Micro-mini-pidi-kolajiska I

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Micro-mini-pidi kolajiska I

Příspěvekod Steve30 » pát 07 pro, 2012 2:32 pm

pekl024 píše:Micro-mini-pidi kolejiště super pro ty co bydlí v bytě a řeší každý cm jako já.
Jsem jednoznačně pro.

Plně souhlasím. Milane, ne aby jsi něco házel do koše, to tě nesmí ani napadnout. Já už se na tu tvoji novou publikaci těším a už se nemohu dočkat :) Asi všichni tě považujeme za mistra svého oboru, máš můj velký obdiv. Toto téma mne přátelé natolik zaujalo, že kvůli tomu přecházím na TT a přestavuji znovu celou garsonku :D aby se mi sem vešly dvě micro.
Karel
Steve30
 
Příspěvky: 30
Registrován: sob 27 říj, 2012 6:48 am

Re: Micro-mini-pidi kolajiska I

Příspěvekod milan ferdián » pát 07 pro, 2012 3:24 pm

Steve30 píše:Toto téma mne přátelé natolik zaujalo, že kvůli tomu přecházím na TT a přestavuji znovu celou garsonku :D

V kterém táboře závladl smutek :wink:
Steve30 píše:aby se mi sem vešly dvě micro.Karel

Specifikuj rozměry :mrgreen:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Micro-mini-pidi kolajiska I

Příspěvekod pekl024 » pát 07 pro, 2012 4:27 pm

Jen takový postřech.
Né všichni máme doma nábytek IKEA, můj nástavec typizované skříně ze smrkového masivu má vnitřní použitelné rozměry 86x48cm při výšce 46cm.

Petr
Uživatelský avatar
pekl024
 
Příspěvky: 900
Registrován: čtv 11 lis, 2010 2:40 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Micro-mini-pidi kolajiska I

Příspěvekod Jeňa Sova » pát 07 pro, 2012 5:07 pm

Milane, mě jsi taky inspiroval. Ne ničím konkrétním, ale použitím EW1 a R267. Momentálně čerpám z již vydaných publikací - to je vlastně taky inspirace. Pokud to vyjde, jak si představuju, tak bych během pár let mohl mít doma dvě modulové stanice a dvě kolejiště (nebo aspoň jedno); použitelné vše dohromady (rozměr 200x60 - s R267 se tu otočím). Ale to už je off topic a zatím sci-fi...
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: Micro-mini-pidi kolajiska I

Příspěvekod jafobe » pát 07 pro, 2012 5:23 pm

milan ferdián píše: No jak tak čtu,už jsem se chystal vše hodit do koše

určitě by byla škoda házet Tvé návrhy do koše, pokud "KOŠ" není pracovním názvem dalšího zatím utajeného dílu :wink:
milan ferdián píše: No tak a co teď s tím :?:Řada plánků je již připravena (matematicky nástřel) právě v této modelové velikosti.Hmm,takže je budu muset zrušit.Škoda.

něco málo co by se dalo udělat ke spokojenosti včech jsem zmínil v jiném vláknu viewtopic.php?f=28&t=5122&start=45 né že by se museli upravovat všechny plány, ale u jednoho zajímavého by to za pokus stálo, hlavně pro ty začínající co neví k jakému měřítku se přiklonit (sic by to asi nebylo přímo mikro), ale při Tvých schopnostech navrhování i nemožné se stává reálným :wink:

názor co se mě osobně týče, začínal jsem asi jako desetiletý na H0 pak jsem se po pár letech dostal na TT a měli sme doma i N, takže jsem tak nějak měl možnost si ozkoušet vše tehdá u nás běžně dostupné, ale TT mi sedlo asi tak nejvíc :) pak ale nastalo delší odeznění zájmů nejen modelové železnice, ale kdysi i tak málo stačilo k radosti :D a pokaždé bylo kolejiště jiné, a ta radost z budování a vymýšlení ovlivněného bývalým režimem :)
kolejiste.jpg

pokud bych se vrhal někdy do stavby kolejiště, asi by TT zvítězilo, i co jsem se tak trochu asi před rokem vrhnul na tvorbu dioramatu jako inspiraci pro synocvce, tak bylo v TT, včetně modelu lokomotivy a vagonků z papíru, jen kus kolejí jsem koupil (ty se mi dělat nechtělo a plechové sem tam dávat nechtěl), zbytek z toho co se doma našlo, aby mládež viděla že né vše se musí kupovat :D

takže TT bych asi viděl jako rozumný kompromis, a pokud se to někomu nelíbí, má přeci možnost si to převést do svého oblíbeného měřítka, jen s tím že asi plocha kterou to zabere mu nezůstane zachována

zugi píše:
Steve30 píše:sklo je buď kouřové nebo vzorované a nelze vyjmout a vyměnit jej třeba za čiré

ikea prodává i samostatné korpusy. Ve sklenářství by pak udělali (říznuli, nevrtali) výklopné panty na čiré sklo.
myslím že by to bylo v řádu jednotek stokorun.
zajímavé by pak bylo buď dvířka nerámovat nebo použít jen hliníkový profil


nedaleko nás dělají nábytek, kdysi jsem si tam nechal dělat na zakázku skříň na audio-video podle svého návrhu, včetně skleněných dvířek bez rámu na pantech, patrně by se i tam nechalo zhotovit skříňku komplet na míru, nabo nechat něco z jejich soušastného sortimentu poupravit, jak by to vyšlo v dnešní době cenově netuším, ale asi by se dalo zeptat pokud by byla jasná představa http://www.klrink.cz/
Uživatelský avatar
jafobe
 
Příspěvky: 742
Registrován: úte 12 dub, 2011 8:01 pm

Re: Micro-mini-pidi kolajiska I

Příspěvekod Steve30 » pát 07 pro, 2012 5:48 pm

milan ferdián píše:
Steve30 píše:V kterém táboře závladl smutek :wink:
Steve30 píše:aby se mi sem vešly dvě micro.Karel

Specifikuj rozměry :mrgreen:

Pokud vůbec nějaký smutek zavládl, tak v táboře H0e. Rozměry budou 96*40 cm. A to dvakrát, každý layout v samostané vitrínce (těsně vedle sebe) a budou propojeny jednou „propojojovací“ tratí, takže bude možno projíždět z jednoho layoutu do druhého. Dle mého názoru tím vznikne zajímavý provoz - ale třeba se mýlím.
Steve30
 
Příspěvky: 30
Registrován: sob 27 říj, 2012 6:48 am

Re: Micro-mini-pidi kolajiska I

Příspěvekod milan ferdián » úte 11 pro, 2012 4:23 pm

Klasika_2 m2_"Báňská dráha"_epocha IV_TT/1:120_2000*1000_PILZ-TT-15°- R267

Zaměstnanecký vlak se skřípotem brzd zastavil v ranním mrazivém ránu na štaci.Neonový nápis na těžní věži,hlása do daleka „Důl Barborka“.Rozespalí chlapi pomalu vylezají z vlaku s kletbami na adresu zavátého nástupiště.Celu noc sněžilo,no bodejť vanoce přede dveřmi a robky čekajú nedočkavě na vejplatu.Dnes se bere,aj korunky budu navíc.“Štajger,deme aspoň na zelňačku s klobásou“hlesne Zbyšek.Ostatní chlapi pokyvují souhlasně hlavy a Vinca,hlavní štajger,zabručí mezi zuby.“Syncy len ten gablík a potem fofrem na šichtu a kde je Ferda?“."Ten už se láduje s Vaškem v kantýně"zasmějí se chlapi.Mohutná těžní věž jen souhlasně přikyvuje do ranního šera.Zhůry má přehled na celu Dolní uhelnou,no jak se to vezme,dvě dopravní koleje a další odbočují dvě pod násypky prádla.Ve tmě jde vidět naložené vozy uhlím pěkně pocukrované nočním sněhem,robota noční směny.Vedle zaměstnaneckého vlaku stojí chemik,vlak s kotlovými vozy.Musí čekat,dokud po hlavní nepřijede z protisměru z Horní uhelné,prázdný.Oba dva vlaky rozkročmo překračuje ocelová lávka,která zkracuje cestu mezi šachtu a fiňoky.
Signalista kouká,zda všichni vystupili.Štreku do hada,jak pojmenoval trasu koleje jeden sverazny vinař (asi k nám zablúdil),ma již postavenu.Vlak zastavuje ještě na Salmě a končí v Horní uhelné,kde poslední vystupují zaměstnanci Glassnerky.
Tož chlapi zatím „Zdař bůh“ a my pokračujeme.

Zaměstnacký vlak houkne a pomalu se rozjíždí.Vlaková cesta do hada jest postavena.Zde nejsou žádná návěstidla.Všechny vlaky jsou zde vedeny jako vlečkové na telefonní odhlášku přihlášku.Hlavní dispečer dopravy potvrdil volnou trať a tento rozkaz předal signalistu a ten vlakvedoucímu ,ten ji obratem potvrdil na dispečink.Přejíždíme místní silnici a hned po levé ruce máme šturc pro tankování nafty pro zdejší stroje.Původně zde parní lokomotivy dobíraly
vodu a uhlí,aby nemusely zbrojit v domovském lokomotivním depu.Dnes motorové lokomotivy báňské dráhy.Po pravé ruce stojí prázdný odstavený opleňák na dřevišti.Vlak pomalu opět zastavuje na pile Salm.Tady jen chvíli postojí,protože zde vystupuje jen pár zaměstnaců a jede dál na konečnou Horní uhelnou.Cestou vidíme prázdnou wapkou stojící na výsypníku,pár zetek u skladu a již zastavujeme u Glassnerky.Vlak je po chvíli prázdný,vlakvedoucí potvrzuje dispečerovi příjezd a žádá o povolení objezdu soupravu.Tu dostává,rosnička se odpojuje,aby provedla objezd soupravy a opět se dřeváky spojila.Po chvíli vedle ní zastavuje vlečkový vlak,bude obsluhovat přilehlé vlečky na hadu.Zazní houknutí a vlak stojící na poslední koleji se rozjíždí.Má prázdné uhláky pro šachtu v Dolní uhelné.Po chvíli nám odjíždí i vlečkový vlak.Zaměstnanecký vlak dostává pokyn o přestavení soupravy na vedlejší kolej a vyčká příjezdu vlečkového vlaku „chemika“.Ten po chvíli přijíždí a je to tak akorát na čas.Protože v Glassnerce a v Salmě nejsou noční směny ,tak vlak rovnou odjíždí po hlavní do Dolní uhelné ,kdy již havíří po noční již čekají.A co se stalo s vlakem s prázdnými uhláky.Ten rovnou zajel pod hlavní násypníky,stroj se odpojil a vrátil se zpět do Dolní a vyčkává na příjezd zaměstnaneckého vlaku,aby po jeho odjezdu najel na naloženou soupravu a odjel přes Horní na hlavní stanici báňské dráhy.
Pzn.Kdo nechce odpojovat lokomotivu od soupravy,prostě pomalu projede pod výsypkami a odjede do skryťáku.Musíme mít ale připravenou lokomotivu stojící ve šturcu tankovací stanice.
Doprava je zde velmi pestrá a samotná obsluha se dost zapotí na hadu,protože ze své strany sice obsluhuje jen Glassnerku,ale potom zpět dřeviště šachty a pilu Salm a zrovna na truc,zde jde vše opačně,než by si vlakvedoucí přál.Vzít prázdný opleňák z dřevitě,vozy přehodit,protože na pile jsou zase naložené vozy okorem pro šachtu.Pila dostává pravidelně kmeny na rozřezání,protože šachty v okolí jsou velkými požírači dřeva.
Trochu se podíváme na areál šachty „Barborky“.Mimo známe kantýny „U Helbichu“ je zde vstupní závora a brána s píchačkami pro zaměstnance dolu.Po projití vrátnici máme hned před sebou novou budovu,kde jsou kanceláře,šatna a sprchy.Chlapi po převlečení procházejí chodbou až k těžní věži ,vystoupají schodiště a čekají na signál nástup do klecí.Dole pod nima se navážejí a vyvažejí prázdné hunty nebo ložené uhlím.Uhlí běží do prádla,kde se třídí dle zrna a přímo se sypou do přistavených prázdných uhláků.Pod těžní věží je hlavní strojovna,vidíme zámečnické dílny,dřeviště a dále odstavené hunty.Naproti šachty vidíme chladící věž šachty.Dole vpravo jsou finské domky a neopačné straně nalevo nahoře,úřednické byty.
Glassnerka je klasická továrna .Má hlavní výrobní halu,sklady,kotelnu,sociální zařízení a byro pro vedení.

P.S.Ta partija co tvoří zakazaný hlúček před vánočním stromkem v Dolní uhelné,to su ti z Helbicha.Seznam bude příště.
Přílohy
Báňská_001.jpg
Báňská_skrytá_111.jpg
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Micro-mini-pidi kolajiska I

Příspěvekod fruafru » stř 12 pro, 2012 9:45 am

Pěkné...hodně pěkné, jen bude trochu problém najít vhodné modely co zvládnou ty šílené oblouky :D
fruafru
 
Příspěvky: 351
Registrován: úte 30 lis, 2010 9:22 am

Re: Micro-mini-pidi kolajiska I

Příspěvekod fruafru » stř 12 pro, 2012 9:55 am

Taky jsem na téma minikolejiště trochu pracoval. Jako většina mojich náhledů je i tohle překopávka plánku co jsem někde viděl. Kolejiště je kulisou rozděleno na viditelnou a skrytou část. Budovy v sobě mají přesuvny, pro výměnu prázdných a ložených vozů, taková nenápadná simulace nakládky zboží. :roll: rozměr 180x 40
Přílohy
lazout_vitkovice.jpg
vitk_01.jpg
vitk_04.jpg
fruafru
 
Příspěvky: 351
Registrován: úte 30 lis, 2010 9:22 am

Re: Micro-mini-pidi kolajiska I

Příspěvekod milan ferdián » stř 12 pro, 2012 10:01 am

fruafru píše:Pěkné...hodně pěkné, jen bude trochu problém najít vhodné modely co zvládnou ty šílené oblouky :D

Zase to takové drama není.Poloměry v Horní uhelné R353/90°,R310/75°,R267/75°.V Dolní uhelné R267/90°,R310/90°.Traťové poloměry směr hlavní R310/60°,přímka.Poloměry v hadu R267/135°,EW1,přímá 83,DRW,R267/150°,EW1,přímá 111,IBW,R267/45°,EW1. :mrgreen: Dík za pochvalu :wink:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Micro-mini-pidi kolajiska I

Příspěvekod mizl » stř 12 pro, 2012 10:02 am

fruafru píše:Taky jsem na téma minikolejiště trochu pracoval. Jako většina mojich náhledů je i tohle překopávka plánku co jsem někde viděl. Kolejiště je kulisou rozděleno na viditelnou a skrytou část. Budovy v sobě mají přesuvny, pro výměnu prázdných a ložených vozů, taková nenápadná simulace nakládky zboží. :roll: rozměr 180x 40


Dle vizualizace to vypadá zajímavě a myslím, že návrh je velmi povedený.

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Micro-mini-pidi kolajiska I

Příspěvekod milan ferdián » stř 12 pro, 2012 10:04 am

fruafru píše:Taky jsem na téma minikolejiště trochu pracoval. Jako většina mojich náhledů je i tohle překopávka plánku co jsem někde viděl. Kolejiště je kulisou rozděleno na viditelnou a skrytou část. Budovy v sobě mají přesuvny, pro výměnu prázdných a ložených vozů, taková nenápadná simulace nakládky zboží. :roll: rozměr 180x 40


Paráda.Smí být mistře tento návrh v publikaci :?: :wink:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Micro-mini-pidi kolajiska I

Příspěvekod fruafru » stř 12 pro, 2012 10:12 am

Jasně. Už se těším až ho překreslíš.
fruafru
 
Příspěvky: 351
Registrován: úte 30 lis, 2010 9:22 am

Re: Micro-mini-pidi kolajiska I

Příspěvekod E27 » stř 12 pro, 2012 12:12 pm

Sakra chlapi, kde ste boli do teraz s takýmito návrhmi? :lol:

Teraz keď už staviam...
Uživatelský avatar
E27
 
Příspěvky: 1163
Registrován: úte 28 zář, 2010 8:51 am
Bydliště: Bratislava

Re: Micro-mini-pidi kolajiska I

Příspěvekod milan ferdián » stř 12 pro, 2012 12:18 pm

E27 píše:Sakra chlapi, kde ste boli do teraz s takýmito návrhmi? :lol:

Teraz keď už staviam...

No něco jsi ty sám mne inspiroval a to moje kotě,múza,si nedá poroučet :mrgreen: .Prostě záleží jakou má děvčica náladu.Jak je to u kolegy fruafru to nevím :lol:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

PředchozíDalší

Zpět na Mini kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník