co se týče čištění motorků: beru to podle mé vlastní letité praxe v servisu kancelářské techniky, ale vesměs v motorkách do kancelářské techniky a do modelů mašinek není moc rozdílů
každopádně je lepší i když občas trochu náročnější ho komplet rozebrat, vyčistit rozebraný, namazat a opět složit, nedá se to sice praktikovat do nekonečna, ale jednou, dvakrát se to dá celkem bez problémů
motorek se sice dá vyčistit i nerozdělaný, ale má to i svá úskalí, nejen proto že dost často jsou na motorku jen otvory se závitem pro přišroubování, takže sice ultrazvuk by špínu uvnitř uvolnil ale nemusí se dostat z motorku ven, je možnost vyplavit špínu stříkačkou s injekční jehlou, nebo po naplnění tekutinou profouknout kompresorem, ale i to je potřeba několikrát opakovat, není to sice nejlěpší ale v nouzi i to může stačit
další problém je po vymytí nerozdělaného nutnost ho řádně vysušit, přeci jen voda i jiné čistící prostředky se jinak chovají v rámci čištění, a jinak když tam zůstane vrstvička třeba jen mezi uhlíky a komutátorem, uhlíky se mohou přilepit či se může po připojení k elektrice vyzkratovat
pokud je motorek starší tak uhlíky mohou být samy o sobě problémem, když se příliš moc obrousí tak dosedají na komutátor větší plochou a mohou v přechodových místech komutátoru změnit vnitřní odpor motorku, podobně jako prach z uhlíků v mezerách mezi jednotlivými mezerami mezi vodivýmu ploškami, a protože ne každý motorek má přístupné uhlíky zvenčí, tak i rozděláním motorku se dá zjistit jak na tom jsou a případně je trochu zbrousit
jinak čištění v mé praxi, co se plastů týče, přiměřeně hrubý či jemný štětec a teplá voda (ne vařící) s jarem, ale častěji jen mýdlem, poté důkladně vymýt čistou vodou a vysušit (hlavně místa do nichž mají později přijít šroubky apod)
čištění elektroniky viz výše s nutností následného důkladného vysušení

a následného vyčištění a nakonzervovaní včech kontaktů, z praxe se nejen mě osvědčil teflonový sprej welcon at-44
http://www.ame.cz/Sprej-s-teflonem-ALLR ... 10699.aspxtímto sprejem se dá uvolnit a vyčistit dost mechanických záležitostí, ale nenahradí to původní vaselínu
