Motorický přestavník MP1 od MTB-MODELu

Vše pro digitální provoz - dotazy, praxe, návody, postupy, normy, kompatibilita atd.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf

Byl by zájem veřejnosti o nový motorický přestavník?

Ano
90
88%
Ne
12
12%
 
Celkem hlasů : 102

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

Příspěvekod j p » ned 01 bře, 2015 12:45 am

Mozna jenom nestihaji.
Ja uz jsem fakturu dostal - i kdyz jsem objednaval prostrednictvim sveho oblibeneho dodavatele.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

Příspěvekod BohousP » ned 01 bře, 2015 3:13 pm

Joxerus123 píše:Prosím o pomoc skúšam ten prestavnik a napojim ho na fz1 na 16v a ide mi to len na jedno tlačítko dookola.... Nefunguje mi to na dve tlačidlá... Prečo??? Malo by to fungovať asi tak že jedno tlačítko jedna poloha a druhé druhá poloha... Prosím o radu ďakujem

Nakresli,ako si to zapojil ...Mal by si to mať podľa http://diskuze.modely.biz/download/file.php?id=13466&mode=view. Krúžok označený U=/~ je zdroj FZ1, poz1 a poz2 sú spínače (tlačidlá).
TT, DCC, NanoX-2017, TC8, ... http://masinky.info
Uživatelský avatar
BohousP
 
Příspěvky: 2936
Registrován: stř 12 kvě, 2010 9:17 am
Bydliště: Praha - Malešice

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

Příspěvekod Joxerus123 » pon 02 bře, 2015 5:38 am

Tak som to zapojil dobre.... Ale ten koncovi výstup mi nevyplo a šlo to dookola jedným tlačítkom a druhé tlačítko nereagovalo.... A na začiatku fóra niekto písal že pri striedavom prúde 20 V to nefunguje tak ako má....
- Přestavník byl vyvíjen především na vzájemný soulad s elektronikou řady MTBBUS.
Při 12V napájení má přestavník pod zatížením odběr řádově 115mA. Na vstupu přestavníku se nachází dioda, za ní srážecí rezistor o hodnotě 68 ohmů a Zenerova dioda 3,9V. Tedy, vlastní motorek přestavníku je napájen napětím 3,9V.

- Na Tvůj podnět, mikinko, jsem dnes učinil krátký pokus napájet přestavník 20V stejnosměrnými a nechat přestavník chvíli běžet v kuse (bylo vyřazeno koncové vypínání). Záměrem bylo simulovat dlouhodobé zatížení zvýšením napájecího napětí. Ano, je to možno, ALE :!: . Bude nejspíše třeba ke každému přestavníku přiřadit do série další dostatečně dimenzovaný předřadný rezistor. Vnitřní rezistor je úbytkem napětí cca 16V už značně namáhán a dochází k jeho ohřevu!!! To je třeba mít na paměti.
Joxerus123
 
Příspěvky: 8
Registrován: úte 17 úno, 2015 9:08 am

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

Příspěvekod j p » pon 02 bře, 2015 7:08 pm

mikinko píše:
j p píše:Mozna jenom nestihaji.
Ja uz jsem fakturu dostal - i kdyz jsem objednaval prostrednictvim sveho oblibeneho dodavatele.

No, ked len na FA budem cakat mesiac az dva, potom si ani radsej nejdem predstavovat, ako dlho by som musel po zaplateni cakat na tovar. Ked len vytlacenie papiera A4 (resp. vygenerovanie PDF a poslanie mailom) trva mesiac, tak samotna vyroba vyrobku bude otazka snad aj na patrocnicu ... Vyzera to tak, ze z rozhodnutia pred cca pol rokom ohladom prestavnika, kde som bol pre MTB rozhodnuty na 99% zostalo uz len tak 10-20% ....


Muj dodavatel posila faktury az kdyz ma zbozi pripravene k odeslani. Tentokrat odeslal dokonce stejny den, co ja jsem dal prikaz k uhrade. Posilat faktury za neco, co jeste ani neni vyrobeno bych povazoval za neseriozni jednani - snad s vyjimkou modelu vyrabenych na zakazku.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

Příspěvekod greenery » úte 03 bře, 2015 6:31 pm

... nevíte, proč nejede stránka MTB?, chtěl jsem se na ty přestavníky podívat.
greenery
 
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

Příspěvekod Joxerus123 » čtv 05 bře, 2015 11:51 am

Konečne vyriešené a bezproblémový choď....
Joxerus123
 
Příspěvky: 8
Registrován: úte 17 úno, 2015 9:08 am

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

Příspěvekod radula63 » úte 04 srp, 2015 4:32 pm

Jen pro zajímavost.
Po rozjetí výroby a tím i možnosti dostatečně zásobovat poptávku, bylo započato přestavníky zásobovat i prodejce. Např. http://www.modely.biz/modelova-zeleznic ... stavnik-2/ nebo http://pojezdy.eu/eshop/serva-pestavnik ... k-mtb.html
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1314
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

Příspěvekod vaclav44 » pon 05 říj, 2015 1:26 pm

Jarda H. píše:Budu čekat na stejné informace jako Radek, v každém případě jsem zvědav na výsledky praktického testu na kolejišti - však on se nám (další) Radek :lol: svěří !


Zdravím,já bych chtěl poprosit pokud někdo znáte detalní zapojení přestavníku Conrad. mám trafo Rocco a při zapojení přívodu(červeny vodič) na černý kontak a dotek na bílý kontakt jednou diodou funguje jen jedno přepnutí a druhé přepnutí jde jen když dám čer,vodič na bílý kontakt a diodu na černý. Poradí mě nekdo.Děkuji.Václav
vaclav44
 
Příspěvky: 4
Registrován: ned 04 říj, 2015 11:18 am

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

Příspěvekod j p » pon 19 říj, 2015 8:59 am

Dostal jsem otazku, na kterou neznam odpoved. Mozna tady nekdo vi?
Jak pripojit tento prestavnik k WD10 od firmy Kühn?
(ja jsem stale jeste v analogovem praveku, takze nevim)

Dalsi otazka byla mozna spise pro vyrobce, ale Radula63 by to mohl vedet: bude CE? Bez CE muze byt prodej ponekud "komplikovany".
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

Příspěvekod fulda » pon 19 říj, 2015 9:21 am

podle TFM v režimu provozu 4 a na schématech tam kde jsou namalované dvě žárovky.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 4924
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

Příspěvekod j p » pon 19 říj, 2015 3:10 pm

fulda píše:podle TFM v režimu provozu 4 a na schématech tam kde jsou namalované dvě žárovky.


To zni rozumne, ale mate to vyzkousene? Utahne to? Na strane 5 pod obrazkem s zarovkami ma Kühn "Connecting point motors: Motorized points cannot be connected directly to the decoder. Use either a toggle relays or an adapter for motorized points (MA10)"
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

Příspěvekod radula63 » pon 19 říj, 2015 4:20 pm

j p píše:Dalsi otazka byla mozna spise pro vyrobce, ale Radula63 by to mohl vedet: bude CE? Bez CE muze byt prodej ponekud "komplikovany".


j p
Asi jsem natvrdlý :roll: . Co si mám představit pod zkratkou CE ? Nepochopil jsem dotaz.
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1314
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

Příspěvekod Brejla » pon 19 říj, 2015 4:27 pm

radula63 píše:
j p píše:Dalsi otazka byla mozna spise pro vyrobce, ale Radula63 by to mohl vedet: bude CE? Bez CE muze byt prodej ponekud "komplikovany".


j p
Asi jsem natvrdlý :roll: . Co si mám představit pod zkratkou CE ? Nepochopil jsem dotaz.


