Modul koncovej stanice

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Modul koncovej stanice

Příspěvekod milan ferdián » sob 20 črc, 2019 10:39 am

Tax píše:
milan ferdián píše:Až na menší drobnost.Kolejová spojka je pravá.Chápu,jedná se ti o ušetření místa.


Skôr môj mozog doteraz nepochopil posun na tejto stanici :D Mne sa zdá lepší ten druhý spôsob, ale samozrejme nemám patent na rozum a môžem sa mýliť.
Určitým vzorom môže byť aj stanica Hustopeče u Brna, ale tá je velice dlhá a dnes už samozrejme patrične zredukovaná.
Pomôcku s plánmi staníc ČD samozrejme poznám, ale môj železničný zemepis je dosť nedostatočný a plánky v XLS sú nešťastný prežitok :D Samozrejme nemôžem chcieť aby to niekto premaľoval do PDF :D

Posun jsem pochopil,to jsi měl lepší napsat stanice 26B :P :wink: .
Milan
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Modul koncovej stanice

Příspěvekod milan ferdián » sob 20 črc, 2019 10:53 am

Tax píše:Určitým vzorom môže byť aj stanica Hustopeče u Brna, ale tá je velice dlhá

Ale dáš :mrgreen: :wink: .
Milan
Přílohy
009_Hustopeče_I.jpg
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Modul koncovej stanice

Příspěvekod JanoH0e » sob 20 črc, 2019 11:40 am

Milan F. - Hej, nevedel som si na Albeř spomenúť. A ešte konečná na Jitke. :D Ale ta už tuším neexistuje. Ale ešte si spomínam na Klobouky u Brna, Žleby pred racionalizáciou a Zasmúky. Možno ešte Kouřím. Plánky od Hanka mi nefungujú, takže to dávam len tak po pamäti. Na Spiši - trať Poprad - St. Ľubovňa sú stanice Podolinec a Sp. Bela zastávka. Obe stanice sú už prestavané a zmodernizované na väčšiu dĺžku, ale zrejme skladiska boli u kusých koľaji. V S. Belej zastávky je to očividné, keďže výhybka je u skladiska, skoro v jeho strede.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Modul koncovej stanice

Příspěvekod Tax » sob 20 črc, 2019 11:41 am

milan ferdián píše:Ale dáš :mrgreen: :wink: .
Milan

Dikes. Môže byť takto? Teda pri patričnom predĺžení :)

PS: to o stanici 26B som už vôbec nepochopil. Skús mi to pls. vysvetliť ako blondýnke :D

Obrázek
Uživatelský avatar
Tax
 
Příspěvky: 191
Registrován: sob 12 led, 2008 12:16 pm
Bydliště: Bratislava

Re: Modul koncovej stanice

Příspěvekod Tax » sob 20 črc, 2019 11:48 am

Ešte som našiel niečo čo sa podobá plánku 26A :D Teda treba to zrkadlovo otočiť. Áno, tu je sklad s rampou pri výpravnej budove, ale voľná skládka je u kusej kolaji. Zdá sa že som nebol až tak mimo.

Obrázek
Uživatelský avatar
Tax
 
Příspěvky: 191
Registrován: sob 12 led, 2008 12:16 pm
Bydliště: Bratislava

Re: Modul koncovej stanice

Příspěvekod hank » sob 20 črc, 2019 12:21 pm

Obecně tvůj nápad, který mi úplně poprvé připomněl právě ty Hustopeče, není dobrý, protože si tím zvětšuješ potřebnou délku stanice/dopravny na dvojnásobek, potřebuješ jednu délku soupravy na objetí a druhou pro přistavení osobní soupravy ke staniční budově a/nebo pro manipulaci s nákladními vozy.

To uspořádání kolejí v Hustopečích je v našich podmínkách výjimka, ale v Německu je celkem běžné.

A ještě by možná stálo za zmínku, že v Hustopečích končívala jedna z nejúspornějších soukromých lokálek v Předlitavsku. Původně na ní jezdily se smíšenými vlaky dvouspřežky, které se později staly vůbec nejmenšími parními lokomotivami u ČSD, osobní část smíšeného vlaku se většinou skládala z jednoho osobního a jednoho služebního vozu a nákladní doprava stála za řeč jen o řepných kampaních. Což zase ale nahrává modelovému znázornění, kdy vlak s lokomotivou a čtyřmi vozy už je výjimečně dlouhý... Kdybych něco takového stavěl já, nota bene v H0, asi bych volil epochu III - IV a veškerou dopravu by zajišťovaly M 131.1.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6669
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Modul koncovej stanice

Příspěvekod Tax » sob 20 črc, 2019 12:57 pm

hank píše:Obecně tvůj nápad, který mi úplně poprvé připomněl právě ty Hustopeče, není dobrý, protože si tím zvětšuješ potřebnou délku stanice/dopravny na dvojnásobek, potřebuješ jednu délku soupravy na objetí a druhou pro přistavení osobní soupravy ke staniční budově a/nebo pro manipulaci s nákladními vozy.
To by nevadilo, budem mať cca 5- dĺžky, teda sa to vojde k stene a v rohu bude tobogan ktorý to dá dole do "suterénu" Ešte sa zmestí aj "predstaničný úsek" so šírou traťou

hank píše:Kdybych něco takového stavěl já, nota bene v H0, asi bych volil epochu III - IV a veškerou dopravu by zajišťovaly M 131.1.
No presne tak som to myslel. Ale M131.1 mám len jeden typu "dělano domanico", nie je moc pekný. M240.0 snáď súdruh Bíňa premaľuje aj do červeno krémovej podoby, dúfam že nás s tým nenechá dlho čakať :D Pre nákladnú dopravu mám hektory od MTB aj PMT, k tomu Ztr, Vtr ... a iné. Tzv. "víkendový rýchlik" môže byť zatiaľ aj M275.1 + Bai ...
Uživatelský avatar
Tax
 
Příspěvky: 191
Registrován: sob 12 led, 2008 12:16 pm
Bydliště: Bratislava

Re: Modul koncovej stanice

Příspěvekod hank61 » sob 20 črc, 2019 1:00 pm

milan ferdián píše:
Tax píše:Určitým vzorom môže byť aj stanica Hustopeče u Brna, ale tá je velice dlhá

Ale dáš :mrgreen: :wink: .
Milan


Já mám při pohledu na tuto stanici dotaz na znalce. Jak fungovalo objíždění tažené soupravy lokomotivou. Přijela před stanici, lokomotiva objela soupravu a vozy sunula k nástupišti před výpravní budovu? Nebo vozy sunula po odjezdu a teprve poté objela soupravu, aby mohla pokračovat v čele vlaku? Děkuji za vysvětlení :wink:
Celoživotní hračička ;-)
https://hank61.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
hank61
 
Příspěvky: 2572
Registrován: sob 15 bře, 2014 5:42 pm
Bydliště: Hořovice

Re: Modul koncovej stanice

Příspěvekod hank » sob 20 črc, 2019 3:15 pm

hank61 píše:Já mám při pohledu na tuto stanici dotaz na znalce. Jak fungovalo objíždění tažené soupravy lokomotivou. Přijela před stanici, lokomotiva objela soupravu a vozy sunula k nástupišti před výpravní budovu? Nebo vozy sunula po odjezdu a teprve poté objela soupravu, aby mohla pokračovat v čele vlaku?


To už asi nikdo nepamatuje, ale logické a nejbezpečnější jistě bylo zajet s lok. v čele k perónu až úplně na konec do šturcu, nechat vystoupit lidi, vytlačit soupravu ven, objet, zatlačit k perónu, nechat nastoupit lidi a odjet zase s lok. v čele. Nákladní vozy u smíšených vlaků nejspíš byly v takovém případě při příjezdu na konci a při odjezdu na začátku, ale jestli bylo nástupiště dostatečně dlouhé, mohly se řadit na konec vlaku i na odjezd. (V r. 1998 byl perón dlouhý 50 m a končil až ve šturcu, dnes se nachází tamtéž a má 41 m. Jestli těch 50 m platilo i za císařpána, tak se k perónu mezi šturc a hrot výhybky č. 1 v pohodě vešlo kromě lokomotivy 5 tehdejších krátkých dvouosáků nebo 3 delší lokálkové vozy o rozvoru 6,5 m.) Taky samozřejmě záleželo na počtu nákladních vozů. V kampani toho stejně nejvíc odvezly separáty a mimo kampaň bylo nákladní zátěže nejspíš tak málo, že to bylo jedno, jestli budou vozy na začátku nebo na konci. Nemluvě o tom, že ty kraussovské dvojspřežky o výkonu 140 - 150 koní toho moc neutáhly.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6669
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Modul koncovej stanice

Příspěvekod hank » sob 20 črc, 2019 3:21 pm

Tax píše:
hank píše:Obecně tvůj nápad, který mi úplně poprvé připomněl právě ty Hustopeče, není dobrý, protože si tím zvětšuješ potřebnou délku stanice/dopravny na dvojnásobek, potřebuješ jednu délku soupravy na objetí a druhou pro přistavení osobní soupravy ke staniční budově a/nebo pro manipulaci s nákladními vozy.
To by nevadilo, budem mať cca 5- dĺžky, teda sa to vojde k stene a v rohu bude tobogan ktorý to dá dole do "suterénu" Ešte sa zmestí aj "predstaničný úsek" so šírou traťou

hank píše:Kdybych něco takového stavěl já, nota bene v H0, asi bych volil epochu III - IV a veškerou dopravu by zajišťovaly M 131.1.
No presne tak som to myslel. Ale M131.1 mám len jeden typu "dělano domanico", nie je moc pekný. M240.0 snáď súdruh Bíňa premaľuje aj do červeno krémovej podoby, dúfam že nás s tým nenechá dlho čakať :D Pre nákladnú dopravu mám hektory od MTB aj PMT, k tomu Ztr, Vtr ... a iné. Tzv. "víkendový rýchlik" môže byť zatiaľ aj M275.1 + Bai ...


I M 240.0 vozily u ČSD nákladní vlaky... více viz zde:
viewtopic.php?f=51&t=8730&p=157367&hilit=koryčany#p157367
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6669
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Modul koncovej stanice

Příspěvekod hank61 » sob 20 črc, 2019 3:38 pm

hank píše:
hank61 píše:Já mám při pohledu na tuto stanici dotaz na znalce. Jak fungovalo objíždění tažené soupravy lokomotivou. Přijela před stanici, lokomotiva objela soupravu a vozy sunula k nástupišti před výpravní budovu? Nebo vozy sunula po odjezdu a teprve poté objela soupravu, aby mohla pokračovat v čele vlaku?


To už asi nikdo nepamatuje, ale logické a nejbezpečnější jistě bylo zajet s lok. v čele k perónu až úplně na konec do šturcu, nechat vystoupit lidi, vytlačit soupravu ven, objet, zatlačit k perónu, nechat nastoupit lidi a odjet zase s lok. v čele. Nákladní vozy u smíšených vlaků nejspíš byly v takovém případě při příjezdu na konci a při odjezdu na začátku, ale jestli bylo nástupiště dostatečně dlouhé, mohly se řadit na konec vlaku i na odjezd. (V r. 1998 byl perón dlouhý 50 m a končil až ve šturcu, dnes se nachází tamtéž a má 41 m. Jestli těch 50 m platilo i za císařpána, tak se k perónu mezi šturc a hrot výhybky č. 1 v pohodě vešlo kromě lokomotivy 5 tehdejších krátkých dvouosáků nebo 3 delší lokálkové vozy o rozvoru 6,5 m.) Taky samozřejmě záleželo na počtu nákladních vozů. V kampani toho stejně nejvíc odvezly separáty a mimo kampaň bylo nákladní zátěže nejspíš tak málo, že to bylo jedno, jestli budou vozy na začátku nebo na konci. Nemluvě o tom, že ty kraussovské dvojspřežky o výkonu 140 - 150 koní toho moc neutáhly.



hanku. Děkuji za vysvětlení :wink:
Celoživotní hračička ;-)
https://hank61.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
hank61
 
Příspěvky: 2572
Registrován: sob 15 bře, 2014 5:42 pm
Bydliště: Hořovice

Re: Modul koncovej stanice

Příspěvekod hank61 » sob 20 črc, 2019 3:54 pm

Taxi. Za mě bych volil na tebou definovaný rozměr např. toto ze 3. dílu kolejišť Milana F., které si zde dovolím publikovat. Pozn. Pokud by autor M.F. byl proti, nechť příspěvek jako moderátor smaže.

IMG_20171028_071158.jpg
Celoživotní hračička ;-)
https://hank61.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
hank61
 
Příspěvky: 2572
Registrován: sob 15 bře, 2014 5:42 pm
Bydliště: Hořovice

Re: Modul koncovej stanice

Příspěvekod Tax » sob 20 črc, 2019 4:22 pm

hank61 píše:Taxi. Za mě bych volil na tebou definovaný rozměr např. toto ...

Hanku díky, Určite to zoberiem do úvahy. Snáď nás M.F. nezabije ;)
Ešte by som poprosil význam stavieb a koľají. Na kusej kolaji vpravo dole je odstavený hurvín s prívesom. Teda koľaj dole je aj dopravná či len objazdná? V strede je dopravná kolaj kde sa príjma alebo vypravuje vlak. Koľaj pri staničnej budove je manipulačná, vpravo je voľná skládka a čo sú budovy vľavo? A sklad s rampou je nalepený na výpravnú budovu?
Vidím že perón je tak na dĺžku troch hurvínov, teda asi 45 - 50 m, kusá koľaj v strede tak max 40 m. Hádam správne?
Ďakujem za odpovede :)
Uživatelský avatar
Tax
 
Příspěvky: 191
Registrován: sob 12 led, 2008 12:16 pm
Bydliště: Bratislava

Re: Modul koncovej stanice

Příspěvekod hank61 » sob 20 črc, 2019 4:39 pm

Shora vlevo skladiště a vpravo výpravní budova, dále vpravo WC, volná skládka a stanoviště závoráře. Vlevo od skladiště na konci kusé koleje zbrojení naftou. Zcela vlevo budova do "T" je výtopna s vodárnou a dílnou. Jinak je to jasné. Dvě dopravní koleje, ostatní manipulační. Doufám, že jsem to popsal dobře :wink:
Naposledy upravil hank61 dne ned 21 črc, 2019 4:31 am, celkově upraveno 1
Celoživotní hračička ;-)
https://hank61.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
hank61
 
Příspěvky: 2572
Registrován: sob 15 bře, 2014 5:42 pm
Bydliště: Hořovice


PředchozíDalší

Zpět na Mini kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků