Vlaky Student Agency - Váš názor

Co se nikam nevešlo, neni pro to téma apod.

Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Chtěli byste aby někdo soukromě provozoval vozidla pro osobní přepravu?

Ano
64
56%
Pouze za předpokladu mnohem lepší kultury cestování
28
25%
Pouze pokud by ten dotyčný spravoval i vozidla, i trať, i zabezpečovací zařízení apod.
8
7%
Je mi to jedno
5
4%
Ne protože by to znamenalo výdělek (Student Agency) na úkor druhých (SŽDC)
9
8%
 
Celkem hlasů : 114

Vlaky Student Agency - Váš názor

Příspěvekod TTmili » pon 14 pro, 2009 7:21 pm

Docela by mě zajímal názor lidí kteří dráze trochu rozumí (myslím že to jsme tady aspoň do jisté míry všichni) na "provozování" těch nových vlaků co chtěli provozovat Student Agency.

Můj názor je že to je víceméně blbost. Docela mi příjde že si to ten pan Jančura představuje jak Hurvínek válku. Do rádia například řekl že měl zájem provozovat dopravu v celém ústeckém kraji, ovšem příjde mi že sím dost dobře neví jaký je rozdíl mezi tím provozovat támhle třeba 10 autobusových linek a železniční komplex v celém kraji. Házel tam čísla o tom jak dráhy potřebují víc peněz než oni a podobně, ale všechno je to neúměrné. Když to tak vemu tak mluvil o penězích co dostala železnice na rozvoj, tj. jak ČD, tak SŽDC. Zatímco o svých penězích mluvil pouze o tom co se vidá za marketing atd.
Také řekl že je schpen během týdne začít provozovat vlaky, a na otázku co to je odpověděl že se jedná o motorové vozy co stojí v německu - z toho jasně vyplívá německá Desira. Pokud se nepletu tak veškerý vozidla musí mít přechodnost na naše tratě, což se nějak ověřuje na ŽZO. Kupříkladu co mělo pendolino s tímhle za problémy. A jelikož na našem území Desira nikdo neprovozuje (mimochodem viděl jsem ho kdysy v německu, a oproti například naší ř. 842 tam moc rozdílů není) tak tu přechodnost nebo co to je pravděpodobně nemají, museli by se dělat, a ať mi nikdo netvrdí že to bude bez problémový atd, a že to bude za týden hotový.

Vyjádřete se k tomu prosím, rád bych věděl co si o tom myslí ostatní.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod George V. » pon 14 pro, 2009 8:19 pm

Dieselové Desiro je na SŽDC schválené, takže žádný problém. A není pravda, že je nikdo u nás neprovozuje. Desiro DB jezdí přes Vejprty až do Chomutova, Vogtland jezdí do Chebu, nějaký soukromník taky jezdí s německými motoráky Karlovy Vary - Mariánské Lázně....
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3263
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod diego.dan » pon 14 pro, 2009 8:30 pm

Osobně si myslím,že podnikatelské aktivity SA v silniční autobusové dopravě nejsou špatně provozovány.Přineslo to trochu něčeho nového atd.Ovšem provozování na železnici je mnohem složitější, než koupit autobus a napsat jízdní řád.Zejména pokud mi nepatří nádražní budovy,koleje atd.
Pokud by SA tento tendr vyhrála,myslím,že útlum dopravy na ztátových spojích by byl ještě výraznější než za působení ČD.Pan Jančura je podnikatel a chce zisk.
Takže si myslím,že by pěknými novými soupravami nebo jednotkami ovládl profitové tratě a spoje a na těch našich kouzelných lokálkách by koleje zárůstaly trávou :cry:
Ovšem smlouvy nebo jejich návrhy jsem nestudoval nicméně selský rozum mi to napovídá.
HO ZATÍM PLÁNUJI,OD 28.8.2009 ZÁČÍNÁM STAVĚT
diegovaho.blog.cz
GOTHIC FOREVER
Uživatelský avatar
diego.dan
 
Příspěvky: 242
Registrován: stř 08 dub, 2009 9:32 am
Bydliště: Děčín

Příspěvekod TTmili » pon 14 pro, 2009 8:42 pm

Evidentně mám s diegem stejný názor, nebo aspoň hodně podobný. Jám bych panu Jančurovi dal na rok nějakou normální trať, s obsluhou kterou na ní mají dráhy, se stejným vozovým parkem a aby si to udržoval sám. Myslím že by pak přestal vyskakovat. Ono přecejen k napůl hotovýmu se příde dycky líp než něco vytvářet a nebo udržovat.

Co se týče Desir, o těch německých jsem nevěděl, za což se omlouvám a ten soukromník na karlovarsku má myslím něco jinýho, něco jednodílnýho nevím co to přesně, ale Desiro v jeho barvách jsem snad neviděl, proto jsem to tak napsal.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 14 pro, 2009 8:57 pm

Myslím, že tahle debata patří spíš na jiná fóra, ale zareaguju.
Milý TTmili, bojovat (za zájmy ČD)se zavřeným hledím k ničemu nevede.:wink:
Napřed by sis měl udělat trochu jasno. V tom co jsi napsal je spousta chyb a nesmyslů ! ! !
Financování SŽDC s.o. a ČD, a.s. jsou oddělené. Netuším co přesně myslíš penězmi na rozvoj, ale určitě to není jeden balík...
Pokud vím, šlo o peníze za úhradu dopravy. Tyto peníze se týkají výhradně dopravce, tedy ČD, a.s.
SŽDC se k části z těchto peněz dostanou až zprostředkovaně v podobě úhrad od dopravce (ČD, Viamont, SA...)za použití dopravní cesty.
Nevím z čeho vychází Tvůj názor ohledně financí páně Jančury, ale pochybuju, že by byl tak špatný podnikatel a hlavně počtář. Myslím si, že není žádný mesiáš, který se rozhodl spasit dopravu a státní kasu, ale především podnikatel, který chce vydělávat. Pokud by uvažoval dle Tvého schématu, byl by spíš kaskadér.
A i když si p. Jančura vezme příliš velké sousto, které se mu nepodaří strávit, nám to může být ve výsledku jedno. Většinu následků si ponese on sám. Na rozdíl od ČD, které jsou stále "akciovka vlastněná státem" a na jejichž případné karamboly doplatíme (doplácíme) všichni.

Přechopdnost, to už zase jinde jsme, to je zatřídění vozidla podle účinků na žel. svršek a spodek.
Každý typ vozidla musí být schválený pro provoz. Znamená to, že je bezpečný, že svým provozem nemůže ohrozit jiná zařízení (zabezpečovací), že splňuje spoustu norem a nařízení. To má na starosti Drážní úřad a většinou se jedná o "papírovou válku".
"Desira" už u nás jezdit mohou. Jsou schválena, takže opravdu stačí pronajmout, přivézt a jezdit.
Někdy si zkus naložit třeba kočárek s miminem (vlek za kolo) do 842 a pak do Desira, myslím, že aspoň jeden rozdíl poznáš, ještě než se rozjede :wink:
Můj názor je, že pokud bude provozovat p. Jančura železniční dopravu na stejné úrovni jako provozuje autobusové linky, bude to jedině dobře pro většinu cestujících. Už proto, že konkurenční prostředí donutí ČD, a.s. (aspoň doufám), zvednou úrověň svých služeb.
Jen doufám, že si nebudu muset rezervovat místo ve vlaku minimálně den dopředu, jako na některé žlutobusy. Ne, že bych mu nepřál plné vlaky, ale nerad bych se na zastávce v Kotěhůlkách dozvěděl, že nejblžší místo je až ve vlaku před půlnocí...

PS: koukám, že než jsem svou slohovku dopsal bylo tu spoustu rychlejších.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod Pavel Dryml » pon 14 pro, 2009 9:13 pm

Pánové dovolím si jenom malou úvahu:
Přestavme si, že Studenagency začné provozovat dopravu třeba ve Zlínském kraji, třeba i novými motoráky například na trati 346 Újezdec u Luhačovíc - Luhačovice.
Motorák bude potřebovat pravidelnou údržbu po ujjetí x Km.
A teď problém (u autobusů je v každém městě autoservis, ale jsme na železnici) na motoráku bude chtíp provést pravidelnou údržbu.
Kam pojede ???
Nejblýž je Veselí nad Moravou, kde je Ps ČD (ti asi dostanou shora nařízení a nebodou ochotni, pak PP ČD cargo, která v daném místě má pouze lokomotivy a nemá zázemí, i kdyby měo, tak jako dceřiná společnost ČD nebude dělat nic. dále PSO oprav, spadající pod DPOV, což je taktéž dceřiní společnost ČD, platí to samé, co u carga.
Pokud mě paméť neklame, tak nejblýž je Šumperk a firma Pars - toho času zaneprázdněná modernizacemi 814, CZ loko česká třebová - zaneprázdněná modernizacema 753.7 a KOSTKA krnov, - vozy 054

A teď otázka ? Když bude pan Vančura své žluté vlaky vozit na údržbu do šumperka, krnova , české třebové, ... může být i přes to hospodárnější než ČD ???
Já teda myslím, že určitě ne !

A druhá otázka ??? Kdo Panu Vančurovi bude ochoten pujčit stovky miliard - firmě, která má pár autobusů, pokud se neplatu tak ještě na leasing, a kdo bude schopen vyrobit do roku 2011 desítky NOVÝCH vozidel, jak slibuje pan Vančura ???

Prosím zamyslete se a odpovězte si na toto ...
H0, DCC, V epocha, ale končím u vznniku Carga
Pavel Dryml
 
Příspěvky: 183
Registrován: úte 05 čer, 2007 12:13 pm

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 14 pro, 2009 9:19 pm

Pro Georga a TTmiliho: Z Karloových Varů do Mariánských Lázní jezdí Viamont s vozidly pronajatými od Vogtlanbahn.
Pokud vím jezdí tam Regiosprintery.
Pro Diega: S tím útlumem je to taky trochu jinak. Dopravu na regionálních tratích si objednávají kraje.
Krajští úředníci rozhodují, kde se doprava zastaví a kde ne.
Jejich rozhodnutí by mělo ovlivňovat správná ekonomická kalkulace, dále oprávněné požadavky obyvatel daného území - většinou tlumočnené prostřednictvím obcí
Ve chvíli, kdy má monopolní železniční dopravce nesmyslné požadavky, které navíc stále stupňuje a chce stále víc a víc peněz, se lehko stame, že prostě přetáhne strunu.
Případně může rozhodnutí výrazně ovlivnit patřičně tlustá obálka od provozovatele např. místních autobusů :(
Peníza " za základní dopravní obsluhu" jsou totiž sakra dobrý byznys na kterém se nedá prodělat. Stát (kraj) doplácí ztráty z dopravy osob u příslušných spojů - vlaků i autobusů - přestože dotyčný vozí celý rok pouze vzduch a řidiče, dostane zaplacenou ztrátu (náklady na provozování daného spoje) od státu (kraje)

Ve chvíli, kdy bude chtít SA výrazně nižší náhrady za provozování oněch "prázdných" spojů, může spíš některé tratě zachránit.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod TTmili » pon 14 pro, 2009 9:30 pm

Uznávám že něco co jsem napsal není zrovna nejlépe formulované, ovšem já to tak vpodstatě vidím. Samozřejmě jak jsem napsal to o přechodnosti tak jsem myslel ono schválení pro provoz, jen jsem nevěděl jak to nazvat. Co se týče těch peněz tak pan Jančura mluvil o 22 miliardách které zmizeli. No možná to až tak vysoké číslo není, ale přesto mi příjde že na rok nebo jak dlouho to je, je to pro jednu organisaci, i když nakupující například nové jednotky, rekonstruující starší vozy a lokomotivy a podobně přecejen trochu moc. Mám za to že pendolína vyšli na 7 miliard nepletuli se. A jeden Ešus vychází asi okolo 350 miliónů co jsem slyšel (ty moje čísla jsou nepodložené a tak je negarantuju). A ještě když už teda pan Jančura tak pěkně počítal, tak by mohl počítat s tím že dráha udržuje, renovuje a nakupuje všechno v minimálně desítkách kusů, někdy i stovkách (např. regionovy, ešusy, nebo i třeba jen obyčejné "ypsilonky"), nebo taky to že dráha má mnohem víc zaměstnanců, zatímco on si počítá ty svoje čísílka pouze pro ty svoje autobusy a pár řidičů a stevardek (nebo jak se tomu tam říká).
Zajímalo by mě kolik by ho stál jen pronájem těch Desir na rok, než by měl ty nový super vlaky, a taky kdo by mu ty Desira opravoval. O tom se nikde nezmínil.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 14 pro, 2009 9:32 pm

Pavlu Drymlovi: A co otázka, když p. Jančura nebude zaměstnávat armádu úředníků na občas nesmyslných pozicích, zbude mu dost peněz na opravy vozidel v zahraničí včetně přepravy?
Jak často potřebují vozidla údržbu v dílnách? Kryštof Harant (mot. vůz ř. 810) jezdí mezi Bezdružicemi a Pňovany a na servis zajíždí jednou týdně do Plzně.
Navíc pokud vím, tak pronajímatelé mají své techniky, kteří jezdí za vozidly a provádějí běžný servis na místě.
TTmilimu:Co se týká pronájmu, myslím, že to je první věc se kterou musí kalkulovat. nicméně zřejmě se mu to vyplatí (viz opět příklad VIAMONTu)
Naposledy upravil Michal Šuhajda dne pon 14 pro, 2009 9:37 pm, celkově upraveno 1
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod Pavel Dryml » pon 14 pro, 2009 9:36 pm

Michal Šuhajda píše:Pavlu Drymlovi: A co otázka, když p. Jančura nebude zaměstnávat armádu úředníků na občas nesmyslných pozicích, zbude mu dost peněz na opravy vozidel v zahraničí včetně přepravy?

Pokud vím, tak pronajímatelé mají své techniky, kteří jezdí za vozidly a provádějí běžný servis na místě.


S narážkou na úředníky zcela souhlasím, a k té údržbě myslíze si, že údržbu budou prrovádět pod širým nebem ? bez kanálu ? - to se k mnohým zařízením prakticky nedostanete ....
H0, DCC, V epocha, ale končím u vznniku Carga
Pavel Dryml
 
Příspěvky: 183
Registrován: úte 05 čer, 2007 12:13 pm

Příspěvekod TTmili » pon 14 pro, 2009 9:37 pm

Michal Šuhajda píše: ....

Ve chvíli, kdy bude chtít SA výrazně nižší náhrady za provozování oněch "prázdných" spojů, může spíš některé tratě zachránit.


Tohle je moc krásná myšlenka ale mě by docela zajímalo z čí kapsy ty peníze na prázdné spoje pujdou. Někdo tu naftu nebo eletriku, udržbu a podobně musí zaplatit a pochybuju že ty "výrazně nižší" dotace by na to stačily. I přes to že ČD jsou prakticky černá díra tak furt hospodaří tak nějak na hraně i s těmi dotacemi, a to některý vlaky mívají nacvakaný téměř pravidelně, takže jestli pan Jančura chce menší náhradu tak jsem skutečně zvědav jestli by dokázal dostat z auta dostatek lidí aby se s tím udržel aspoň trochu v zisku.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 14 pro, 2009 9:41 pm

TTmili píše:
Michal Šuhajda píše: ....

Ve chvíli, kdy bude chtít SA výrazně nižší náhrady za provozování oněch "prázdných" spojů, může spíš některé tratě zachránit.


Tohle je moc krásná myšlenka ale mě by docela zajímalo z čí kapsy ty peníze na prázdné spoje pujdou. Někdo tu naftu nebo eletriku, udržbu a podobně musí zaplatit a pochybuju že ty "výrazně nižší" dotace by na to stačily. I přes to že ČD jsou prakticky černá díra tak furt hospodaří tak nějak na hraně i s těmi dotacemi, a to některý vlaky mívají nacvakaný téměř pravidelně, takže jestli pan Jančura chce menší náhradu tak jsem skutečně zvědav jestli by dokázal dostat z auta dostatek lidí aby se s tím udržel aspoň trochu v zisku.

To není myšlenka, ale realita, která u nás funguje už několik let. Platí se to ze státního rozpočtu (státního dluhu) resp. rozpočtu jednotlivých krajů.

Dejte si do gůglu: "prokazatelná ztráta"
Právě díky tomuto "hospodaří ČD tak nějak na hraně" a přesto chtějí stále víc a víc...
Naposledy upravil Michal Šuhajda dne pon 14 pro, 2009 9:46 pm, celkově upraveno 1
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod Pavel Dryml » pon 14 pro, 2009 9:45 pm

Pro Michal Šuhajda - pokuste se sehnat návrhy smluv, co navrhoval pan vančura a co podepsali kraje s čd - myslím, že tyto smlouvy jsou výhodnější než by byl schopen pan vančura nabídnout.
H0, DCC, V epocha, ale končím u vznniku Carga
Pavel Dryml
 
Příspěvky: 183
Registrován: úte 05 čer, 2007 12:13 pm

Příspěvekod petrh » pon 14 pro, 2009 9:45 pm

panove (damy sem asi nezavitaji) plne souhlasim s nazorem Michala S. a on dava za priklad Viamont, ja vam davam za priklad JHMD. zazil jsme v 16 letech predani z rukou CD, ktere trat Ob-JH chteli zavrit (JH-NB jiz de facto v provozu nebyla) a verte mi, ze soukrome ruky byly jedine ku prospechu. Nejen, ze se zrychlily vlaky, ale dnes mame i motoracky a ceny de facto oproti CD na dany km usek polovicni...
smrt monopolu...
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Příspěvekod Pavel Dryml » pon 14 pro, 2009 9:52 pm

petrh píše:panove (damy sem asi nezavitaji) plne souhlasim s nazorem Michala S. a on dava za priklad Viamont, ja vam davam za priklad JHMD. zazil jsme v 16 letech predani z rukou CD, ktere trat Ob-JH chteli zavrit (JH-NB jiz de facto v provozu nebyla) a verte mi, ze soukrome ruky byly jedine ku prospechu. Nejen, ze se zrychlily vlaky, ale dnes mame i motoracky a ceny de facto oproti CD na dany km usek polovicni...
smrt monopolu...


A nezapoměl jsi třeba napsat, kolik hodin odpracovali dobrovolnící při brigádách za záchranu tratě ???
H0, DCC, V epocha, ale končím u vznniku Carga
Pavel Dryml
 
Příspěvky: 183
Registrován: úte 05 čer, 2007 12:13 pm

Další

Zpět na Nezařazeno (off topic)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků