Moduly Brno

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký

Re: Moduly Brno

Příspěvekod mlha » sob 29 čer, 2013 8:39 am

Jako laik se trochu vpletu do diskuze,když jsme začínali s výstavama tak se používal jeden tříampérový booster,teď už běžně jedeme na dva a layout rozdělujeme na dvě napájené větve,ale nově budeme řešit napájení layoutu Spaxy,nejedná se jenon o napájení lokomotiv,používáme i vratné smyčky napájené z kolejí a stává se,že dekodér při vjetí loko do indikovaného úseku už vexlu nepřehodí.Podle našich drátečků už je to úbytkem napětí JK.Proto jsme přidali ještě jeden booster.
Stanice mají oddělené napájení příslušenství,takže tady k úbytku napětí nedochází.Odborníci,jaký odběr má mašina v jízdě se zaplým zvukem a bez zvuku?Liší se v měřítku?Bere TT míň?
Jinak kdo by potřeboval mikroskop můžu sloužit......
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2692
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Moduly Brno

Příspěvekod zdeno » sob 29 čer, 2013 9:19 am

zajimave teoreticke cteni ;-)
---
ja jsem praktik a okolo DCC se pohybuji asi 12 roku a navrhuji spoustu veci. Jednou z mych vymyslenych veci je zesilovac Bistr, ktery umoznuje prejeti loko z oblasti rizene jednou centralou do oblasti rizene druhou centralou. Teda DCC faze jsou naprosto rozdilne a ruzne.
Dosahujem toho tak, ze nasilu pres detekci skratu sledujem fazi DCC jedne centraly v prechodovem useku. Detekce skratu je dvojstupnova, kdy skratovy proud 1.5A prepne fazi a skrat 3.5A vypina cely Bistr. Zesilovac Bistr je tak rychly, ze se prepnuti realizuje pod asi 5uS a mene.
http://www.railnet.sk/view.php?cisloclanku=2012070001
Kvuli testovani jsem nechal jednu "starsi" loko na spojovacim useku 10 hodin a po teto dobe jsem nezjistil nijake chyby na loko. Pokud se to nekomu chce pocitat, tak jsou to mikroWatty, ktere nemuzou nicemu ublizit. Jinak napisane, aby to mohlo ublizit, musi se tam vyvinout nejake teplo a pokud tam teplo nevznikne, nemuze byt zadna skoda.
Pouzivam L6203, to je MOSFET FULL BRIDGE a ten ma maximalni prenosovy kmitocet okolo 200 kHz, nektere vybrane kusy dokonce nad 800 kHz. Na tonto kmitoctu je to spis sinusoida, ale je to stale funkcni.
---
Dulezite je, spojovat boostre paralerne, nikdy ne za sebou. Teda pouzit jeden boostr jako centralni a z toho pomoci rozdelovace DCC a ochrany 2x 27 ohmu na kazdou vetev, napajet usekove boostre.
Uživatelský avatar
zdeno
 
Příspěvky: 3156
Registrován: pon 11 črc, 2011 8:54 am

Re: Moduly Brno

Příspěvekod airwar » sob 29 čer, 2013 9:24 am

mlha píše:Jako laik se trochu vpletu do diskuze,když jsme začínali s výstavama tak se používal jeden tříampérový booster,teď už běžně jedeme na dva a layout rozdělujeme na dvě napájené větve,ale nově budeme řešit napájení layoutu Spaxy,nejedná se jenon o napájení lokomotiv,používáme i vratné smyčky napájené z kolejí a stává se,že dekodér při vjetí loko do indikovaného úseku už vexlu nepřehodí.Podle našich drátečků už je to úbytkem napětí JK.Proto jsme přidali ještě jeden booster.
Stanice mají oddělené napájení příslušenství,takže tady k úbytku napětí nedochází.Odborníci,jaký odběr má mašina v jízdě se zaplým zvukem a bez zvuku?Liší se v měřítku?Bere TT míň?
Jinak kdo by potřeboval mikroskop můžu sloužit......


S těmi odběry jednotlivých lokomotiv je to různé...asi nejjednodušší je si to změřit dle konkrétních typů, víc než modelová velikost je rozhodující spíše typ motoru. Pokud do modelu v H0 a TT použiji stejný motor a převody budou klást stejný odpor tak rozdíl odběru musí být zanedbatelný, protože jedinou rozdílovou veličinou bude váha stroje. Já si pokusně zkoušel odběr modelů měřit a v TT mě u lokomotiv s motorkem Mashima vycházel odběr kolem 200 mA, přičemž loko táhla asi metrový vlak, při rozjezdu je odběr krátkodobě vyšší. Osvětlení samotné loko nemělo příliš vliv (v řádu jednotlivých mA). Pochopitelně pokud by vlak táhl třeba 6 ks ypsilonek s tím že v každé by bylo 20ks LEDek tak odběr naroste, to je pak o parametru konkrétní ledky. Se zvukem jsme to zatím neměřil, to mě zatím nenapadlo (fakt je ten že jedinou takovou loko co mám je Rokácká 377.0).

Ale třeba zkušenost s Rokáckým Sergejem který měl problém s motorem (celá vadná série od výrobce) tak ten bere až 500 mA.

Jako perličku přidávám, že kolega zkoušel jaký má odběr loko když ji silou drží na místě aby se neprotáčela kola a to prý spotřeba lezla k 500-700 mA, v praxi se s takovým stavem nesetkáš. :D
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: Moduly Brno

Příspěvekod mlha » sob 29 čer, 2013 12:43 pm

Takže 5 lokomotiv odebere 1 A,to je normální provoz mezi stanicema,otázka je čím máš napájené příslušenství.
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2692
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Moduly Brno

Příspěvekod airwar » sob 29 čer, 2013 2:45 pm

mlha píše:Takže 5 lokomotiv odebere 1 A,to je normální provoz mezi stanicema,otázka je čím máš napájené příslušenství.


Musíš počítat s tím že to je celkem ideální stav, měřil jsem to na nových jen mírně zajetých strojích, vše TT, povětšinou mám páry a v těch je Maschima 1020 a 1024, ty větší Maschimi 1224 co jsou třeba ve V100 od Tilliga už berou více, taktéž motorky v Brejlovcích od Kuehnu či ten Sergej žerou víc, Brejlovci od Kuehna tuším 300-350 mA a ten nepovedenej Sergej 500 mA. A pozor bavíme se o odběru při jízdě, při rozjezdu to vyskočí krátkodobě výš, klidně i o 50%. Pak ten vlak byl metrový, ale opět nové a dobře fungující vozy, vy na modulovce používáte delší a těžší soupravy, což opět zvyšuje odběr. Na prvních 2-3 setkáních co jsme měli jsem jezdili naráz maximálně se pěti či šesti soupravami a bylo to na hraně schopností základního setu od Roco který dává 1,8 Ampér.

Další kapitolou jsou osvětlené osobní vozy, když jedna ledka má odběr 20-30 mA tak pokud je těch ledek ve vagonu 10-15 ks tak by jsi se dostal na 200-450 mA na vagon. Takže pak je otázka kolik by brala souprava s Kuehnovým Brejlovcem (350 mA) + 5ks osvětlených Ypsilonek (řekněme že jen 5x 200 mA), to by pak souprava v ideálním případě měla odběr k 1,5 ampéru !!! Ale vagony změřené nemám, takže to je čistá matematika.

Na současném setkání jsme měli layout rozdělený na dvě větve, obě opět jela ROCO boosterech 1,8 A a naráz mohlo být v pohybu maximálně tak 10 souprav a bylo to naprosto bezproblémové. Ale my modelujeme lokálkovou trať a hodně tomu odpovídají i soupravy, když náhodou nákladní vlak tak maximálně 1,2-1,5 metru, manipuláky do 80 cm délky ale i kratší, a v osobní dopravě loko + 2-3 osobní vozy či jen motorový vůz.

Myslím že vy v H0 a při délce vlakových souprav dva a více metrů se musíte díky vyšší váze souprav pohybovat na řádově vyšších odběrech, myslím že těch 0,5 Ampéru bude lepší standart.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: Moduly Brno

Příspěvekod ahx » sob 29 čer, 2013 3:19 pm

Nevím jak je osvětlení vagónů elektricky provedeno, ale pochybuji, že je všech 10-15 LEDek zapojeno paralelně. Tipoval bych, že budou tak po 4-5 v sérii. Takže mi to vychází 40-80 mA na vagón.
H0, DCC, III.-IV., co se mi líbí nebo zaujme
ahx
 
Příspěvky: 15
Registrován: sob 24 pro, 2011 8:41 am
Bydliště: Hradec Králové

Re: Moduly Brno

Příspěvekod Mcx » sob 29 čer, 2013 5:49 pm

Pánové, za prvé - celou debatu jsem vedl slušně tak nevím proč máte tak velké oči - nemusí mít všichni stejný názor s vámi - od toho je to "debata".

a za druhé těch co neumějí číst je tu více - já napsal:
Můj odhad životnosti je minimálně 30 let a to i při výstavních kilometrech naježděných na výstavách v Krakowě, Rybniku....+ k tomu několikrát ročně klubové setkání a nějaké větší setkání + doma, ale tam zpravidla na jednom boosteru.


a srovnejte si to prosím s reakcemi o království železnic...... :roll: a četnosti čištění, životnosti .....

Já o koze a vy o voze, no budiž.
Ale jak jsem psal o hodný kus výše, je to vždy vaše cesta, vaše rozhodnutí, ale nemůžete bránit ostatním v komentáři k vaší cestě, mnohdy dané (ne u mne, já elektronik nejsem, pouze praktik :D ) již prošlou trnitou cestou.
Takže ať se dílo daří!
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2740
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Moduly Brno

Příspěvekod airwar » sob 29 čer, 2013 6:25 pm

ahx píše:Nevím jak je osvětlení vagónů elektricky provedeno, ale pochybuji, že je všech 10-15 LEDek zapojeno paralelně. Tipoval bych, že budou tak po 4-5 v sérii. Takže mi to vychází 40-80 mA na vagón.


Já jsem osvětlení vagonu ještě nedělal, takže netuším, sériové zapojení by mělo logiku, ale je tam i riziko, že s případným poškozením jedné diody se postupně odepíše celá větev. Krom toho co jsem viděl prodávané sety, tak tam byly všechny diody paralelně s tím, že set měl univerzální délku a krajní část tišťáku s několika diodami šli odstřihnout. Ale to vše je teorie, nejlepší je vzít konkrétní loko a vagón a změřit to.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: Moduly Brno

Příspěvekod airwar » sob 29 čer, 2013 6:54 pm

Mcx píše:Pánové, za prvé - celou debatu jsem vedl slušně tak nevím proč máte tak velké oči - nemusí mít všichni stejný názor s vámi - od toho je to "debata".

a za druhé těch co neumějí číst je tu více - já napsal:
Můj odhad životnosti je minimálně 30 let a to i při výstavních kilometrech naježděných na výstavách v Krakowě, Rybniku....+ k tomu několikrát ročně klubové setkání a nějaké větší setkání + doma, ale tam zpravidla na jednom boosteru.


a srovnejte si to prosím s reakcemi o království železnic...... :roll: a četnosti čištění, životnosti .....

Já o koze a vy o voze, no budiž.
Ale jak jsem psal o hodný kus výše, je to vždy vaše cesta, vaše rozhodnutí, ale nemůžete bránit ostatním v komentáři k vaší cestě, mnohdy dané (ne u mne, já elektronik nejsem, pouze praktik :D ) již prošlou trnitou cestou.
Takže ať se dílo daří!


Neboj naprosto respektujeme diskusi, a jsme za ni rádi, protože se učíme a mnohdy tápeme a zbytečně oběvujeme objevené. Jak jsme psal výše, chybka se stala i na naší straně, článek je příliš zjednodušený a bez vysvětlujících schemat...a když se vytrhne pár věc z kontextu vzniká diskuse která je o ničem, protože byla jak píšeš "já o koze, a ty o voze".

Pokud jde o těch třicet let, tak tam si myslím že jsi formuloval špatně ty, protože jsi doslova napsal:

"Hm.. mikroskop nemám, ale třeba můžete poradit co můžu očekávat od modelu, který je 20 let v provozu, z toho 8 let na DCC s přejezdy mezi boostery, případně mladší modely, ale které jsou rovněž prozovány pouze na Loconetu se samostatnými úseky napájenými boostery a jsou v provozu 6 let, zatím jsem na nic nepřišel. Lokomotivy mají téměř nulovou údržbu. No, zítra dostanou další stovky metrů na klubovém setkání - přes čtyři úseky se samostanými boostery Spax.

Můj odhad životnosti je minimálně 30 let a to i při výstavních kilometrech naježděných na výstavách v Krakowě, Rybniku....+ k tomu několikrát ročně klubové setkání a nějaké větší setkání + doma, ale tam zpravidla na jednom boosteru."


Z tvých časových údajů jsem opravdu nebyl moudrý a netuším co si pod nimi představit, já mám doma ještě z dětství modely loko staré 35 let a máš pravdu jsou stále funkční, na druhou stranu vím, že model po vícedenním setkání potřebuje očistit kolečka a snímací plíšky a že výrobci udávají životnost uhlíků v motoru na cca 150 hodin provozu. Tudíž těch 30 let a tebou uváděné údaje jsou hodnoty značně zavádějící, protože pokud by byl model jezdil každý den třeba jen 4-5 hodiny, tak za měsíc motor zkolabuje...na druhou stranu, model co se projede jednou týdně několik minut nepochybně těch 30 let přežije.

Jak píši výše, protože z tvého příspěvku jsem nebyl dvakrát moudrý co jsi přesně chtěl říct, psal jsem proto své vlastní zkušenosti pokud jde o opotřebení lokomotiv.

A závěrem pokud jde o to jaký postup v DCC používáte vy a jaký my. V tomto si myslím, že my to máme jednodušší než vy, protože nejsme ničím svázáni. Zatímco Zababov je členem nějaké rodiny která prošla určitým vývojem a dospěla do určitého stádia, kdy je už tak veliká, že musí držen nastavená řešení děj se co děj my začínáme na zelené louce a můžeme zvolit řešení které vyhovuje našemu současnému ale i budoucímu růstu. Vaše řešení jsou dána dlouhým vývojem a tak trochu nadiktována, tím neříkám že jsou špatná, ale stejně tak to neznamená že jsou nutně správná. Prostě byly dány nějakým vývojem a nadiktována německými soudruhy. :D (Toto opravdu nemyslím jizlivě, jen je to vzpomínka na film Pelíšky).

Naše řešení je dáno naší potřebou a také možnostma, a vzhledem k tomu že víme jakou trať modelujeme a víme jak moc může náš projekt narůst, máme vymezeny poměrně přesné mantinely. Tudíž vystačíme s tím co jsme měli doma a když se to rozumně poskládá je to pro projekt našeho rozsahu řešení naprosto vyhovující. A právě proto David náš článek publikoval, nikoli pro Zababov, který naše řešení nepotřebuje, ale pro podobné hloučky nadšenců, kterým může být ku prospěchu.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: Moduly Brno

Příspěvekod Mcx » sob 29 čer, 2013 7:23 pm

Ok, nerozuměli jsme si, to se stává :) . Ale hnací vozidla v rozsahu provozu na modulištích v průběhu roku a doma mám taky pouze moduly jen jako testovací dráhu pro vozidla - ten rozsah jsem velmi hrubě popsal, tak údržbu moc neřeším - dnes jsem dovezl loko každá ujela cca 350 - 400 metrů, většina jsou "mladé stroje". Dnes budou mít tyto najety nejvíc odhadem nějakých 5 km, zatím bez jakékoliv údržby pohonu.
Ale celé to bylo spíše vztaženo k přejezdům mezi úseky boosterů - tím to vzniklo - dnes to bylo přes tři úseky.
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2740
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

Re: Moduly Brno

Příspěvekod radeksindy » sob 29 čer, 2013 7:58 pm

Airwar:

Já se profesionálně zabývám návrhem průmyslových řídicích systémů, a to jak teoreticky, tak i prakticky. A DCC není nic jiného, než velice primitivní řídicí systém. Takže když si pak přečtu článek, kde se popisuje, jak byly úspěšně vyřešeny problémy, které nikde jinde neexistují resp. jsou důsledkem činů z počátku článku, tak sem se ozval. Občas se Zdenovi i tady vyčítám, že jen řeší vyřešené problémy, ale vy jste to v tomto případě dotáhli dál. Vy jste si rovnou vyrobili zcela nové problémy a ty řešíte :lol:

Ale konečně jsem se z tvých slov dozvěděl něco bližšího a užitečnějšího. Pro mě se obraz vaše řešení a problémů docela skládá. Je jasný, že dráty pod modulama jsou pro kvalitu DCC signálu to správné peklo. To co popisujete jako "problémy s fází signálu" jsou podle mne z větší části problémy způsobené faktem, že na jednom zesilovači visí příliš mnoho modulů. Schopnosti zničit kvalitu DCC signálu je neskutečná (tj. strmost hran, úrovně, zákmity). Zesilovače mají vliv na zpoždění celkem malý vzhledem k periodě DCC signálu, o konečné rychlosti šíření signálu v kabelu ani nemluvím. (v obou případech se bavíme o ns, perioda DCC signálu je 60us, takže řádově mimo.)

Obecně spíše hlídejte, aby jeden zesilovač napájel jen určitý počet modulů, a tedy i spojů. Používání zesilovačů neřiďte jen spočítáním potřebných ampér pro provoz. Tím snížíte zkreslení signálu. Minimálně 30 modulů na zesilovač nemůže skončit jinak, než že po připojení osciloskopu v tom budu horko těžko vůbec DCC signál poznávat. Neštěstí je celý princip DCC hodně blbuvzdorný, takže většina dekodérů překvapivě přežije i hodně špatný signál.

Myslím že i ten Váš SPAX by byl schopen dávat více než 3A, ale tomu brání asi ta pojistka co se do něj dává že?

Ano, změnou odporu ve zpšné vazbě detekce by byl schopen dávat více, ale to nikdo nechce. Důvody už tu několikrát padly.
radeksindy
 
Příspěvky: 2628
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: Moduly Brno

Příspěvekod airwar » ned 30 čer, 2013 4:25 am

radeksindy píše:Airwar:

Já se profesionálně zabývám návrhem průmyslových řídicích systémů, a to jak teoreticky, tak i prakticky. A DCC není nic jiného, než velice primitivní řídicí systém. Takže když si pak přečtu článek, kde se popisuje, jak byly úspěšně vyřešeny problémy, které nikde jinde neexistují resp. jsou důsledkem činů z počátku článku, tak sem se ozval. Občas se Zdenovi i tady vyčítám, že jen řeší vyřešené problémy, ale vy jste to v tomto případě dotáhli dál. Vy jste si rovnou vyrobili zcela nové problémy a ty řešíte :lol:

Ale konečně jsem se z tvých slov dozvěděl něco bližšího a užitečnějšího. Pro mě se obraz vaše řešení a problémů docela skládá. Je jasný, že dráty pod modulama jsou pro kvalitu DCC signálu to správné peklo. To co popisujete jako "problémy s fází signálu" jsou podle mne z větší části problémy způsobené faktem, že na jednom zesilovači visí příliš mnoho modulů. Schopnosti zničit kvalitu DCC signálu je neskutečná (tj. strmost hran, úrovně, zákmity). Zesilovače mají vliv na zpoždění celkem malý vzhledem k periodě DCC signálu, o konečné rychlosti šíření signálu v kabelu ani nemluvím. (v obou případech se bavíme o ns, perioda DCC signálu je 60us, takže řádově mimo.)

Obecně spíše hlídejte, aby jeden zesilovač napájel jen určitý počet modulů, a tedy i spojů. Používání zesilovačů neřiďte jen spočítáním potřebných ampér pro provoz. Tím snížíte zkreslení signálu. Minimálně 30 modulů na zesilovač nemůže skončit jinak, než že po připojení osciloskopu v tom budu horko těžko vůbec DCC signál poznávat. Neštěstí je celý princip DCC hodně blbuvzdorný, takže většina dekodérů překvapivě přežije i hodně špatný signál.


Naše problémy jsou dány vývojem, začali jsem stavět moduly a chtěli na nich jezdit a nikdo z nás nevěděl jak DCC v modulišti zapojit, co to celé vlastně snese atd. To jestli jsme si vyrobili už vyřešené problémy, nebo dokonce nové které nikdo nezná těžko soudit. Ale všechny komponenty jsme v prvních setkách zapojovali dle doporučení výrobce, takže opět by se člověk musel ptát kde udělali soudruzi z Německa či Rakouska (ROCO) chybu. Bohužel tomu nepomůže ani to, že na netu není žádná rozumná kuchařka, na českém jsem tedy žádnou nenašel, německé a anglické weby jsou na tom mnohem lépe, ale najít článek který by instalaci DCC na kolejišti či modulišti řešil trochu komplexně je i tam potíž. Trochu to připomíná hledání jehli v kupce sena.

Takže se šlo cestou hledání alespoň nějakých rad a metodou pokusu omylu. Naštěstí jsou v klubu dva kluci kteří se živý vývojem podobných věcí, takže se v tom zorientovali a podařilo se najít jednoduché řešení, jež stojí 24 kč, které nejenom uživí náš layout, ale díky testům které jsme provedli dnes víme, že budeme schopni bezproblémově jezdit i v době, kdy layout dosáhne uvažovaného maxima což je cca. 200 modulů a cca. 20-25 vlakových souprav.

Já mám za sebou sice jen elektroprumku, a osciloskop jsem viděl z rychlíku, a moje životní práce to už vůbec není, ale testy které jsme provedli dokazují, že k nijaké zásadní degradaci dcc signálu po průchodu modulištěm v našem případě nedochází, ale o toto se nechci přít. Vyzkoušeno máme, že jsme DCC signál schopni poslat i na vzdálenost delší než 100 metrů a přes 100 spojů a dopravit ho tam v takové kvalitě, že vše bezproblémově funguje a i osciloskop to ocení ...i toto bylo ověřeno poměrně dlouhého mnohahodinového provozu, ale na tomto rozhodně nehodláme stavět a rozvíjet svoje moduliště.

Závěrem díky za připomínky a jiný úhel ohledu, vždy to příjemně rozšíří obzor.

PS: zajímavá je informace že 30 modulů je na jedne zesilovač moc, celkem by mě zajímalo kolik traťových modulů, respektive kolik spojů na jeden zasilovač používáte vy. Já počet modulů širé trati na jeden zesilovač studoval a konzultoval na dvou TT setkáních Zababováků (Tuším Rokytnice 2012 a Zákupy 2011) a ty čísla mě příjdou podobná jako používáme my. Je možné že v Zababov v TT to dimenzuje jinak než vy v H0?
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: Moduly Brno

Příspěvekod Jirka_US » ned 30 čer, 2013 6:12 am

to airwar:
Dovolil bych si jen pár poznámek. Myslím, źe výraz soudruh sem nepatří ani omylem. Pak si myslím, že s velkou pravděpodobností výrobky ROCO nebyly navrženy k použití, tak jak jste to popsali.Tady bych chybu nehledal. Nicméně to klíčové je, a tady by bylo třeba si nalít čistého vína, že jste asi "málo" hledali, protože firma Digitrax nabízí poměrně slušné řešení i pro "mega" kolejiště, takźe si stačí pročíst jejich stránky. Neznamená to hned kupovat jejich výrobky, ale podívat se alespoň jaký mají koncept. Navíc jsem uvedl link, kde je docela vše podrobně popsáno jak nato. Mimo jiné se např. doporučuje použití vodičů min. 14AWG tj. ca.2,1mm2.Bohužel na mě to dělá dojem (osobní názor mohu se mýlit), že se parta nadšenců vydala cestou nejlevnějśího řešení a pak se to občas těžko napravuje. Jen je trochu překvapivé, že tu zazněla slova, jako vývojový pracovníci, elektronici atd. a nikoho nenapadlo podívat se jak to dělají někde jinde...Nicméně pokud vám to funguje bez potíźí, jak na konec píšete tak asi není co řeśit. Proč to píši, protože mám pocit, že ten poslední příspěvek vyznívá trochu jako my jsme průkopníci, informace žádné, takže metoda omyl pokus, tak pokud to tak bylo myšleno, tak bych si dovolil nesouhlasit. Jen podotýkám, že se bavíme o konceptu provedení DCC. Jinak zaznělo to tu několikrát moduly jako takové super...

to radeksindy:
Pokud zde cituji původní text:
Druhou možností řešení fázového posunu je využití jednoho super výkonného zesilovače (tak 8 – 15 A), který utáhne celé kolejiště naráz. Jednotlivé úseky budou odděleny a napájeny přes oddělené elektronické pojistky.

také se to dá také chápat následovně (jako příklad) : zesilovač DB200 (proud 8A) a k tomu PM42 (řekněme do jisté míry jako elektronicka pojistka s nastavitelnou hodnotou zkratového proudu 1,5 až 12A), jinak řečeno "intuicí" dospěli k velmi podobnému řešení, které nabízí profesionální výrobce. Proto by mě zajímalo co je na tom konceptu špatně ? Otázku fázového posunu bych pro tento okamžik vynechal.
Jirka
Jirka_US
 
Příspěvky: 1155
Registrován: sob 08 kvě, 2010 5:56 am

Re: Moduly Brno

Příspěvekod MirekTT » ned 30 čer, 2013 8:25 am

Pánové
Čtu to celé pořád a pořád dokola a jedinné k čemu jsem došel je, že tato debata o DCC neříká vůbec nic a pro modeláře hledajícího informace je naprosto neužitečná, jen handrkování o ničem.
Pak musím učinit ještě poznámku o charakterech, kterých se zde vybarvilo dosti. Z toho mi vyplývá jedna otázka:
Co se vám k sakru na nás tak strašně nelíbí, že musíte takhle vyvádět?máte málo vlastních starostí?
A proč vás irituje téma DCC, proč se nepustíte třeba do mně a mého modelaření, vždyť na mém rajčeti není nic jiného než modelářské omyly. Proč zrovna my a DCC?

Pokud se na celou záležitost podívám z nadhledu, na prvním setkání jsme nevědili "nic" a za tři setkání, na kterých se řízení moduliště řešilo, řešení máme.
Kdo z vás to dal tak rychle?
Kdo ze zdejších největších křiklounů poskytuje ty správné informace, ze kterých by šlo čerpat? )....odkazy na články, které psal radeksindy a spol prosím!
Z čeho pramení vaše legitimita poučovat druhé? Z deseti let zkušeností s modulovkou? A kdo o tom ví? Kde jste to sepsali a zveřejnili?

My jsme zveřejnili vše od první vyštípnuté třísky z překližky po poslední zkrat, to vše během tří let. A co jste udělali vy?!


Chci touto cestou poděkovat airwarovi, že měl tu trpělivost vše rovnat, dále chci poděkovat těm kolegům, kteří do tohoto vlákna přispěli věcně a v mezích slušné komunikace.

Dále zdůrazňuju, že v tomto vlákně je žumpální debata o DCC úplně ztracena a měla být vedena v diskuzi pod článkem na našem webu jak vás o to žádal autor článku, protože odděleně je to úplně k ničemu a časem souvislosti zaniknou zcela.
Admine/moderátore zvaž, zdali ponecháš zdejší hromádku hnojem již tak dosti obtěžkaného fóra, nebo to promázneš.
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: Moduly Brno

Příspěvekod Mcx » ned 30 čer, 2013 9:01 am

Odpověď na všechny tučné texty - protože je to zde veřejná diskuze, klubovou interní je nutné vést jinde. Pokud někde něco veřejně prezentuji, musím očekávat reakce diskutujících - proto to asi dělám.
Protože je tam množné číslo - a já byl jeden z diskutujících - nevím o tom, že bych vám někde pošlapal zahrádku - spíše naopak.

Pokud se jedná o obvinění z neprezentace, nejsem elektronik, ale když nevím tak se zeptám :lol: , jsem trochu ze starší školy a vůbec nečekám, že vše vygooglím.

K Fremo - nikdy mně nic nediktovalo (nejsem členem a nebudu) a naopak já využil toho, že mi již někdo cestičku prošlapal, můj cíl modelaření je někde jinde a tudíž pro mne DCC je pouze nutnou podmínkou fungování - hledání cesty by pro mne bylo ztrátou času. To, že rád experimentuji a testuji výrobky DCC od Zdena (Radek by k tomu měl určitě komentář :D ), to je věc jiná - to jsou jen odbočky z nastavené cesty.

Možný rozpor mezi diskutujícími je způsoben tím, že jak vyplynulo zde před nějakou dobou - vy v podstatě fungujete jako velké klubové kolejiště z dílů členů klubu a příznivců, ti co s vámi diskutují o DCC jsou volně sdružení moduláři fungující "v sjednocené Evropě" zdaleka nejen v sdružených v entitě Fremo a proto je jejich pohled na fungování DCC diametrálně odlišný - viz. komentář o technice ROCO a spol., která je opravdu pro "evropské" moduláře k ničemu.

A jinak se opakuji - ať se vám dílo daří, ať z něj máte radost.
Uživatelský avatar
Mcx
 
Příspěvky: 2740
Registrován: ned 06 lis, 2011 1:04 pm

PředchozíDalší

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků