Nový Hektor (výrobce Modellbahnmanufaktur Sebnitz) - názory

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Příspěvekod petrh » ned 21 čer, 2009 6:00 pm

vite co, je dle me nejvetsi skoda? nejen pro hekttora, ale obecne? ze neni v cechach natolik silna firma, ktera by delala tt ceske, slovenske masiny jako produkt pro cesky trh, dle toho vseho mi dojde, ze tillig a jini zahr. vyrobci nas maji porad za jakesi "predmesti" sveho trhu, jinak si neumim tyhle nedostatky vysvetlit, nebo jsme my cesi tolik narocni?
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Příspěvekod blekk1 » ned 21 čer, 2009 6:21 pm

Petrh: už bolo veľa diskusií na túto tému. Jedná sa o to koľko ľudí by si muselo kúpiť model nášho výrobcu, aby sa mu vrátili náklady na rozbehnutie výroby, výrobu foriem, marketing.......... O zisku ani nehovorím. Proste aby to bola firma zrovnateľná s Tilligom pokrývajúca trh v CZ, SK, PL, H. :?
blekk1
 
Příspěvky: 157
Registrován: pon 07 led, 2008 12:07 pm
Bydliště: Púchov

Příspěvekod petrh » pon 22 čer, 2009 6:04 am

ja vim ze to tu jiz bylo, ale dle meho to zacina byt vice nez aktualni, protoze mame tu malovyrobce a podle meho by je chtelo poradne popichnout, protoze kdyz si vemu, ze tillig chce za rosnu takove penize jake chce, ci za ne zrovna super provedeneho hekttora, tak je prave na snade otazka, zda by si to nechtel nejaky vyrobce vzit jako pobidku;) byt by byl misto 3990 udajna MC treba 5990, ale mel by vse co ma mit
edit: k tematu: neni lepsi nez cekat na tilliga a jeho model na 3/4 cesty zkusit zapremyslet nad timto od m-modelu? - www .m-model. wz.cz/ vyrobky/lok435.html
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Příspěvekod Jarda H. » pon 22 čer, 2009 11:58 am

petrh píše: ..... je prave na snade otazka, zda by si to nechtel nejaky vyrobce vzit jako pobidku;) byt by byl misto 3990 udajna MC treba 5990, ale mel by vse co ma mit .....


Myšlenka dobrá Petře, ale myslím že za ty peníze (6 tis) pro většinu bude Hektor nedostupný :!: Někdo si ho udělá z odlitku, někdo upraví staršího pomocí leptů, přemotorizuje ho, další ho holt za ty prachy oželí ........

petrh píše: ..... edit: k tematu: neni lepsi nez cekat na tilliga a jeho model na 3/4 cesty zkusit zapremyslet nad timto od m-modelu? - www .m-model. wz.cz/ vyrobky/lok435.html


Michal Hrubý (M-model) má pěkné modely, ale bohužel je (zřejmě) totálně zavalen prací a výrobou modelů, dodací lhůty jsou u něj bohužel hóóóódně dlouhé :wink: , mluvím z osobní zkušenosti. Jen mu držím palec, aby vytrval ve svém snažení, je to šikula :lol: :!:
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod petrh » pon 22 čer, 2009 12:09 pm

jj bohuzel vim, ze Michal je s casem nekde moc spatne:/ psal jsem mu ohledne stavby TU47... skoda prave, ze u nas nejsou dostatecne podnetne dotace a pod, ze by prave Michal z rucniho malovyrobce presel na trosku vyssi uroven a stal se tou stikou... :)
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Příspěvekod VoVo » pon 22 čer, 2009 1:00 pm

Svůj příspěvek jsem se rozhodl odstranit jako nesouhlas s praktikami, které zde probíhají ze strany majitele diskuzního fóra, kdy jsou nezištně míněné diskuze a poskytnutné informace od modelářů zneužívány pro komerční aktivity, překrucovány, je zde na úkor komerčních aktivit omezováno svobodné vyjadřování, probíhá neustálé řízení diskuzí, zamykání vláken, odstraňování příspěvků a sám vlastník se zde chová mnohem méně vhodně a slušně, než co ostatním uživatelům vyčítá. Nashledanou v lepších časech :)
Naposledy upravil VoVo dne stř 27 srp, 2014 4:38 pm, celkově upraveno 1
Přátelé, tak s tímhle fórem, já jsem skončil.
Uživatelský avatar
VoVo
 
Příspěvky: 383
Registrován: pon 16 čer, 2008 11:58 am
Bydliště: kdekoliv, hlavně mimo toto fórum :)

Příspěvekod vvitty » pon 22 čer, 2009 2:11 pm

rozdil mezi vagonkem a lokomotivou je nejen v pripadnem prodanem objemu. v neprospech lokomotiv hraje i to, ze maji motor. tim, ze maji motor a nejakou tu elektroniku muzete k vyrobnim nakladum na formy prihodit odhadem 50-100.000 CZK za certifikaci pojezdu. Pokud to tedy ma byt prodavano firmou, tj. koser s veskerymi atesty ktere dle zakona maji byt.

tento aspekt nikdo z mistnich malovyrobcu a manufaktur neresi...
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2776
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod Hekttor » pon 22 čer, 2009 5:26 pm

VoVo píše:Buďme rádi, že ten Hektor bude. Stejně se z něj poslintáte až ho uvidíte v prvním obchodě a začnete šetřit, chyby nechyby. Protože jestli to máte do kolejiště, tak to poznáte tak akorát vy, že má okap místo stříšky. Ono mít tam kinematiku, kvalitní pojezd a vzhled továrního modelu, to má taky něco do sebe...

Tak, jak se dalo čekat, ve velikosti středu to dopadne zase jako vždy tak nějak průměrně. Byla vyrobena vzhledově husokachna (kolik jich už bylo?), ale jezdí a nic jiného není běžně k mání, nakonec budou všichni rádi, že máme, jak se říká, vůbec něco. Já myslím, že to zas někomu vyšlo, ještě že jsme my TTčkáři takoví konformní a spokojíme se vlastně s čímkoli. Vážně už se nedivím, že se nám HOkáři smějí. Viděli jste JEJICH Hektora?
Ony i staré krátké "Ypsilony" od Tilliga přece na kolejišti dobře jezdí, proč se s nimi také nespokojit, není-liž pravda? U nich se nám mimochodem smějí i Nkaři.
VoVo píše:...tak to poznáte tak akorát vy, že má okap místo stříšky...
Můj seznam chyb byl ale obsáhlejší. Není pro mě problém souhlasit, že je toto konkrétně vážně maličkost, navíc vcelku jednoduše napravitelná. Ale nezlobte se na mě, mě ta skříň prostě nepříjde jako adekvátní výsledek 4 let práce. Kdo se podívá na model pořádně, nalezne další nepřesnosti i v oblasti čela skříně a střechy. Já myslel, že zrovna železniční modelářství je záležitost detailu. Někomu to tedy nevadí a mě by to bylo taky asi jedno, nebýt těch pověstí o dokonalosti modelu.
Naposledy upravil Hekttor dne pon 22 čer, 2009 5:43 pm, celkově upraveno 1
Hekttor
 
Příspěvky: 340
Registrován: pon 30 dub, 2007 4:37 pm
Bydliště: Havířov

Příspěvekod petrh » pon 22 čer, 2009 5:33 pm

souhlasim s Hekttorem. radej si poridim model za vyssi cenu postaveny z presneho leptu, byt nekomu zaplatim, za jeho sestaveni a osazeni na pojezd, kdyz ja su neschopen :), tudis opravdu model blizky realite, nez jak to trefne hekttor poznamenal husokachnu.
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Příspěvekod TTmili » pon 22 čer, 2009 5:38 pm

Já musím říct že se s Tilligovic Y nespokojím. Mám jen jeden, v německý verzi jako první třídu, tam se to jakš takš dá překousnout. Aspoň ty okna sedí když už nic jinýho. Jinak jak píšete 4 roky vývoje, mě by zajímalo jak dlouho jste nad tím vaším hektorem strávil vy. Pokud si to umím dobře spočítat tak od prvního avíza že budete dělat leptanýho hektora po jeho zařazení do nabídky uplynulo něco málo pře rok a půl. Takže jste určitě rychlejší, a rozhodně vaše práce za něco stojí. Tím nechci zavrhovat Tilliga, ano on do toho hektora naládoval i pojezd, ale ta kastle a některý detaily jsou prostě katastrofa.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Hekttor » pon 22 čer, 2009 5:57 pm

Nerad bych tady tahal svého Hektora. Nechci se vytahovat, dělat si reklamu, o to mi nejde. Určitě by se na něm našly taky nějaké chyby. Pro mě je kreslení stavebniček zatím pořád ještě takový sport. Chyby, které na modelu udělal (polo)profesionální výrobce, mě připadají takové nějaké - školácké, a zbytečné. Jsem profesí učitel a dětičky si zrovna třeba často pletou levou a pravou, že. Není pro mě problém uznat a pochválit kvalitní produkt dobré konkurence (i když o konkurenci těžko mluvit, dělám jen stavebnice). Komu čest, tomu čest. A na Hektora od MBM Sebnitz jsem se docela těšil. A byl jsem zvědavý, jak takový opěvovaný model bude vypadat, jak se jim tam podaří vměstnat pojezd a spřáhlo (což se jim nepochybně podařilo výborně). Z pohledu modeláře - detailisty jsem prostě zklamaný.
Hekttor
 
Příspěvky: 340
Registrován: pon 30 dub, 2007 4:37 pm
Bydliště: Havířov

Příspěvekod Hekttor » pon 22 čer, 2009 6:07 pm

vvitty píše:rozdil mezi vagonkem a lokomotivou je nejen v pripadnem prodanem objemu. v neprospech lokomotiv hraje i to, ze maji motor. tim, ze maji motor a nejakou tu elektroniku muzete k vyrobnim nakladum na formy prihodit odhadem 50-100.000 CZK za certifikaci pojezdu. Pokud to tedy ma byt prodavano firmou, tj. koser s veskerymi atesty ktere dle zakona maji byt.

tento aspekt nikdo z mistnich malovyrobcu a manufaktur neresi...

Tak je to. Neřeší. Kdo by dal podstatnou část marže z prodeje za certifikát?Navíc je možné, že výrobce vysolí ty peníze za atest, úředníček (v EU zvláště) najde chybičku a výrobek neprojde.
Jinak o motor samotný nejde. Jde o to, že se jedná o elektromechanické zařízení, které se (byť zprostředkovaně) připojuje na veřejnou elektrickou síť. Musí být jako celek atestováno např. s ohledem na rušení (rádia, TV).
Dá se to ale obejít. Nabídnout to jako stavebnici. Samostatně mechanickou část pojezdu a samostatně elektromotor, montáž si provede modelář sám a veškeré případné legislativní potíže pak jdou na jeho triko. Já jsem to zařízení dohromady nedal.
Ale to je jen taková úvaha.
Hekttor
 
Příspěvky: 340
Registrován: pon 30 dub, 2007 4:37 pm
Bydliště: Havířov

Příspěvekod TTmili » pon 22 čer, 2009 6:28 pm

Tak to se mi líbí. To znamená že každý kdo kdy jaksi zasáhl do lokomotivy nebo si postavil vlastní pojezd (třeba z dílů k V100) tam má doma černý zařízení na odběr elektrickýho proudu. A nedejbože když nemá doma nic továrního. To bysme se měli asi všichni radši zamyslet nad tím jestli ještě někdy něco ukážeme na internetu aby nám zachvilku neklepali na dveře pánové z nějaký tý hospodářský policie nebo jak se tomu říká.
Co se týče toho vašeho hektora, tak já si myslím že je rozhodně detailnějc provedenej už jen proto že je leptaný a je kreslený někým kdo se o to zajímá a dělá to z vlastní vůle, zájm a uvážení, nikoli proto že ho to živý. Každopádně mě pouze zajímalo jak dlouho jste ho kreslil. Jak říkám já se dopočítal na něco přes rok a půl. Chtěl jsem to vědět protože vy jste na to sám a navíc nemáte aspoň myslím takové prostředky jako lidi v MBM zatímco MBM má daleko víc peněz a lidí na vývoj, moderní technologie a podobně, a hektora nám slibujou už třetím rokem.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod vvitty » pon 22 čer, 2009 6:37 pm

zcela zamerne jsem psal "motor a nejakou tu elektroniku", protoze jakakoliv elektronika je tim podstatnym duvodem proc to musi projit testy, i kdyby ta elektronika byly jen dva draty ke kolum...
Kam se to pripojuje je v tomto pripade relativne nepodstatne, resp. to pouze meni pocet polozek v soupisu testu. A zrovna v tomto pripade bych rekl, ze testum plynoucim z pripojeni zarizeni do verejne site se lze uspesne vyhnout s odkazem na schvalovaci dokumentaci prislusnych zdroju k modelum.
Nezkoumal jsem presne seznam testu, ktere by vyrobce mel udelat u tohoto modelu, ale minimalne by melo jit o vyzarovani ruseni vzduchem do okoli. Zajemci si to mohou blize nastudovat na strankach www.ezu.cz . Jedno zarizeni jsem testy prohanel pred tremi lety, bohuzel pro nas se jednalo principielne o obdobu zdroje pro masinky a finalni ucet delal 180K, cast testu se opakovala 2x, a to jen proto ze mame dostatecne vybavenou laborator a muzeme si ladeni provadet u sebe... :(

Reseni se stavebnici by melo fungovat, minimalne uspesne funguje reseni zarizeni bez adapteru + schvaleny adapter prodany samostatne, aby se clovek vyhnul nekterym testum.

Ale porad zustava napriklad placeni poplatku za likvidaci elektroodpadu (pakatel, korunu za masinku, ale 2500.- je rocni clensky poplatek...), odpadu (dtto), dane.... ono se to nastrada :(
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2776
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod vvitty » pon 22 čer, 2009 6:44 pm

TTmili: pletes si hodinky a holinky :D zarizeni na cerny odber proudu je uplne neco jineho...

Klidne se chlub dal, tohle totiz nikoho nezajima, vubec ne pokud to neprodavas dal. Az do te doby, nez sousedce zacne zrnit televize, bude si stezovat, dojde to az k CTU, ten provede setreni a treba zjisti ze zdroj ruseni je masinka nebo neco jineho na Tvem kolejisti... Takze jestli Ti zrni obraz v TV, kdyz zapnes vlacky, radeji s tim neco udelej :lol:

Ale ono to neni tak horky, ve vetsine pripadu pri dodrzeni aspon zakladnich pravidel nebude masinka rusit do okoli. Zatim vim jen o jednom pripadu asi pred dvanacti lety, kdy k necemu takovemu doslo, nebyla to zrovna masinka ale nejaky jiny model a rusil na frekvencich pouzivanych pro komunikaci zachranneho systemu. Ucet daneho kutila byl jen asi 130 tisic...

Nicmene profesionalni vyrobce by takove atesty mel mit, nebo by to mel mit aspon zmerene vlastnimi silami...
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2776
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Trainmaniak a 4 návštevníků