vyhybky Tillig

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod Radek Strnad » pát 31 bře, 2017 5:52 pm

No uděláme to tak, že to zkusím na svém kolejišti. Trojcestné výhybky mám tři(dvě skoro tři roky/jednu rok), 555 mám včetně Mazutky tři a ještě Štokra(z různých období výroby) , tak to vyzkouším a uvidíme. Měla by to být vcelku objektivní zkouška, při tolika kombinacích.Ale podle mně by to jezdit mělo, vždyť je to pořád to samé, co EW1. Nevím tedy, jak se to bude chovat na nové EW1 s kovovou srdcovkou, neboť tu ještě nemám.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1188
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod TTmili » pát 31 bře, 2017 6:49 pm

Schválně to vyzkoušej, nejhůř na tom u mě je nejstarší 555.0 ještě bez patice pro dekodér. Ta skáče jak koza ať jede zprava nebo zleva, popředu nebo pozadu a i po hrotu nebo proti hrotu. Novější BR50 (mají ještě žluté LED) se chovají celkem dobře, občas se vškrábne pátá náprava mezi srdcovkou a křídlovou kolejnicí tak do půlky své výšky, většinou když se jede popředu po hrotu a to z obou stran (nejčastěji ale na té dvojité srdcovce). Nejnovější 555.0259 vyzkoušet aktuálně nemůžu, ale nový rám už je na cestě, tak se uvidí.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1689
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: vyhybky Tillig

Příspěvekod Radek Strnad » sob 01 dub, 2017 8:24 am

Tak dokonáno jest. Vyzkoušel jsem čtyři mašiny, na třech trojcestných výhybkách, ve všech směrech, ve všech postaveních. Testoval jsem tedy 555.0259(bez uší),555.3(exÖBB bez patice),556.0(exÖBB s paticí), všechny s vanovými tendry a 555.116 s ušima a klasickým tendrem. Jízda 555.0259 a 555.116 naprosto bez problémů. O trochu horší je 556.0 stavěná na pojezdu verze ÖBB s paticí, která je při jízdě ve směru obou pojížděných srdcovek nestabilní, ale projede všude. Nejhorší je nejstarší verze pojezdu ex. ÖBB bez patice, která ve směru přes dvě srdcovky evidentně drhne a má tendenci vyšinutí poslední spřažené nápravy. Zkoušel jsem ji lehce posouvat ručně bez tendru a prostě to na srdcovkách drhne. Můžu tedy potvrdit teorii a zkušenosti TTmili. Čím starší verze pojezdu, tím horší. Mně to tedy všechno projíždí, byť poslední jentaktak.Čím to je, nevím. Snad jedině, že by u Tilliga, vědomi si chybky, u novějších verzí dělali větší vůle ve stranovém výsuvu náprav. Zkusit porovnat pojezdy nové a staré verze, co je jinak. Asi ale než se hrabat v mašině(pokud by vůle byly rozdílné), tak bych spíš zkusil zbrousit křídlové kolejnice, aby vznikla větší mezera.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1188
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

oblouková vyhýbka TILLIG

Příspěvekod Míla63 » ned 02 čer, 2024 9:16 pm

Zdravím všechny železniční nadšence.Rád bych se podělil o zkušenost s provozem na kolejivu TT TILLIG a to konkrátně na obloukové vyhýbce IBW.
Před nedávnem jsem se pustil do rekonstrukce staršího panelu(250*125),kde jsem nahradil kolejivo z NDR kolejivem KUEHN.K tomuto panelu začínám doplnovat další panely s kolejivem TILLIG.
Má větší sortiment.Vyskytl se mi problém v průjezdnosti na obloukových vyhybkách,kde se mi některé loko ,vykolelují.Kolejivo je položeno na korku a zaštěrkováno na rovné ploše.S ostatními
vyhýbkami ,to jest EW1 ,EW2 a angličáky není problém.Zatím zkušebně provozuji 5ks novodobých loko a největší problém mám s loko PIKO 64 U Taurus a občas i jiné.Bez problému projíždí od KUEHNA
dieselová 753.6https://www.hobby-shop.cz/masinky/t-478-3/dieselova-lokomotiva-rady-753-6-(33270-47)#. Vyhýbky jsou čisté, kontrolované lupou.Kolize nastane,když se první náprava od loko dostana na srdcovku,pak vykolejí a to vždy.Kdyby jste někdo řešil tento problém,dejte vědět. Díky M.
Míla63
 
Příspěvky: 3
Registrován: čtv 28 pro, 2023 8:39 pm

Re: oblouková vyhýbka TILLIG

Příspěvekod Kavka_ » ned 02 čer, 2024 10:39 pm

Stalo se mi něco podobného při pokládce dvou po sobě jdoucích IBW výhybek. Motorové vozy/lokomotivy (ne všechny) vykolejovaly na odbočující větvi obou výhybek. ukázao se, že jsem málo vytvaroval pruty flexi kolejí navazujících na odbočující větev a ty páčily kolejnici, která byla součástí výhybky a navazovala přímo na srdcovku. Řešil jsem to tak, že jsem mezi obě kolejnice navazující na srdcovku vložil špalík ze sirky. Viz obrázek. Za mne tedy vplývající rada - zkontrolovat geometrii kolejnic navazujících na srdcovku (bylo to poměrně nepatrná změna, ale stačila, aby některé lokomotivy neprojely - Kocour, Brejlovec i Bardotka v pořádku, M152 a páry už ne).
Výhybka.jpg
TT, V. - VI. epocha, ČD
- kolejiště realizovaná na malých plochách neškodí v jakémkoli množství -
Uživatelský avatar
Kavka_
 
Příspěvky: 425
Registrován: pon 01 úno, 2016 10:03 pm
Bydliště: Ústí nad Labem

Předchozí

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků