Erz zum Stahl, Kohle und energie - Staviame pec

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Hutě, Doly, Ocelárny

Příspěvekod E27 » čtv 19 dub, 2012 12:13 pm

:) Dobre, pretože pri tlačených súpravách premýšlam, ako vie fíra, kedy bude čelo vozov pri návestidle. Na youtube som videl videá z nemecka a tam súprava zastaví tak, že lokomotíva stojí pred návestidlom a vozy sú už ďalšom úseku... Či predzvesť hlavného návestidla a tam zastaví lokomotíva, alebo majú nejaké špeciálne značky, že vedia, podľa nich zastaviť...
Uživatelský avatar
E27
 
Příspěvky: 1163
Registrován: úte 28 zář, 2010 8:51 am
Bydliště: Bratislava

Re: Hutě, Doly, Ocelárny

Příspěvekod zaza.office » čtv 19 dub, 2012 12:36 pm

Šachta je specifická v tom že soupravy jsou stejně dlouhé.Takže jsou tomu přizpůsobeny i úseky.Vidím to tak,že při sunutí opravdu loko zastaví v předvěsti a k hlavnímu je to na délku soupravy plus nějaká rezerva.Nedaleko mám výhybnu, tam jsou ložené vlaky taženy a zpět jsou sunuty, tak to půjdu očíhnout tam.Je to trať do elektrárny takže je mimo areál šachty,takže dobrý přístup
zaza.office
 
Příspěvky: 299
Registrován: pon 12 črc, 2010 1:49 pm
Bydliště: Most

Re: Hutě, Doly, Ocelárny

Příspěvekod E27 » čtv 19 dub, 2012 4:56 pm

To by som bol rád, keby si to spravil :) Som ti za to vďačný. :wink:
Vysvetím prečo to potrebujem, aby som vedel nastaviť umiestnenie koľajového obvodu, teda prerušenú koľaj
Uživatelský avatar
E27
 
Příspěvky: 1163
Registrován: úte 28 zář, 2010 8:51 am
Bydliště: Bratislava

Re: Hutě, Doly, Ocelárny

Příspěvekod apsolon » sob 21 dub, 2012 7:19 am

V AWT sme sunutie riešili pomocou vysielaciek. Takisto aj celková navigacia napriklad pri sypani bola takto riešená. Na digitali sa to da riesit pomocou lenz dekoderov k navestidlam. Na analogu by som to riešil nabehovym kontaktom ktory by odpojil celu danu kolaj. V tomto prípade netreba strážiť presne.dlzku suprav na dajme tomu len 8 vozov ani + ani- ale nastavit normu koľaje na dajm tomu x voxov + najdlhsia loko a rezerva dĺžka 1 vozu. Osobne pri takejto téme by som pouzil digital lebo v takychto iblastiach je hodne posunu a okolo prechádzajúcich vlakov. Nechcem si ani predtavit kolko by bolo potrebných izolovanych usekov. Takisto pocet trafakov a podobne. Ospravedlnujem sa za pravopis pisem cez telefon.
apsolon
 
Příspěvky: 27
Registrován: čtv 11 srp, 2011 8:55 pm

Re: Hutě, Doly, Ocelárny

Příspěvekod zaza.office » sob 21 dub, 2012 7:35 am

E27: Já se moc omlouvám za nedodání podkladů, ne a ne se k tomu dostat. Doufám že se povede přes víkend

aposolon: Na MUS i SU jsou sunuty i vlaky na širé trati, ne jen v areálu např. úpravny. Vozy nemají stupačky pro posunovače (koneckonců vozy LH40 má i AWT), takže použití vysílaček je vyloučeno. Kvůli sunutí souprav jsou specificky rozmístěna návěstidla. Mám někde fotky z výhybny, kde se křižují tažené ložené vlaky do elektrárny s jejích sunutými vyrovnávkami zpět na úpravnu. Jak je najdu, dodám.
zaza.office
 
Příspěvky: 299
Registrován: pon 12 črc, 2010 1:49 pm
Bydliště: Most

Re: Hutě, Doly, Ocelárny

Příspěvekod zaza.office » sob 21 dub, 2012 8:40 am

Tak jsem se k tomu již dostal. Výhybna je zde http://www.mapy.cz/#x=13.638158&y=50.45 ... &l=15&rp=m Rozmístění návěstidel jde vidět tady
Obrázek

Ve směru focení je úpravna, elektrárnu mám na zádech, soupravy jsou sunuty do úpravny. Je patrná dvojice odjezdových návěstidel pro každou kolej ve směru jízdy sunutých souprav. Ač to tak na fotce nevypadá, vzdálenost těchto odjezdových návěstidel je 160 metrů, výhybna má celkově cca půl kilometru (námezní-námezník).

Vidím to tak, že při postavení cesty do výhybny pro sunutou soupravu (jen vjezd, nikoliv odjezd) je na bližším návěstidle z dvojice rozsvícena výstraha, na druhém zůstává stůj. Jakmile čelo soupravy projede okolo návěstidla s výstrahou, je toto shozeno na stůj a fíra začíná brzdit. Při vzdálenosti 160 metrů, cca 10ti vozové soupravě a rychlosti 30 je to zábrzdná vzdálenost i s rezervou. Jezdí zde vozy Falls (13,5 metru) a LH40 (cca 10 metrů)+loko. Pokusím se někdy zajet tam a natočit či nafotit vjezd a odjezd sunuté soupravy tak, aby šlo vidět, co se kdy děje.
zaza.office
 
Příspěvky: 299
Registrován: pon 12 črc, 2010 1:49 pm
Bydliště: Most

Re: Hutě, Doly, Ocelárny

Příspěvekod apsolon » sob 21 dub, 2012 9:56 am

zaza.office píše:
aposolon: Na MUS i SU jsou sunuty i vlaky na širé trati, ne jen v areálu např. úpravny. Vozy nemají stupačky pro posunovače (koneckonců vozy LH40 má i AWT), takže použití vysílaček je vyloučeno. Kvůli sunutí souprav jsou specificky rozmístěna návěstidla. Mám někde fotky z výhybny, kde se křižují tažené ložené vlaky do elektrárny s jejích sunutými vyrovnávkami zpět na úpravnu. Jak je najdu, dodám.


Ano ano je pravda vozy LH40 má aj AWT, ešte som ale nevidel sunutie týchto súprav po trati. V stanici a pri sypaní sú posunovači rozdelený na dohľad a navigujú tieto súpravy "zo zeme" a pri sypaní ich naviguje cez vysielačku obsluha sypacieho zariadenia. Sú ale aj výnimočné prípady napr. Důl Armáda kde je zase iný systém, ale v AWT už nie som a v Armáde som bol len zopár krát tak si to nepametám presne.

To sunutie po trati je rozhodne zaujímavé, som zvedavý ako to prebieha lebo som ešte nezažil sunutie bez človeka ktorý by stál vpredu. Pri sunutí som bol keď sme tlačili vozy s "prádlom" z Darkovského prádla do Karviné doly. To bol ale Posun mezi dopravnami. Tam to bolo "okorenené" aj výmenovou zámkou a podobnými hračičkami, tieto námety sú skôr ale do sekcie Moduly na doma by to bol nerealizovateľný projekt. :D
apsolon
 
Příspěvky: 27
Registrován: čtv 11 srp, 2011 8:55 pm

Re: Hutě, Doly, Ocelárny

Příspěvekod E27 » sob 21 dub, 2012 10:10 am

Ahoj Zaza, ďakujem za fotku a mapu..
Ako som to správne pochopil, tak sa nejedná o opakovacie návestidlá, ale cestové, takže sunutý vlak proste bezpečne zastaví pred cestovým návestidlom a čelo vlaku pred hlavným návestidlom na stoj. Akonáhle sa na hlavnom návestidla rozsvieti zelená, na cestovom taktiež a vlak sa pohne. Ak tomu dobre rozumiem.
To je pri elektrárni a výhybni a zrejme v doloch to funguje na rovnakom princípe, že? Teda hlavné návestidlo a pred ním cestové alebo opakovačka, kde zastaví čelo lokomotívy a vozy sú v úseku pred hlavným návestidlom..

apsolon, to je na tom to krásne, to špecifikum povrchovýh dolov a sunutých vlakov :)
Uživatelský avatar
E27
 
Příspěvky: 1163
Registrován: úte 28 zář, 2010 8:51 am
Bydliště: Bratislava

Re: Hutě, Doly, Ocelárny

Příspěvekod zaza.office » sob 21 dub, 2012 10:16 am

E27: Za málo, stejně je to jen taková kusá neověřená informace založená na dedukci. Nevím, o jaké návěstidla se vlastně jedná, proto bych chtěl udělat osobní průzkum. Na tratích dole v díře to bude s návěstidly podobné, pohyb souprav pod rypadly si pak diriguje obsluha velkostroje vysílačkou. Na SU u je pak myslím možnost dálkového ovládání modernizovaných loko.
zaza.office
 
Příspěvky: 299
Registrován: pon 12 črc, 2010 1:49 pm
Bydliště: Most

Re: Hutě, Doly, Ocelárny

Příspěvekod apsolon » sob 21 dub, 2012 6:20 pm

E27: povrchové doly sú určite zaujímavá téma. Mna to ale viacej taha k stvárneniu OKD. Pretože celkovo banská tematika je vďačným námetom. A pokial k tomu človek dorobi aj dajme tomu hute alebo koksovnu tak má o zábavu postarané :D . Napríklad ferdov namet karolína. Je to gigant ale v prípade úspešnej realizácie to bude bomba.
apsolon
 
Příspěvky: 27
Registrován: čtv 11 srp, 2011 8:55 pm

Re: Hutě, Doly, Ocelárny

Příspěvekod zaza.office » sob 21 dub, 2012 6:28 pm

Pánové, mám špatnou zprávu ohledně mého důlního čmeláka, při nalepení kastle na rám do šlo ke zkroucení, viz foto
ObrázekObrázek
takže kastli bude nutno strhnout a udělat komplet znovu, už vím kde jsem udělal chybu
zaza.office
 
Příspěvky: 299
Registrován: pon 12 črc, 2010 1:49 pm
Bydliště: Most

Re: Hutě, Doly, Ocelárny

Příspěvekod E27 » sob 21 dub, 2012 8:44 pm

Auu, to je moc mrzuté, koľko ti trvá časovo vytvoriť novú kastlu? Čo bola príčina?

apsolon: povrchové doly sú určite zaujímavá téma. Mna to ale viacej taha k stvárneniu OKD. Pretože celkovo banská tematika je vďačným námetom. A pokial k tomu človek dorobi aj dajme tomu hute alebo koksovnu tak má o zábavu postarané :D . Napríklad ferdov namet karolína. Je to gigant ale v prípade úspešnej realizácie to bude bomba.

:) Ja viem, ja nestvárňujem tiež povrchové doly, ale uhoľné, čo sa týka tlačených vozov, je to pre H0e tlačené súpravy s čiernym uhlím do koksovne. 27E je pre mňa srdcová záležitosť a na mojej dráhe by tlačila a ťahala súpravy s čiernm uhlím, teda také nereálne, ale v podpise si všimni na čo sa sústreďujem ja: GBAG, sú to nemecké banskom hutno oceliarske dráhy.. :roll:
Uživatelský avatar
E27
 
Příspěvky: 1163
Registrován: úte 28 zář, 2010 8:51 am
Bydliště: Bratislava

Re: Hutě, Doly, Ocelárny

Příspěvekod zaza.office » sob 21 dub, 2012 8:50 pm

E27: Vytvoření modelu bylo několik desítek hodin, samotné složení je pár večerů. Příčina byla v tom, že model byl koncipován jako dva díly představků spojené kabinou. Vznikla nepřesnost při napojování těchto dílů. Nyní jsem model upravil tak, že díl představků je jeden kus a na něj přijde obkročmo kabina.
zaza.office
 
Příspěvky: 299
Registrován: pon 12 črc, 2010 1:49 pm
Bydliště: Most

Re: Hutě, Doly, Ocelárny

Příspěvekod apsolon » sob 21 dub, 2012 9:13 pm

E27 píše::) Ja viem, ja nestvárňujem tiež povrchové doly, ale uhoľné, čo sa týka tlačených vozov, je to pre H0e tlačené súpravy s čiernym uhlím do koksovne. 27E je pre mňa srdcová záležitosť a na mojej dráhe by tlačila a ťahala súpravy s čiernm uhlím, teda také nereálne, ale v podpise si všimni na čo sa sústreďujem ja: GBAG, sú to nemecké banskom hutno oceliarske dráhy.. :roll:


Ako nápad je to vcelku zaujímavé, a priestorovo výhodnejšie. Ja som pôvodne chcel robiť Slovenské námety, ale vyhrali u mňa námety z čiech. Hlavne sieť OKD, celkovo OKV a závody na ostravsku, Třinec. Dobrých námetov je kopa...
apsolon
 
Příspěvky: 27
Registrován: čtv 11 srp, 2011 8:55 pm

Re: Hutě, Doly, Ocelárny

Příspěvekod zaza.office » sob 21 dub, 2012 9:16 pm

To mě uhranuly povrchové doly Mostecka...pár modelů už jsem si udělal, lokomotivy sice nejezdí kvůli špatným pojezdům, ale vozy Talbot byly velmi úspěšné a při třídenním provozu na kolejišti KŽM Most prokázaly velkou spolehlivot (ani jedno vykolejení)
zaza.office
 
Příspěvky: 299
Registrován: pon 12 črc, 2010 1:49 pm
Bydliště: Most

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků

cron