Teda na luxování dobré, ale mechanickou konstrukci nemám moc dobrou, musel jsem některé součástky posouvat, abych se s dekodérem vešel do vozu.
Škoda, že tu není nikdo, s kým bych to mohl řešit společně, samotného mne to moc neba.
Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf
jamik22 píše:Jen pro zajímavost. V upravené versi TOMIXu od Digitalzentrale doporučují pro ochranu motorku při digitálním provozu nastavení CV : CV2 120, CV3 0, CV4 0, CV5 170. Platí pro Kuehn N025
Jirka_US píše:... Rychlost lze přesně nastavit na jeden ze 126 rychlostních stupňů, nikoliv tedy pouze málo, hodně, naplno.
BohousP píše:
...Ani na velkém vysavači si nikdo nehraje s regulátorem výkonu, buď max, nebo nějaká vyzkoušená poloha a dost.
Jirka_US píše:Popisuji jak to funguje u komerčních loko dekodérů, každý si pak vybere podle svého gusta. ...
Myslím, že většina modelářů ocení možnost nastavení rychlosti v CV podle toho jaký je použit motor u modelového vysavače... Ta rychlost je pak již konstatní dle nastavené hodnoty CV. ... Proto možnost nastavení rychlosti v CV podle aplikace považuji za celkem logickou a užitečnou funkci. Kromě toho nastavením 1 bitu se dekodér přepne zpět na “normální” režim - plynulou regulaci (tedy jako loko dekodér). Podstatné je, že se používá obyčejný loko dekodér, který se pouze “přemapuje” klasicky pomocí CV a motor se pak ovládá pomocí Fx tlačítka.
Již před 15 lety jsem kupoval "velký" vysavač s elektronickou regulací sání (motoru) a kromě toho i ETA model tak okolo roku 1970 měla manuální regulaci sání, tak si úplně nejsem jistý co je na tom zvláštního…..
Jirka_US píše:Popisuji jak to funguje u komerčních loko dekodérů, každý si pak vybere podle svého gusta.
Jirka_US píše: Od fuldy jsme se zatím nedozvěděli v jakém CV se ta rychlost dá nastavit ani jak je vyřešen možný konflikt s mapováním u basic consisting.
Jirka_US píše:Myslím, že většina modelářů ocení možnost nastavení rychlosti v CV podle toho jaký je použit motor u modelového vysavače (výrobce dekodéru netuší jaký motor bude použit a jak je zpřevodován)
Jirka_US píše: a to už nemluvím např. o točně.
BouhousP píše:
Ale pokud se jedná o jednoúčelový dekodér do čistícího vozu, nemá to smysl komplikovat. Navíc, do velikosti N nenacpeš cokoliv.
fulda píše:
Protože nedobře čteš. Podívej se na popis CV TADY. Je tam napsáno, že si do CV33 a do CV34 dáš které funkce se mají používat. V současné době se tam zadává přímo číslo, takže pokud tam dám 10 a 11, tak reaguje na F10 a F11.
Čili si tam prostě dáš takové, které nepoužívá lokomotiva a je vyřešeno.
To ale zase nemluvíš k věci, ale pokoušíš se vymyslet nějaké negativum.
Tohle totiž NENÍ univerzální dekodér, je určen přesně do jednoho vozu a není do žádného jiného.
Točna je samostatné téma. lokomotivní dekodér je ti na ní k ničemu, protože pak nezastavuje na správné pozici.
Jirka_US píše:No vtip je právě v tom, že použiji obyčejný loko dekodér, který mám v šuplíku a velikostí bude DIY dekodér dost těźko konkurovat komerčnímu zejména ve velikosti Z. A nic není komplikované, změna jednoho CV a čistí se....
Jirka_US píše:fulda píše:Protože nedobře čteš. Podívej se na popis CV TADY. Je tam napsáno, že si do CV33 a do CV34 dáš které funkce se mají používat. V současné době se tam zadává přímo číslo, takže pokud tam dám 10 a 11, tak reaguje na F10 a F11.
Uź jsem několikrát psal, že je třeba trochu vylepšit češtinu, protože já umím číst docela slušně. Na tom odkazu jsou jak v CV33 tak i v CV34 stejná tlačítka F1-F8 a není tam ani slovo o F10 a F11.
Jirka_US píše:fulda píše:Čili si tam prostě dáš takové, které nepoužívá lokomotiva a je vyřešeno.
Vyřešeno to není u zvukových dekodérů, už jsem ti to vysvětloval a navrhnul i řešení v jednom z mých příspěvků. Takže moc nerozumím té uporné snaze o konkrétní typ dekodéru, když stejně mé rady nebereš vážně, respektive na ně reaguješ ne zrovna přívětivým způsobem.
Jirka_US píše:fulda píše:Točna je samostatné téma. lokomotivní dekodér je ti na ní k ničemu, protože pak nezastavuje na správné pozici.
Mě přesvědčovat nemusíš vzhledem k tomu, že je to uvedeno v manuálu, tak bych skoro řekl, źe existují modeláři, kteří to umí. Tvrdit opak jen proto, že já to neumím je podle mě přeci jen trochu zvláštní argument.
A jak se to tedy řeší u zvukových dekodérů? A k čemu mi u vysavače bude zvuk?
Jirka_US píše:to ferda:
Opravdu doporučuji se to přečíst ještě jednou a udělat si časovou posloupnost mých příspěvků. Je tam jasně napsáno, že fulda definuje F1-F8, definici F10, F11 je uvedena až po mé příspěvku...takźe bych doporućil si tuhle demagogii pro příště odpustit, Opravdu už mně nebaví reagovat na nesmysly, jen proto, že někdo nedokáźe strávit, źe někde a někdo to umí možná o trochu lépe...A jak se to tedy řeší u zvukových dekodérů? A k čemu mi u vysavače bude zvuk?
Doporučuji si přečíst mou poznámku o advanced consisting v tomto vlákně. Copak já jsem někde zmínil zvuk ve vysavači? Takźe se opět ptám je to jen zlý úmysl nebo jen neporozumění psanému textu?
Ad dekodér.
Poznámka pro DCC uźivatele, kteří se považují za pokročilé. Copak si neumíte vygooglovat manuál dekodérů? To je typicky vaše odpověď začatečníkům..
Jak jsem říkal a jak se ukazuje nejde o technickou debatu, ale o "dusno", ale v tom případě beze mě.
Jirka_US píše:BouhousP píše:
Ale pokud se jedná o jednoúčelový dekodér do čistícího vozu, nemá to smysl komplikovat. Navíc, do velikosti N nenacpeš cokoliv.
No vtip je právě v tom, že použiji obyčejný loko dekodér, který mám v šuplíku a velikostí bude DIY dekodér dost těźko konkurovat komerčnímu zejména ve velikosti Z.
Jirka_US píše: A nic není komplikované, změna jednoho CV a čistí se....
to fulda:
Doporučuji si opět přečíst nejméně ještě jednou co píši, pak by se debata neodvíjela zbytečně úplně jiným směrem. Psal jsem, že popisuji jak to funguje u komerčních loko dekodérů, nikde jsem nepsal co je lepší a co méně a celkem jasně jsem napsal, ať si kaźdý vybere podle svého gusta.
Jirka_US píše:fulda píše:
Protože nedobře čteš. Podívej se na popis CV TADY. Je tam napsáno, že si do CV33 a do CV34 dáš které funkce se mají používat. V současné době se tam zadává přímo číslo, takže pokud tam dám 10 a 11, tak reaguje na F10 a F11.
Uź jsem několikrát psal, že je třeba trochu vylepšit češtinu, protože já umím číst docela slušně. Na tom odkazu jsou jak v CV33 tak i v CV34 stejná tlačítka F1-F8 a není tam ani slovo o F10 a F11.
Jirka_US píše:Čili si tam prostě dáš takové, které nepoužívá lokomotiva a je vyřešeno.
Vyřešeno to není u zvukových dekodérů, už jsem ti to vysvětloval a navrhnul i řešení v jednom z mých příspěvků. Takže moc nerozumím té uporné snaze o konkrétní typ dekodéru, když stejně mé rady nebereš vážně, respektive na ně reaguješ ne zrovna přívětivým způsobem.
Jirka_US píše:To ale zase nemluvíš k věci, ale pokoušíš se vymyslet nějaké negativum.
Tohle totiž NENÍ univerzální dekodér, je určen přesně do jednoho vozu a není do žádného jiného.
Nic nevymýšlím a k věci to je, včetně vysvětlení. Kromě to já jsem jen slušně odpověděl na otázku BohouseP "K čemu je to dobré?". Takže asi příště se musíte trochu lépe dohodnout na komentáři.Točna je samostatné téma. lokomotivní dekodér je ti na ní k ničemu, protože pak nezastavuje na správné pozici.
Mě přesvědčovat nemusíš vzhledem k tomu, že je to uvedeno v manuálu, tak bych skoro řekl, źe existují modeláři, kteří to umí. Tvrdit opak jen proto, že já to neumím je podle mě přeci jen trochu zvláštní argument.
Jirka_US píše:to ferda:
Opravdu doporučuji se to přečíst ještě jednou a udělat si časovou posloupnost mých příspěvků. Je tam jasně napsáno, že fulda definuje F1-F8, definici F10, F11 je uvedena až po mé příspěvku...takźe bych doporućil si tuhle demagogii pro příště odpustit, Opravdu už mně nebaví reagovat na nesmysly, jen proto, že někdo nedokáźe strávit, źe někde a někdo to umí možná o trochu lépe...
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků