Polabský píše:Hezký večer,
docela se mi tato Vaše vize líbí.
Jen si nedovedu představit obsluhu ale hlavně údržbu skrytého nádraží.
Pokud tam bude nutný větší zásah, tak to tedy "potěš koště".
Pak je taky nutno vážně uvažovat o technicky řešitelné přemístitelnosti celého kolejiště ať to bude z jakýchkoliv příčin
Drž -te se !!! "Virům zmar" !!
Polabský
.
Dobrý den pane Polabský,
¨
ano naprosto pravdivý a důležitý postřeh. Doopravdy je nutnost a já říkám i pohodlně, dostat do všech částí kolejiště. Z ohledem na to je to i naplánované.
Ono se to velice špatně ze zveřejněných informací dá představit. Nicméně spodní skrytá smyčka s třemi odstavnými je z boku komplet přístupná a mám tam výšku 50 cm v celé dálce. Je tam i část horní skryté smyčky. Vlezu se tam s trupem pohodlně celý a můžu třeba manipulovat jakkoli rukou pokrčenou v lokti. A při hloubce kolem 70 cm a max. 90 cm je to snadné. Myslel jsem i na stáří a či zvětšení pupku. Pak mi ještě zbývá část skryté vrchní smyčky a ta bude v místě obratu o 360 stupňů uprostřed dutá. Vlezu se tam s hlavou i rukama. Je to mnohem komfortnější než v legendární T34. Dá se tam i dělat. A kopec bude sundavací jako dénko z hrnce. Město za stanicí bude také sdělávací. Celé kolejiště je například z šesti samostatných rámů.
Nechtěl jsem dělat jakékoliv kompromisy s dostupností obsluhy a údržby na svém kolejišti. A jsem tomu rád, protože je to velmi důležité. Musel jsem tomu hodně a opakovaně přizpůsobovat návrh a udělat hodně ústupků s realizačních záměrů. Kéž by i na ostatních kolejištích bylo vše tak při ruce jako na mém.
A co se týče stěhování , tak věřte, že jsem osobně stěhoval tři velké kolejiště, které nebyly no to dělané. Já mé osobní kolejiště nehodlám stěhovat přinejmenším proto, že jeho kouzlo je v umístění všech jeho částí u zdi. A takovou stejnou místnost už neseženu. Nicméně pokud to budu chtít stěhovat, rozřežu koleje, poruším troleje, a malinko rozkuchám kopce. Kopce budou všechny horizontálním řezem nad tratí dělitelné. Pak to ve dvou lidech dostanu do dodávky. Všechny komponenty a díly jsou připraveny na stěhování a nejsou nikterak velké ani nebudou těžké, tedy nevím co bude vážit sádra na skalách, ta je těžká, cucá vodu. Měl bych projít dveřmi 80 cm s přehledem. I stočit se v úzkých chodbičkách. Jediné co nemám tak dopředu v místech dělení rozdělenou a připravenou kolejnici a trolej. Po přestěhování by to mělo být snadno obnovitelné. Kolejiště není předpřipraveno na běžné stěhování nicméně odstěhovatelné je. Cesty s ním nikam neplánuji a pokud se budu stěhovat tak to vidím, že na kolejišti vše posbírám a natrasuji si nové. Nicméně jste mi tuto skutečnost připomněl a budu muset být důsledný při realizaci krajiny s ohledem na její dělitelnost a nesejít z cesty ulehčováním si věcí.
Děkuji za Vaši připomínku. A dobře je , že jste to otevřel. Kdybych to měl špatně, byl by to průšvih.
Držte se! A to svinstvo ať jde k čertu.
S pozdravem ToM