Brno a okolí

Komunikujte s modeláři ve vašem městě či obci....

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Brno a okolí

Příspěvekod Tomas_C. » čtv 17 bře, 2011 1:27 pm

depo201 píše:vodivá opornice proto, že když se ti na srdcovce "zkoupne" 334 nebo 152, tak je větší pravděpodobnost, že udrží signál.
není nic horšího, než když ti na zhlaví souprava zastaví, protože se resetoval dekodér. a podle mě je lepší vyladit veksle, než strkat do lokomotiv kondíky, při tom "dostatku" místa, kterej v mašinách je....


Michale...
pochybuji že by opornice měla takový vliv na udržení signálu...pakli že si nepleteš opornici s tím pokračováním jazyků vedle srdcovky....

problém resetu dekodéru by šel obejít použitím takového dekodéru který si pamatuje veškeré údaje...křivka rychlost atd. ...po dobu několika sekund...takže mírné škubnutí při strátě signálu při opětovném najetí na signál nemá za důsledek restart a znovu rozjezd ale jen pokračování v tom co bylo při strátě.... tohle velice oceňuji a mají to dekodéry ZIMO nebo jeho rakouský eqvivalent ctelektronik viz tran.at. na 100% ho dám do 810....
ale v podstatě je velice důležité vyladit tu nivelitu kolejí jak ve výhybce tak na trati....
TT, V-VI epocha,CZ-DE příhraničí,
http://model-railway.webnode.cz
www.ModulyBrno.cz
Uživatelský avatar
Tomas_C.
 
Příspěvky: 444
Registrován: stř 10 úno, 2010 1:05 am
Bydliště: Brno

Re: Brno a okolí

Příspěvekod airwar » čtv 17 bře, 2011 6:43 pm

Tomas_C. píše:
depo201 píše:vodivá opornice proto, že když se ti na srdcovce "zkoupne" 334 nebo 152, tak je větší pravděpodobnost, že udrží signál.
není nic horšího, než když ti na zhlaví souprava zastaví, protože se resetoval dekodér. a podle mě je lepší vyladit veksle, než strkat do lokomotiv kondíky, při tom "dostatku" místa, kterej v mašinách je....


Michale...
pochybuji že by opornice měla takový vliv na udržení signálu...pakli že si nepleteš opornici s tím pokračováním jazyků vedle srdcovky....

problém resetu dekodéru by šel obejít použitím takového dekodéru který si pamatuje veškeré údaje...křivka rychlost atd. ...po dobu několika sekund...takže mírné škubnutí při strátě signálu při opětovném najetí na signál nemá za důsledek restart a znovu rozjezd ale jen pokračování v tom co bylo při strátě.... tohle velice oceňuji a mají to dekodéry ZIMO nebo jeho rakouský eqvivalent ctelektronik viz tran.at. na 100% ho dám do 810....
ale v podstatě je velice důležité vyladit tu nivelitu kolejí jak ve výhybce tak na trati....


Asi došlo k záměně termínů, ale opornice je druh koleje na vyhybce, jsou to ty vnější koleje, pak jsou ještě křídlové kolejnice a jazyk, to co oby myslíte je přídržnice. Každopádně souhlasím že kovová přídržnice podle mě také moc vodivost vyhybky nezlepší. A s těmi dekodéry máš pravdu, chce to typ který podrží určitou dobu v paměti data která dostává z centrály, já používám Kuehn N45, ten má záložní napětí pro paměť na cca 4,5 sekundy, a mám ověřeno že to funguje.
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: Brno a okolí

Příspěvekod Tomas_C. » čtv 17 bře, 2011 6:58 pm

Ano ano máš recht jsem se nechal zblbnout myslel jsem přídržnici...opornice je část kde doléhají jazyky...
TT, V-VI epocha,CZ-DE příhraničí,
http://model-railway.webnode.cz
www.ModulyBrno.cz
Uživatelský avatar
Tomas_C.
 
Příspěvky: 444
Registrován: stř 10 úno, 2010 1:05 am
Bydliště: Brno

Re: Brno a okolí

Příspěvekod airwar » čtv 17 bře, 2011 7:03 pm

Tomas_C. píše:Ano ano máš recht jsem se nechal zblbnout myslel jsem přídržnici...opornice je část kde doléhají jazyky...


To znám, řešil jsi věcnou podstatu, a chybku kterou tam vložil Michal jsi jen reprodukoval. Když jsem studoval Lokopinovi návody na vyhybky, přestavníky atd. tak on tyhle termíny používá jako chleba a housky, tak jsem se je musel nadrtit, abych se v tom trochu zorientoval. :D
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: Brno a okolí

Příspěvekod depo201 » čtv 17 bře, 2011 7:17 pm

problém je zdá se vyřešen, rozpájel jsem to, naohýbal a bazmek už jezdí jak nůž máslem. další zkušenost, rozhodují desetinky milimetru, ne milimetry :)

a sorry za přehození terminusu :)


fotit to ale nebudu, jednak jste rejpalové a druhak to nejdřív dodělám ;)

i tak díky za poznámky pánové, docela mě motivovalo s tím hnout :mrgreen:
Uživatelský avatar
depo201
 
Příspěvky: 710
Registrován: úte 11 srp, 2009 10:03 am
Bydliště: Brno

Re: Brno a okolí

Příspěvekod depo201 » čtv 17 bře, 2011 7:48 pm

Tomas_C. píše:
problém resetu dekodéru by šel obejít použitím takového dekodéru který si pamatuje veškeré údaje...křivka rychlost atd. ...po dobu několika sekund...


tome používám MX620, ted už je náhrada MX621, myslel jsem že je to v rámci milisekund, rád bych to probral na setkání až se potkáme.... pomohlo by to :)
Uživatelský avatar
depo201
 
Příspěvky: 710
Registrován: úte 11 srp, 2009 10:03 am
Bydliště: Brno

Re: Brno a okolí

Příspěvekod airwar » čtv 17 bře, 2011 8:25 pm

depo201 píše:problém je zdá se vyřešen, rozpájel jsem to, naohýbal a bazmek už jezdí jak nůž máslem. další zkušenost, rozhodují desetinky milimetru, ne milimetry :) a sorry za přehození terminusu :)
fotit to ale nebudu, jednak jste rejpalové a druhak to nejdřív dodělám ;) i tak díky za poznámky pánové, docela mě motivovalo s tím hnout :mrgreen:


Přesně jak píše, rozhodují desetiny milimetru, proto raději používám posuvné měřítko, protože se dá odešíst přesný rozměr, šablona buďto nesedí a nebo plave, ale člověk neví o kolik.

Na fotky jsem lační. :mrgreen:
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: Brno a okolí

Příspěvekod depo201 » pát 18 bře, 2011 9:33 am

Obrázek

další fotka, kde se používají na přídržnice kolejové pruty, uznávám ale, že v Nku je větší výběr výšky prutů a vypadá to lehce jinak.. holt téčko no. nemůžem jezdit na jiných prutech? :P
Uživatelský avatar
depo201
 
Příspěvky: 710
Registrován: úte 11 srp, 2009 10:03 am
Bydliště: Brno

Re: Brno a okolí

Příspěvekod depo201 » pát 18 bře, 2011 1:50 pm

Kluci, nechcete někdo V100 digi s instalovaným dekodérem MX620, krabička 100% stav

cca 2tis czk
Uživatelský avatar
depo201
 
Příspěvky: 710
Registrován: úte 11 srp, 2009 10:03 am
Bydliště: Brno

Re: Brno a okolí

Příspěvekod Tomáš » pát 18 bře, 2011 2:39 pm

Pánové já to tady celej týden sleduji...skolila mě choroba :twisted: ... původně jsem to nechtěl komentovat,ale musím říct,že jste teda gurmáni :mrgreen: Beru to z mého pohledu,ještě nedávno jsem válčil s EW1 a stačilo to....a teď koukám na ty obrázky...no hezký kdy se to začne vyrábět? :wink:
Chápu ze Michal je závislej na vyhybkách :lol: ,ale přece si doma vědšina z nás nemůže dovolit tak obří vyhybku...i když je to super

PS. pokud mi to vyjde tak tu V100 beru..jak jsem ti psal
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Brno a okolí

Příspěvekod airwar » pát 18 bře, 2011 4:21 pm

Tomáš píše:Chápu ze Michal je závislej na vyhybkách :lol: ,ale přece si doma vědšina z nás nemůže dovolit tak obří vyhybku...i když je to super.


No pokud to začně Michal vyrábět tak asi rezignuje na stavbu kolejiště a na tu plochu cca. 6 metrů čtverečních změstnám část nějakého zhlaví s těma vyhybkama, na ježdění to nebude, ale bude to moc žůžo pokoukání. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: Brno a okolí

Příspěvekod depo201 » pát 18 bře, 2011 6:52 pm

Airwar: zhlaví budeš dělat ty, ty seš tu vekslař instalatér. :D

Tome, ty obrázky nejsou naše výroba... ale je pravda, že mi to hodně vrtá hlavou.

jelikož postavím opravdu jen ty Bořetice kde mi stačí dvě upravené EW3, tak s tím nepospíchám, ale na hlavní trať bych klidně jeden modul se zhlavím doma "usochal" , popřípadě třeba kolejovou spojku na dvoukolejce.... :wink: ať to vypadá hernajs
Uživatelský avatar
depo201
 
Příspěvky: 710
Registrován: úte 11 srp, 2009 10:03 am
Bydliště: Brno

Re: Brno a okolí

Příspěvekod airwar » pát 18 bře, 2011 8:17 pm

depo201 píše:Airwar: zhlaví budeš dělat ty, ty seš tu vekslař instalatér. :D

Tome, ty obrázky nejsou naše výroba... ale je pravda, že mi to hodně vrtá hlavou.

jelikož postavím opravdu jen ty Bořetice kde mi stačí dvě upravené EW3, tak s tím nepospíchám, ale na hlavní trať bych klidně jeden modul se zhlavím doma "usochal" , popřípadě třeba kolejovou spojku na dvoukolejce.... :wink: ať to vypadá hernajs


A jak dlouhé a s jakým úhlem odbočení by jsi ty EW 4 vyhybky chtěl mít, na základě nabytých zkušeností z tvých vexlí si umím představit postup jak ze 3 ks běžných vyhybek (EW 2, EW 3 či flexi koleje) postavit 2 ks EW 4 v délce cca 30 cm a úhlem odbočení nějakých 7-9 stupňů
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

Re: Brno a okolí

Příspěvekod depo201 » sob 19 bře, 2011 6:38 am

airwar - na Bořetice použiju už nakoupené tovární EW3 s upravenou srdcovkou. pak bychom na setkání mohli dát řeč, co s tím dál :wink:
Uživatelský avatar
depo201
 
Příspěvky: 710
Registrován: úte 11 srp, 2009 10:03 am
Bydliště: Brno

Re: Brno a okolí

Příspěvekod airwar » sob 19 bře, 2011 12:20 pm

depo201 píše:airwar - na Bořetice použiju už nakoupené tovární EW3 s upravenou srdcovkou. pak bychom na setkání mohli dát řeč, co s tím dál :wink:


No něco rozmumného určitě vymyslet musíme, přece tě nemůžeme nechat trápit. :mrgreen:
TT, I a II. epocha, jihomoravská lokálka, začátek dvacátého století
Uživatelský avatar
airwar
 
Příspěvky: 589
Registrován: čtv 07 led, 2010 11:07 am
Bydliště: Brno-Bosonohy

PředchozíDalší

Zpět na Region Morava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník