novinky 2012

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: novinky 2012

Příspěvekod George V. » úte 05 čer, 2012 9:59 pm

...tak to by bylo super.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: novinky 2012

Příspěvekod Petr Zatrepalek » stř 06 čer, 2012 6:41 am

Madla jsou dosazovací nebo nalepená? Je nějaké nové info ohledně termínu výroby toho pluhu?
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: novinky 2012

Příspěvekod vvitty » stř 06 čer, 2012 6:46 am

Finalni provedeni nafotim koncem tydne a dam opet na sve stranky, toto je pracovni verze. Madla budou osazena, stejne jako u vsech modelu MTB.

Nove info ohledne pluhu zatim neni - pluh bude, ceka se na vyrobu formy ke ktere jej pujde pridat.
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2776
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: novinky 2012

Příspěvekod TTmili » stř 06 čer, 2012 9:32 am

t6791225 píše:Jo?
Mě tento nátěr teda připadá totožný stím co má model 151 o stránku zpět.
http://lokomotivy.net/zobraz2.php?rada= ... &cislo=751
http://lokomotivy.net/zobraz2.php?rada= ... &cislo=751
Ale částečně máš pravdu, některé jihlavské 749 byly jiné např. ta 018, i šumprská 365
Na této fotce je vydět rozdíl: http://lokomotivy.net/zobraz2.php?rada= ... &cislo=749


Stejně jako se říká neuč orla létat, tak by se mohlo říkat neuč jihlaváka cokoliv kolem jihlavských Bardotek. Vezmu to tedy popořadě. Myslím že když uvedu vždy pouze jednoho zástupce barevné kombinace bude to stačit, všechny je hold v hlavě nemám jak mělil barvy.
První nátěr byl na 749.039 a dalších. Byl vlastně otočeným továrním nátěrem kdy místo světle šedé byla modrá červená a místo červené modrá. Foto: http://www.prototypy.cz/zobrobr.php?fil ... 49039b.jpg
Druhý nátěr byl na 749.051 a dalších. Byl to lak hodně podobný na prototypové bardotky (751.001) kdy opět místo červené modrá, místo šedé červená. Foto: http://www.prototypy.cz/zobrobr.php?fil ... 49051c.jpg
Třetí nátěr byla kupříkladu již zmíněná 749.018. Tenhle nátěr nebyl podobný snad na nic, šedá střecha, červená bočnice a čelo s modrým obdélníkem uprostřed. Foto: http://www.prototypy.cz/zobrobr.php?fil ... name=749g1
Čtvrtý je skoro nastejno s druhým, jen jsou celá "prsa" červená. Nesla jej 749.243. Foto: http://www.prototypy.cz/zobrobr.php?fil ... 49243d.jpg
Pátý nátěr se zdá být totožný s třetím, ale 749.265 byla vždycky vyjímečná. Má jako jediná modrou střechu a je o prolis na bočnici modřejší. Foto: http://www.prototypy.cz/zobrobr.php?fil ... 49265b.jpg
Šestý nátěr byl na 749.182. Nikdy jsem si ho nevšiml na žádné jiné jihlavské 751 ani 749. Čili asi taky jediný stejně jako 749.265. Foto: http://www.prototypy.cz/zobrobr.php?fil ... 49182a.jpg

Pravdou je že poslední dva nátěry nebyli na přímo jihlavských strojích, 749.265 neměla s jihlavou nic společného, a 749.182 byla v Jihlavě od 80-tých let až do rekonstrukce na elektrické vytápění jako 751.182 (T478.1182).
Stejně tak jsem záměrně neuvedl lak například 751.119 která sice původem jihlavská je, ale nátěr dostala až v Šumperku a chyběl jí onen šedivý proužek na čele. Takhle v Šumperku jezdilo víc lokomotiv (namátkou 751.144, 751.067 a další).

Každopádně i tak máme celkem minimálně 4 přímo jihlavské nátěry, kdy u první verze se použili celkem 3 odstíny modré (749.018 je jiná než 749.019 a 749.042), stejně tak u druhé verze byli použity 2 odstíny modré (například 749.051 a 751.106 jsou jiné než 749.121). Takže se stejně dostáváme na 7 nátěrů. Myslím že tu pravdu nakonec nemám jen částečně :wink: :twisted: .


Jinak k samotné 751.151 MTB. Pěkná, povedená, konečně to vypadá s těmi tabulkami k světu. Kdy se něco takového dostane k nám do TT? Nemyslím nátěr, ten je mimo mojí epochu, ale myslím pořádné popisky a tabulky. A nebo alespoň ten albín?
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: novinky 2012

Příspěvekod klbklb » stř 06 čer, 2012 11:51 am

mlha píše:Ahoj lidi,zkoušeli jste někdo s patry projet protioblouk?Já jsem včera neprojel rádius R 600

Tak já i můj kamarád jsme při projíždění klasických Pilz výhybek- hlavně "angličanů" -pohořeli.. problémy dělají vnitřní 3-nápravové podvozky. Problém je ale v tom, že měchy se vzpříčí za kraje skříně.. bohužel. Je to fakt. Tato příčina může být i při projíždění oněch protioblouků...
Tak zbývá pilník a upravovat... po úpravě vše O.K. ! Dělá se to s těžkým srdcem.. pilovat do nového modelu.. ale hlavní je, že to pomohlo a souprava jezdí bez chyby.. (Že by soudruzi v Rivarossi někde udělali chybu?) Určitě pokud se vyhnete protiobloukům, nebo máte kvalitní štíhlé výhybky.. jste patrně bez problémů..
Luboš
klbklb
 
Příspěvky: 36
Registrován: ned 26 čer, 2011 3:22 pm

Re: novinky 2012

Příspěvekod Bald » stř 06 čer, 2012 11:59 am

Bp903: nechá se ten díl s měchem, případně celej vnitřní podvozek sehnat jako náhradní díl, zjišťoval jste někdo? Chci tam nacpat béžovej samo domo měch kterej by zároveň řešil to vzájemný omlácení článků (zkrátka by byl rozevlátej mimo profil jako to měly vozy v drtivý většině v reálu). Ten černej plast je peklo, ale ničit originál se mi nechce...
H0, ep. II-VI: DRG, DR, DB, MÁV, PKP, RŽD
USA
Digitrax - SCFXD8 Super Chief Xtra 8 Amp Duplex Radio
Uživatelský avatar
Bald
 
Příspěvky: 75
Registrován: úte 05 led, 2010 1:24 pm

Re: novinky 2012

Příspěvekod medvidek » stř 06 čer, 2012 6:44 pm

Tak i ja jsem od včera majitelem patrove jednotky od RIVI a co se tyče jizdnich vlastnosti tak velke zklamani. Na klubovem kolejišti mi vypadli oba vnitřni podvozky a na kolejišti je nejprudši oblouk o poloměru 600mm a stalo se tak po narovnani z oblouku. Na vekslich v poho. Jinak tomu neni co vytknout,vypadaji super
HO 3-4 epocha čsd DCC začinam. Pořadna mašina ma kotel a komin
Uživatelský avatar
medvidek
 
Příspěvky: 264
Registrován: pon 16 bře, 2009 12:09 am
Bydliště: Liberec

Re: novinky 2012

Příspěvekod vvitty » čtv 07 čer, 2012 6:17 am

Vcera vecer odesla testovaci verze desek s osvetlenim pro patra do vyroby. Ma mi prijiti koncem pristiho tydne... tak asi po burze budou nejake fotky.
Pokud vse dopadne dobre a nebude potreba vymyslet uplne jinak propojky, tak by prvni hotove desky mohly byt na zacatku prazdnin.
Konektory pro propojeni zrejme budou umisteny mezi vozy, mista je tam celkem dost.

Otazka na pripadne zajemce o digitalizovanou verzi - stava se vam casto ze berete vozy nekam na analog?
Na DCC a pulznich zdrojich bude osvetleni fungovat urcite, na analog by to chtelo drobnou upravu zapojeni...
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2776
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: novinky 2012

Příspěvekod George V. » čtv 07 čer, 2012 6:45 am

Michal Dalecký píše:Kauza Sergeje: pruh se bohuzel odlupuje i na prolisech bocnic ne jen v zaluziich. Vracim vsechny modely vyrobci a stahujeme je od zakazniku. Po konzultaci s panem Pokornym bude vyrobena zcela nova serie bez vyrobni vady. Udajne je chybne zvolena barva na potisk. Mezi prilisy zustal vzduch pod barvou. Predpokladam ze ROCO stahne modely od vsech vyrobcu. Je to k vzteku, protoze je to povedeny model a hlavne zvukova verze je super (dobry zvuk a dva repro). Bude to ale napraveno.


...tak jinde na netu se píše, že oficiálním důvodem stažení sergeje a výroby nové opravené serie je špatná šíře pruhu, údajně jen 4mm proti 6,9mm (600mm skutečnost). Je to tak, je pruh skutečně užší? Jde mi o to, že by to byl docela dobrý prvek jak na první pohled rozeznat vadný a model z nové opravené serie.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: novinky 2012

Příspěvekod Petr Zatrepalek » čtv 07 čer, 2012 7:29 am

medvidek píše:Tak i ja jsem od včera majitelem patrove jednotky od RIVI a co se tyče jizdnich vlastnosti tak velke zklamani. Na klubovem kolejišti mi vypadli oba vnitřni podvozky a na kolejišti je nejprudši oblouk o poloměru 600mm a stalo se tak po narovnani z oblouku. Na vekslich v poho. Jinak tomu neni co vytknout,vypadaji super


Tak to je síla... Je nějaký řešení krom předělání kolejiště, jak tento "drobný" zádrhel eliminovat?
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: novinky 2012

Příspěvekod George V. » čtv 07 čer, 2012 7:34 am

Petr Zatrepalek píše:
medvidek píše:Tak i ja jsem od včera majitelem patrove jednotky od RIVI a co se tyče jizdnich vlastnosti tak velke zklamani. Na klubovem kolejišti mi vypadli oba vnitřni podvozky a na kolejišti je nejprudši oblouk o poloměru 600mm a stalo se tak po narovnani z oblouku. Na vekslich v poho. Jinak tomu neni co vytknout,vypadaji super


Tak to je síla... Je nějaký řešení krom předělání kolejiště, jak tento "drobný" zádrhel eliminovat?


...proč předělávat kolejiště? Stačí lehce podložit pár pražců na vnější staně oblouku :) Na našem TT klubovém kolejišti praktikujeme běžně. V TT vykolejuje kdeco...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: novinky 2012

Příspěvekod George V. » čtv 07 čer, 2012 7:44 am

...sorry, ale brousit něco kvůli 600mm oblouku?
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: novinky 2012

Příspěvekod George V. » čtv 07 čer, 2012 8:49 am

Nebylo by lepší se podívat na položení kolejí (jestli ten oblouk není vyklopenej kapánek ven) a taky jestli jsou všechny kolečka OK (rozchod, rozkolí...). 600mm je už dost velkej oblouk na to, aby mi dělal nějaké problémy.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: novinky 2012

Příspěvekod Michal Dalecký » čtv 07 čer, 2012 10:11 am

George V. píše: ...tak jinde na netu se píše, že oficiálním důvodem stažení sergeje a výroby nové opravené serie je špatná šíře pruhu, údajně jen 4mm proti 6,9mm (600mm skutečnost). Je to tak, je pruh skutečně užší? Jde mi o to, že by to byl docela dobrý prvek jak na první pohled rozeznat vadný a model z nové opravené serie.

Tak jako výmluva to tedy není špatné :D :D :D To je blbost :lol: :lol:
:: H0, DCC, III-IV :: http://www.ambmodely.cz :: http://diskuze.modely.biz
Uživatelský avatar
Michal Dalecký
 
Příspěvky: 1863
Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
Bydliště: Praha 6

Re: novinky 2012

Příspěvekod TomBart » pát 08 čer, 2012 7:00 am

Michal Dalecký píše:
George V. píše: ...tak jinde na netu se píše, že oficiálním důvodem stažení sergeje a výroby nové opravené serie je špatná šíře pruhu, údajně jen 4mm proti 6,9mm (600mm skutečnost). Je to tak, je pruh skutečně užší? Jde mi o to, že by to byl docela dobrý prvek jak na první pohled rozeznat vadný a model z nové opravené serie.

Tak jako výmluva to tedy není špatné :D :D :D To je blbost :lol: :lol:


Michale, na webu píšete, že jste sergeje stáhli a bude nová serie. Důvodem je skutečnost nekvalitně provedeného žlutého pruhu (nedrží) jak jsem zde už jednou referoval nebo něco jiného? Užší pruh je fakt blbost, protože rozdíl 4mm a 6,9 mm by poznal i slepej
TomBart
 
Příspěvky: 526
Registrován: čtv 21 pro, 2006 10:14 am
Bydliště: Chrudim

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků