Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod cejnarxx » pát 10 úno, 2012 11:18 pm

MartinP píše:
jrtrain píše:pokud je model stavěn pro oblouky R 286 mm, tak se vším všudy, tj. i s kinematikou


Kinematika končí šachtou resp.spřáhlem na kterém je pověšený vagon jiného výrobce . Ten vagon má jednou 2 osy podruhý 4 osy ,každý vůz se na kolejích chová jinak a co výrobce to jiná kinematika s jinou geometrií . Takže žádný výrobce ti nezaručí že konkrétní model mašiny projede R 286 s libovolným vozem jakéhokoliv výrobce . To nakonec potvrzují dosavadní zkušenosti s provozu Kuehnova Brejlovce . V pondělí budu mít mašinu doma takže si proměřím kinematiku vs nárazníky a uvidíme jestli tam nebude zakopaný pes

Sorry, ale nemohu s Tebou souhlasit (nic ve zlém)
Mám Roco Brejlovce (2ks), Roco Sergej (1ks), Tillig V 100start (předělány na 746.604) nějaké mašiny Piko a Bastarda Kuehn a projedou (jak udává výrobce!!!) R 286 i s vagony od všech výrobců, co (mám Loco, Tillig, Kuehn, Lorenz ,samodomo LPH a i BTTB) mě napadnou. Což znamená 4osé, 2osé, nákladní, osobní................
Vša opravdu jezdí i v krkolomných esíčkách R 286.
Věřím, že to výrobce napraví (opraví) a dá do pořádku, jak se sluší a patří!!!!!!!
cejnarxx
 
Příspěvky: 6
Registrován: stř 05 led, 2011 8:49 pm

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod George V. » pát 10 úno, 2012 11:48 pm

MartinP píše: Kinematika končí šachtou resp.spřáhlem na kterém je pověšený vagon jiného výrobce . Ten vagon má jednou 2 osy podruhý 4 osy ,každý vůz se na kolejích chová jinak a co výrobce to jiná kinematika s jinou geometrií . Takže žádný výrobce ti nezaručí že konkrétní model mašiny projede R 286 s libovolným vozem jakéhokoliv výrobce .


...co se tady ještě člověk nedozví? A to buďte rádi, téčkaři, že máte těch výrobců jenom pár... Co byste dělali, kdybyste jich měli tolik, co my v H0. Očková spřáhla forever :mrgreen: .
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod Želva » sob 11 úno, 2012 12:03 pm

Myslím, že prodloužení spřáhla by mohlo celý problém elegantně vyřešit. Navíc je to bez nutnosti stahovat mašiny zpět k výrobci, což z více ohledů není nic příjemného. To, že budu mít nárazníky o nějakou desetinu mm dál od sebe mi nevadí, prvořadá je funkce kinematiky, na kterou musí být 100% spolehnutí bez ohledu na to, jestli mám oblouky jak na modulovce neba jak na vlečce a také bez ohledu na to jestli za loko vozím krátké nebo dlouhé vozy. Prostě pokud výrobce tvrdí, že loko projíždí oblouk R286 a někteří zákaznící se touto informací řídí při výběru loko, pak lze považovat její nefunkčnost za stejnou vadu jako již tolikrát zmiňovaný problém se šneky, který teď výrobce řeší. Věřím, že si výrobce poradí i s tímto problémem a neusne na vavřínech vyřešením problému se šneky tak, aby byli všichni zákazníci spokojení, což je zcela zásadní. 8)
TT, digitál, 4.epocha ČSD
Želva
 
Příspěvky: 35
Registrován: pát 22 led, 2010 9:46 am
Bydliště: Olomouc

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod milan ferdián » sob 11 úno, 2012 1:00 pm

Želva píše: jestli mám oblouky jak na modulovce neba jak na vlečce a také bez ohledu na to jestli za loko vozím krátké nebo dlouhé vozy.


Právě kinematika se na modulovkách nepoužívá.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod Trainmaniak » sob 11 úno, 2012 3:10 pm

Ono se to asi bude muset řešit už jen s ohledem na avizovanou Zamráču. Sám zkusím výše zmiňovanou škálu vozů projet na R310 a dám vědět.
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1549
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod JBr » sob 11 úno, 2012 5:14 pm

Kamarad brejlovce od Kuehna pitval a krom jizdnich problemu vyresil jak kinematiku, tak masky sejdrem. O svem badani psal DS a protoze si pak tady precetl o vasich problemech, tak me pozadal, abych cast z jeho mailu o kinematikach zverejnil i tady.

Funkce kinematiky. To je další problém. A taky jsem přišel na řešení. Jezdil jsem na obloucích R310. Při vjezdu do něj opravdu mašina vyhazovala z kolejí kde co a nešla spřáhnout prakticky s ničim. To je u secího stroje dost podstatná závada... Dokonce i dvojspřež prejlovců oblouk neprojela. Co jsem ještě měřil, spřáhla jsou o dost (asi 1+ něco málo mm) níž, než u ostatních vozů (tovární Tillig). U svejch novostaveb mam kinematiky laděný taky na tuhle vejšku a předělat už to nepůjde... To taky způsobuje rozpojování, protože na nerovnosti se spřáhla podsunou a rozpojej... Tohle vyřešit zatim neumim a nevim nakolik je to problém jenom mýho provozu.. Instalovat všude Kuehn spřáhla neni v tuhle chvíli zrovna reálný...

A co se týče funkce kinematiky, to rozepíšu víc: Po vybalení kinematika neběhala až do krajů (u kraje výřezu v pluhu cca 1mm místa). Jak už jsem psal, provozovat to nešlo. Jeden brejlovec měl rám podlepenej kouskem černý fólie, druhej ne. Na funkci to ale vliv nemělo. Takže jsem obě mašiny rozebral a zkoumal, kde to drhne. Lepenku jsem sundal. Nakonec jsem jako kontaktní bod, kterej způsobuje zaražení chodu kinematiky, vypátral zkosenou plošku světlovodu k bílejm světlum na čele. O tu se zarazí vršek táhla kinematiky a dál už nejde. Hrabat do světlovodu je blbost, takže jsem seříznul rohy táhla a zase stroj zkompletoval. Kinematika po úpravě běhá po celý dráze a projíždí oblouky jak má.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod miroslav lengyel » sob 11 úno, 2012 5:29 pm

George V. píše:...co se tady ještě člověk nedozví? A to buďte rádi, téčkaři, že máte těch výrobců jenom pár... Co byste dělali, kdybyste jich měli tolik, co my v H0. Očková spřáhla forever :mrgreen: .


Očková spřáhla,mezery mezi vozy a mašinou?No ale fuj!Používám Fleischmann Profi nebo Roco s krátkou hlavou,táhnu,sunu a no problema a to ani na 360 mm. :lol: Samozřejmě ve spojení s kvalitní technikou. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ale pokud by snad někdo po očkách toužil,tak se stavte.Nějaké jsem věnoval kolegovi co má starší vozový park bez kinematik,ale ještě se mi tady něco válí.
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod Mirek Moc » sob 11 úno, 2012 7:07 pm

Jelikož jsem měl také u některých vozů problémy s zasekáváním nárazníků, zkoumal jsem a došel jsem ke stejnému závěru jako kamarád kolegy JBr. Kinematika naráží do světlovodů!! Srazil jsem hranu a lehce zbrousil horní vodící plochu kinematiky (viz obr) a mohu potvrdit , že nyní Brejlovec táhne bez zasekávání i nejproblémovější vagon Res :) .
Vlevo originál - Vpravo zbroušená.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mirek Moc
 
Příspěvky: 233
Registrován: pon 14 led, 2008 4:26 pm
Bydliště: Kolín

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod vafram » sob 11 úno, 2012 7:14 pm

Tak už mám dva brejláky. Žel poskakují také. A jeden tak moc, že jsem měl až obavy, aby to nepoškodilo něco v převodech. Připřáhl jsem za ně patra a očekával další jobovku. Krom strašlivého lomcování se ale nekonalo nic z uvedeného na tomto vláknu. A to jsem ze startsady vytvořil doslova kozí dráhu. Kinematika funguje naprosto ideálně oběma směry i od jiného výrobce. Tak se nemohu připojit k bádání, proč některým z Vás spřahla zlobí.
Bylo tady už napsáno, kdy lze asi očekávat ND do pojezdu? Mašinky nechci vracet a čekat na reklamaci. Hezký večer.
vafram
 
Příspěvky: 26
Registrován: stř 02 úno, 2011 9:12 am

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod peter_vy » sob 11 úno, 2012 8:36 pm

JBr píše:A co se týče funkce kinematiky, to rozepíšu víc: Po vybalení kinematika neběhala až do krajů (u kraje výřezu v pluhu cca 1mm místa). Jak už jsem psal, provozovat to nešlo. Jeden brejlovec měl rám podlepenej kouskem černý fólie, druhej ne. Na funkci to ale vliv nemělo. Takže jsem obě mašiny rozebral a zkoumal, kde to drhne. Lepenku jsem sundal. Nakonec jsem jako kontaktní bod, kterej způsobuje zaražení chodu kinematiky, vypátral zkosenou plošku světlovodu k bílejm světlum na čele. O tu se zarazí vršek táhla kinematiky a dál už nejde. Hrabat do světlovodu je blbost, takže jsem seříznul rohy táhla a zase stroj zkompletoval. Kinematika po úpravě běhá po celý dráze a projíždí oblouky jak má.

Potvrdzujem, že po zrazení hrany sa chod kinematiky vylepšil. Skúšal som to s T478.3089 na R310 s vozmi La/Fa/Faccs. Avšak problém to nevyriešilo úplne. Voz La sa s 50 % "úspešnosťou" stále vykoľajoval. Problém nastával pri prechode z rovnej koľaje do oblúku. Náprava nastala až po miernom prehnutí pružinky kinematiky (oslabenie pruženia). Je to však stále veľmi natesno. Predĺženie osadenia šachty spriahla napr. min. o 0,5 mm by ešte vytvorilo potrebnú rezervu. Dúfam, že aj toto výrobca tiež dorieši.

Majte sa,
P.V.
TT analog, ČSD ep. III.-IV.
peter_vy
 
Příspěvky: 281
Registrován: pon 08 srp, 2011 3:50 pm
Bydliště: Bratislava

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod peter_vy » sob 11 úno, 2012 8:46 pm

MartinP píše:
jrtrain píše:pokud je model stavěn pro oblouky R 286 mm, tak se vším všudy, tj. i s kinematikou


Kinematika končí šachtou resp.spřáhlem na kterém je pověšený vagon jiného výrobce . Ten vagon má jednou 2 osy podruhý 4 osy ,každý vůz se na kolejích chová jinak a co výrobce to jiná kinematika s jinou geometrií . Takže žádný výrobce ti nezaručí že konkrétní model mašiny projede R 286 s libovolným vozem jakéhokoliv výrobce . To nakonec potvrzují dosavadní zkušenosti s provozu Kuehnova Brejlovce . V pondělí budu mít mašinu doma takže si proměřím kinematiku vs nárazníky a uvidíme jestli tam nebude zakopaný pes


Výrobca sa s tým popasovať musí, pretože napr. do oblúku R310 neprejdú dve jeho mašiny T478 spriahnuté do seba!!! Na koho/čo by sa v tomto prípade asi tak vyhovoril?
TT analog, ČSD ep. III.-IV.
peter_vy
 
Příspěvky: 281
Registrován: pon 08 srp, 2011 3:50 pm
Bydliště: Bratislava

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod peter_vy » sob 11 úno, 2012 9:24 pm

Ďalší pokus prebehol s T478.3187 s vozom La na plecháčoch s R286: rohy kinematiky neboli nijako upravené iba bola prihnutá pružinka a priechodnosť bola v poriadku aj keď zasa veľmi natesno. Prechod dvoch spriahnutých T478 to však úplne nerieši - sú prípady, kedy sa skrátka nárazníky zaseknú a/alebo dôjde k vykoľajeniu. Potvrdzujem predchádzajúci poznatok, že min. treba predĺžiť uloženie spriahla (babrať do geometrie kinematiky by aj pre výrobcu bolo asi náročnejšie).

Dobrú noc,
P. V.
TT analog, ČSD ep. III.-IV.
peter_vy
 
Příspěvky: 281
Registrován: pon 08 srp, 2011 3:50 pm
Bydliště: Bratislava

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod George V. » ned 12 úno, 2012 7:28 am

miroslav lengyel píše:
George V. píše:...co se tady ještě člověk nedozví? A to buďte rádi, téčkaři, že máte těch výrobců jenom pár... Co byste dělali, kdybyste jich měli tolik, co my v H0. Očková spřáhla forever :mrgreen: .


Očková spřáhla,mezery mezi vozy a mašinou?No ale fuj!Používám Fleischmann Profi nebo Roco s krátkou hlavou,táhnu,sunu a no problema a to ani na 360 mm. :lol: Samozřejmě ve spojení s kvalitní technikou. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ale pokud by snad někdo po očkách toužil,tak se stavte.Nějaké jsem věnoval kolegovi co má starší vozový park bez kinematik,ale ještě se mi tady něco válí.


...v H0 no problema, hodlám používat krátké Roco; byl to jen hlod vůči kolegům z TT :D Normy jsou normy a ne trhací kalendář...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod peter_vy » ned 12 úno, 2012 8:11 am

V susedmom vlákne "Kuehn-modell 372 ČD" (viewtopic.php?f=16&t=2700&start=270) sa hovorí:
volda píše:...Ale když dám dva bastardíky k sobě tak je mezi nimi docela znatelná mezera.Nevím možná je to je zapříčiněno krátkým chodem kinematiky,těžko říct.Můžu dát foto když někdo bude chtít...
372.jpg

Mohol by niekto, kto vlastní Bastarda aj Okuliarnika zmerať alebo aj nafotiť trny kinematiky vedľa seba pre porovnanie a zistiť či sú rovnalé alebo iné, keďže Bastard má vlastne "opačný" problém?

Ďakujem,
P. V.
TT analog, ČSD ep. III.-IV.
peter_vy
 
Příspěvky: 281
Registrován: pon 08 srp, 2011 3:50 pm
Bydliště: Bratislava

Re: Brejlovec T478.3 (750) od DS - novinka 2012 (pův. 2011)

Příspěvekod Trainmaniak » ned 12 úno, 2012 9:16 am

Tak chlapi, vyzkoušel jsem, zapsal jsem, vyvěšuji. Ačkoli se to zdá celkem zelené, v běžném provozu to může být horší. U všech vozů jsou nárazníky prakticky u sebe, někde opravdu natěsno, někde je vidět desetinková mezírka. Všechny vozy jsou nové s kinematikou již z výroby. To neúplné vysouvání kinematiky u Brejlí má evidentně také podíl na kolizích, a to předevší v protioblouku.

Doplním, jedná se o oblouky R310 a Brejle ČSD s malými nárazníky.

Obrázek
Naposledy upravil Trainmaniak dne pon 13 úno, 2012 6:54 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1549
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků