mlha píše:U normovaného rozhraní je poloha koleje daná,ale můžeš si postavit víc modulů,které budou spojené jenom spolu,potom už můžeš mít kolej klikatou jak je libo.
No to už je z jiné várky.Tomáš měl, asi na mysli jen jedn modul.
Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký
mlha píše:U normovaného rozhraní je poloha koleje daná,ale můžeš si postavit víc modulů,které budou spojené jenom spolu,potom už můžeš mít kolej klikatou jak je libo.
milan ferdián píše:mlha píše:U normovaného rozhraní je poloha koleje daná,ale můžeš si postavit víc modulů,které budou spojené jenom spolu,potom už můžeš mít kolej klikatou jak je libo.
No to už je z jiné várky.Tomáš měl, asi na mysli jen jedn modul.
alexander píše:Už to tu zaznelo, minimálny povolený polomer na module je 1000 mm. Pri dĺžke modulu 1000 alebo 1200 mm to podľa tvojej predstavy asi nepôjde...
A na jednom module by to bol asi aj tak nezmysel...
Tomáš píše:alexander píše:Už to tu zaznelo, minimálny povolený polomer na module je 1000 mm. Pri dĺžke modulu 1000 alebo 1200 mm to podľa tvojej predstavy asi nepôjde...
A na jednom module by to bol asi aj tak nezmysel...
jak jsem psal tohle na fotce jsem přehnal,ale prostě mi připadá že vypadá blbě když 1000mm modul má kolej rovnou jak pravítko.Jeden takový modul je 120m rovné koleje ve skutečnost (TT) když napojím další takovej tak už jsem na 240m rovné tratě.a to je u mé trati 244 luxus. co jsem si to procházel tak nejdelší rovná část měla maximum 60m.Z provozního hlediska velkých modulů to pochopitelně chápu.V tělocvičně si udělám klidně 10km rovné trati,ale doma nechci mít trať tak jednotvárnou.Budu mít 4500mm délku modulů,z toho 1500mm nádraží 1000mm ztastávka tzn že na volnou trať budu mít 2 metry a kdyby to bylo všechno v rovině..no nevím nevím
Tomáš píše:jjo šlo mě o to jak to může být na jednom modulu.Pro představu přikládám obrz.pochopitelně to je přehnané,ale pro představu o co mi de.
http://tauvec.rajce.idnes.cz/modul/
Myšpulín píše:Délka modulu 1000 mm, minimální poloměr oblouku 1000 mm, pro jednoduchost vypustíme přechodový rovný úsek a zjistíme toto:
úhel oblouku bude 14,4775°, osa trati se při tom vychýlí o 31,75 mm. Připojením následujícího protioblouku tedy můžu posunout osu koleje o 63,5 mm (ovšem bez těch přechodových úseků).
P.S. Doufám, že jsem se nikde nesekl. Přeci jenom dnes něco počítat, takhle po ránu ...
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků