Dekodér do čistícího vozu TOMIX

Vše pro digitální provoz - dotazy, praxe, návody, postupy, normy, kompatibilita atd.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf

Re: Dekodér do čistícího vozu TOMIX

Příspěvekod fulda » ned 01 zář, 2013 3:29 pm

Tak už mi funguje dekodér do tomixu, ale nejsem s ním spokojený.
Teda na luxování dobré, ale mechanickou konstrukci nemám moc dobrou, musel jsem některé součástky posouvat, abych se s dekodérem vešel do vozu.
Škoda, že tu není nikdo, s kým bych to mohl řešit společně, samotného mne to moc neba.
Obrázek
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 5150
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Dekodér do čistícího vozu TOMIX

Příspěvekod jamik22 » ned 01 zář, 2013 8:26 pm

Jen pro zajímavost. V upravené versi TOMIXu od Digitalzentrale doporučují pro ochranu motorku při digitálním provozu nastavení CV : CV2 120, CV3 0, CV4 0, CV5 170. Platí pro Kuehn N025
jamik22
 
Příspěvky: 495
Registrován: pát 22 úno, 2008 9:05 pm

Re: Dekodér do čistícího vozu TOMIX

Příspěvekod fulda » pon 02 zář, 2013 7:30 am

jamik22 píše:Jen pro zajímavost. V upravené versi TOMIXu od Digitalzentrale doporučují pro ochranu motorku při digitálním provozu nastavení CV : CV2 120, CV3 0, CV4 0, CV5 170. Platí pro Kuehn N025

Když ho chtějí ovládat jako lokomotivu, tak proč ne, já na to mám málo rukou a ovládám ho eFkama.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 5150
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Dekodér do čistícího vozu TOMIX

Příspěvekod Jirka_US » pát 13 zář, 2013 2:41 pm

Ovládání motoru pomocí funkčního tlačítka (např. vysavač, točna atd.) zvládají i některé komerční loko dekodéry včetně nastavení rychlosti, popř. směru otáčení pomoci příslušného CV. Ovládání může bý namapováno na jakékoliv funkční tlačítko standardně pomocí "mapování funkcí". Rychlost lze přesně nastavit na jeden ze 126 rychlostních stupňů, nikoliv tedy pouze málo, hodně, naplno.
Jirka
Jirka_US
 
Příspěvky: 1155
Registrován: sob 08 kvě, 2010 5:56 am

Re: Dekodér do čistícího vozu TOMIX

Příspěvekod fulda » pát 13 zář, 2013 4:27 pm

Které?
Já tedy taky mohu nastavit přesně kolik je která rychlost, ale mám jen dvě regulovatelné a zastavení a naplno neregulovatelné.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 5150
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Dekodér do čistícího vozu TOMIX

Příspěvekod BohousP » pát 13 zář, 2013 4:47 pm

Jirka_US píše:... Rychlost lze přesně nastavit na jeden ze 126 rychlostních stupňů, nikoliv tedy pouze málo, hodně, naplno.


A k čemu je to dobré u motoru vysavače? Ty tři Fuldovy stupně jsou přesně ideální. Ani na velkém vysavači si nikdo nehraje s regulátorem výkonu, buď max, nebo nějaká vyzkoušená poloha a dost.
TT, DCC, NanoX-2017, TC8, ... http://masinky.info
Uživatelský avatar
BohousP
 
