novinky 2012

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: novinky 2012

Příspěvekod miroslav lengyel » pát 10 úno, 2012 6:46 pm

Petr Zatrepalek píše:
Michal Dalecký píše:Jsou to tyto madla.

Obrázek


No vida, stačí jedna pořádná fotka a celá diskuse a tlachy se jeví uplně v jiným světle a naprosto zbytečný - jestli jsou na tom ty plošky, tak tohle nepřilepit by nezvlád fakt jen naprostej diletant! Hlavní je, že tam tyhle madla nakonec budou...


Jak říkají Němci,keine Panik. :mrgreen:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: novinky 2012

Příspěvekod vypravecc » pát 10 úno, 2012 8:51 pm

dovoluji si pro větší názornost v diskuzi ohledně madel přiložit několik obrázků ze svého archívu. :)
Přílohy
293.Rekonstruovaná Bpjo v Praze-Bubnech 21.8.2003.JPG
292.Rekonstruovaná Bpjo v Praze-Bubnech 21.8.2003.JPG
287.Rekonstruovaná Bpjo v Praze-Bubnech 21.8.2003.JPG
vypravecc
 
Příspěvky: 131
Registrován: ned 16 led, 2011 7:28 pm

Re: novinky 2012

Příspěvekod ReichenbergW » pát 10 úno, 2012 9:08 pm

Pánové chvíli jsem neměl čas něco psát a po přečtení některých vašich příspěvků mě zase opustila chuť, přesto si nemůžu dovolit několik věcných poznámek. Model tohoto vozu je soukromou iniciativou f. Ben model a mohl to udělat kdokoliv jiný, kdo chtěl investovat své těžce vydělané peníze... V původní konstrukci nebylo nikdy s nějakou verzí ČSD počítáno a i proto různá provedení modelu (= různé formy) byly vždy stavěny jen pro tyto provedení. To že jsme to dotáhli alespoň sem, já (a nejen já) osobně považuji za velký úspěch, neboť to obnáší několik měsíců práce a věřte nebo ne, změněno toho bylo opravdu mnoho. Ať už jde o dvě čelní okna, úprava nástřešku ex DR, úpravy interiéru až po povrchovou úpravu do ČSD (nejdřív musíte Španěly naučit správně háčky a čárky :-), ale prostě vše nešlo, leda za cenu výroby nových forem na krajní i vložené vozy a to nikdo u jednorázové série nezaplatí. Už jsem zde psal že zůstanou jen okapy které nebudou mít pro ČSD typické propojení mezi horním a mezipatrem neboť by to obnášelo novou formu a také že v místě interiéru kde je WC to nebude přesně sedět, ale běžným okem to nebude až tak postřehnutelné = zase nová forma. Ty neštěstný madal jsou věc ještě komplikovanšjší, neboť i když v našem původním návrhu samozřejmě byla, ale prostě u verze DR s tímto nikdo nepočítal /mimochodem madla u verze DR nebyly u prvních jednotek vůbec a poté byly přidány na kraje kvůli posunovačům/. U našich a pozdějších verzí pro PKP i VFR byly na jednotky madla přidany protože v těchto zemích se i v 21. století nastupuje do vozů ze země a nikoliv z nástupiště se stejnou úrovní, takže madla byla prostě nutností jinak by do těch vozů nikdo nevylezl. To že budou k modelu alespoň přidána jako příbal je sice kompromis nikoliv neřešitelný. Vrtat se opravdu nic nebude muset, stačí dolepit. A ruku na srdce, kolik z běžných spotřebitelů osazuje na model i běžně zasunovací přiložené díly? Absolutní minimum... Tedy modelář si poradí a ostatním je to stejně jedno. I když mě osobně to jedno není, některý věci prostě ovlivnit nedokážu a budu rád když se najde někdo schopnější. Nechci se vůbec holedbat ale letos bude k dispozici tolik Československých modelů něž kdykoliv předtím, tedy než jsme s několika dalšími kolegy projevili nějakou tu "iniciativu" a začali se tím nějak zabývat na úrovni která je zatím v rámci hobby (neděláme to profesionálně!) únosná. Kdo tomu nevěří ať vezme peníze a dojde si něco s výrobci domluvit. Ale doba se postupně mění a výrobci s námi pomaličku a přeci začínají počítat a tak vyrobí víc i našich detailů než předtím. Např. Brawa slíbila naše tolik typické turbo pro lokomotivy, jiní výrobci udělali alespoň podvozek a naši domácí už dělají celé lokomotivy a za to by měli od nás obdržet především pomocnou ruku a kritiku když už tak konstruktivní. Jedině tak budeme moci pořídit něco typického a "Českého" po čem léta prahneme...
Bp 903_vyrez.jpg
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: novinky 2012

Příspěvekod ReichenbergW » pát 10 úno, 2012 9:15 pm

TTmili píše:Chlapy ale to mi neříkejte že ty madla vám tak vadila, a chybějící okapy, po těch ani neškytnete? Sice to má stejný důvod (shodná forma z DR verzí pro vložáky a pro boky čelních vozů) ale je to podle mě dost zásadní, narozdíl od těch madýlek.
Jinak mnou popisovaná chyba v barvě popisů vzhledem k revizi 10.64 (co jsem se dopátral), pravděpodobně neplatí, byl to pouze výrobní stav a údajně se při prvních dílnách vozy předělaly dle zvyklostí ČSD.


Ano po revizi 1964 a ne 1962 jak je zde někde uvedeno, tedy po úpravě, přelakování do barev ČSD. Z výroby to bylo v laku odpovídajícímu DR ale takovou vezi jsme za bardotku z roku 1967 nechtěli :-)
Jinak v TT nezoufejte, spolupráce s DS je na dobré úrovni tak se jich určitě taky časem dočkáte. Jen hned Davida nebombardujte kdy a co, myslím že má teď úplně jiné starosti s brejlovci. On vám neslibuje a taky koná. A byť je to problém hodně nepříjemný určitě ho vyřeší...
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: novinky 2012

Příspěvekod vypravecc » pát 10 úno, 2012 9:50 pm

jeste neco k tomu, jak by mely vypadat čelní partie, interiér a popisy...... :)
Přílohy
297.Rekonstruovaná Bpjo v Praze-Bubnech 21.8.2003.JPG
295.Rekonstruovaná Bpjo v Praze-Bubnech 21.8.2003.JPG
283.Rekonstruovaná Bpjo v Praze-Bubnech 21.8.2003.JPG
vypravecc
 
Příspěvky: 131
Registrován: ned 16 led, 2011 7:28 pm

Re: novinky 2012

Příspěvekod ReichenbergW » pát 10 úno, 2012 10:06 pm

To nám ale ukazujete muzejní jednotku ze druhé série která je značně odlišná :-)
Nicméně kdyby byla změna ve formě tak jednoduchá tak by jsme samozřejěm chtěli tuhle s oknem vlakvednoucího. Mimochodem nápisy dělal pro muzejní a modelové provedení stejný kolega. U muzejní jednotky ale oproti historické skutečnosti chybí černý spodek skříně.
Přílohy
Smíchov.jpg
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: novinky 2012

Příspěvekod Dědek » sob 11 úno, 2012 7:54 am

Zx1974 píše:.... za ty prachy by měla nějaka baba ve fabrice ty diry vyvrtat ......

Pánové nezapomenínejte na to, že žádný z výrobců není charita a nikdo z nich nebude dělat cokoliv navíc zadarmo. Tady je daná nějaká cílová cena, Rivarossi má určený zisk z kusu a prostě bába s přípravkem a vrtačkou se tam už nevejde.
Spousta lidí žije v bludu "na prvním místě je zákazník" či "náš zákazník náš pán" , ale to není pravda na prvním místě vždy byl a bude akcionář. Tomu se vedení firmy zodpovídá a protože "Musíte se víc snažit, pane správce, nebo Vás budemem muset vyměnit" pořád platí tak tomu se už dá říct jen to, že můžeme o tom diskutovat, můžeme o tom vést spory, můžeme s tím i nesouhlasit, ale to je všechno, co se proti tomu dá dělat.

Tento názor nejvíce koresponduje s realitou. Můžeme se dohadovat, proč udělali to a neudělali ono, proč mají okapy tam kde je mít nemají a nemají zábradlí tam kde je mít mají atd. Nebude to asle asi nic platné. Pouze konstruktéři forem vědí, z jakých podkladů vycházeli a dal bych ruku do ohně za to, že si výsledek nevycucali z prstu. Mohli mít k dispozici úplně jiné materiály odpovídající skutečnosti než jsou dostupné u nás. Navíc formy určitě nebyly vyrobeny a upraveny výhradně pro modeláře z ČR, kde prodej těchto souprav není nijak závratný, možná by se dal počítat na stovky kusů. A při takovém množství je opravdu třeba důsledně zvažovat každý krok. Jen tak opravdu hrubým odhadem výroba pouze tvaru zábradlí na fotografii do formy je otázka nejméně 25 - 30 tisíc korun na jedné tvarové vložce. Pakliže je dle výše uvedených informací úprava forem zásluhou firmy Ben-Model, budiž jim to ke cti a obdivu.
Ještě bych se připojil i k příspěvku s pivem. Každý výrobce určitě vyrábí své modely s největší možnou péčí v kvalitě dostupné jeho možnostem, schopnostem a hlavně financím.
Dnešní trh není jednoduchý a takový výrobce prostě nemůže vyrobit model, který jezdil výhradně na ČSD a ČD, ale určitě bude muset použít nějaký kompromis, aby z něj vzniklo více verzí. Ani domácí firmy jako je Bramos, VDV, CsTrain apod. nevyrábí vozy výhradně pro ČR. To už by totiž dávno neexistovaly. Samozřejmě i tito výrobci chodí mezi modeláře a surfují po internetu, aby získali ohlasy a připomínky na svoje výrobky. Z těch kladných mají radost, ty záporné je nepotěší ale mohou si vzít ponaučení pro příště - v rámci možností. Ovšem pokud vznikne rozsáhlá debata pouze o tom, jak je model špatný, mohlo by to "nabudúce" dopadnou jako s tím pivem.
Dědek
 
Příspěvky: 49
Registrován: úte 25 led, 2011 4:23 pm

Re: novinky 2012

Příspěvekod Michal Dalecký » stř 29 úno, 2012 11:19 am

Po dlouhé době opět něco českého od ROCO. Ty červené proužky jsou opravdu pěkně jemné.

Obrázek
:: H0, DCC, III-IV :: http://www.ambmodely.cz :: http://diskuze.modely.biz
Uživatelský avatar
Michal Dalecký
 
Příspěvky: 1863
Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
Bydliště: Praha 6

Re: novinky 2012

Příspěvekod George V. » stř 29 úno, 2012 11:36 am

...není někde fotka skutečné mašiny? Pokud je mi známo, tak se tyhle lokomotivy (100ks od č. 200 výše) dovezly začátkem 60-tých let ze SSSR, tudíž bych očekával dýmniční dveře sovětsko-amerického provedení. Jak tomu bylo ve skutečnosti?

Jinak 555.0259 měla být údajně poslední provozovanou němkou v ČSSR, zrušena 15. 5. 1973 v České Lípě...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: novinky 2012

Příspěvekod Petr Zatrepalek » stř 29 úno, 2012 1:10 pm

A opět červená kola u tendru :? Jinak 0259 - fota viz Trat na pomezí Čech a Sudet - září 1970 - bez kouř. plechů, normální dýmn. dvířka jako všechny němky a na něm reflektor, bez hvězdy, český světla, obdélníkový nárazníky s kulatými rohy (bíle lemovaný), český dynamo. popis na budce viz foto od M.D. sedí, linky to mělo též. stupačky k dýmn. dvířkům kryty plechem. Foto z 11/3/73 mašina již bez reflektoru, kremelská hvězda /šíře o něco víc než tabulka s číslem/ pod držákem dál. reflektoru, obdeélníkové nárazníky s kulatými rohy bez lemu. jinak vzhled viz výše. foto červen 1972 - na tedru kulaté nárazníky bez lemování. Na všech foto je mašina bez kouř plechů, s čsd světly, s oplechováním stupaček k dvířkům, normálními dýmn dvířky!!!

Podle toho co má Michal na e-shopu - viz zde - http://www.modely.biz/modelova-zeleznic ... 555-0-csd/ nesedí model vůči fotkám takto:

- na předku a na tendru má model německý světla, na tendru bohužel totální chyba viz zmínka o foto výše - čsd světla osazena na vršku a nikoliv v zadním čele tendru jako u modelu
- absence čs dynama (je na levém ochozovém plechu)
- model má kulaté nárazníky

Toliko moje postřehy... 555.010 vycházela líp...
Naposledy upravil Petr Zatrepalek dne pát 02 bře, 2012 6:39 am, celkově upraveno 1
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: novinky 2012

Příspěvekod ReichenbergW » čtv 01 bře, 2012 7:06 pm

No co vám na to říct. To je prostě Roco:-) Černý kola ale už prý opravdu, ale opravdu příště budou (jen doufám že ne na hrbounovi 375.026 - což je další projekt na letošní rok). Turbína Ropa, stejně jako UNRRA laterny na loko jsou zatím u Roca neřešitelný problém. Brawa se ale dušuje, že na 422.0 Ropa bude. Výkresy mají a ještě v Norimberku potvrdili, že s tím počítají, takže si pak budeme moct pořídit rezervní tam. Na modelu toho chybí nebo naopak přibývá víc (všechno ČSD typizace - pojišťováky, parní siréna atd.) ale to je v přímé výrobě za tyhle peníze dneska prostě nemožný domluvit (přitom by stačil jeden rámeček s drobnými díly - asi jako mají různý hadice, háky a podobný kraviny který cpou úplně ke všemu). Netuším proč to nejde, ale prostě nejde. Popis nezmršili - jsem spokojený - a konečně i ty linky udělali pěkně slabé (tady když chtějí tak umí). Zbytek je pak už na modelářích a ostatním je to stejně jedno, hlavně když mají další naší lokomotivu. Já si to předělám, vy předpokládm taky. Taky chybí parní servo (pravda tady si sypu popel na hlavu já, neb jsem jí vybral a byly by i bez něj), neb to naše Roco taky nevyrábí ale v malosériové nabídce je a tak ho pořídím a dosadím - otázka jestli ho měla už od začátku nebo až později. Všechny fotky co znám jsou až ze 70. let - tedy z konce provozu - loko byla zrušená 15.05.1973 (čj. 15171/73). Prostě je to tradičně další německá lokomotiva v barvách ČSD. Ale je pěkná a určitě za to stojí. Fotek z provozu je dost, tak vzhůru do úprav :-)
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: novinky 2012

Příspěvekod ReichenbergW » čtv 01 bře, 2012 7:19 pm

Toliko moje postřehy... 555.010 vycházela líp...[/quote]

I kdež. Tam to bylo ještě právě složitější. Tu jsme sice nedělali ale máte na výběr s provedením s ušima nebo bez nich (70. léta). Jinak má, resp. nemá přesně to samý jako tahle, tedy servo, lucerny vzor UNRRA, píšťala, pojišťováky, na dýmnici má navíc plechový držák horního reflektoru který ale někdy měla někdy ne, někdy hvězdu má, někdy zase nemá, zkrátka není šance. Popis je ještě horší. Chybí psané ČSD a malá odlejvaná hvězda na boku budky, takže si moc nevyberete.
To by jste musel vzít konkrétní fotku a dělat přesně podle ní. A to nejde protože výrobce prostě nemá ty naše serepetičky :-) A jejich výroba je v nedohlednu...
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: novinky 2012

Příspěvekod Petr Zatrepalek » pát 02 bře, 2012 6:36 am

ReichenbergW píše:I kdež. Tam to bylo ještě právě složitější. Tu jsme sice nedělali ale máte na výběr s provedením s ušima nebo bez nich (70. léta). Jinak má, resp. nemá přesně to samý jako tahle, tedy servo, lucerny vzor UNRRA, píšťala, pojišťováky, na dýmnici má navíc plechový držák horního reflektoru který ale někdy měla někdy ne, někdy hvězdu má, někdy zase nemá, zkrátka není šance. Popis je ještě horší. Chybí psané ČSD a malá odlejvaná hvězda na boku budky, takže si moc nevyberete.
To by jste musel vzít konkrétní fotku a dělat přesně podle ní. A to nejde protože výrobce prostě nemá ty naše serepetičky :-) A jejich výroba je v nedohlednu...


Pravdu ve všem máte, měl sem napsat, že vzhled 555.010 včetně popisů sedi lépe na reálnou mašinu když byla v Nymburce, to ještě uši měla a ta hvězda pod číslem na budce nebyla taky, světla na tedru byla na zadním čele tak jak to má model - vím to od člověka co pomáhal dávat dohromady knihu na Němky. Bohužel ty světla v zadním čele u 0259 modelu je jeho největší chybou. Docela mně zaráží že ROCO dělalo č 010 vzhled Nymburk (uši ano) a zrovna 0259ku ne-ušatku. Mašina 064 by podle mne sedla ze všech Severních nejlíp na ušatou verzi a 010 z Č. Lípy zas na verzi bez uší... Na druhou stranu vše v daném období je Č. Lípa... Určitě by se ale našli i jiný vhodný Němkyně z českomoravských dep, jezdilo jich tady šíleně moc (např. bezušatá 0112 co má taky světla v zadním čele tendru 930.270 drandila až do 71 roku)...

A serva, lucerny, píštaly, pojištováky a další čsd typizaci holt od takhle velký firmy člověk čekat nemůže....
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: novinky 2012

Příspěvekod ReichenbergW » pát 02 bře, 2012 10:45 am

Ale jo máte taky v mnohém pravdu, ten Nymburk taky ale k modelu nesedí v mnoha věcech. Mám fotku kde už hvězdu má jako Nymburská, stejně tak 064 až do zrušení dojezdila s ušima Witte s lemem (takový uši Roco na němky bohužel nedává). Má sice Ropu vedle komína, ale na mašině je tolik různých krabic a krycích plechů navíc, že ta by nesedla už vůbec. Fotky jsou taky, ale samozřejmě že jsem je nefotil já, takže je sem dávat nelze. Z Roca ale vloni přišlo zadání že se bude dělat verze bez uší, tak se něco našlo k tý 0259, ale i tak to byla těžká práce, protože jeden rok je mašina tak, druhý zase jinak. Není to opravdu jednoduchý. 259 dojezdila bez uší a je to ex. Ruská mašina s normálníma dvířkama, takže hold padla volba na ní. Na obou chybí servo a samozřejmě ta typizace, což prostě od Roca nejde zatím zařídit (snažím se na to útočit - stačil by rámeček kde by ten náš základ byl a dal by se použít na to co teprve přijde i na to co už bylo - to není velká investice, jen jde o vůli). Uvidíme třeba někdo zareaguje. Stejně tak by se model dal rekonstruovat na provedení s Ruskými dvířky a pak už je jen krok k mazutkám. Třeba se časem dočkáme. Němek je sice hodně ale každá je jiná. Myslím ale že úprava (byť třeba postupná) do ČSD typizace nebude až takový problém. Důležitý je že nezvrtali nápisy, což u 010 bohužel trošku ano (hlavně soutisk a posun číslic v tabulkách). Alespoň hvzdu máme správně se žlutým lemem, což je správně a ne bílou (i když lidová tvořivost jí mohla někde vyrobit, ale předpis jí nezná), takže pomaličku se suneme kupředu. Veřte nebo ne, je to boj s větrnými mlýny. Sám jsem s tím chtěl už několikrát seknout, ale když vždy vidím co Roco samo vyrobí a pošlě ke "korektuře" = ne předělání, zase mě to nastaruje. Takže když se nejde někdo jiný kdo to posune k realitě, rád mu to přenechám :-) Teď líbili že už to všecko udělaljí jak jim to uděláme, včetně černých kol, tak se třeba blýskne na lepší časy. Do tý doby nám "puntíčkářům" nezbude nic jinýho než si to upravit :-)
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: novinky 2012

Příspěvekod Petr Zatrepalek » pát 02 bře, 2012 11:05 am

ReichenbergW píše:Ale jo máte taky v mnohém pravdu, ten Nymburk taky ale k modelu nesedí v mnoha věcech. Mám fotku kde už hvězdu má jako Nymburská, stejně tak 064 až do zrušení dojezdila s ušima Witte s lemem (takový uši Roco na němky bohužel nedává). Má sice Ropu vedle komína, ale na mašině je tolik různých krabic a krycích plechů navíc, že ta by nesedla už vůbec. Fotky jsou taky, ale samozřejmě že jsem je nefotil já, takže je sem dávat nelze. Z Roca ale vloni přišlo zadání že se bude dělat verze bez uší, tak se něco našlo k tý 0259, ale i tak to byla těžká práce, protože jeden rok je mašina tak, druhý zase jinak. Není to opravdu jednoduchý. 259 dojezdila bez uší a je to ex. Ruská mašina s normálníma dvířkama, takže hold padla volba na ní. Na obou chybí servo a samozřejmě ta typizace, což prostě od Roca nejde zatím zařídit (snažím se na to útočit - stačil by rámeček kde by ten náš základ byl a dal by se použít na to co teprve přijde i na to co už bylo - to není velká investice, jen jde o vůli). Uvidíme třeba někdo zareaguje. Stejně tak by se model dal rekonstruovat na provedení s Ruskými dvířky a pak už je jen krok k mazutkám. Třeba se časem dočkáme. Němek je sice hodně ale každá je jiná. Myslím ale že úprava (byť třeba postupná) do ČSD typizace nebude až takový problém. Důležitý je že nezvrtali nápisy, což u 010 bohužel trošku ano (hlavně soutisk a posun číslic v tabulkách). Alespoň hvzdu máme správně se žlutým lemem, což je správně a ne bílou (i když lidová tvořivost jí mohla někde vyrobit, ale předpis jí nezná), takže pomaličku se suneme kupředu. Veřte nebo ne, je to boj s větrnými mlýny. Sám jsem s tím chtěl už několikrát seknout, ale když vždy vidím co Roco samo vyrobí a pošlě ke "korektuře" = ne předělání, zase mě to nastaruje. Takže když se nejde někdo jiný kdo to posune k realitě, rád mu to přenechám :-) Teď líbili že už to všecko udělaljí jak jim to uděláme, včetně černých kol, tak se třeba blýskne na lepší časy. Do tý doby nám "puntíčkářům" nezbude nic jinýho než si to upravit :-)



To donkichotství Vám rád věřím... A pokud jde o porovnání shody se vzorem - bohužel u každýho většího stroje platí, že co kus to originál, takže jednoznačně se dá jen udělat přesný model podle přesný fotodokumentace k přesnýmu datu - a u dávno zrušených strojů dneska vlastně snad jen podle exponátu někde z musea...

Ten uni rámeček by byl fakt super! Dalo by se to podpořit nějakou anketou/předobjednávkou?
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: brudr a 5 návštevníků