Plan kolajiska VI

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod milan ferdián » pon 31 pro, 2012 9:04 pm

žst.Menhartice II/odb.Jezero_epocha VI_TT/1:120_2450*1220_PILZ-TT-15°

Jednotka 680 tiše sviští po kolejích,až to připadá,že se vznáší. To jen čerstvý napadený prašan tlumí hluk.Stevardka přijíždí s pojízdným bufetem a nabízí mi čerstvou kávu,kterou rád přijímám. EC 457 Phoenix z Amsterdamu,přes Koln Hbf,Chemnitz Hbf,žst.Chomutov spěchá do své koncové stanice Praha hl.n. Na světelné tabuli svítí rychlost 120 km/h.Jedeme o něco pomaleji,protože jsme již v Krušných horách a vlak stoupá do menhartického sedla po nové trase.Ze staré trasy zůstala jen část tratě,která odbočuje z odbočky Jezero a vratným tunelem,překračuje starým ocelovým mostem novou trať.Pokračuje přes výhybnu České Hamry,kde se ji po levé ruce otevře obrovské údolí.Hned vedle nalevo,pod námi se souběžně opět vynořuje nová trasa.Ještě jednou ji překračujeme a po vysokém ocelovým viaduktem končí původní trať,kdysi dávno v minulosti mezilehlá pohraniční stanice.Činy někdy předbíhají realitu než přijde spásná myšlenka a tak naše stará trať končí před mostním pilířem,kde ve velké rychlosti byl již snesen viadukt.Staničku zachránilo skutečnost,že je vyhlášeným lázeňským a lyžařským střediskem.Přijímací budova byla zrekonstruována,staré skladiště s rampou zbouráno a místo ní postaveno moderní sídlo přepravní společnosti,která zajišťuje odvoz minerálních vod a zásobuje veškeré okolní střediska a lázeňské domy,vším potřebným.Pár železničních nadšenců si vzalo pod palec místní remízu,kterou renovovali,zprovoznili ruční točnu a obnovili uhelnou skládkou s potřebnou zásobou uhlí, s vodním jeřábem a popelovou jámou.Právě zbrojí velkého bejčka /423.0 a chystají se na dnešní mimořádnou jízdu.Vždyť před chvíli motorová jednotka Regio-Shuttel dovezla další železniční nadšence,ale i natěšené lidičky a členy našeho diskusního fóra,kteří dnes budou slavit příchod nového roku 2013.

My jsme se zatím projeli krátkým tunelem a po chvíli se vnořili do druhé tunelu,nechávajíc za sebou,novoroční hosty přijíždějící k vyhlášenému penzionu,abychom se ocitli pod stanici.Třetí tunel,odbočka Jezero a míjíme se s uhelným vlakem prázdných wapek tažený bastardem.Podjíždíme starou trať a opětovně mizíme v tunelu.Čeká nás již Chomutov a Praha.
Dnes se píše 31.prosince 2012 a je Silvestr……

Přejeme Vám všem železničním nadšencům a jejím rodinám,v Novém roce 2013 vše nej…..
Přílohy
Kopie - Menhartice II_.jpg
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod Jiri Dvoracek » pon 31 pro, 2012 9:34 pm

To je parada, Milane :) Ted uz bych jenom potreboval tu 680 v TT :D Tobe taky vse nej do roku 2013 a diky za vsechno :wink:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod kiski » stř 02 led, 2013 6:15 am

Milane, je to super. Nemôžem si však pomôcť, ale pôvodné prvé Menhartice sa mi páčia viac...:) Podobne aj tebe všetko naj do Nového Roku 2013 :)
Kiski
TT, DCC
Uživatelský avatar
kiski
 
Příspěvky: 313
Registrován: čtv 09 črc, 2009 10:19 am
Bydliště: Slovensko

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod czhunter » stř 02 led, 2013 9:53 am

To je zkušební trať pro testování mostů a tunelů.
Myslím, že je to plánek s největší plošnou hustotou tunelových portálů, co se kdy Milanovi povedl nakreslit :)

Telgárt II je moc hezký.
Postavit kolejiště nejen bez točny(!), ale dokonce i bez nádraží, to chce odvahu :idea:
czhunter
 
Příspěvky: 605
Registrován: ned 04 zář, 2011 9:37 am

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod kubbajs » stř 02 led, 2013 7:47 pm

czhunter píše:Postavit kolejiště nejen bez točny(!), ale dokonce i bez nádraží, to chce odvahu :idea:

Bych řekl, že postavit kolejiště bez nádraží je možná těžší. Už několik let se pokouším vymyslet kolejiště s dvoukolejnou tratí a odbočkou a furt pořád nic. I když Milan pro mě vymyslel už dva.
TT, V.epocha ČD, asi digitál, (zatím jen v hlavě a teď už i v Milanově knize)
Uživatelský avatar
kubbajs
 
Příspěvky: 177
Registrován: stř 16 led, 2008 7:12 pm

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod Jiri Dvoracek » stř 02 led, 2013 7:53 pm

Pro mne vymyslel jeden a jsem po drobnych upravach maximalne spokojeny :D Taky dvojkolejka, odbocka a koncova stanicka, teda ted uz stanice :D
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod czhunter » stř 02 led, 2013 9:35 pm

kubbajs píše:Bych řekl, že postavit kolejiště bez nádraží je možná těžší.
O tom já právě vůbec nepochybuju.
I když ani ne tak "postavit", jako spíš "zajistit zajímavý provoz" je na kolejišti bez nádraží mnohem těžší, než s ním.
czhunter
 
Příspěvky: 605
Registrován: ned 04 zář, 2011 9:37 am

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod milan ferdián » pon 14 led, 2013 5:33 pm

Křešice_skrytá Chlum/Chlum I_dětské_epocha IV/V_TT/1:120_2400*800_Pilz-TT-15°
Ikdyž zatím nevidíte pohledovou část kolejiště,tak tématem tohoto kolejiště jsou dvě smyčky Chlum a Chlum I.Protože projíždějící vlakové soupravy budou všechny vidět,byť zdánlivě dodržují GVD,jedná se o dětské.Původně v pravé části měla být dvojkolejná trať,tzv.falešná dvojkolejka,jenomže modelář zakoupil patrové vozy od Kuhna.Jejich délka vylučuje provoz na poloměrech R310 versus R353,proto tato část tratě byla zjednokolejněná.
Přílohy
Kopie - Křešice_Chlum I_002.jpg
Kopie - Křešice_chlum_001.jpg
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod jakubklouda » pon 14 led, 2013 7:39 pm

Kuehnovská patra bez problému R310 projedou... Jinak jsem zvědavý na celek...
TT - IV. a V. epocha
jakubklouda.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
jakubklouda
 
Příspěvky: 141
Registrován: ned 08 srp, 2010 4:24 pm
Bydliště: Praha

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod radekkrupka » pon 14 led, 2013 7:57 pm

Myslím, že Milan to myslel spíš tak, že by patra mohla mít pronlém, pokud by na dvojkolejce potkala jinou soupravu v protisměru. Kdysi jsem si to maloval, obrysovou křivku těch vozidel na své kolejiště a skutečně to vychází dost nepěkně...

U vozů jako jsou patra hrozí kolize i v jiných případech...
https://picasaweb.google.com/radekkrupk ... 3578413986
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod milan ferdián » pon 14 led, 2013 8:37 pm

radekkrupka píše:Myslím, že Milan to myslel spíš tak, že by patra mohla mít pronlém, pokud by na dvojkolejce potkala jinou soupravu v protisměru. Kdysi jsem si to maloval, obrysovou křivku těch vozidel na své kolejiště a skutečně to vychází dost nepěkně...

U vozů jako jsou patra hrozí kolize i v jiných případech...
https://picasaweb.google.com/radekkrupk ... 3578413986

Pravdu díš :wink:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod milan ferdián » úte 15 led, 2013 7:17 pm

žst.Křešice_dětské_epocha IV/V_TT/1:120_2400*800_PILZ-TT-15°
Projekt dětskéhp kolejiště.Ze smyčky Chlum I na širé trati odbočuje lokálka do koncové stanice Křešice.Stanička má dvě vlečky,první nalevo mrazírny a tá druhá napravo porcelánka.Nezbytná remíza pro 810.
Po hlavní trati (smyčky Chlum+Chlum I)krouží vlakové soupravy a malej klučina může nechat nasednout cestující do sólo 810 a připravit se na odjezd.
Projekt není dokreslen z časových důvodů. :oops:
Přílohy
Kopie - Křešice_111.jpg
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod milan ferdián » ned 03 úno, 2013 3:58 pm

....Křešice....
Přílohy
Kopie - Křešice_111.jpg
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod OckoFrantisek » čtv 07 úno, 2013 3:50 pm

dekuju Milane, zes to sem dal, ja nebyl schopnej to zmensit, nejak mi to neslo. Vidim, ze se kolejiste moc nelibi, zadne reakce...
Ach jo, ty lidi jsou snad zblbly z tech DDR planku, jak vidim par poslednich vlaken :?
auge
OckoFrantisek
 
Příspěvky: 23
Registrován: pát 01 dub, 2011 1:51 pm

Re: Plan kolajiska VI

Příspěvekod Petr Šimáček » čtv 07 úno, 2013 3:57 pm

OckoFrantisek píše:...Vidim, ze se kolejiste moc nelibi, zadne reakce...
Ach jo, ty lidi jsou snad zblbly z tech DDR planku, jak vidim par poslednich vlaken :?
auge

Chacha...neviděl bych to až tak černě. Spíš bych řekl, že lidi jsou rozmazlení množstvím pěkných plánků od Milana - a začínají je brát jako standard; proto žádné reakce...Prostě další v řadě super plánků! Mně se moc líbí, například...! 8)
HO, konec 1. + začátek 2. epochy v českých zemích
Petr Šimáček
 
Příspěvky: 70
Registrován: úte 30 pro, 2008 3:55 pm
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků