení přídavného servodekodéru na spomalení pohybu a přídavných spínaču. Síla serv je pro přestavování zbytečně veliká. Existují sice miniserva kde je možné parametry servozesilovače (koncové polohy , rychlost, pásmo necitlivosti a tlumení) nastavit elektronicky počítačem - ale ty už nepatří do cenové oblasti těch nejlevněších ... i když ani nejdražších (
http://www.kostkamodelcentrum.cz/obchod ... olozek=288 ,
http://www.horejsi.cz/pages/DetailProdu ... cislo=0702 ). Odběr běžných serv se dá síce snížit "předřazením" odporu do napájení serva ... ale to není kóšer řešení.
Celkově je teda použití serv jako nějaké "škrábání se za levým uchem pravou rukou kolem hlavy" - i když hromada lidí je s jejich použitím spokojena, z dlouhodobého provozního hlediska jsou zdrojem
potenciálních pruseru.
Řešením muže být "vykuchání servozesilovače" ze serva a jeho náhrada jinou elektronikou s nastavením a detekcí koncových poloh - tím se ale servo zdegraduje na přestavník typu želva, ale s tím - že dojetím do koncové polohy bez její detekce svojí silou zaručeně rychle zlikviduje převody ...

. Zbytečně zde ale platíme za nadbytečnou elektroniku kterou nepotřebujeme. Tohle řešení by hodně zjednodušilo konstrukci servodekodéru .. případně by se dal použít Fulduv dekodér pro želvy po mírných úpravách a stoupla by stabilita.
Takže je tady cesta k dalšímu přemýšlení a zvýšení spolehlivosti přestavníku se servy ...
TT (z analogu už digitál... ) a šilhání po N ... +malé automodely ...