Zdroj Wikipedia:
Označení CE dokládá, že výrobek byl posouzen před uvedením na trh Evropského hospodářského prostoru a splňuje legislativní požadavky EU – tzn. že výrobce ověřil/nechal ověřit oznámeným subjektem (dříve notifikovanou osobou), že výrobek splňuje všechny příslušné základní požadavky.
Existuje vzhledově velmi podobná značka China Export. Pro její podobnost a absenci jakékoliv certifikace je obvykle považována za agresivní marketingový útok na spotřebitele zvyklého na označení CE. Rozdíl mezi oběma značkami je ve ve vzdálenosti písmen C a E. China Export má proti evropské značce obě písmena umístěná mnohem blíž.
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

Příspěvekod radula63 » pon 19 říj, 2015 4:49 pm

Brejla píše:
radula63 píše:
j p píše:Dalsi otazka byla mozna spise pro vyrobce, ale Radula63 by to mohl vedet: bude CE? Bez CE muze byt prodej ponekud "komplikovany".


j p
Asi jsem natvrdlý :roll: . Co si mám představit pod zkratkou CE ? Nepochopil jsem dotaz.


Zdroj Wikipedia:
Označení CE dokládá, že výrobek byl posouzen před uvedením na trh Evropského hospodářského prostoru a splňuje legislativní požadavky EU – tzn. že výrobce ověřil/nechal ověřit oznámeným subjektem (dříve notifikovanou osobou), že výrobek splňuje všechny příslušné základní požadavky.
Existuje vzhledově velmi podobná značka China Export. Pro její podobnost a absenci jakékoliv certifikace je obvykle považována za agresivní marketingový útok na spotřebitele zvyklého na označení CE. Rozdíl mezi oběma značkami je ve ve vzdálenosti písmen C a E. China Export má proti evropské značce obě písmena umístěná mnohem blíž.


blik :idea: Už jsem pochopil. Zatím přestavníky značku CE nemají. Zda mít budou nevím.
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1314
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: Nový výrobek motorického přestavníku

Příspěvekod fulda » pon 19 říj, 2015 4:57 pm

j p píše:To zni rozumne, ale mate to vyzkousene? Utahne to? Na strane 5 pod obrazkem s zarovkami ma Kühn "Connecting point motors: Motorized points cannot be connected directly to the decoder. Use either a toggle relays or an adapter for motorized points (MA10)"


Ne, jen jsem si přečetl TFM.
Ale pokud se do toho TFM začtu podrobněji, tak vidím, že MA10 rozhodně není potřeba, to je proto, že neumí měnit polaritu a tak potřebují takový udělátor pro dvoudrátové a střídavé přestavníky. Třeba Lenz LS150 nebo DIGI-CZ 005 takové blbost nepotřeuje a připínají se rovnou.

Ale abych se vrátil k otázce - v manuálu na straně 1 dole je tabulka a z té bude podstatná tato část:
http://www.kuehn-modell.de/files/wd10_gb_c.pdf píše:maximumcurrent per switch output - 1,0 A
maximum current per output group (group A or B) - 1,0 A
maximum total current - 1,8 A


Pokud budeme věřit informaci že:
http://pojezdy.eu/eshop/serva-pestavniky/1618-motoricky-pestavnik-mtb.html píše:Při 12V napájení má přestavník pod zatížením odběr 115mA

tak mi vychází, že 8*0,115=0,92A, takže se dá bez problémů pustit na obou skupinách, tedy všech 8 přestavníků, které to dokáže obsloužit.

Těžko posoudit, jak ten dekodér reaguje na indukční zátěž a jaký má ten motor rozběhový proud (nebo chcete-li proud nakrátko), ale nemyslím si, že by to bylo něco dramatického a že by někdo rozbíhal všech 8 přestavníků zároveň, takže podle hesla "jsem to zapojil a ono to chodí" bych se toho nebál.
Nikdo mi ten dekodér nechce dát na rozborku. :(
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 4924
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

PředchozíDalší

Zpět na DCC v praxi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník