Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.
Colonel32 píše:Tempotaxi píše:Dále jsem pokračoval v usazení podvozku. Ve stavebnici nic není vyleptáno. Plastové destičky o různých sílách jsem nastříhal a tím pádem se postupně dvounápravový podvozek dostal do potřebné výše od podlahy vozu.
Ve stavebnici jsou díly označené číslem 31, které měly tohle obstarat. Je to i v návodu - návod nepopisuje pouze volitelné varianty pro další verze, tohle je shodné pro všechny.
Tempotaxi píše:Nejlepší bude sehnat kinematiku Gützold. Ale podle nových poznatku se tato kinematiku už nevýrabí.
Tobyška píše:i tak musím zkrátit rozvor, ale to bych musel i kvůli schodům.
radeksindy píše:Tobyška: pokusím se přidat pár věcných připomínek Ca Gölsdorf. Předpokládám, že některé detaily jsou naznačeny kvůli ověření vzhledu, ale nebudou tisknuty a doplní ze z jiných dílů (žebříky, konzole atd.). Tyto detaily nejsou moc jemné, většinou hodně zjednodušené nebo přímo neodpovídající realitě (např. konzole nesoucí střešní lávku přes čelo vozu). Další detaily sice součástí 3D tisku budou (uchycení madel), ale to bych nechal na další kolo připomínek. Ani na podvozek jsem se zatím nekoukal.
Bočnice: Na první pohled vůz dělá dojem, že okno je širší než prostor mezi okny. Světlost otvoru je 800mm, což při šířce oddílů cca 1600mm dává přibližně stejnou šířku okna jako "slouplu". Když se vezme v úvahu samotný rám okna, pak okno musí působit nepatrně menším dojmem. Možná je to způsobeno konstrukcí oken (viz níže). Oplechování je ve dveřích stejně zaoblené jako na bočnici, tj. není čtvercové. Na zachovalém voze KHKD (Ca 4-5461) to tak sice tak provedeno je, ale mám pocit, že tam zcela původní oplechování chybí a je to nakresleno jen barvou. Samotné oplechování bočnice je trochu překombinované. Plech, který tvoří poprsnici, je vystouplý a kolem oken už nepokračuje. Na obrázku je na tímto plechem propadlina táhnoucí se i kolem okem. Ozdobné oválné plochy na bočnici jsou zase vystouplé nad základní rovinu bočnice. Ale tady v obou případech asi došlo k záměně s ozdobným linkováním, které na původních vozech bylo, ale později u ČSD zmizelo. Ne hned s první opravou u ČSD, ale spíše postupně.
Okna: Okna mají také podivné tlusté rámy vystouplé ven nad bočnici. Rám kolem okna je tenký a nepatrně vystupující nad bočnici, v H0 to nemůže mít větší rozměr než 0,3mm.
Nadokenní větrače: Po stranách větracích otvorů nejsou taková mezikruží, ale jen hlavy nýtů nebo šroubů. Stříška nad větrači nepřesahuje nad bočnici rovnoměrně, ale je směrem dolů seřízlá, resp. spíše zaoblená. Navíc je okraj ohnutý nahoru, protože to tvořílo žlábek, ale to je jen detail.
Rám: Když už se naznačují nýty, tak by mělo jejich umístění nějak odpovídat realitě. Nad vzpínadlem je šest charakteristických šestic nýtů, ale má jich být 8, protože rám má mezi podvozky osm příčníků. Naopak příčníky, kde je uchycení podovzků mají zcela jiné nýtování. Navíc tam chybí některé velké detaily.
Colonel32 píše:Primární problém jsou nárazníky, protože ty byly pro pancéřáky specifické, to je věc, která se na burze jen tak koupit nedá. Ostatní věci jsou více méně sehnatelné.
Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků