BR 120 Sergej - novinka od ROCO !!

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Příspěvekod Jirka A. » čtv 05 lis, 2009 5:07 pm

Mě Sergej ve verzi ČSD přišel včera. Při první prohlídce jsem byl spokojen, ale bohužel radost pří první jízdě mě přešla. Jízdní vlastnosti jsou výborné, plynulí rozjezd i jízda ale model mě svítí na obě strany současně. Používám analog pulzní trafo Tillig TFi. Když jsem zkusil obyč. trafo tak světla přepínají v pohodě, jak použiju trafo TFi tak při jízdě svítím na obě strany. Po odpojení motorku světla též přepínají v pohodě. Po připojení zkusmo motorku Mashima světla též v pohodě přepínají.
Má někdo zkušenost s tímto trafem TFi? Ostatní modely mě takto nezlobili včetně Ragulina od Roca (i když ten nemá diody, ale žárovičky)
Digitál nemám tak nemůžu skusit.
TT - DCC, ČD
Uživatelský avatar
Jirka A.
 
Příspěvky: 23
Registrován: stř 28 led, 2009 8:25 pm
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Patrik Novák » čtv 05 lis, 2009 5:17 pm

Jamamoto22 píše:
martin tichý píše:Zdar pánové, měl bych dotaz na ty z vás, kteří Sergeje již vlastní, především digitalisty. Asi před měsícem jsem koupil prvního Sergeje bez zvuku, po digitalizaci jsem s ním najezdil sotva pár koleček, přičemž lokomotiva začala jezdit neplynule, sama od sebe zrychlí-zpomalí, nereaguje plynule při změně nastavení regulátoru(multimaus)...zakoupil jsem tedy jiný kus v jiné prodejně, tentokrát se zvukovým modulem, a historie se bohužel opakuje, mělo to úplně stejný průběh jako v prvním případě, tedy nejistá jízda, sama střídavě zrychlí-zpomalí, občas "trhá", vždy jen při vyšší, provozní rychlosti, při rychlosti krokem-posunem není problém...Máte někdo podobnou zkušenost???dejte vědět prosím, případně zkuste poradi, čím by to mohlo být, nevím zda je to lokomotivou, či zda je na vině digitál, na analogu se to neprojevuje, díky.

Zdravím. Jezdím jen v analogu, ale mám podobnou zkušenost s neplynulou jízdou po ujetí pár koleček, jak je zmíněno. A to nejen u nového Sergeje, ale občas mi to dělají i oba Ragulini, které vlastním. Takže výrobky Roca. Ten Sergej to ale oproti Ragulinům dost přeháněl, tak jsem sundal kastli a pídil se po příčině. Zjistil jsem, že se velmi ohřívají usměrňovací diody (nejsem odborník, ale myslím si, že jimi jsou ty dva válečky na přívodu proudu k motoru). Trochu jsem zahýbal všemi možnými vodiči a utřel desku s tištěnými spoji, kde jsem objevil jakousi hmotu, která by snad mohla zkratovat? jednotlivé leptané spoje (připadalo mi to jako kápnutá pájecí pasta). Pak se jízda zlepšila a nakonec po opětovné proceduře stala normální. Pravdou je, že ji nenechávám jezdit bůhví kolik minut v kuse, takže nevím, jestli jsem problém odstranil úplně nebo se po větším zahřátí opět objeví potíže.
Jo, ještě jeden postřeh. Jezdím sice analog, ale mám pulsní regulátor. Ten má trafo, kde pro případ zkratu je autožárovka, která se rozsvítí. A právě při téhle jízdě-nejízdě jsem si všimnul velmi slaboučkého žhnutí vlákna žárovky.


máte li možnost změřte si odběr proudu
elektronika si to dokáže pohlídat a při větším odběru/vyšší teplotě čipu sníží jeho dodávku začne procházet méně sníží se teplota následuje plný proud ............a vše se opakuje

ta žárovka žhne proto že přes ni jde větší proud (rovnající se spotřebě loko+ ztrátě na vlákně ) který ji začíná rozsvěcet (žhne)
Patrik Novák
 
Příspěvky: 756
Registrován: stř 15 črc, 2009 6:51 pm
Bydliště: Horní Podluží

Příspěvekod MOL » čtv 05 lis, 2009 6:29 pm

Jak jsem psal dříve, také mě trápily problémy s analogovou „digitalizací”(samovolné zpomalovaní, zrychlování) V loko jsem se nešťoural a vyměnil ji za novou u které snad? žádné problémy nejsou. V ŽM byl článek o zhoršené kvalitě modelů od ROCA, ale nechtělo se mi tomu věřit. Takže bude asi nutné napsat ROCU nótu, že jestli se nezlepší kvalita sergejů, začne blokáda česko-rakouských hranic :lol: A jako omluvu minimálně 2 nové české sergeje v prodeji do vánoc :lol:
Uživatelský avatar
MOL
 
Příspěvky: 301
Registrován: pát 17 črc, 2009 4:06 pm

Příspěvekod TTmili » čtv 05 lis, 2009 6:46 pm

No myslím že si tak moc vyskakovat nemůžem, můžem být rádi že aspoň nějaký jsou. Každopádně je to škoda, takovýhle problémy u takovéhle velice populární firmy, navíc když začaly tak pěkně čeřit TTčkové vody... :D
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod MOL » čtv 05 lis, 2009 7:01 pm

No jestli v tom nemá prsty postupná digitalizace našich krajin, jako u těch chudáků ve Strašicích. Nevím co bych dělal kdyby mi začaly sami od sebe chytat mašiny, a to teď máme před barákem výkop :shock:
Uživatelský avatar
MOL
 
Příspěvky: 301
Registrován: pát 17 črc, 2009 4:06 pm

Příspěvekod Jarda H. » čtv 05 lis, 2009 8:17 pm

martin tichý píše: .....Ještě snad k tomu "starýmu-dobrýmu" Tilligovi, dneska jsem viděl oba sergeje od konkurenčních firem stát vedle sebe a je to neskutčný rozdíl ..... Tedy žádné rozmýšlení a kup!!, dokud je co, v nejhorším ti bude stát někde v depu:-)


ad 1) ano, již od pohledu je ROCO model lépe zpracován, respektive věrněji k originálu, i když drobné mouchy taky má. Ale souhlasím, že je lepší než Tillig.

ad 2) jako dekorace postavit do depa je to dost drahý :roll: za "maketu" stojící někde v depu bych takový velký peníze určitě nedal !!
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod TTBlecha » pát 06 lis, 2009 7:02 am

Je to dost velká nepříjemnost ty jízdní problémy a jak to vypadá není to náhoda u jednoho kusu. Co na to prodejci a nepokusil se někdo vládnoucí němčinou kontaktovat se s výrobce na téma tohoto problému? Postavit model za ty peníze jen na poličku je dost luxus pokud člověk jen nesbírá a taky rada aby člověk v novém modelu předělával elektriku taky není to co by člověk u nového modelu od tak propagované a vychvalované firmy čekal.
TTBlecha
 
Příspěvky: 58
Registrován: pát 17 dub, 2009 4:32 pm
Bydliště: Přerov

Příspěvekod vape777 » sob 07 lis, 2009 10:00 am

Ja mám ROCO Sergeja asi dva týždňe. Pôvodný dojem bol veľmi dobrý. Počas testovacej jazdy sa u mňa vyskytol podobný problém s nestabilnou jazdou.
Skúšal som digitalizovanú verziu s dekóderom TRAN DCX74, potom s dekóderom LENZ GOLD mini a aj analóg. Problém bol stále podobný. Lokomotíva jazdila dobre pri pomalej rýchlosti. Pri hornej hranici rýchlosť jazda bola nepravidelná, občasné zrýchlenie, spomalenie, nemožnosť dosiahnutia maximálnej rýchlosti, zahrievanie, olejový (elektrický) zápach.
Tento problém bol popísaný tu vo fóru a aj možné príčiny. Pátral som aj na TT-board.de a tam bol popísaný podobný problém. Na nemeckom fóre bola označená príčina ako zaolejované kontakty vedúce k motoru, poprípade olej v komutátore motora.
Váhal som medzi vrátením lokomotívy a jej rozobratím. Nakoniec som sa rozhodol pre druhú možnosť. Rozobratie a dokonalé vyčistenie. Pomohlo to a teraz jazdí v poriadku.
Je smutné, že sa to vyskytlo u modelu za cca 140 eur. Čiastočne to poupravilo aj môj pohľad na firmu ROCO.
vape777
 
Příspěvky: 97
Registrován: sob 19 led, 2008 6:54 pm
Bydliště: Poprad

Příspěvekod Jirka A. » sob 07 lis, 2009 10:03 am

Jirka A. píše:Mě Sergej ve verzi ČSD přišel včera. Při první prohlídce jsem byl spokojen, ale bohužel radost pří první jízdě mě přešla. Jízdní vlastnosti jsou výborné, plynulí rozjezd i jízda ale model mě svítí na obě strany současně. Používám analog pulzní trafo Tillig TFi. Když jsem zkusil obyč. trafo tak světla přepínají v pohodě, jak použiju trafo TFi tak při jízdě svítím na obě strany. Po odpojení motorku světla též přepínají v pohodě. Po připojení zkusmo motorku Mashima světla též v pohodě přepínají.
Má někdo zkušenost s tímto trafem TFi? Ostatní modely mě takto nezlobili včetně Ragulina od Roca (i když ten nemá diody, ale žárovičky)
Digitál nemám tak nemůžu skusit.

Tak jsem včera přemluvil kolegu, aby vyzkoušel svůj model na mém kolejišti.
Výsledek je stejný, na trafu Tillg TFi model při jízdě svítí současně na obě strany.
Používá někdo z vás pulzní ovládaní? Jak se chová váš model?
TT - DCC, ČD
Uživatelský avatar
Jirka A.
 
Příspěvky: 23
Registrován: stř 28 led, 2009 8:25 pm
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Tomáš » sob 07 lis, 2009 10:15 am

Jirka A. píše:
Jirka A. píše:Mě Sergej ve verzi ČSD přišel včera. Při první prohlídce jsem byl spokojen, ale bohužel radost pří první jízdě mě přešla. Jízdní vlastnosti jsou výborné, plynulí rozjezd i jízda ale model mě svítí na obě strany současně. Používám analog pulzní trafo Tillig TFi. Když jsem zkusil obyč. trafo tak světla přepínají v pohodě, jak použiju trafo TFi tak při jízdě svítím na obě strany. Po odpojení motorku světla též přepínají v pohodě. Po připojení zkusmo motorku Mashima světla též v pohodě přepínají.
Má někdo zkušenost s tímto trafem TFi? Ostatní modely mě takto nezlobili včetně Ragulina od Roca (i když ten nemá diody, ale žárovičky)
Digitál nemám tak nemůžu skusit.

Tak jsem včera přemluvil kolegu, aby vyzkoušel svůj model na mém kolejišti.
Výsledek je stejný, na trafu Tillg TFi model při jízdě svítí současně na obě strany.
Používá někdo z vás pulzní ovládaní? Jak se chová váš model?


Já používám taky pulsní regulátor sice ne tohoto označení,ale pulzní je.Motoráček 810 od Rubikonu který má taky přepínatelné světla se chová podobně.Sice ty koncový světla nesvítí naplno,ale je vidět že problikávají
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod Jirka A. » sob 07 lis, 2009 10:44 am

Tomáš píše:
Jirka A. píše:
Jirka A. píše:Mě Sergej ve verzi ČSD přišel včera. Při první prohlídce jsem byl spokojen, ale bohužel radost pří první jízdě mě přešla. Jízdní vlastnosti jsou výborné, plynulí rozjezd i jízda ale model mě svítí na obě strany současně. Používám analog pulzní trafo Tillig TFi. Když jsem zkusil obyč. trafo tak světla přepínají v pohodě, jak použiju trafo TFi tak při jízdě svítím na obě strany. Po odpojení motorku světla též přepínají v pohodě. Po připojení zkusmo motorku Mashima světla též v pohodě přepínají.
Má někdo zkušenost s tímto trafem TFi? Ostatní modely mě takto nezlobili včetně Ragulina od Roca (i když ten nemá diody, ale žárovičky)
Digitál nemám tak nemůžu skusit.

Tak jsem včera přemluvil kolegu, aby vyzkoušel svůj model na mém kolejišti.
Výsledek je stejný, na trafu Tillg TFi model při jízdě svítí současně na obě strany.
Používá někdo z vás pulzní ovládaní? Jak se chová váš model?


Já používám taky pulsní regulátor sice ne tohoto označení,ale pulzní je.Motoráček 810 od Rubikonu který má taky přepínatelné světla se chová podobně.Sice ty koncový světla nesvítí naplno,ale je vidět že problikávají


Jak už jsem psal, ostatní modely mě takto nezlobí, pouze Sergej (už jsem si vyrobil vlastní analog. propojku a jezdím zatím bez světel).
TT - DCC, ČD
Uživatelský avatar
Jirka A.
 
Příspěvky: 23
Registrován: stř 28 led, 2009 8:25 pm
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Patrik Novák » sob 07 lis, 2009 4:38 pm

nejsem nejlepší elektrikář ale někde chybí součátka - asi se zdála zbytečná , pulzní zdroj = neustálé připojování a odpojování plného napájecího napětí

někde jsem se dočetl : při odpojení napájení stejnosměrného motoru vznikne na jeho cívkách proudový impuls obrácené polarity

tudíž dle mě někde uspořily diodu/diody na oddělení obvodů
který elektrotechnik to vyřeší ?
Patrik Novák
 
Příspěvky: 756
Registrován: stř 15 črc, 2009 6:51 pm
Bydliště: Horní Podluží

Příspěvekod Jamamoto22 » ned 08 lis, 2009 12:12 pm

Mám rovněž pulsní regulátor PWM a osvětlení mě nezlobí. Co se týče jízdy, zjistil jsem (mám Sergeje BR, který zlobí, i ČSD, který jezdí v pohodě), že ony "válečky", tedy usměrňovací diody, jsou u každého stroje otočeny jinak. Podle tří různě barevných proužků na každém "válečku", jsou osazeny na obou stranách sice stejně, ale u druhé loko jsou oba dva připojeny otočené o 180°. Je to jedno nebo ne?
Jamamoto
Uživatelský avatar
Jamamoto22
 
Příspěvky: 41
Registrován: pon 03 srp, 2009 1:24 pm

Příspěvekod TTmili » ned 08 lis, 2009 4:35 pm

Ty válečky nejsou usměrňovací diody, nýbrž obyčejné odpory které tam jsou kvůli diodám ve světlech. Jejich otočení tedy nemá sebemenší vliv. Jinak jak jsem slíbil, přináším svoje postřehy. Dokonce jsem se o těch problémech bavil s panem Daleckým, který slíbil že se k problémům vyjádří až sergeje prozkouší. Co se týče mého sergeje, nezdá se že by byli problémy, a to jsem mu včera dal docela zabrat, a dneska taky. Na analogu jsem ho nechal zaběhnout, pěkně půl hodinky jedním směrem, půl druhým. Pak jsem do něj dal Kuehna N025 a udělal zátěžový zkoušky. Bohužel jsem někde stratil návod a o programování nemůže být řeč. Jinak co se týče jízdy, zdá se bezproblémovou, ale přecejen třeba toho zápachu spáleného oleje jsem si taky všimnul. Občas jsou nějaké problémy, jako že zpomaluje moc dlouho nebo tak ale to může mít i jiné důvody. Takže zvenku ho hodnotím nadmíru kladně. Ovšem zevnitř....mazání je provedeno pravděpodobně stylem položeno do vazelíny. Na DPS je pravděpodobně zbytek pájecí kapaliny, což se mi taky vůbec nelíbí.
Takže závěrem lze říci jen to že jsem asi trefil relativně dobrý kousek, uvidíme co udělá časem.

P.S. Neofotí a nepošle mi někdo tabulku s CV-čky od toho N025?
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod TTmili » ned 08 lis, 2009 5:17 pm

Omlouvám se za mistifikaci, ty válečky totiž nejsou ani odpory k diodám, neboť každá dioda má vlastní odpor u sebe v SMD provedení. Tyto válečky jsou pochopitelně tlumivky, už jen proto že podobné jsou v Tilligovských mašinách, a proto že jsou těsně před motorem a z obou stran.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků