PUBLIKACE_PLÁNKY_KOLEJIŠŤ_II

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod milan ferdián » stř 16 pro, 2009 3:52 pm

Zdeněk píše:
Myslím si totéž, jsou "knihy"plánků kde je dost velkých kolejišť, ale ty do bytu 2+1 nedám. Proto bych se taky rád přimluvil za co největší počet "mikrokolejišť". Čím víc takových nápadů= tím míň kolejišť v reálu s kruhem vedoucím odnikud-nikam a různých vlakodromů.


Co se týče kolejových okruhů,když se navrhne správné dopravní zázemí,smysl a vhodná mini stanička,tak ten kruh dostane jiný náboj.Ve skicáků má již připravených okolo 20 návrhů těchto mini kolejišť.Ty jsou vyloženě určené pro začátečníky, ty co chtějí postupně poznávat železnici v malém nebo pro pokročilé si vyzkoušet jen některé technologické postupy při zpracování krajiny a atd. .

Byt 2+1,i v tomto prostoru jde hodně vymyslet.Těsně než jsem poznal naší sekci N-scale,tak jsem měl již připravené velké kolejiště 4,0m*1,2m,které při rozložení v místnosti (obývací pokoj),neblokovala příchod do této místnosti,volný prostor pro případné hosty ,k balkonovým dveřím atd.Těch bloků co jsem pokreslil,než jsem přišel na vhodné řešení,těch bylo velmi hodně :D .
Je mi jasné, že velké kolejiště zůstanou výsadou lidí co mají k dispozici volné prostory,ale z druhé strany vím,že si rádi tyto kolejiště prohlížite a přitom v mysli již sníte,jak vy by jste na tom velkém kolejišti proháněli své vlakové soupravy. :D :D :D
Mám ještě další nápady,a když se mi tato témata podaří vměstnat do určitých omezených prostor,tak si myslím,že by jste mohli být trošku spokojeni.
Pro vysvětlení:
mikro kolejiště-něco jak dioráma,ale většinou se jedná jen o pár výhybek nebo dokonce jen kusých kolejí ,zasazených do určitého provozního prostředí
mini kolejiště-to jsou ony okruhy ,ovály,ale musí dávat provozní smysl
normal kolejiště-zde se jedná většinou o běžné naše věčné téma ,odbočná stanice s koncovou a vhodný skrytým nádražím.
pokojová,podkrovní-samostatná místnost ,čistě určená jen na využití modelového kolejiště
segmentová-kolejiště složené z několika dílu ,tady jich mám též pár připravených i s vhodným umístěním v bytě
modulová s normovaným rozhraním-všichni je znáte /ZABABOV,OSTRAMO,SLOVÁCKO,LUHAČOVICE/
modulová domácí - i ty existují
dioráma-hodně rozšířená ve FRANCII,zde i já přidám něco pro vás,protože toto téma mi připadá u nás hodně zanedbané a přitom dává obrovské možnosti pro vás,co bojují s každým centimetrem.
Snad jsem na něco nezapoměl
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Jakub Fáber » stř 16 pro, 2009 9:50 pm

milan ferdián píše:
JBr píše:Jen bych chtel upozornit, ze mikrokolejistem Milan hadam nemyslel male ovalky, ale veci typu posunovacich hlavolamu, malych ranzirku v prumyslovych podnicich atp., ktere se vlezou treba na nudli 30x100 cm. Takze spis takova provozni dioramata. U nas tenhle typ moc nefrci, ale v zahranici celkem jo.


JBr má pravdu,já jsem myslel tyto mikro,které výše uvádí...


já jsem taky hádal něco jako "diorama do vitríny" :-)
Jakub Fáber
 
Příspěvky: 14
Registrován: pon 31 srp, 2009 9:03 am
Bydliště: Lovosice

Příspěvekod milan ferdián » sob 26 pro, 2009 12:21 pm

Kluci při navrhování kolejišť pro Vás,jsem se dostal do trochu do rozpaků.Pro ty co si přáli co nejvíc těch mini kolejišť,tak jsem ve skicáři u čísla 31.Jde tu ,ale pro ty co mají rádi uzlové stanice,kombinace hlavní dvojkolejné trati s místní nebo odbočující vedlejší trati.Bral jsem v potaz HO-nulkáře ,minimální poloměry R560/R500,kolejivo PILZ/ELITE/15°,délka Ex/R ve složení ES499.0/Fa/Dsa/Aa/WR/ABa/Ba/ celková délka soupravy pro HO-2000mm(TT-1450/N-1100/Z-800),když připočtu ještě zhlaví ,tak komplet délka stanice mi vyšla 6500mm pro H0 (TT-4700/N-3500/Z-2600).Teď jde o to zpracovat tento námět do nějakých mantinelů domácích kolejišť nebo již použít samostatné místnosti,vyloženě určené pro tyto náměty :?: Co vy nato :?:

Dvě poznámky-nákladní soupravy mají být obvykle dvojnásobné délky než osobní soupravy /běžný rychlík v té době měl 14 (čtrnáct) vozů typu "Y".
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod mlha » sob 26 pro, 2009 12:24 pm

myslím si milane,že takovou stanici postaví málokdo,asi bude muset každý přizpůsobit počet vozů :D
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2692
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Příspěvekod pavel » sob 26 pro, 2009 5:55 pm

Samostatné místnosti. Je to už docela hodně v H0 to je tak zralé na půdní prostor nebo podobně.Nechci ti Milane brát vítr z plachet , ale pro ty co tímto velkým prostorem neoplývají by udělal něco jako "hobby" verze kde rychlík by měl max. šest vozů Y , Os vlaky čtyři až pět Y. Vždy by to nádráží osadil perony, žádné sypané nástupiště, tím se srazí délka ,Os vlaky mohou stát vedle sebe rozdělené peronem. Samozřejmě udělěj i "profi verze", ale u těch se bojím že svou velikostí budou dosti finančně náročné termín dokončení se bude protahovat do ... ? Však se to tady už několikrát probíralo. Jak to tak ještě jednou pročítám jestli to co jsi napsal loko + Y v šesti kusech + veksle je 6,5 m tak nevím ...
pavel
 
Příspěvky: 379
Registrován: stř 24 zář, 2008 7:53 pm
Bydliště: okres ostrava

Příspěvekod maayaa » sob 26 pro, 2009 7:19 pm

Taky jsem pro samostatné místnosti a klidně i delší vlaky.Ten kdo chce stavět takové kolejiště už by měl vědět co chce a měl by tvůj návrh brát jako inspiraci a ne jako přesný návod k sestavení(pokud by se ovšem s tebou na 100% neshodl).Pokud chce někdo dělat malá kolejiště do paneláku tak i 2m(TT) nádraží je moc.Ale může brát velké kolejiště jako maximum a zmenšit si ho k obrazu svému.
maayaa
 
Příspěvky: 372
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:15 pm
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Ferda » sob 26 pro, 2009 8:06 pm

Existuje i opačný přístup. Velké nádraží s 6ti a více kolejemi lze navrhnout pro kratší vlaky a kdo má prostor může si koleje natáhnout co prostor dovolí. Není to asi ideílní řešení pro nádraží v oblouku, ale při troše snahy (a možná Milanovy pomoci) to jistě taky půjde natáhnout. Na těchto nádražích je důležitý smysluplný provoz a kvalitně navržené zhlaví, což lze znázornit dostatečně i s kratšími kolejemi.

Zkusil jsem si překreslit Milanův plánek nádraží s tuším 9ti průjezdnými kolejemi. natáhnout ho umím lechce i pro 5ti metrové soupravy a to i v jiném kolejivu, ale když jsem zkusil přidat 1, 2 či 3 koleje, tak se krása kamsi vytratila a výsledek stál za ...

Malá kolejiště v Milanově podání jsou úžasná a pro mnoho lidí určitě přínosná, ale až u větších celků se dá postihnout spousta důležitých souvstažností a závislostí. Z toho plyne, že pokud nemá publikace splňovat pouze funkci kochání se malebnými malými kolejišťátky, ale měla by být i jakýmsi návodem a poučením, pak by tam měly být i tyto větší celky.

To co jsem napsal výše by nemělo vyznít tak, že by Milan měl okamžitě zasednout a vychrlit 20 obrovských návrhů. Myslím, že bude stačit, když využije toho co má v šuplíku a možná doplní stručný popis provozu, proč toto ano a proč toto ne.

Ps: Milane, ale pohádku můžeš připsat taky :wink:
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod michal.kubista » sob 26 pro, 2009 8:27 pm

Ahoj Milane,
co se týká návrhů větších klejišť, tedy spíše stanic na dvojkolejných tratích či hlavních i jednokolejných tratích s provozem na přípojné tratě, pak já osobně bych byl za podobné návrhy rád. Co se týká tvých výpočtů velikostí takovýchto stanic jsou správné a proto tyto návrhy je nutné brát skutečně jen orientačně a každý se nakonec přispůsobí svým prostorovým možnostem a požadavkům na provoz.
Přesto bych chtěl poprosit o alespoň pár návrhů takových stanic. Já sám se snažím inspirovat z leteckých snímků map na našich webech, ale ty nejsou úplně čitelné a na přesnější pochopení důvodů toho či onoho je stejně zapotřebí stanice navštívit.
PS. co jsem studoval mě blízkou stanici Podivín (trať Břeclav-Brno), tak její délka je cca 1500m, což na modelu je asi 17m, tak takové návrhy opravdu nemusíš dělat, to asi doma nikdo neubytuje :D
michal.kubista
 
Příspěvky: 387
Registrován: úte 06 říj, 2009 1:48 pm
Bydliště: Břeclavsko

Publikace

Příspěvekod milan ferdián » sob 06 bře, 2010 11:50 am

Jarní přípravy aneb jde se nato.To co vidíte ,ten stoh ,to jsou samé vaše návrhy kolejišť,které jste již všichni zhédli na tomto webu.. :D Ještě se musí kontaktovat,doladit smluvní podmínky,přenosy podkladů a rozsah publikace/brožury/sešit :?: s Michalem D. s případně s dalšimi vydavateli..

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod radekkrupka » sob 06 bře, 2010 12:22 pm

Tak ať to úspěšně dotáhneš! :)
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod Jarda H. » sob 06 bře, 2010 6:58 pm

... na hromadě plánků nahoře poznávám kolejiště, které mne okouzlilo - původně pro tt-maniaca, jeden z prvních plánků Milana zde na fóru ! Parádní řešení se SN bez vratné smyčky a přesto se vlaky "otočí" :D Další je (neklame-li mne paměť) jeden z prvních Milanových plánků - zde na fóru samozřejmě - týkající se segmentového kolejiště, rovněž pro tt-maniaca a kamarády.
A tak držím palce, ať to všechno vyjde :!: Milan zaslouží obdiv, co všechno stihne udělat pro modelářskou obec, pro nás !!
Moc se těším, že si jednou budu moci zalistovat ve vydané knize. Ty plánky ručně kreslené s krajinou, budovami apod. mají KOUZLO :lol:
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Předchozí

Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník