Vysvětlím

Před časem jsem se rozhodnul pro přechod z epochy ČSD na současný a nedávný provoz na slovenských tratích. Zejména v okolí Zvolena a Humenného, kde lze v současnosti spatřit v provozu HV řad 750, 751, 752 a 754. Osobně se mi slovenská hnací i tažená vozidla již dříve líbila mnohem více než provoz v ČR... Třebas takové najbrty zrovna moc nemusím... Za ČSD byly zase všechny lokomotivy stejné a vzhledem tomu, že já si docela dost potrpím na věrohodnosti vozidla ku předloze, dohledávat patřičné fotografické podklady i v barvě je oříšek. Například, pokud si chci udělat patinu na brejlovci T478.3174 od Roca (ve stádiu vyššího opotřebení laku) a mám za požadavek aby lokomotiva odpovídala předloze, tak si následnou patinu musím vymýšlet dle jiné loko, protože fotka 3174 ve stavu, v jakém ji chi mít není k dispozici. To samé například u všemožných nákladních vozů od Roca, kolikrát člověk ani neví, že něco takového u nás vůbec jezdilo např. Za, Rt s vyseknutím v rámu apod. Vymýšlet si prostě nechci...
Současný povoz je jiný a vzhledem k tomu, že se krom modelaření věnuji také fotografování na železnici u nás i na Slovensku, tak současný a nedávno minulý povoz je mi dosti znám. Tohle sebou nese pak navíc několik výhod. Všechno co se mi líbí a rád bych to ztvárnil i v modelu, si mohu detailně nafotit a prohlédnout. Pokud je pak třebas nějaké HV zrušené či již se nedá nikde potkat, není problém sednout k internetu a všechno si dohledat. Mluvím tu o horizontu posledních 15 let, řekněme... Sám fotím již od roku 2004, takže v archivu již něco bude

Již několik lidí se mne ptalo: "A co teda teď s kolejištěm?" To se určitě v žádném případě rušit nebude. Motiv pro stavbu byl brán právě ze slovenských kopcovitých tratí a leckde se toho od dob ČSD do dneška moc nezměnilo. Například v takové východoslovenské pohraniční stanici Medzilaborce, ještě do nedávna byl nebo stále ještě je zauhlovací výtah a stará dřevěná výtopna.
V budoucnu jak bude čas, bych se chtěl postupně pustit do stavby modulů (budoucích částí nového kolejiště). Jako námět mi poslouží snad ty nejkrásnější tratě středního a jižního Slovenska. Jedna z nich je trať 170 (Banská Bystrica - Vrútky) - Zde bych si rád postavit moji oblíbenou stanici Harmanec jaskyňa
http://www.jstrains.sk/koken/albums/92/ ... /lightbox/ či třebas i jako přechodový modul "čremošňanský tunel"
Malá čtyřkolejná stanice Čremošné, sloužící dnes hlavně jako výhybna, taktéž zní lákavě
http://trainweb.cz/foto/lokomotiva-754- ... osne-22498Zastávku Jovice, která leží na slovenském "južném tahu" nedaleho Rožňavy mám již také v hledáčku a rád bych ji jako první modul již teď v létě ztvárnil.
http://www.lokomotivy.net/zobraz2.php?r ... 501&cislo=Humenské zhlaví stanice Nížný Hrabovec je pro mne taktéž atraktivní, zejména díky zářezu s opěrnými zdmi a elektromechanickým zabezpečovacím zařízením.
http://www.lokomotivy.net/zobraz2.php?r ... 508&cislo=Mohl bych pokračovat dále, pač je toho spousty a spousty...
Slovenské tratě i pestrobarevné hnací i tažená vozidla pro mě mají i dříve měly své osobité kouzlo a proto jsem se pro tuto epochu rozhodnul.
ČSD III./IV. epocha (1956-1975)