Dopravna Panský TT - Herrnwalde k roku 1927

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký

Re: Dopravna Panský TT - Herrnwalde k roku 1927

Příspěvekod HonzaV » ned 06 dub, 2025 7:56 am

MGP panel

po přidání panelového dekodéru přibyl nejprve jeden ovládací panel na boku segmentu za budovami.
IMG_6815 (1).jpeg

Zatím je diagram provizorně papírový. Na funkci to vliv nemá. (byla to vrtací šablona a zůstala přilepená :D )

Po drobném zvážení ovladatelnosti přibyl i druhý panel na druhé straně segmentu. Umožní strojvůdcům ovládat stanici z obou stran v režimu D3.
IMG_6816 (1).jpeg


V panelovém dekodéru zbylo ještě dost volných pozic pro přidání dalších ovládacích prvků přímo na segment. Samostatný panel bude někdy v budoucnu následovat.

(kabeláž budu muset nějak poklidit, takhle se mi dvakrát nelíbí.)
Staví TT modulovku - Herrnwalde k roku 1927
ČERVENÁBÍLÁMODRÁ

A zdědil krabici BTTB a vystavil si ji ve vitríně.
HonzaV
 
Příspěvky: 114
Registrován: sob 12 srp, 2023 7:51 pm
Bydliště: Praha 9

Re: Dopravna Panský TT - Herrnwalde k roku 1927

Příspěvekod HonzaV » ned 06 dub, 2025 8:08 am

Upgrade výměny - přerušení jazyků a zvětšení délky srdcovky
#zkratNaSrdcovce


Po mnoha domácích zkouškách musím říci, že MTB brejlovec a EW3 doprava nejsou stoprocentně kompatibilní. Cca 1/30 průjezdů dá krátkodobý zkrat na srdcovce. Doma asi snesitelné, v modulišti nikoliv! -> dále jen Problém.

Podle konzultací v Rokytnici je to vlastnost MTB dvojkolí, která nebývají úplně přesná. prý. Existují 2 možnosti nápravy.
- Zdlouhavá: upravit dvojkolí MTB. Rozložit, stáhnout, složit. To nechceš.
- Ultimativní: Přerušit jazyky a připojit jejich část k srdcovce. Tím se srdcovka prodlouží až na jazyk a ultimativně vyřeší problém. Drobná potíž jest to dělat v okamžiku výhybek zafixovaných při snaze vyřešit Problém mechanicky.

Rozhodnutí bylo vlastně jednoduché. Pro moduliště jiná cesta, než přerušení jazyků a jejich částí připojených k srdcovce - relé, vlastně nedává smysl.

před úpravou:
IMG_6805.jpeg


tedy 2 večery, hrotová pájka mezi pražci, lakovaný drát a voilá, problém šesti výměn vyřešen.
IMG_6806.jpeg
Staví TT modulovku - Herrnwalde k roku 1927
ČERVENÁBÍLÁMODRÁ

A zdědil krabici BTTB a vystavil si ji ve vitríně.
HonzaV
 
Příspěvky: 114
Registrován: sob 12 srp, 2023 7:51 pm
Bydliště: Praha 9

Re: Dopravna Panský TT - Herrnwalde k roku 1927

Příspěvekod Dusan » ned 06 dub, 2025 8:49 am

trochu zpět k tomu vrtání do překližky, alá otřepy, stačí to místo budoucí díry podlepit papírovou páskou a používat vrtáky na dřevo.... 8)
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1336
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: Dopravna Panský TT - Herrnwalde k roku 1927

Příspěvekod Zlámalík » ned 06 dub, 2025 5:55 pm

Rozložit - stáhnout - složit je snadnější, než si myslíš.
Nářadí koupíš třeba tady a dvojkolí snadno vyndáš spodem, po vycvaknutí spodního krytu podvozku. Rozkolí by v TT mělo podle NEM310 být 10,2 - 10,4 mm.
Čímž netvrdím, že výhybka nemůže dělat problém taky... :?
Naposledy upravil Zlámalík dne ned 06 dub, 2025 11:57 pm, celkově upraveno 1
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 2643
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Dopravna Panský TT - Herrnwalde k roku 1927

Příspěvekod HonzaV » ned 06 dub, 2025 6:29 pm

@Zlamalik: už je to předelaný. Nůž, pilnik, páječka, cín. To vše mám po ruce hned a je to, jak říkají někteří, ultimátní řešení.
Staví TT modulovku - Herrnwalde k roku 1927
ČERVENÁBÍLÁMODRÁ

A zdědil krabici BTTB a vystavil si ji ve vitríně.
HonzaV
 
Příspěvky: 114
Registrován: sob 12 srp, 2023 7:51 pm
Bydliště: Praha 9

Re: Dopravna Panský TT - Herrnwalde k roku 1927

Příspěvekod rawen » ned 06 dub, 2025 7:37 pm

Zlámalík píše:Rozložit - stáhnout - složit je snadnější, než si myslíš.
Nářadí koupíš třeba tady a dvojkolí snadno vyndáš spodem, po vycvaknutí spodního krytu podvozku. Rozkolí by v TT mělo podle NEM310být 10,2 - 10,4 mm.
Čímž netvrdím, že výhybka nemůže dělat problém taky... :?

Já to chápu tak, že majitel modulu musí na setkáních předpokládat výskyt neupravených vozidel...

Radek
rawen
 
Příspěvky: 1882
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: Dopravna Panský TT - Herrnwalde k roku 1927

Příspěvekod Pavel-HP » pon 07 dub, 2025 5:09 am

A vozidlo, které má nápravy vadné, tak to se z provozu vyloučí samo.
TT, epocha III. - V., U profil
www.vlakytt.cz
Uživatelský avatar
Pavel-HP
 
Příspěvky: 1132
Registrován: čtv 11 pro, 2008 2:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Dopravna Panský TT - Herrnwalde k roku 1927

Příspěvekod HonzaV » pon 07 dub, 2025 6:11 am

Postřeh: Místní posun

Přesouvaje segmenty po Roudnické hale přemýšlel, jak to udělat, aby si více ulehčil. Maje jeden stěhovací vozík k dispozici, dostal nápad, který relativně snadno ihned realizoval.

Každé druhé čelo dostalo kolečka.
Přílohy
IMG_6706.jpeg
IMG_6705.jpeg
Staví TT modulovku - Herrnwalde k roku 1927
ČERVENÁBÍLÁMODRÁ

A zdědil krabici BTTB a vystavil si ji ve vitríně.
HonzaV
 
Příspěvky: 114
Registrován: sob 12 srp, 2023 7:51 pm
Bydliště: Praha 9

Re: Dopravna Panský TT - Herrnwalde k roku 1927

Příspěvekod HonzaV » pon 07 dub, 2025 8:05 am

@raven: Přesně tak.
@Pavel: No, ale předtím hodí zkrat v nejvíc nevhodnou chvíli.
Staví TT modulovku - Herrnwalde k roku 1927
ČERVENÁBÍLÁMODRÁ

A zdědil krabici BTTB a vystavil si ji ve vitríně.
HonzaV
 
Příspěvky: 114
Registrován: sob 12 srp, 2023 7:51 pm
Bydliště: Praha 9

Re: Dopravna Panský TT - Herrnwalde k roku 1927

Příspěvekod kapmor » pon 07 dub, 2025 9:05 am

HonzaV píše:Upgrade výměny - přerušení jazyků a zvětšení délky srdcovky
#zkratNaSrdcovce


Po mnoha domácích zkouškách musím říci, že MTB brejlovec a EW3 doprava nejsou stoprocentně kompatibilní. Cca 1/30 průjezdů dá krátkodobý zkrat na srdcovce. Doma asi snesitelné, v modulišti nikoliv! -> dále jen Problém.

Podle konzultací v Rokytnici je to vlastnost MTB dvojkolí, která nebývají úplně přesná. prý. Existují 2 možnosti nápravy.
- Zdlouhavá: upravit dvojkolí MTB. Rozložit, stáhnout, složit. To nechceš.
- Ultimativní: Přerušit jazyky a připojit jejich část k srdcovce. Tím se srdcovka prodlouží až na jazyk a ultimativně vyřeší problém. Drobná potíž jest to dělat v okamžiku výhybek zafixovaných při snaze vyřešit Problém mechanicky.

Rozhodnutí bylo vlastně jednoduché. Pro moduliště jiná cesta, než přerušení jazyků a jejich částí připojených k srdcovce - relé, vlastně nedává smysl.

před úpravou:
IMG_6805.jpeg


tedy 2 večery, hrotová pájka mezi pražci, lakovaný drát a voilá, problém šesti výměn vyřešen.
IMG_6806.jpeg


vcelku zajímavé provedení, já mám na ew3 vypínatelné jazyky dle přehození, což je asi podobné řešení tohoto problému, problém je, jen že je tam přepínač navíc, který může selhat
TT - V. epocha
Uživatelský avatar
kapmor
 
Příspěvky: 104
Registrován: úte 23 črc, 2019 7:20 pm
Bydliště: střední Haná

Re: Dopravna Panský TT - Herrnwalde k roku 1927

Příspěvekod HonzaV » pon 07 dub, 2025 7:54 pm

kapmor píše:vcelku zajímavé provedení, já mám na ew3 vypínatelné jazyky dle přehození, což je asi podobné řešení tohoto problému, problém je, jen že je tam přepínač navíc, který může selhat


Problém stejný, technické řešení s další mechanickou součástkou... Velkej rozdíl.


Já mám výměnu po úpravě stále jen na 3 vodiče. J, K a srdcovku k relé jako předtím.
IMG_6806.jpeg


Jazyky připájené k příslušné kolejnici. Oddělenou část jazyků pak připájenou k srdcovce.
Staví TT modulovku - Herrnwalde k roku 1927
ČERVENÁBÍLÁMODRÁ

A zdědil krabici BTTB a vystavil si ji ve vitríně.
HonzaV
 
Příspěvky: 114
Registrován: sob 12 srp, 2023 7:51 pm
Bydliště: Praha 9

Re: Dopravna Panský TT - Herrnwalde k roku 1927

Příspěvekod Ivan » stř 09 dub, 2025 5:48 am

Toto řešení jsem aplikoval na EW2, jen jsem již neřezal jazyky před srdcovkou a vše funguje. Měl jsem trochu jiný problém, vodivost jazyků.
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 2060
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: Dopravna Panský TT - Herrnwalde k roku 1927

Příspěvekod HonzaV » stř 09 dub, 2025 6:59 pm

Ivan píše:. Měl jsem trochu jiný problém, vodivost jazyků.


Jazyky jsou připojeny ke koleji. Viz diagram. Proto musí být říznuty
Staví TT modulovku - Herrnwalde k roku 1927
ČERVENÁBÍLÁMODRÁ

A zdědil krabici BTTB a vystavil si ji ve vitríně.
HonzaV
 
Příspěvky: 114
Registrován: sob 12 srp, 2023 7:51 pm
Bydliště: Praha 9

Skica - Realita

Příspěvekod HonzaV » pon 14 dub, 2025 6:10 pm

nu, trochu si odfrknout od čočky s párkem, co jsem dostal vedle.

...

Přišly nohy, koupil se epoxid, vypilo dost nápojů na víčka pro patky, metr závitovky se řízl sedmkrát ... x2 to mělo bejt, nohou je šestnáct.

...

nu a ze skicy....
Screenshot_5-1-2025_181749_app.sketchup.com.jpeg

...

je tu realita...
IMG_6947.jpeg
IMG_6946.jpeg

Ovládatelná MGP z obou stran v režimu D3. Projetá nesčetněkrát T478.4 od MTB - JACEK zvuk doplněn. Poladěná na základě zkušeností doma a diskuzí v RokyTTnici (jazyky říznout a připojit k srdcovce).

A připravená na technickou a provozní zkoušku v Jaroměři. Vidíme se tam.

EDIT: Při montáži na nohy zjištěno pár nedostatků, ale ty už mne nezastaví. Poladím později.
Staví TT modulovku - Herrnwalde k roku 1927
ČERVENÁBÍLÁMODRÁ

A zdědil krabici BTTB a vystavil si ji ve vitríně.
HonzaV
 
Příspěvky: 114
Registrován: sob 12 srp, 2023 7:51 pm
Bydliště: Praha 9

Re: Dopravna Panský TT - Herrnwalde k roku 1927

Příspěvekod Morris Zapp » sob 26 dub, 2025 3:37 pm

HonzaV píše:
kapmor píše:Jazyky připájené k příslušné kolejnici. Oddělenou část jazyků pak připájenou k srdcovce.
Přesně takové řešení mám v Kouřimi. Měl jsem trochu starost o tvarovou stálost výhybky, upevnění toho říznutého jazyka ve mě nebudilo moc důvěru, ale obavy se za ta léta nepotvrdily. Řešení jednoduché a funkční, všechno propojené natvrdo, žádný další přepínací prvek, než ten, co stejně musí být na srdcovku, není potřeba.
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 860
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

PředchozíDalší

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník