Zamračená v H0 od MTB

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Zamračená v H0 od MTB

Příspěvekod Matěj » sob 03 bře, 2012 1:50 pm

Myslím že za to, že se můžete mazlit s Bardotkou od MTB, musíte skutečně poděkovat ROCU. Pokud by totiž ROCO nezačalo vyrábět a prodávat české mašiny v H0 s prodejní cenou cca 3500,-Kč, naši výroci by je prodávali stále dvakrát i třikrát dráž. A vy jak píšete, by jste si ji nemohl dovolit, takže by jste měl v ruce to vaše PRD! Pokud čeští výrobci chtějí, aby se jejich modely dobře prodávali stejně jako modely od ROCA, musí s cenou dolů na jejich cenovou úroveň, to je snad všem jasné.
Matěj
 
Příspěvky: 226
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:40 pm

Re: Zamračená v H0 od MTB

Příspěvekod hummus » sob 03 bře, 2012 5:10 pm

Možna by to chtělo si ten příspěvek od Matěje přečíst pořádně. Nikde tam nepíše, že je rentabilnější vyrábět pod tlakem konkurence :)
To co píšeš ty je jistě pravda, ale pan Báňa určitě neprodává své modely pod výrobními náklady. Tedy cena pod 4000,- kč za českou lokomotivu vyrobenou v ČR je naprosto reálná a výrobce na tom pravděpodobně i něco vydělá.
já osobně věřím tomu co píše matěj, že pokud by české lokomotivy neačal vyrábět velký výrobce, tak by cena dnes prodávané bardotky byla asi poněkud vyšší.
Tvé srovnání ceny při velikosti objemu výroby je také správné, jen v tom příkladu s čmelákem od TI to podle mě pokulhává. Neznám přesné velikosti sérii čmeláků a bardotek, ale myslím si, že počty produkovaných kusů budou podobné. Tovární pojezd má TI podle toho co vím z nějaké ameriky (Atlas enbo Athern) a troufnu si tvrdit, že nebude o moc dražší než výroba a návrh vlastního pojezdu (komplet lokomotivy v USA stojí kolem 100 USD). Možna důvod toho, že čmelák stojí 7500,- bude ten, že Roco bude čmeláka prodávat až v roce 2013(možná :) ) a navíc do doby než se objevil i v katalogu Roco, tak o něm hodně lidí vůbec nevědělo.
HO - DCC, IVb
Uživatelský avatar
hummus
 
Příspěvky: 598
Registrován: pon 04 pro, 2006 8:13 am
Bydliště: Praha 9

Re: Zamračená v H0 od MTB

Příspěvekod harttman » sob 03 bře, 2012 6:19 pm

Původně jsem se včera zaregistroval jen proto, abych se mohl podívat na profil některých diskutujících a přečíst si jejich příspěvky abych si tak trochu udělal obrázek co jsou zač. Nemněl jsem v úmyslu vůbec psát do diskuzí. Jenže mi to nedá abych nenapsal svůj názor.
Bardotku od MTB bych si koupil i kdyby stála o 500kč více už jen proto, abych podpořil českého výrobce. Protože jen u českého výrobce mám tu jistotu že se časem dočkám i dalších českých mašin které by zahraniční výrobce nevyráběl, protože se mu to nevyplatí. A odkud mám tu jistotu? No přece mi nikdo nechce namluvit že český výrobce bude vyrábět pro českého modeláře německé mašiny.
Uživatelský avatar
harttman
 
Příspěvky: 133
Registrován: pát 02 bře, 2012 1:48 pm
Bydliště: Orlová

Re: Zamračená v H0 od MTB

Příspěvekod harttman » sob 03 bře, 2012 6:23 pm

Já osobně nemám zapotřebí pořád dokola vyštěkávat špatnou nádrž, blbé prsa a kde co. Upozornit výrobce na chybu, dát návrh, ano. Ale né mu to někdy až nevkusným způsobem pořád předhazovat. Náš český výrobce se bude určitě snažit dotlačit svoji výrobu do co nejlepší dokonalosti. Je třeba si uvědomit že je v začátcích. To je můj názor.
Uživatelský avatar
harttman
 
Příspěvky: 133
Registrován: pát 02 bře, 2012 1:48 pm
Bydliště: Orlová

Re: Zamračená v H0 od MTB

Příspěvekod V_Báňa » sob 03 bře, 2012 7:47 pm

Cena modelu či jiného výroku prumyslově vyráběného obecně je konkurencí ovlivněná v rozsahu cca 10% a o moc by se nelišila i kdyby nebyla přitomná. Každý výrobce je pouze článek cenového řetezu mezi vstupními náklady, cenou práce, výrobní režie a dále to pokračuje režií prodeje, danové povinnosti.

Pokud se investovalo do výrobních nástrojů, které jsou schopny vyrobit opakovaně díly ve stejné kvalitě , tak je zájem o vytížení těchto nástrojů, a tudíž je cílem i dodržení běžné ceny pro trvalý prodej.