Příspěvky: 3031
Registrován: stř 12 kvě, 2010 9:17 am
Bydliště: Praha - Malešice

Re: Dekodér do čistícího vozu TOMIX

Příspěvekod Jirka_US » sob 14 zář, 2013 5:16 am

Popisuji jak to funguje u komerčních loko dekodérů, každý si pak vybere podle svého gusta. Od fuldy jsme se zatím nedozvěděli v jakém CV se ta rychlost dá nastavit ani jak je vyřešen možný konflikt s mapováním u basic consisting.
Myslím, že většina modelářů ocení možnost nastavení rychlosti v CV podle toho jaký je použit motor u modelového vysavače (výrobce dekodéru netuší jaký motor bude použit a jak je zpřevodován) a to už nemluvím např. o točně. Ta rychlost je pak již konstatní dle nastavené hodnoty CV. Řekl bych, že většina modelářů chápe, že u točny ty otáčky budou pokud možno co nejnižší, zatímco u vysavače se bude jednat spíše o vyšší otáčky. Proto možnost nastavení rychlosti v CV podle aplikace považuji za celkem logickou a užitečnou funkci. Kromě toho nastavením 1 bitu se dekodér přepne zpět na “normální” režim - plynulou regulaci (tedy jako loko dekodér). Podstatné je, že se používá obyčejný loko dekodér, který se pouze “přemapuje” klasicky pomocí CV a motor se pak ovládá pomocí Fx tlačítka.

OT:
BohousP píše:
...Ani na velkém vysavači si nikdo nehraje s regulátorem výkonu, buď max, nebo nějaká vyzkoušená poloha a dost.

Již před 15 lety jsem kupoval "velký" vysavač s elektronickou regulací sání (motoru) a kromě toho i ETA model tak okolo roku 1970 měla manuální regulaci sání, tak si úplně nejsem jistý co je na tom zvláštního…..
Jirka
Jirka_US
 
Příspěvky: 1155
Registrován: sob 08 kvě, 2010 5:56 am

Re: Dekodér do čistícího vozu TOMIX

Příspěvekod BohousP » sob 14 zář, 2013 6:34 am

Jirka_US píše:Popisuji jak to funguje u komerčních loko dekodérů, každý si pak vybere podle svého gusta. ...
Myslím, že většina modelářů ocení možnost nastavení rychlosti v CV podle toho jaký je použit motor u modelového vysavače... Ta rychlost je pak již konstatní dle nastavené hodnoty CV. ... Proto možnost nastavení rychlosti v CV podle aplikace považuji za celkem logickou a užitečnou funkci. Kromě toho nastavením 1 bitu se dekodér přepne zpět na “normální” režim - plynulou regulaci (tedy jako loko dekodér). Podstatné je, že se používá obyčejný loko dekodér, který se pouze “přemapuje” klasicky pomocí CV a motor se pak ovládá pomocí Fx tlačítka.

Ano, souhlasím, pro někoho to může být zajímavé. Pokud kupuješ komerční dekodéry bez jednoznačného určení, obzvláště. Ale pokud se jedná o jednoúčelový dekodér do čistícího vozu, nemá to smysl komplikovat. Navíc, do velikosti N nenacpeš cokoliv.
OT:
Již před 15 lety jsem kupoval "velký" vysavač s elektronickou regulací sání (motoru) a kromě toho i ETA model tak okolo roku 1970 měla manuální regulaci sání, tak si úplně nejsem jistý co je na tom zvláštního…..

Zvláštní na tom není nic, já první vysavač ETA s tyristorovou regulací koupil mé máti ještě někdy v 1973. Ale po prvním stržení knoflíku potenciometru jsem ji vymontoval a používal na lustr. :D A doma ho mám také. Ale jak píšu, PLYNULOU regulaci moc nevyužíváme. Většinou jede na maximum, pouze vybrané povrchy (závěsy, někdo záclony) se vysávají s menším výkonem. Nedělal jsem sice sociologický průzkum, kolik procent lidí využívá 10-25-50-65-75--90% výkon při luxování, ale myslím si, že skutečně víc než tři používané stupně jsou zbytečné. A to nemluvím o tom, že na vysavači jednoduše otočíš hejbadlem, kdežto plynule ladit výkon mi připadá tak trochu jako diagnóza ... :lol: Ty tři stupně si prostě nastavíš předem a používaš. (Samozřejmě, také je můžeš dodatečně měnit přepisem CV - to ty určitě chápeš.)
TT, DCC, NanoX-2017, TC8, ... http://masinky.info
Uživatelský avatar
BohousP
 
Příspěvky: 3031
Registrován: stř 12 kvě, 2010 9:17 am
Bydliště: Praha - Malešice

Re: Dekodér do čistícího vozu TOMIX

Příspěvekod fulda » sob 14 zář, 2013 11:32 am

Jirka_US píše:Popisuji jak to funguje u komerčních loko dekodérů, každý si pak vybere podle svého gusta.

Jen jsi jaksi nenapsal, KTEREJ konkrétní se takto chová.
Já jsem žádnej nenašel, ale pokud by existoval, ušetřilo by mi to na mnoha místech práci. (připouštím, že neprohledávám všechny, proto bych rád tuhle radu)

Jirka_US píše: Od fuldy jsme se zatím nedozvěděli v jakém CV se ta rychlost dá nastavit ani jak je vyřešen možný konflikt s mapováním u basic consisting.

Protože nedobře čteš. Podívej se na popis CV TADY. Je tam napsáno, že si do CV33 a do CV34 dáš které funkce se mají používat. V současné době se tam zadává přímo číslo, takže pokud tam dám 10 a 11, tak reaguje na F10 a F11. Čili si tam prostě dáš takové, které nepoužívá lokomotiva a je vyřešeno.

Taky se tam dočteš, že malá a normální rychlost se zadávají klasicky do CV2 a CV5, tak jak to doporučuje norma.

Jirka_US píše:Myslím, že většina modelářů ocení možnost nastavení rychlosti v CV podle toho jaký je použit motor u modelového vysavače (výrobce dekodéru netuší jaký motor bude použit a jak je zpřevodován)

To ale zase nemluvíš k věci, ale pokoušíš se vymyslet nějaké negativum.
Tohle totiž NENÍ univerzální dekodér, je určen přesně do jednoho vozu a není do žádného jiného.
Vlastně po té co se v hospodě ozvali dva lidi že ho chcou i do H0 dupolu, tak udělám ještě druhou verzi do dupolu, ale nikam jinam.

Jirka_US píše: a to už nemluvím např. o točně.

Točna je samostatné téma. lokomotivní dekodér je ti na ní k ničemu, protože pak nezastavuje na správné pozici.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 5150
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Dekodér do čistícího vozu TOMIX

Příspěvekod Jirka_US » sob 14 zář, 2013 3:14 pm

BouhousP píše:
Ale pokud se jedná o jednoúčelový dekodér do čistícího vozu, nemá to smysl komplikovat. Navíc, do velikosti N nenacpeš cokoliv.

No vtip je právě v tom, že použiji obyčejný loko dekodér, který mám v šuplíku a velikostí bude DIY dekodér dost těźko konkurovat komerčnímu zejména ve velikosti Z. A nic není komplikované, změna jednoho CV a čistí se....

to fulda:
Doporučuji si opět přečíst nejméně ještě jednou co píši, pak by se debata neodvíjela zbytečně úplně jiným směrem. Psal jsem, že popisuji jak to funguje u komerčních loko dekodérů, nikde jsem nepsal co je lepší a co méně a celkem jasně jsem napsal, ať si kaźdý vybere podle svého gusta.

fulda píše:
Protože nedobře čteš. Podívej se na popis CV TADY. Je tam napsáno, že si do CV33 a do CV34 dáš které funkce se mají používat. V současné době se tam zadává přímo číslo, takže pokud tam dám 10 a 11, tak reaguje na F10 a F11.

Uź jsem několikrát psal, že je třeba trochu vylepšit češtinu, protože já umím číst docela slušně. Na tom odkazu jsou jak v CV33 tak i v CV34 stejná tlačítka F1-F8 a není tam ani slovo o F10 a F11.
Čili si tam prostě dáš takové, které nepoužívá lokomotiva a je vyřešeno.

Vyřešeno to není u zvukových dekodérů, už jsem ti to vysvětloval a navrhnul i řešení v jednom z mých příspěvků. Takže moc nerozumím té uporné snaze o konkrétní typ dekodéru, když stejně mé rady nebereš vážně, respektive na ně reaguješ ne zrovna přívětivým způsobem.
To ale zase nemluvíš k věci, ale pokoušíš se vymyslet nějaké negativum.
Tohle totiž NENÍ univerzální dekodér, je určen přesně do jednoho vozu a není do žádného jiného.

Nic nevymýšlím a k věci to je, včetně vysvětlení. Kromě to já jsem jen slušně odpověděl na otázku BohouseP "K čemu je to dobré?". Takže asi příště se musíte trochu lépe dohodnout na komentáři.
Točna je samostatné téma. lokomotivní dekodér je ti na ní k ničemu, protože pak nezastavuje na správné pozici.

Mě přesvědčovat nemusíš vzhledem k tomu, že je to uvedeno v manuálu, tak bych skoro řekl, źe existují modeláři, kteří to umí. Tvrdit opak jen proto, že já to neumím je podle mě přeci jen trochu zvláštní argument.

Opět začínám mít pocit, že ani nejde tak o technickou diskuzi, ale spíše o to trochu "zatopit". Pokud diskuze bude směřovat tímto směrem, tak bych si dovolil v ní nepokračovat.

OT:
to BouhousP:
Debatu "Jak se luxuje v rodine XYZ" by možná bylo vhodné přesunout do vlákna "Plky a zas plky".
Jirka
Jirka_US
 
Příspěvky: 1155
Registrován: sob 08 kvě, 2010 5:56 am

Re: Dekodér do čistícího vozu TOMIX

Příspěvekod Ferda » sob 14 zář, 2013 4:00 pm

Jirka_US píše:No vtip je právě v tom, že použiji obyčejný loko dekodér, který mám v šuplíku a velikostí bude DIY dekodér dost těźko konkurovat komerčnímu zejména ve velikosti Z. A nic není komplikované, změna jednoho CV a čistí se....

A který to je? Aby to nebylo jako s obyčejným pracím práškem. Byl v každé reklamě, ale neměli ho v žádném krámě. :roll:
Jirka_US píše:
fulda píše:Protože nedobře čteš. Podívej se na popis CV TADY. Je tam napsáno, že si do CV33 a do CV34 dáš které funkce se mají používat. V současné době se tam zadává přímo číslo, takže pokud tam dám 10 a 11, tak reaguje na F10 a F11.

Uź jsem několikrát psal, že je třeba trochu vylepšit češtinu, protože já umím číst docela slušně. Na tom odkazu jsou jak v CV33 tak i v CV34 stejná tlačítka F1-F8 a není tam ani slovo o F10 a F11.

S tím, že umíš číst docela dobře by šlo polemizovat. Možná tě překvapím, ale slovní spojení "pokud tam dám " lze přeložit výrazem "například". Pak je ovšem fuldova čeština navzdory jeho omluvě v podpisu naprosto v pořádku.
Jirka_US píše:
fulda píše:Čili si tam prostě dáš takové, které nepoužívá lokomotiva a je vyřešeno.

Vyřešeno to není u zvukových dekodérů, už jsem ti to vysvětloval a navrhnul i řešení v jednom z mých příspěvků. Takže moc nerozumím té uporné snaze o konkrétní typ dekodéru, když stejně mé rady nebereš vážně, respektive na ně reaguješ ne zrovna přívětivým způsobem.

A jak se to tedy řeší u zvukových dekodérů? A k čemu mi u vysavače bude zvuk?
Jirka_US píše:
fulda píše:Točna je samostatné téma. lokomotivní dekodér je ti na ní k ničemu, protože pak nezastavuje na správné pozici.

Mě přesvědčovat nemusíš vzhledem k tomu, že je to uvedeno v manuálu, tak bych skoro řekl, źe existují modeláři, kteří to umí. Tvrdit opak jen proto, že já to neumím je podle mě přeci jen trochu zvláštní argument.

Nevím co je psáno v manuálu. Možná proto, že stále nevím o kterém manuálu (a kterém dekodéru) se bavíme, ale lokodekodér na točnu určitě použít lze. Viděl jsem to několikkrát a vždycky žasnu jak to ty lidi baví lovit tu polohu točny proti koleji. "Ještě trochu, ještě trochu, né to už je moc, vrať to o kousek! A sakryš, už jsme zase vykolejili!"

K tomu zbytku se vyjadřovat nechci.
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Dekodér do čistícího vozu TOMIX

Příspěvekod Jirka_US » sob 14 zář, 2013 4:19 pm

to ferda:
Opravdu doporučuji se to přečíst ještě jednou a udělat si časovou posloupnost mých příspěvků. Je tam jasně napsáno, že fulda definuje F1-F8, definici F10, F11 je uvedena až po mé příspěvku...takźe bych doporućil si tuhle demagogii pro příště odpustit, Opravdu už mně nebaví reagovat na nesmysly, jen proto, že někdo nedokáźe strávit, źe někde a někdo to umí možná o trochu lépe...
A jak se to tedy řeší u zvukových dekodérů? A k čemu mi u vysavače bude zvuk?

Doporučuji si přečíst mou poznámku o advanced consisting v tomto vlákně. Copak já jsem někde zmínil zvuk ve vysavači? Takźe se opět ptám je to jen zlý úmysl nebo jen neporozumění psanému textu?
Ad dekodér.
Poznámka pro DCC uźivatele, kteří se považují za pokročilé. Copak si neumíte vygooglovat manuál dekodérů? To je typicky vaše odpověď začatečníkům..
Jak jsem říkal a jak se ukazuje nejde o technickou debatu, ale o "dusno", ale v tom případě beze mě.
Jirka
Jirka_US
 
Příspěvky: 1155
Registrován: sob 08 kvě, 2010 5:56 am

Re: Dekodér do čistícího vozu TOMIX

Příspěvekod Ferda » sob 14 zář, 2013 4:23 pm

Jirka_US píše:to ferda:
Opravdu doporučuji se to přečíst ještě jednou a udělat si časovou posloupnost mých příspěvků. Je tam jasně napsáno, že fulda definuje F1-F8, definici F10, F11 je uvedena až po mé příspěvku...takźe bych doporućil si tuhle demagogii pro příště odpustit, Opravdu už mně nebaví reagovat na nesmysly, jen proto, že někdo nedokáźe strávit, źe někde a někdo to umí možná o trochu lépe...
A jak se to tedy řeší u zvukových dekodérů? A k čemu mi u vysavače bude zvuk?

Doporučuji si přečíst mou poznámku o advanced consisting v tomto vlákně. Copak já jsem někde zmínil zvuk ve vysavači? Takźe se opět ptám je to jen zlý úmysl nebo jen neporozumění psanému textu?
Ad dekodér.
Poznámka pro DCC uźivatele, kteří se považují za pokročilé. Copak si neumíte vygooglovat manuál dekodérů? To je typicky vaše odpověď začatečníkům..
Jak jsem říkal a jak se ukazuje nejde o technickou debatu, ale o "dusno", ale v tom případě beze mě.

ALE KTERÉHO DEKODÉRU?
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Dekodér do čistícího vozu TOMIX

Příspěvekod fulda » sob 14 zář, 2013 5:29 pm

Ferda: to máš tak - Jirka_US si vysnil dekodér a on mu ho zatím nikdo nevyrobil.

Jirko: začneme jednoduchým příkladem - pošli nám prosím jméno dekodéru, který půjde nastavit tak, aby se po stisku F5 dozběhl motor na rychlost 50 a při F6 rozběhl na rychlost 70. Jinak se budeme muset shodnout na tom, že vůbec nevíš o čem mluvíš.

EDIT: Ale je bezvadné sledovat, kolik lidí začalo listovat v manuálech a hledat takovou možnost.
Naposledy upravil fulda dne sob 14 zář, 2013 6:22 pm, celkově upraveno 2
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 5150
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Dekodér do čistícího vozu TOMIX

Příspěvekod fulda » sob 14 zář, 2013 6:21 pm

Jirka_US píše:
BouhousP píše:
Ale pokud se jedná o jednoúčelový dekodér do čistícího vozu, nemá to smysl komplikovat. Navíc, do velikosti N nenacpeš cokoliv.

No vtip je právě v tom, že použiji obyčejný loko dekodér, který mám v šuplíku a velikostí bude DIY dekodér dost těźko konkurovat komerčnímu zejména ve velikosti Z.

Svět není jen o objemu, zrovna v tomto případě je problém v tom, že jsem potřeboval dekodér v takovém tvaru, abych ho mohl dát přímo na sběrače proudu. A to komerční dekodér není.

Jirka_US píše: A nic není komplikované, změna jednoho CV a čistí se....

to fulda:
Doporučuji si opět přečíst nejméně ještě jednou co píši, pak by se debata neodvíjela zbytečně úplně jiným směrem. Psal jsem, že popisuji jak to funguje u komerčních loko dekodérů, nikde jsem nepsal co je lepší a co méně a celkem jasně jsem napsal, ať si kaźdý vybere podle svého gusta.

Jistě, ale zatím trvá ta informace, že takovej dekodér nikdo nevyrobil.

Jirka_US píše:
fulda píše:
Protože nedobře čteš. Podívej se na popis CV TADY. Je tam napsáno, že si do CV33 a do CV34 dáš které funkce se mají používat. V současné době se tam zadává přímo číslo, takže pokud tam dám 10 a 11, tak reaguje na F10 a F11.

Uź jsem několikrát psal, že je třeba trochu vylepšit češtinu, protože já umím číst docela slušně. Na tom odkazu jsou jak v CV33 tak i v CV34 stejná tlačítka F1-F8 a není tam ani slovo o F10 a F11.

Ani na řádku 17 v tom samém popisu?
Psal jsem to když jsem si urovnával myšlenky a ptal jsem se, jestli je lepší použít bitové mapování a nebo to číst jako číslo. Nakonec jsem se rozhodl pro číslo.

Jirka_US píše:
Čili si tam prostě dáš takové, které nepoužívá lokomotiva a je vyřešeno.

Vyřešeno to není u zvukových dekodérů, už jsem ti to vysvětloval a navrhnul i řešení v jednom z mých příspěvků. Takže moc nerozumím té uporné snaze o konkrétní typ dekodéru, když stejně mé rady nebereš vážně, respektive na ně reaguješ ne zrovna přívětivým způsobem.

Tak se zase trochu zamyslíme:
Jak ti pomůže advanced consisting?
Normálně se advanced consisting používá k tomu, že když spojuji soupravu, tak vagónům, které jsou uprostřed zakážu používat přední a zadní světla, takže když pak rozsvítím soupravu, tak si vagóny nesvítí na sebe.
Ale co u vysavače? Pokud mu zakážu vysávat, tak jsem mu zakázal všechno co dokáže, takže to asi nelze. Tak jak si to tedy představuješ?

Krom toho, že vysavač je maximálně nemodelové zařízení, takže si každej luksuje kolejiště jen v době kdy se nikdo nedívá a používá k tomu jednoduchou otlučenou lokomotivu, přeci si nebudu kazit nějakou luxusní hračku.

Jirka_US píše:
To ale zase nemluvíš k věci, ale pokoušíš se vymyslet nějaké negativum.
Tohle totiž NENÍ univerzální dekodér, je určen přesně do jednoho vozu a není do žádného jiného.

Nic nevymýšlím a k věci to je, včetně vysvětlení. Kromě to já jsem jen slušně odpověděl na otázku BohouseP "K čemu je to dobré?". Takže asi příště se musíte trochu lépe dohodnout na komentáři.
Točna je samostatné téma. lokomotivní dekodér je ti na ní k ničemu, protože pak nezastavuje na správné pozici.

Mě přesvědčovat nemusíš vzhledem k tomu, že je to uvedeno v manuálu, tak bych skoro řekl, źe existují modeláři, kteří to umí. Tvrdit opak jen proto, že já to neumím je podle mě přeci jen trochu zvláštní argument.

Trochu to vázne v tom, že nám schází odkaz na ten dekodér, kterej to umí.
Jirka_US píše:to ferda:
Opravdu doporučuji se to přečíst ještě jednou a udělat si časovou posloupnost mých příspěvků. Je tam jasně napsáno, že fulda definuje F1-F8, definici F10, F11 je uvedena až po mé příspěvku...takźe bych doporućil si tuhle demagogii pro příště odpustit, Opravdu už mně nebaví reagovat na nesmysly, jen proto, že někdo nedokáźe strávit, źe někde a někdo to umí možná o trochu lépe...

Znovu připomenu řádek 17 TADY. Tam se mluví o rozdílech v různých možnostech použití. Jedna možnost byla použík F1-F8 a umožnit kombinace a druhá byla F1-F12, ale bez kombinací. A nakonec jsem si vybral tu druhou.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 5150
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

PředchozíDalší

Zpět na DCC v praxi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků