Bedlisch píše:Mě jaksi nejde o tabulku návěstí na návěstidle, ale o závislost zobrazení návěstí typicky na vjezdovém návěstidle na návěsti odjezdového návěstidla.
Právě pro tu závislost má Scom řešení v podobě zařízení ND4. Např. když odjezdové ukazuje "40 a volno", tak na vjezdovém musí být buď "očekávej 40", nebo při vjezdu odbočkou pak "40 a očekávej 40".
Scom není systém, ale protokol komunikace mezi dekodérem DCC a dekodérem Scom v návěstidle. Neplést to se systémem závislostí návěstidel. Zhlavík a skupina dekodérů okolo něho, např. ND4, mají schopnost poslouchat DCC provoz a podle naprogramovaných závislostí zobrazovat návěstní znaky. Má to svoje mouchy, viz zmiňovaný manuál k ND4.
U nás, myšleno Čechy a Slovensko, bylo několik pokusů udělat něco podobného jako zhlavík, byly to různé kostičky nebo kubíci. Není mi známo, že by to někdo používal.
Já jsem udělal pokus stavění cest a návěstidel pomocí scénářů u dekodérů výhybek UNI16ARD-8VYH https://sites.google.com/site/sidloweb1/uni16ard-8vyh a návěstidel UNI16ARD-NAV-ST https://sites.google.com/site/sidloweb1/uni16ard-nav-st, kdy na jednu adresu DCC je možné nastavit v sekvenci libovolný počet výhybek a návěstidel. Ani toto řešení nezískalo oblibu mezi uživateli.
Nejdále v tomto úsilí došel systém MGP http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?f=7&t=11614. Na rozdíl od Zhlavíka neposlouchá DCC ale Loconet, proto nepotřebuje DCC centrálu a vystačí si i bez ní. Mimochodem i MGP má svůj něco jako Scom pro návěstidla. Kromě toho, že dělá to co od něj uživatel očekává, tak je velmi jednoduše integrovatelný i do systému řízení počítačem, např. s JMRI http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?f=6&t=14086.
Všechny systémy typu Zhlavík nebo MGP mají stejný problém. Se vzrůstající složitostí topologie kolejiště velmi rychle vzrůstají nároky na paměť řadičů v dekodérech a složitější stanice už nelze naprogramovat. Tady už je potřeba použít počítač a oblíbený program. Paměťová a výpočetní kapacita počítače je, vzhledem k omezením DCC, neomezená.