Pánové, v čmelákovi a zamračené je ale z výroby přece stejný motor, jen u čmeláka byl snížen výkon na 990 kW a zvuk ve vyšších otáčkách je o něco tlumenější než u zamračené. Tady je důkaz, že čmelák umí opravdu také zachrochtat

:
http://www.youtube.com/watch?v=4xbUSHeLLhkJinak já se naopak přikláním ke zvuku od konkurence ze Slovenska. Podle mě tam právě je ten správný výkon, sice nejdou slyšet trakčáky, ale závisí to dost také na úhlu pohledu. Pokud budu stát těsně u trati a kolem mě bude projíždět zamračená s 1000 t nákladem, tak uslyším v prvé řadě ze všeho nejvíc motor a pak až trochu trakčáky... Když bych zase byl od tratě dost vzdálen a poslouchal koncert jedoucí mašiny třeba na nějakém kopci, tak uslyším jen motor...
Nicméně JBR v žádném případě nezavrhují, protože např. zvuk brejlovce je od nich naprostou úžasný a i ten čmelák má něco do sebe (hlavně start motoru)

Toť můj názor...
ČSD III./IV. epocha (1956-1975)