Vitrínové uzké kolejiště

Moderátoři: Abe Simpson, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Vitrínové uzké kolejiště

Příspěvekod grexx » čtv 02 kvě, 2019 8:11 pm

Ahoj všem, chtěl bych si postavit mini kolejiště, něco jako vitrínové kolejiště, muj první nástřel přikládám k posouzení. Představa je řízeno DCC na kolejišti budou provozovány dva motoráky, kolejiště bude spíše dekorativní prvek v obýváku. Nemám momentálně čas a místo na stavbu velkého kolejiště a je mi líto že mi doma vše leží ladem ve skříni a prodávat se mi to nechce. Na tak malém prostoru se s tím nějak peru a nic mě nenapadá. Budu rád za každý názor.

2019-05-02_22_00_02.jpg
2019-05-02_21_58_04.jpg
Uživatelský avatar
grexx
 
Příspěvky: 79
Registrován: pon 22 pro, 2008 7:02 pm
Bydliště: Kolín

Re: Vitrínové uzké kolejiště

Příspěvekod jirmicz » sob 04 kvě, 2019 7:36 am

Ahoj, ještě nikdo nic nenapsal. Viděl bych to asi tak. Ty dvojkolejné portály jsou jako pěst na oko. Další věc kterou jsou nepochytil je měřítko a epochu kdy chceš provozovat ty dva motoráky. Ale spíš bych to viděl udělat skryté nádraží odkud budou vlaky vyjíždět a pak úvraťovou stanici a potom koncovou třeba s malou remízou popř. vlečkou. Kolega Kavka_ (omlouvám se mu že ho uvádím jako příklad, ale jeho návrh kolejiště je prostě super) viz. viewtopic.php?f=51&t=11879
Něco podobného zakomponovat do L tvých rozměrů a nemusíš stavět mega kolejiště, protože s tím si užiješ dost srandy.
jirmicz
 
Příspěvky: 143
Registrován: pát 09 pro, 2011 9:43 pm
Bydliště: Malá Skála

Re: Vitrínové uzké kolejiště

Příspěvekod Kavka_ » sob 04 kvě, 2019 8:35 am

Za mne je ta levá část hodně natěsnaná. Osobně bych udělal na místě levého skrytého nádraží dvě koleje s jednou výhybkou, jednoduchý tunelový portál, odtud trať do úvraťové vpravo a od ní zpět do levé části do koncového nádraží... Nejvýše může být položené koncové nádraží a skryté by tak bylo hlouběji a jen pod mírným hrbolem (např. přiklápěcím). Na druhou stranu by zadní trať byla více schovaná za terénem, což možná není úplná výhra...
Jinými slovy, určitě bych se, jak radí Jimricz, také inspiroval u sebe - u mne je to ovšem tím, že já toho návrhu mám pořád ještě plnou hlavu...
Rozměru bych se nebál, velké je to ažaž, srandy s tím bude habakuk...
TT, V. - VI. epocha, ČD
- když je železnice v konferenčním stolku, nezabírá žádné místo navíc -
Uživatelský avatar
Kavka_
 
Příspěvky: 95
Registrován: pon 01 úno, 2016 10:03 pm
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Vitrínové uzké kolejiště

Příspěvekod grexx » sob 04 kvě, 2019 8:56 am

Díky za reakce, souhlasím že ta levá část je natěsnaná, původně tam byl jednoduchý portál s jednou výhybkou pak jsem si vzpomněl že mám doma dvojité kolejové křížení které se sem nikam nehodí tak jsem ho zkusil zakomponovat do tunelu :D jo měřítko je to TT. Večer se na to podívám a zkusím překreslit.
Uživatelský avatar
grexx
 
Příspěvky: 79
Registrován: pon 22 pro, 2008 7:02 pm
Bydliště: Kolín

Re: Vitrínové uzké kolejiště

Příspěvekod grexx » sob 04 kvě, 2019 3:55 pm

venku prší, tak jsem to zkusil trochu překreslit

2019-05-04_17_53_23.jpg
Uživatelský avatar
grexx
 
Příspěvky: 79
Registrován: pon 22 pro, 2008 7:02 pm
Bydliště: Kolín

Re: Vitrínové uzké kolejiště

Příspěvekod hopeter » sob 04 kvě, 2019 5:49 pm

Máš tam toho zbytečně moc. Pokud to má být kolejiště a né posunovací pucle tak bych trochu ubral. Na vlečku jen jednu kolej , tu druhou jsi tam nacpal za cenu nedodržení odstupu kolejí 43 mm pro Tillig. Stanice je třeba od sebe trochu oddělit a tobě se mezi sebou promíchávají.
Tu menší stanici by stálo za zvážení udělat jako SN. Nemusí být ani zakryté. Pokud chceš dvě viditelné stanice tak klidně může být i tak. Tunel není podmínkou , stejně poslouží i les , zářez do svahu nebo několik staveb. Jestli to bude vesnička nebo průmyslový aerál je celkem jedno. Pokud by to byl průmysl tak by se tam vešlo ještě to zelené. Dovolil jsem si ti to trochu počmárat. Do Wintracu už si to zkus sám. Ať se daří. :)

2019-05-04_17_53_23.jpg
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 1971
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Vitrínové uzké kolejiště

Příspěvekod Kavka_ » sob 04 kvě, 2019 6:06 pm

Ještě mne zaráží ta stranová variabilita - to jde opravdu takto snadno prohodit? (resp. máš tak benevolentní místo?)
Jinak Hopeterův návrh ubírá původní skryté nádraží. Já osobně bych to nechal bez té vlečky a klidně zkrátil nádraží vlevo (podobně jak naznačil Hopeter) a přidal na prostoru pro úvraťové nádraží - pokud bych měl zachovat co nejvíce z tohoto druhého návrhu...
Nicméně jsem si nemohl nevšimnout, že tvůj druhý návrh sice zrcadlově prohodil zastavitelnou plochu, ale zároveň jsi zastrčil skryté do rohu. Mě by se líbilo nechat ho naopak úplně vpravo (tak, že by cca zrcadlilo původní návrh), pokud by stačilo takto malé, neubralo by ani tolik místa z šířky panelu a vešlo by se pěkné nádraží před kulisu SN na místo tebou navržené vlečky a pokračující vpravo jako koncové a nádraží vlevo by tak bylo úvraťové...
(vycházím z toho, že stavíme kolejiště pro dva motoráky a na vlečkách až tak nesejde)
TT, V. - VI. epocha, ČD
- když je železnice v konferenčním stolku, nezabírá žádné místo navíc -
Uživatelský avatar
Kavka_
 
Příspěvky: 95
Registrován: pon 01 úno, 2016 10:03 pm
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Vitrínové uzké kolejiště

Příspěvekod jirmicz » sob 04 kvě, 2019 7:47 pm

Psal jsi, že máš doma kříž. Ten bych určitě využil v úvraťové stanici a pod koncové bych schoval dvě koleje jako SN. Jako to bylo původně. A držel bych se ideji Kavky_ a jeho návrhu kolejiště. A to: SN - úvraťová stanice - koncová stanice. To má hlavu a patu a jde modelovat skutečný provoz.
jirmicz
 
Příspěvky: 143
Registrován: pát 09 pro, 2011 9:43 pm
Bydliště: Malá Skála

Re: Vitrínové uzké kolejiště

Příspěvekod grexx » ned 05 kvě, 2019 10:03 am

tak jsem zkusil obě varianty co se týče SN a zakomponovat ten kříž , teď nevím která bude lepší. :D

2019-05-05_11_57_49.jpg

2019-05-05_11_56_17.jpg
Uživatelský avatar
grexx
 
Příspěvky: 79
Registrován: pon 22 pro, 2008 7:02 pm
Bydliště: Kolín

Re: Vitrínové uzké kolejiště

Příspěvekod jirmicz » ned 05 kvě, 2019 2:12 pm

Ta druhá varianta se mi líbí víc. Možná bych trochu zkrátil koleje v koncové na úkor délky mezistaničního úseku. A tobě se nechce jít do toho, aby bylo SN v pod koncovou? Tam by se prodloužili viditelné délky traťových úseků a SN bych udělal na objíždění souprav a můžeš jezdit i s manipulákem.
jirmicz
 
Příspěvky: 143
Registrován: pát 09 pro, 2011 9:43 pm
Bydliště: Malá Skála

Re: Vitrínové uzké kolejiště

Příspěvekod grexx » ned 05 kvě, 2019 8:23 pm

Zatím jsem SN pod koncovou nezkoušel, záleží jak vyjde stoupání , na kolik bych mohl max jít aby to nevypadalo blbě ?
Uživatelský avatar
grexx
 
Příspěvky: 79
Registrován: pon 22 pro, 2008 7:02 pm
Bydliště: Kolín

Re: Vitrínové uzké kolejiště

Příspěvekod jirmicz » pon 06 kvě, 2019 4:59 am

Do víc jak 3cm na 1m bych našel. Jako sólo motor asi vyjede víc, ale opticky to moc hezky nevypadá. SN 0, úvraťová +3, koncová +6, jenom je teda potřeba počítat s přestavníky pod výhybkou.
jirmicz
 
Příspěvky: 143
Registrován: pát 09 pro, 2011 9:43 pm
Bydliště: Malá Skála

Re: Vitrínové uzké kolejiště

Příspěvekod milan ferdián » pon 06 kvě, 2019 9:22 am

Pohodové jaro
Matúš vyšel z dopravní kanceláře a přivítalo jej silné jarní sluníčko,statisíce vůní rozkvetlých jabloní,třešní a hrušní.A co teprve vůně macešek v truhlících umístěné na parapetech oken výpravní budovy.Usmívá se,protože v nedaleké minulosti to vypadalo s touto stanici nahnuté.Mluvilo se o nerentabilitě a zrušení této lokálky.Hřebíčkem do domnělé rakve bylo i zrušení vlečky do sklárny a provoz na vlečce do mrazíren byl skomírající.Ale stal se zázrak.V nedalekých Bohunicích se staví stavba první priority a elektronický subjekt zahájil taktéž stavbu výrobní haly na výrobu žádaných elektronických komponentů.Subjekt potřeboval i mezisklad a padnul mu do oka zrušená sklárna.Pak věci šli ráz,naráz.Objekt bývalé sklárny a vlečkové koleje se opravují a bude opět plně využívaná.Železniční správa otočila o 180°.Dala opravit a zmodernizovat výpravní budovu s moderním vybavením dopravní kanceláře.Kolejiště a tratě prošly revitalizací.Budova září novotou,opravenou střechou a manželka Matúša využila této příležitostí,aby mohla zkrášlit prostředí květinami v truhlí-cích,které teď hýří různými barvami květů.Renovace ex skláren,bylo pro další vlečku mrazíren,jak polití živou vodou.Ta se též vrhla na modernizaci budov a technologií.Název stanice Veselé vystihuje onu dobrou náladu,která teď vládne.
Matúše s rozjímaní probralo nervozní kvokaní kouhouta,který se svým hejnem slepiček vyklizoval prostor nástupišť.Po minulém marném boji s plechovým obrem,který sice kapituloval,u kohouta vzbudil respekt.Taky to byla podívaná,jak statečné se postavil před 810 a dával jasně najevo,kde je v tomto prostoru pánem.Nepomohly žádné domluvy,tož došlo ke zpacifikování bojovného kohouta neboť jízdní řád se musí dodržovat.První 810 z Bohunic přijíždí a po chvíli druhá 810 z Rakovic.Matúš pokyne na pozdrav oběma mašinfírům,vrací se zpět do dopravní kanceláře,aby postavil osobním vlakům vlakovou cestu.Vychází z D.K.,cestující již nasedli,zvedá výpravku 810 do Bohunic.Ta se dává do pohybu a po chvíli i druhá 810 do Rakovic.Matúš vyčká odjezdy obou osobních vlaků,vrací se do D.K.,aby postavil vlakové cesty do základní polohy.Má přijet po dlouhé době manipulák.
Díváme se z 810 na opravenou budovu,obdivujeme co dokážou opravy i s okolím.Železniční správa při opravách kolejiště kupodivu ponechala i kusou kolej k volné skládce,kde stojí vyložená zetka.810 zahoukala a my jedeme na poznávací výlet lokálky.Po pravé ruce míjíme vlečku mrazíren,krytou odvratnou kolejí a ponoříme se do okolní krásné přírody.810 přede jak flašinet,proto přezdívka orchestrión a my si užíváme jízdu.Motoráček je plný,protože lidi chtějí využít jarního počasí k výletům.Zastavujeme ve stanici Bohunice,zde přestupujeme na další sólo 810 do Chtelnic.810 pokračuje dále směrem na Špačince.Naše 810 se též dává do pohybu a hned zkraje musí zabrat,stoupání 40 promilové je nekompromisní.Levotočivým obloukem se nám objevuje další scenérie nevyzpytatelné přírody.Následuje dlouhý přímý traťový úsek lemovaný smrkovým hustým lesem,projíždíme tzv. „Stromovým tunelem“,která byla ponechána jako atrakce.Zde se moc nevyskytují vichřice,
takže polomy zde nehrozí a když si člověk vzpomeme na jízdu ze zastávky/nákladiště Mačkov,zatetelí se.Vyjíždíme do úvraťové stanice Dechtice.V dnešní době slouží už jen jako výhybna.Jedeme až do šturcu,protože od Chtelnic čekáme manipulák.Průvodčí vystupuje z motoráku,vysílačkou žádá dispečera o povolení jízd ve výhybně.Dostává souhlas,odemyká výhybku,přestavuje do požadovaného směru a dává pokyn k jízdě.Motorák zajíždí na druhou kolej.Následuje stejná procedůra,ale v opačném pořadí.Průvodčí pokračuje chůzí ke druhému zhlaví,odemyká obě výhybky,staví do patřičného směru a čeká na příjezd manipuláku z Chtelnic.“Lego“ houklo na pozdrav a zastavuje na uvolněné dopravní koleji.Průvodčí opět staví výhybky do základního postavení.Mezitím manipulák hlásí dispečerovi svůj příjezd do výhybny.Osobák dostává pokyn k odjezdu a ten pokračuje v cestě.Opět projíždíme „Stromovým tunelem“,opět krásný rozhled po krajině.Přejíždíme po jediném ocelovém mostě spodní trať a pravotočivým obloukem míříme na konec naší cesty,stanice Chtelnice.810 za-
stavuje u nástupiště.Je to její domovský domov,kde má k dispozici na přenocování a zbrojení bývalou lokomotivní remízu,
pozůstatky v podobě popelové jámy,která se změnila prohlídkovou a vodním jeřábem.Uhelná skládka zmizela a místo ní,
stojí plechová boudou se sudy s naftou a čerpacím stojanem.
I v této stanici proběhly opravy drážních budov a rekonstrukce kolejiště.Byla zde ponechána rodina staničního zaměstnan-
ce,který se stará o chod a údržbu celé stanice.Nalevo zahlédneme kusou kolej pro nákladku štěrku.Okolí stanice obklopuje smrkový les s nedalekou ruinou tvrze,častý cíl výletníků i nás.

Nivelita stanic
Rakovice - +/- 0
Veselé - +/- 0
Bohunice - +/- 0
Dechtice - + 67
Chtelnica - + 97

Poloměry oblouků
traťové - R310
staniční - R353/15°

Výhybky
EW1/15°
IBW/15°- 30°
DWW/2 x 15°
DGW

Tento text je zde dočasně.

-m-
Uživatelský avatar
milan ferdián
 
Příspěvky: 10526
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Vitrínové uzké kolejiště

Příspěvekod jihous » pon 06 kvě, 2019 11:00 am

Prosím tuto lyriku nemazat, tahle romantický koutek země se už jen těžko hledá. A což potom ve spojení s vlakem.
jihous
 
Příspěvky: 279
Registrován: čtv 05 kvě, 2011 12:13 pm

Re: Vitrínové uzké kolejiště

Příspěvekod milan ferdián » pon 06 kvě, 2019 11:07 am

jihous píše:Prosím tuto lyriku nemazat, tahle romantický koutek země se už jen těžko hledá. A což potom ve spojení s vlakem.

No tak dobře :wink: .Doplním parametry stanice Bohunice.S pomocí DGW a EW1 má stanice dvě dopravní koleje a dvě manipulační koleje pro nákladní zátěž pro stanice Veselé s přilehlými vlečkami a pro stanici Chtelnice.
Milan
Uživatelský avatar
milan ferdián
 
Příspěvky: 10526
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Další

Zpět na Mini kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků