Myslím, že už som to tu spomínal - urobil som si slušné zásoby koľají a výhybiek Peco code 250, takže mi to vystačí tak na 90% trate,
niečo ešte musím dokúpiť. V mierke 1/13 (presnejšie 1/13,33 - ak má 45mm rozchod znázorňovať 600 mm v skutočnosti) vychádza
koľajivo Peco code 250 celkom prijateľne: výška koľajníc na cca 85 mm v skutočnosti, dĺžka pražcov na cca 1300 mm a šírka cca 150 - 160 mm
(na hornej - viditeľnej strane , je pražec užší, ako na dolnej).
Naviac, na voľnej trati chcem použiť do pražcov uvedeného koľajiva Peco code 250 koľajnice Peco code 200, to znamená, že v skutočnosti by mali
koľajnice výšku cca 70 mm - aj takéto koľajnice boli používané na sieti železníc v okolí Smoleníc a Dobrej vody (600 mm rozchod).
Keďže na staniciach budú koľajnice menej viditeľné - je tam viac zdvihnutý terén ako na voľnej trati, nechám tam pôvodné pruty code 250 -
totiž, ak by som aj tam chcel meniť pruty za code 200, komplikovalo by mi to život pri napojení na výhybky.
Mimochodom, koľaje a výhybky Peco code 250 som mal 10 rokov na koncovej stanici, ktorú zčasti ruším a použijem ich na rozšírenie základného okruhu:
odbočky, nová stanička...Tieto "staré" koľaje a výhybky sú plne funkčné, akurát že povrch pražcov sa neleskne - čo je výborné.
jm