Ahoj,
Koukám na všechny ty návrhy a porovnávám si je, jak z hlediska provozu tak layoutu.
Určitě se mi nelíbí, aby se posunovalo přímo z kolejí v Řáholci. Příjezdy a odjezdy nákladních vlaků by narušovaly plynulost posunu a to nechceme.
Porovnám-li Cipískův návrh s výtažnou vpravo a návrh Milana Ferdiána se dvěma výtažnými vedle Řáholce, tak jsou srovnatelné z provozního hlediska. V obou případech jsou 4 nebo 5 dopravních kolejí pro nákladní vlaky (4. a 6. ve stanici a dvě nebo tři vedle ranžíru). Posun vůbec nenarušován přijíždějícími a odjíždějícími vlaky. Dobrá komunikace mezi depem, stanicí a ranžírem. To je myslím to, čeho chceme dosáhnout.
Nevýhodou toho Milanova návrhu je, že blokuje připojení depa na této straně a to by se muselo dával jen k tomu jednokolejnému zhlaví a tím se vše zase natahuje.
Docházím k závěru, že Cipískův návrh s výtažnou vpravo je velmi dobrý. Je tam pár drobností, které se dají ještě doladit, ale asi bych se ho držel.
Vypadá to obrovské, ale vlastní délka je 15 m a s otočením o dalších 90 st poloměrem 3 m je to těch 18 m. Tedy vejde se to podél stěny do sálu 20 m dlouhého a to není špatné. Se zbytkem layoutu z menších celků si při dostatku traťových modulů layoutář poradí. Ano bude to dominantní část kolejiště kolem, které se to bude točit, ale to rozhodně není nic špatného. A v halách jako je Hluk to bude úplně v pohodě. I do Vratimova se vejdeme, když protáhneme dvojkolejku do vedlejšího sálu
Cipísku, máš moji podporu. Dílu zdar.