Roco BR80

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Roco BR80

Příspěvekod TTmili » čtv 14 črc, 2011 3:05 pm

Já se tak nějak nemůžu ubránit pocitu (bohužel ji zatím nemám doma, i když bych časem rád) že za to může koncepce pojezdu. Něco podobného ale v menší míře dělávali ještě Zeuke BR23. Měli hnanou prostřední nápravu a zbytek spojnicí, a také se při změně směru "zhouply". Kromě možné vůle v převodech (která je neoddiskutovatelná) je vůle i ve spojnicích které ženou ostatní nápravy. A to se prostě časem vychodí. A zhoupnutí bezpochyby způsobí sečtení obou vůlí (než se proberou kola - nádherný příklad jsou PIKO lokomotivy a do toho převedení tahu na ostatní nápravy) při změně směru. Prostě stroj se chce pohnout, ale nedovolí mu to ostatní nápravy protože na nich zatím dochází k přechodu na opačný směr.

Po asi třetím přečtení a několika poupraveních doufám že jsem svoje myšlenky zformuloval tak aby jim bylo rozumět. Bohužel lépe to asi popsat nedovedu.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1693
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Roco BR80

Příspěvekod maayaa » sob 16 črc, 2011 7:31 pm

Hm tak to neni dobrý.Už delší dobu se se chystám na přestavbu BR80 na 35 - 18 co je v Plzeňskym pivovaru nebo nějakou jinou té řady.Takhle si to dost rozmyslim.Pokud to neni jen blbě složený,ale zhoršovalo se postupně tak snad by tomu pomohlo jen uplně rozebrat a dát ložiska na hnací nápravu,třeba od ALS racing.Teda pokud tam nedělá bordel ještě něco jinýho.Ta přední náprava s plastovou osou taky nevypadá moc dobře.Možná by se ještě daly dosadit ozubený kola na všechny nápravy,ale to už je skoro novostavba.
TTe moduly,TT,polní dráhy
maayaa
 
Příspěvky: 372
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:15 pm
Bydliště: Litoměřice

Re: Roco BR80

Příspěvekod Trainmaniak » čtv 18 srp, 2011 4:50 am

Kolegové, natočil jsem nové video ve vyšším rozlišení, takže se na toho poskakujícího drobečka můžete podívat zde: https://www.youtube.com/watch?v=7kx8vXXrfq4
Naposledy upravil Trainmaniak dne úte 21 dub, 2015 4:05 am, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1471
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Roco BR80

Příspěvekod Pavel 152 » čtv 18 srp, 2011 8:13 pm

Taky jsem se stal před lety majitelem této mašinky. Jakmile za poštákem zaklaply dveře, jsem mašinku vyzkoušel a ta poskakovala. Hledání závady mi dalo zabrat nejméně 3 hodiny. S lupou, rozebraný spodek, a stále nic. Podezření, že poskoky dělají sběrače o nálitky zezedu na kolech, ty jsem odřezal a stále nic. Proklel jsem celé Roco i s Rakouskem. Dokonce jsem se dozvěděl něco o tom, že se první série vracela. Nakonec s lupou jsem sledoval důkladně pohyb spojnic, a zjistil jsem, že škubání vznikne zadrháváním spojnic o měsíčky závaží na kolech. Nějaká pracovnice při montáži zatlačila čepy víc než měla, banalita, stačilo čepy povytáhnout a bylo po závadě. Ještě připomenu, že mašinka škubala více při jízdě v oblouku.
Je to závada konstruktérů, otvory v kolech by neměly dovolit větší zatlačení čepů.
Nejsem žádný nováček a mladík, mám na kontě stovky pohonů a modelů, skládám i na vhorkshopech v Deltaxu a při montáži se vyskytuje mnoho záludností pocházejících ze špatné konstrukce. I Taurus od Pika, v prvním oblouku vypadne kardan. Spousta modelářů sběratelů do vitrýnek to ani neví, na prodejnách bývá rovná kolej. A příčina? Moc natlačený unašeč kardanu na podvozek, banalita.

Pavel
Pavel 152
 
Příspěvky: 422
Registrován: ned 09 led, 2011 5:24 pm

Re: Roco BR80

Příspěvekod Trainmaniak » pát 19 srp, 2011 4:17 am

Ale že by poskakovala potvora jen při jízdě vzad? Každopádně díky za tip, prověřím to.
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1471
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Roco BR80

Příspěvekod depo201 » pát 19 srp, 2011 8:34 am

naprosto stejné problémy vykazuje i v H0 (rozjezd skokově, jízda vzad neplynulá) , sleduji dál diskusi, díky za tipy.
Uživatelský avatar
depo201
 
Příspěvky: 710
Registrován: úte 11 srp, 2009 10:03 am
Bydliště: Brno

Re: Roco BR80

Příspěvekod Trainmaniak » pát 19 srp, 2011 9:16 am

Chtěl jsem napsat, že se divím, že to pustí do prodeje. Vždyť to přece zkouší, není-liž pravda? Ale nakonec se nedivím, po zkušenostech s Brejlovci...
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1471
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Roco BR80

Příspěvekod jakubklouda » ned 21 srp, 2011 6:20 pm

Dejte pak vedet jestli to pomohlo... :-)
TT - IV. a V. epocha
jakubklouda.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
jakubklouda
 
Příspěvky: 141
Registrován: ned 08 srp, 2010 4:24 pm
Bydliště: Praha

Re: Roco BR80

Příspěvekod Jarda H. » ned 11 zář, 2011 7:21 pm

Trainmaniak píše:Ale že by poskakovala potvora jen při jízdě vzad? Každopádně díky za tip, prověřím to.


Skromný dotaz - byl čas na úpravy zmiňované výše, co se týkalo nálitků na kolech ?! Pokud ano, projevilo se to kladně na plynulosti jízdy (vzad) ? Dík za info ... :D
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2796
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Roco BR80

Příspěvekod Trainmaniak » čtv 15 zář, 2011 5:41 am

Prozkoumal jsem svoji BR 80. Ojnice se kol ani nedotknou, jsou dostatečně daleko. Závaží nepřečnívá přes obruče kol, nemá to kde drhnout. Takže tudy cesta nevede.
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1471
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Parní lokomotiva TT ROCO BR80

Příspěvekod tomashlava » sob 22 bře, 2014 8:11 pm

Dobrý den,
chtěl jsem se Vás zeptat jakou máte zkušenost s jízdními vlastnostmi u této lokomotivy. Cca před 14 dny jsem si tuto lokomotivu zakoupil jako novou. Po projetí na kolejišti nejezdí vůbec plynule, cuká, občas se i zastaví. Zkoušel jsem, zda nemám ušpiněné koleje, ale v tom problém není. Mám několik lokomotiv od Kuehna, brejlovce od ROCO a ty jezdí krásně plynule. Zkoušel jsem ji i na jiném kolejišti u kolegy a je tam stejný problém. Paradox je, že u prodejce na zkušebním oválu jezdí normálně. Můj názor je ten, že je lokomotiva příliš lehká a velmi citlivá na sbírání proudu z kolejí, máte s tím podobné zkušenosti, případně co by jste mi poradili ?

Předem Vám všem děkuji.
tomashlava
 
Příspěvky: 87
Registrován: sob 22 led, 2011 4:16 pm

Re: Parní lokomotiva TT ROCO BR80

Příspěvekod peter_vy » ned 23 bře, 2014 5:21 am

Svojho času mi moja robila to isté (už ju nemám). Trochu pomohlo vyčistenie a hlavne napruženie zberných plieškov a mierne dovážiť sa dá ešte tiež. Myslím si, že zber prúdu by definitívne vyriešilo asi až pridanie ďalších nových zberačov. Ale za hlavný problém u tohto stroja považujem priamy pohon len jednej nápravy (ostané cez tyče)!
TT analog, ČSD ep. III.-IV.
peter_vy
 
Příspěvky: 280
Registrován: pon 08 srp, 2011 3:50 pm
Bydliště: Bratislava

Re: Parní lokomotiva TT ROCO BR80

Příspěvekod j p » ned 23 bře, 2014 11:28 pm

peter_vy píše:Svojho času mi moja robila to isté (už ju nemám). Trochu pomohlo vyčistenie a hlavne napruženie zberných plieškov a mierne dovážiť sa dá ešte tiež. Myslím si, že zber prúdu by definitívne vyriešilo asi až pridanie ďalších nových zberačov. Ale za hlavný problém u tohto stroja považujem priamy pohon len jednej nápravy (ostané cez tyče)!


Takto klasicky reseny pohon maji vsechny parni lokomotivy HP Products a u zadne z nich to nepusobi problem. Koncepci jedne hnaci napravy a dvou sprazenych to urcite neni. Dokonce moje nejmensi masinka (Lindsey 0-4-0 Tiny Tim), ktera je jenom dvojnapravova a ma take jen jednu napravu hnaci a druhou sprazenou jezdi bez problemu dokonce i na zkusebnim ovalu z plechoveho kolejiva Zeuke.
Nakonec skutecne parni lokomotivy maji vetsinou taky hnaci jen jednu napravu a ostatni sprazene (existuji vyjimky)

Ovsem takto reseny pohon vyzaduje prisnejsi tolerance a presne nastaveny uhel spojnicovych cepu - musi byt naprosto stejny u vsech naprav. V tom by mohl byt problem.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Roco BR80

Příspěvekod Pietro » úte 25 bře, 2014 10:08 pm

Pokud to nedělají rozvody, tak tipuji, že je to velká vůle ložisek některého z ozubených kol v převodovce. Na tom videu je vidět, jak se zvedá zadek mašinky v určitých intervalech. Při změně otáčení dojde k jejich posunu ve směru kolmém na osu otáčení, jak jeden ze zubů začne šplhat po zubech toho druhého. Je to buď náprava nebo ozubené kolo, které ji pohání. Zkuste sundat rozvody. Jestli to bude dělat i pak, tak je chyba v převodech. Ale teď mě napadlo, že by se ani nemusely sundavat rozvody. Myslím, že by mohlo stačit lokomotivu zatížit na zkoušku nějakým závažím. Jestli přestane hopsat, pak by to prokázalo vůli v převodech.
TT (prozatím trosky analogu) - under construction
Epocha (zatím bez rozlišení) asi přelom 3 a 4.
Uživatelský avatar
Pietro
 
Příspěvky: 105
Registrován: čtv 17 bře, 2011 11:00 am
Bydliště: Aussig, Peruc, Praha...dle nálady :)

Re: Roco BR80

Příspěvekod Jarda H. » pon 20 dub, 2015 7:38 pm

Tak aby řeč nestála :lol: Roco hodilo nyní na trh znovu BR 80.008, našel nebo najde někdo odvahu ke koupi - můj příspěvek se snaží osondovat, zda-li i nový model má stejné jízdní problémy jako předchozí model ?!
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2796
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků