novinky 2012

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: novinky 2012

Příspěvekod George V. » sob 05 kvě, 2012 11:40 am

...no až na to, že první serie vozů VDV se dodávaly s podvozky Bramos, vč. Y25... :D Modely byly pro ně konstruovány; nové podvozky VDV byly koncipovány jako plně kompatibilní. Důvodem pro jejich výrobu byla snaha výrobce být co nejméně závislým na externích dodavatelích. Diskuse k podvozkům VDV je zde:
http://www.vdvmodely.cz/diskuse/index.p ... =16&page=7


Ale ta nová forma také není vyloučena. Já si myslím, že bude snahou se zbavit leptaných dílů, které "velkovýrobu" spíše prodražují a komplikují. Proto předpokládám, že dlouhodobě zůstane ve výrobě jako hotový model jen Falls, ostatní maximálně jako stavebnice, z toho Sas tak do doby, než bude na trhu model od CStrain... Omlouvám se za pesimistický příspěvek, ale jsem realista...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: novinky 2012

Příspěvekod TomBart » pon 07 kvě, 2012 4:58 am

TomBart píše:venku je sergej roco http://www.ben-model.cz/e-shop/cz/detai ... j-csd.html s číslo 781 194 a 365. Zdá se mi vydařený, krom přechodů na boků je i nátěr ok (ale to mají všechny). Konečně si Roco trochu spraví obraty. Jsem spokojen, nátěrem se hodí jak na konec ČSD, tak i ČD. Jen trochu patina a bude to ok


Tak první nadšení vystřídalo spíš nasrání. Když jsem to chtěl napatinovat (křídy a technický benzín) tak nátěr žlutého proužku začal opadávat. Stačilo se ho jen lehce dotknout. Takže tady hooodně opatrně. Nechápu, jak to dělaj, ale ta kvalita..... Šedá taky nedrží úplně nejlépe, ale je to o poznání lepší
TomBart
 
Příspěvky: 526
Registrován: čtv 21 pro, 2006 10:14 am
Bydliště: Chrudim

Re: novinky 2012

Příspěvekod Petr Zatrepalek » pon 07 kvě, 2012 6:07 am

TomBart píše: Tak první nadšení vystřídalo spíš nasrání. Když jsem to chtěl napatinovat (křídy a technický benzín) tak nátěr žlutého proužku začal opadávat. Stačilo se ho jen lehce dotknout. Takže tady hooodně opatrně. Nechápu, jak to dělaj, ale ta kvalita..... Šedá taky nedrží úplně nejlépe, ale je to o poznání lepší



Pravidlo č. 1 - před patinací vždy přestříkat lakem... Jojo, draze vykoupené zkušenosti.... :D
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: novinky 2012

Příspěvekod TomBart » pon 07 kvě, 2012 12:03 pm

Petr Zatrepalek píše:
TomBart píše: Tak první nadšení vystřídalo spíš nasrání. Když jsem to chtěl napatinovat (křídy a technický benzín) tak nátěr žlutého proužku začal opadávat. Stačilo se ho jen lehce dotknout. Takže tady hooodně opatrně. Nechápu, jak to dělaj, ale ta kvalita..... Šedá taky nedrží úplně nejlépe, ale je to o poznání lepší



Pravidlo č. 1 - před patinací vždy přestříkat lakem... Jojo, draze vykoupené zkušenosti.... :D



To jsem nedělal nikdy a výsledky jsou pro mne dostačující. jen jsem předpokládal, že benzín barvu nesmeje, resp. on ji ani nesmyl, ona na tom vůbec nedrží. To se oloupe i od rukou
TomBart
 
Příspěvky: 526
Registrován: čtv 21 pro, 2006 10:14 am
Bydliště: Chrudim

Re: novinky 2012

Příspěvekod Petr Zatrepalek » pon 07 kvě, 2012 12:44 pm

Právě že tech benzín barvy na modelech umýt i dokáže... Stejně tak někdy i líh (akrylky)... Pokud ale ten štráf jde sundavat sám od sebe rukou, tak je to jednoznačně na reklamaci :evil:
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: novinky 2012

Příspěvekod Dědek » sob 12 kvě, 2012 3:02 pm

George V. píše:...no až na to, že první serie vozů VDV se dodávaly s podvozky Bramos, vč. Y25... :D Modely byly pro ně konstruovány; nové podvozky VDV byly koncipovány jako plně kompatibilní. Důvodem pro jejich výrobu byla snaha výrobce být co nejméně závislým na externích dodavatelích. Diskuse k podvozkům VDV je zde:
http://www.vdvmodely.cz/diskuse/index.p ... =16&page=7
Ale ta nová forma také není vyloučena. Já si myslím, že bude snahou se zbavit leptaných dílů, které "velkovýrobu" spíše prodražují a komplikují. Proto předpokládám, že dlouhodobě zůstane ve výrobě jako hotový model jen Falls, ostatní maximálně jako stavebnice, z toho Sas tak do doby, než bude na trhu model od CStrain... Omlouvám se za pesimistický příspěvek, ale jsem realista...


Podvozky VDV mají jinou výšku točny, při použití podvozku Bramos vypadávají kulisy.
Leptané díly - odstraněním leptů a náhradou plastovými díly modely získají na kvalitě nebo se z modelů stanou hračky?
Jako příklad bych uvedl Raj Zerba a Raj Bramos. Zerba s leptanými díly, Bramos s plastovými. V kategorii modely jednoznačně vedl Raj Zerba.
Dědek
 
Příspěvky: 49
Registrován: úte 25 led, 2011 4:23 pm

Re: novinky 2012

Příspěvekod George V. » sob 12 kvě, 2012 8:43 pm

Mám několik vozů od VDV a ty první jsou s podvozky Bramos. Kulisy nevypadávají.

Ještě k těm leptům - ty jsou na místě, pokud se jedná o prvotřídní model a to jen na místech, kde mají smysl (třeba různé sítě, mřížky, apod.). Modely fy. VDV, nezlobte se na mne, do této kategorie nespadají; tady lepty nahrazují spíše díly, které výrobce není schopen kvalitně vylisovat. A to se týká i zmiňovaného vozu Raj. Tady také moc možností smysluplného využítí leptů neshledávám. Model od Zerby neznám, ale myslím, že to byl stejný případ jako VDV, lepty nahrazovaly díly, které by schopnější výrobci zvládli ve vysoké kvalitě i v plastu (těmi výrobci samozřejmě nemyslím např. fy. Bramos :mrgreen: ).
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: novinky 2012

Příspěvekod Dědek » ned 13 kvě, 2012 9:43 pm

George V. píše:Mám několik vozů od VDV a ty první jsou s podvozky Bramos. Kulisy nevypadávají.

Ještě k těm leptům - ty jsou na místě, pokud se jedná o prvotřídní model a to jen na místech, kde mají smysl (třeba různé sítě, mřížky, apod.). Modely fy. VDV, nezlobte se na mne, do této kategorie nespadají; tady lepty nahrazují spíše díly, které výrobce není schopen kvalitně vylisovat. A to se týká i zmiňovaného vozu Raj. Tady také moc možností smysluplného využítí leptů neshledávám. Model od Zerby neznám, ale myslím, že to byl stejný případ jako VDV, lepty nahrazovaly díly, které by schopnější výrobci zvládli ve vysoké kvalitě i v plastu (těmi výrobci samozřejmě nemyslím např. fy. Bramos :mrgreen: ).


Dříve, než napíšete zase nějakou blbost, tak si vezměte do ruky např. vůz Eas a Sas od VDV a pořádně si jej prohlédněte. Potom mi ukažte tyto vozy vyrobené podle Vašich slov "schopnějším výrobcem" se stejně umístěným a propracovaným zábradlím o průměru 0,3 mm a stejné délce zhotovené z plastu, jako je na uvedených vozech. Tu formu bych opravdu rád viděl. Ono se to velmi dobře teoreticky kecá, ovšem vyrobit to už dá fištróna. Stejně tak bych rád viděl plastové zábradlí na vozech Sas o stejném průměru. Pro VDV a Zerbu zcela jistě nebyl problém vyrobit madla o průměru srovnatelnými s průměrem telegrafního sloupu, jako to dělají právě ti "schopnější výrobci". Záměr ale asi byl úplně jiný. A pokud do detailu srovnám např. vůz Eas se "schopnějšími výrobci", tak vozu Eas od VDV konkurovat absolutně nemohou. Jsou to totiž hračky. Zerba se svým modelem Raj byla za dob působení Vladimíra Dusila daleko před Rajkami Bramos. Byla osazena kovovými díly ne proto, že by neuměli vyrobit plastové, ale z důvodu zjemnění detailů a získání modelovosti vozu.
Dědek
 
Příspěvky: 49
Registrován: úte 25 led, 2011 4:23 pm

Re: novinky 2012

Příspěvekod George V. » pon 14 kvě, 2012 8:43 am

...no je vidět, že jste asi neviděl opravdu slušný model od renomovaného výrobce. Já jich pár ve své sbírce mám a ten Vámi vzpomínaný žebřík fakt není problém. Když už jsme u té modelovosti, tak většína zábradlí a žebříků a podobných detailů je dělaná z trubek, čili s kruhovým průřezem. Jak se s tímto poperete v leptu? Mně nevadí, pokud má mít ta "trubka" v modelu o nějakou tu desetinku (ale spíše jen setinku :)) mm víc, ale pořád je to trubka. Navíc většina z nás si ty vagony nekupuje do vitrýny, ale do souprav nákladních vlaků pro provoz na kolejišti, kde se i nějaká ta destinka mm ztratí. Já dávám spíše přednost jisté "odolnosti" modelu, a tady je plast, pokud je zvolen správný materiál, lepší volbou, o loupajícím se laku nemluvě...

P.S. Kvalitně lisovat plasty uměli už soudruzi z NDR:

http://www.tillig.com/cgi-bin/tillig.pl ... tml&suche=

...tento vůz se vyráběl už nejméně před 35lety a ty madla a oka pro zdvihání jeřábem mají průměr "trubek" i méně jak 0,3 mm...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: novinky 2012

Příspěvekod Dědek » pon 14 kvě, 2012 9:09 am

George V. píše:...no je vidět, že jste asi neviděl opravdu slušný model od renomovaného výrobce. Já jich pár ve své sbírce mám a ten Vámi vzpomínaný žebřík fakt není problém. Když už jsme u té modelovosti, tak většína zábradlí a žebříků a podobných detailů je dělaná z trubek, čili s kruhovým průřezem. Jak se s tímto poperete v leptu? Mně nevadí, pokud má mít ta "trubka" v modelu o nějakou tu desetinku (ale spíše jen setinku :)) mm víc, ale pořád je to trubka. Navíc většina z nás si ty vagony nekupuje do vitrýny, ale do souprav nákladních vlaků pro provoz na kolejišti, kde se i nějaká ta destinka mm ztratí. Já dávám spíše přednost jisté "odolnosti" modelu, a tady je plast, pokud je zvolen správný materiál, lepší volbou, o loupajícím se laku nemluvě...

P.S. Kvalitně lisovat plasty uměli už soudruzi z NDR:

http://www.tillig.com/cgi-bin/tillig.pl ... tml&suche=

...tento vůz se vyráběl už nejméně před 35lety a ty madla a oka pro zdvihání jeřábem mají průměr "trubek" i méně jak 0,3 mm...


Pane George, já o voze, Vy o koze. Koukněte se na tom Vašem modelu, který jak píšete vyrobili soudruzi před 35 lety na madla a zábradlí.
Když si podrobně prohlédnete dříve zmíněný vůz Eas od VDV a podobný vůz od renomovaného výrobce, zjistíte o čem je zde vlastně řeč. Určitě ne o žebřících a závěsech pro jeřáb.
Snad potom nebude Váš komentář úplně mimo mísu.
Dědek
 
Příspěvky: 49
Registrován: úte 25 led, 2011 4:23 pm

Re: novinky 2012

Příspěvekod George V. » pon 14 kvě, 2012 9:18 am

...to zábradlí je napodobenina L-profilu a jeho "mohutnost" mne nijak neuráží, a to ani dnes po těch 35letech. Zkuste ho udělat z leptu :) ... Jinak nenechte se zmást ne příliš kvalitním obrázkem přepracovaného současného modelu, ten původní ve skutečnosti vypadal daleko lépe...

Ale abychom nebyli od tématu, vůz Sas od VDV vlastním a stejně tak vlastním obdobné 4-n sypáky od fy. Piko z nových forem. A žádný problém s "plastovými" detaily, včetně zábradlí, u nich nemám...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: novinky 2012

Příspěvekod Dědek » pon 14 kvě, 2012 9:22 am

Opět vůz a koza.
Debata opravdu o ničem...
Dědek
 
Příspěvky: 49
Registrován: úte 25 led, 2011 4:23 pm

Re: novinky 2012

Příspěvekod George V. » pon 14 kvě, 2012 9:26 am

:D
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: novinky 2012

Příspěvekod flopik » pon 14 kvě, 2012 9:28 am

Obrázek

Osobní vůz Be ČSD i.č.505424-22387-1

- máte někdo zkušenost s tímto vozem z Peček, jaká je kvalita potisku, je to tampon a nebo obtisk a co nápravy?
- je cena adekvátní a je k dispozici více inventárních čísel?

http://www.eshop-rychle.cz/es-pecky/eshop/1-1-Es-Pecky/13-2-Es-HO-vozy/5/1810-25046-Osobni-vuz-Be-CSD-i-c-505424-22387-1

Jinak novinka od Roca v ČSD:

VD ČSD (jiné inventární číslo než minulý rok)

Obrázek

http://www.ben-model.cz/e-shop/cz/detail/vlaky/h0-1-87/nakladni-vagony/66829-nakladni-vagon-rady-vd-csd.html
[ H0 | ČSD III-IV epocha | digitál ]
Uživatelský avatar
flopik
 
Příspěvky: 103
Registrován: ned 08 lis, 2009 3:01 pm

Re: novinky 2012

Příspěvekod VikyV » pon 14 kvě, 2012 9:51 am

Tento Vd ČSD je, zdá se, předem neavizovaný, že? Vd ČSD s jiným inv. číslem je oficiálně avizován jako ROCO 66824 s uvedením 2012.24. Zřejmě tedy bude i třetí inv. číslo?
VikyV
 
Příspěvky: 46
Registrován: pon 10 led, 2011 12:13 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: janto a 2 návštevníků