Na trhu bylo dávno před tím než Roco vůbec zjistilo , že existuje nějaké česko-slovensko více tuzemských firem (Bramos, Loco, Vacek aj) a nemám pocit, že by tyto firmy měly extra velké ceny.

Něco jiného je když má někdo 30 odlitků a na toto množství musí rozpočítat náklady vzniku modelu. To je spíše oblast umělecké výroby.
V_Báňa
 
Příspěvky: 103
Registrován: stř 07 kvě, 2008 2:43 pm
Bydliště: Praha

Re: Zamračená v H0 od MTB

Příspěvekod Matěj » ned 04 bře, 2012 4:56 am

Ale spousta českých firem zanikla (Luto, Vacek ...) a zřejmě ještě zanikne. Buď prodávají za příliš vysoké ceny a lidé od nich nekupují, nebo kvalitou zaostávají za zahraniční konkurencí (třeba i špatné jízdní vlastnosti modelů). Předražené výrobky některých českých firem (např. Bramos-motoráky) lidé ještě asi kupují, neboť jim tu stále chybí konkurence.
Myslím, že p. Váňa trefil do černého a pokud udrží kvalitu a cenu svých modelů na této úrovni a nenastanou mu nějaké neočekávané komplikace, bude jenom dobře. Držim mu palce. Konečně ROCO může mít v Čechách důstojnou konkurenci.
Matěj
 
Příspěvky: 226
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:40 pm

Re: Zamračená v H0 od MTB

Příspěvekod Matěj » ned 04 bře, 2012 5:00 am

Omlouvám se a opravuji p. Báňa.
Matěj
 
Příspěvky: 226
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:40 pm

Re: Zamračená v H0 od MTB

Příspěvekod SALMI » ned 04 bře, 2012 9:28 am

Tak jsem konečně pane Báňo projel a podrobně prohlédl Váš model.
Přesto, že jsem nalezl nějaké mušky, za model Vám moc děkuji !
Na vagónech BRAWA jsem také nalezl mouchy, přesto jsem si objednal 422 - ku.
Kdo nic pořádného ještě nevyprodukoval, nemá potuchy, co to znamená vyladit podobný model.
Firmy, se kterými Vás někteří porovnávají cenově produkují alespoň z části v Číně.
To také není zcela fér.
Neplánujete někdy den otevřených dveří?
Možná by to některým šťourům pomohlo dostat se do reálu.
Já bych se jistě přijel podívat.
Přeji hodně úspěchů a nenechte se prosím rozladit některými nekonstruktivními příspěvky
v tomto tématu.
Ještě jednou díky !
SALMI
 
Příspěvky: 16
Registrován: pon 16 úno, 2009 7:47 pm

Re: Zamračená v H0 od MTB

Příspěvekod hummus » ned 04 bře, 2012 10:25 am

Matěj píše:Myslím, že p. Váňa trefil do černého a pokud udrží kvalitu a cenu svých modelů na této úrovni a nenastanou mu nějaké neočekávané komplikace, bude jenom dobře. Držim mu palce. Konečně ROCO může mít v Čechách důstojnou konkurenci.


Ano, také si myslím, že MTB má velmi dobře vyšlápnuto a doufám, že se ještě velmi dlouho budeme těšit z modelů od p. Báni. Panu Báňovi také držím palce a jeho snahu podpořím i nákupem modelu (a doufám, že ne jen jednoho :wink:). Roco (a nejen ono) potřebuje v Č.R. pořádnou konkurenci. Snad už je potom nenapadne prodávat u nás modely které jsou v některých ohledech "odfláknuté" jako brejlovci, nebo bardotku s nádrží z brejlovce (podle informací z fóra o tom opravdu uvažovali).
HO - DCC, IVb
Uživatelský avatar
hummus
 
Příspěvky: 598
Registrován: pon 04 pro, 2006 8:13 am
Bydliště: Praha 9

Re: Zamračená v H0 od MTB

Příspěvekod michal_n_cz » ned 04 bře, 2012 11:44 am

Petr Zatrepalek píše:dummy verze = model do vitrínky, model na dioramátko, statický model na zaplnění depa, model na přípřež/postrk, podvozek zjednodušen nebo jen barvená a hotová kastle s interiery, k tomu kola, pluhy, závěsky plus masky podvozků a zbytek dodo s výkresem jak si rám a části podvozků nařezat v plastu nebo rovnou předřezanej laserem... Prostě levná alternativa k "drahýmu" modelu co má pojezd který některý modeláři nechtějí (kitaři, dioramisti) nebo nevyužijí... Něco v podobném duchu jako jsou třeba stavebnice čs train brejlovců...

Co místo závaží/rámu použít odlitek z resinu?

Ono to o moc levnější nebude, rozhodně ne řezat laserem nějaké navíc díly a pak ještě něco přibastlovat. Podle mne nejjednoduší je jak píše Michal D. rám případně částečně odfrézovat - pak jak píšeš zaformovat a odlívat z resinu.
V podstatě i např. Roco dělá/dělalo dummy (např. 1044 OeBB, Re460 SBB) mašiny tak, že "závaží" je z plastu, chybí jen převody, kardany, motorek, plošňák, osvětlkení. Podvozky jsou plnohodnotné jen bez vnitřností. Model je nepatrně těžší než vagón a bez problému může být na konci soupravy. Jediné co by tam možná mělo být jsou sběrače proudu - jen pro případné šuntování na kolejových obvodech.
Michal N.
Uživatelský avatar
michal_n_cz
 
Příspěvky: 860
Registrován: stř 09 led, 2008 9:17 pm
Bydliště: Olomouc

Re: Zamračená v H0 od MTB

Příspěvekod KE-pavuk » pon 05 bře, 2012 6:55 am

Dobry den, mohol by mi niekto prosim zmerat vzduchojem 1000l na tej zamracenej?
Dakujem
KE-pavuk
 
Příspěvky: 97
Registrován: sob 20 srp, 2011 4:51 am
Bydliště: Košice

Re: Zamračená v H0 od MTB

Příspěvekod Lukáš » pon 05 bře, 2012 4:02 pm

KE-pavuk píše:Dobry den, mohol by mi niekto prosim zmerat vzduchojem 1000l na tej zamracenej?
Dakujem


Asi 33 X 8
Uživatelský avatar
Lukáš
 
Příspěvky: 10
Registrován: ned 15 led, 2012 12:01 am
Bydliště: Libštát

Re: Zamračená v H0 od MTB

Příspěvekod kubulak » úte 06 bře, 2012 7:01 pm

po poslechu obou zvuku bardotky, ktere jsou k dispozici (ZIMO+Artol x ESU v4.0 kam nahral zvuk p. Simacek (stokr7) - byla zde k tomu diskuze, p. Simacek tvrdi ze je to jeho vytvor a nejedna se o zadny plagiat, nemohu posoudit) musim rict, ze subjektivne u me vede ESU. Tam je pri rozjezdu to spravne bardotacke bafani, az drnci okenni tabulky. Ve srovnani s nim Artol si pri rozjezdu 2x pufne a konec.

Na druhou stranu, cistota zvuku je na strane Artolu, tam se pozna profi zpracovani. ESU bohuzel mirne chrci a zrejme to neni reproduktorem, ale kvalitou nahravky.

Nevim jestli je realne do MTB dat ESU a zaroven nechat puvodni repro (jestli to ma stejne Ohmy), nebo jestli lze zvuk z ESU prehrat i do ZIMO dekoderu...
Pak bych asi MTB zamracene uz vubec nebylo co vytknout (az na ten zimni pluh :)) Roco (dalsim!) odsunem terminu ztraci dalsi zakazniky.
HO, CSD epocha IV, DCC
kubulak
 
Příspěvky: 250
Registrován: stř 28 kvě, 2008 11:02 am

Re: Zamračená v H0 od MTB

Příspěvekod Michal Dalecký » úte 06 bře, 2012 7:44 pm

Zvuky pro ZINO do ESU nejdou. Driv nebo pozdeji bude i novy zvuk do ZIMO a pak nebude problem to na pockani prehrat i s dekoderem v lokomotive. Zvuk od Artolu je krasne cisty a dobre sladeny, tzn. navazuje kvalitne volnobeh na rozjezd a opacne. Co jsem z videa slysel to ESU tak mi tam ty prechody a dobehy pripadaji nejake divne. Neslysel jsem to ale v realu.
:: H0, DCC, III-IV :: http://www.ambmodely.cz :: http://diskuze.modely.biz
Uživatelský avatar
Michal Dalecký
 
Příspěvky: 1863
Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
Bydliště: Praha 6

Re: Zamračená v H0 od MTB

Příspěvekod Charlie » úte 06 bře, 2012 8:18 pm

To je dobře, že Artol předělá svůj zvuk. Je opravdu čistý a má dokonalé přechody, ale je to dokonalé pro posun nebo pro pomalé pojíždění. Ve vysokých otáčkách je ten zvuk jiný a tak nějak bych řekl, že příliš poklidný. Chybí tam přesně ten nářez, který nabízí štokr7. Jeho zvuk není tak dokonale zpracován, ale ten rozjezd je to pravé ořechové, je tam všechno to uchu lahodící, co u Artolu chybí, prostě ten chraplák s tím hvízdavým zvukem...
ČSD, H0, H0e, DCC LENZ LZV200 z ovládacího pultu a ještě trochu BTTB
Uživatelský avatar
Charlie
 
Příspěvky: 393
Registrován: čtv 15 led, 2009 7:24 pm
Bydliště: Luka nad Jihlavou

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků