Další pára v TT - ČSD 312.8500

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Příspěvekod VladikC » čtv 11 bře, 2010 9:04 pm

Výrobce http://www.modellbahnmanufaktur.de/ ji na svých stránkách má. Tak snad ano. :D
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Příspěvekod pavel » čtv 11 bře, 2010 9:12 pm

A cena opět velkou neznámou . Cena tam je ale jen pro Německý trh.
pavel
 
Příspěvky: 379
Registrován: stř 24 zář, 2008 7:53 pm
Bydliště: okres ostrava

Příspěvekod VladikC » pát 12 bře, 2010 4:17 pm

Ve vlákně „Novinky v TT na rok 2010“, na 4 stránce http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php ... c&start=45 , je fotografie BR 89 prý od Tillig!
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Příspěvekod Jarda H. » pát 12 bře, 2010 6:17 pm

VladikC píše:Ve vlákně „Novinky v TT na rok 2010“, na 4 stránce ..... je fotografie BR 89 prý od Tillig!



Podle mně ..... asi informační šum :wink: ?! BR89 a BR91 by měly být modely PMT, nikoliv Tillig - kolega BaWis odkazuje na polské stránky, kde obrázky jsou a když se na ně podíváš http://forumtt.pl/viewtopic.php?p=78021 ... ght=#78021 jsou to modely pod PMT.
V katalogu novinek na r.2010 od Tilligu samozřejmě BR89 není, navíc jsem se podíval do katalogu novinek PMT 2010 a tam jsem je taky neviděl, tož tedy nevím ?! Ale spíš bych to viděl na PMT s ohledem na jejich předcházející sortiment.
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod Donatelli » pát 12 bře, 2010 7:58 pm

Pánové, je v tom trochu guláš. PMT vyrábí ( vyrábělo ) BR 89 - která se přidávala do Tillig setů ( jeden by s tříosými oddílovými vozy, druhý k výročí dráhy saského semeringu kat. č. 01323 -oddíl vozy novinka pro rok 1998 a kat. č. 01378 novinka pro rok 2002 - semering ) a BR 91.19. JaTT ( JAGO ? ) vyrábělo tytéž lokomotivy ( kromě jiných ), ale z nového stříbra či jak se ta slitina jmenuje a jsou celokovové. Tillig nikdy nic podobného nevyráběl. Používal lokomotivy PMT do setů zde uvedených. Po nákupu firmy Jatt nevylučuji, že jejich některé uvedené lokomotivy se neprodávaly pod firmou Tillig, případně modelbahnmanufaktur Sebnitz. Lokomotivy vyráběné jako ČSD vycházejí z dílů firmy JATT . Výrobce ČSD verzí neznám. Ale rád bych poznal :-)
Donatelli
 
Příspěvky: 367
Registrován: sob 17 kvě, 2008 6:50 pm

Příspěvekod radula63 » pát 12 bře, 2010 9:22 pm

Donatelli píše:Pánové, je v tom trochu guláš. PMT vyrábí ( vyrábělo ) BR 89 - která se přidávala do Tillig setů ( jeden by s tříosými oddílovými vozy, druhý k výročí dráhy saského semeringu kat. č. 01323 -oddíl vozy novinka pro rok 1998 a kat. č. 01378 novinka pro rok 2002 - semering ) a BR 91.19. JaTT ( JAGO ? ) vyrábělo tytéž lokomotivy ( kromě jiných ), ale z nového stříbra či jak se ta slitina jmenuje a jsou celokovové. Tillig nikdy nic podobného nevyráběl. Používal lokomotivy PMT do setů zde uvedených. Po nákupu firmy Jatt nevylučuji, že jejich některé uvedené lokomotivy se neprodávaly pod firmou Tillig, případně modelbahnmanufaktur Sebnitz. Lokomotivy vyráběné jako ČSD vycházejí z dílů firmy JATT . Výrobce ČSD verzí neznám. Ale rád bych poznal :-)


Jak je to s PMT, Tilligem apod. přesně nevím.
Vím však, že modely pro JATT se vyráběli a pro JAGO se vyrábějí v ČR. Došlo k "oprášení" některých dílů či forem pro dřívější JATT (z doby kdy ho vlastnil p. Jagoshinski) a obživly modely BR38, 91 a 89 ve verzi německé (dodávané nyní pro JAGO) a jako ČSD 377.0, 335.1501 a nyní i 335.1510 výtopna BRNO (vzhledem je naprosto stejná jako 335.1501 - liší se jen v čísle a výtopnou Brno-číslo 510 a výtopna Suchdol nad Odrou číslo 501), a výše zmíněná 312.8500 dodávané na náš trh. O dalších modelech JATT a JAGO ve verzích ČSD se uvažuje. Ale závisí to na trhu, zatím jdou na odbyt ponejvíce 335.1.

Trochu pohled do minulosti:
Fi. JATT vlastnil p.Jagoshinski , pak ji koupil Tillig a posléze prodal (nehodila se mu do zaběhnuté výroby jiná technologie výroby mašin z kovu) asi přímo modelbahnmanufaktur Sebnitz. Pan Jagoshinski si založil novou firmu JAGO.

V průběhu příštího týdne zjistím cenu modelu ČSD 312.8500 a zda ještě půjde do výroby.
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1369
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Příspěvekod Jarda H. » pát 12 bře, 2010 9:51 pm

Kolegové to už nakousli, párovky BR89 se na trhu objevily od více výrobců ! Zapátral jsem ve svých záznamech a odkazech a konkrétně ve velikosti TT byly na (spíše tedy zahraničním) trhu v předchozích letech modely BR89 od f.Rokal (60.léta) / Beckmann (dráha DR) / Jatt (T3 KPEV, DR, DRG,...) / PMT / PMT+Tillig / Tillig+MMS (ex Jatt) .... není to psáno časově za sebou :D Ty varianty PMT+Tillig a Tillig+MMS prakticky potvrzují slova Donatelliho, viz příspěvek výše.
Ve verzi ČSD oficiálně (zřejmě) nikdo BR89 zatím nedělal, až nyní by se mohla objevit tak, jak informuje Radek !
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod radula63 » úte 16 bře, 2010 3:01 pm

radula63 píše:
Pája píše:Jé ta je pěkná,taky by mě zajímala cena.


Jedná je právě o novostavbu z dílů původních lokomotiv BR89 co se kdysi vyráběly pro fi. JATT. Bohužel cenu nevím, na internetu jsem ji nenašel. Pokud vím, tak jich zatím bylo během loňského roku vyrobeno asi 40ks, pokusím se ji zjistit cenu a zda se ještě budou vyrábět.


Sliby se maj plnit a nejen o Vánocích.

Chystá se další výroba parní lokomotivy ČSD 312.8500 !!! Momentálně výrobce čeká na další součásti. Cena, za kterou výrobce dodává prodejcům je těsně pod 4.000,-Kč. Takže bych řekl, že cena (alespoň dle mne) příznivá.

Až budu vědět více, tak dám vědět, kdy se bude vyrábět. Šetřete si penízky :P
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1369
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Příspěvekod Lubomír Dudek » úte 16 bře, 2010 3:36 pm

Já sem napjatej jak strunka a už nemůžu spát :lol: :lol:
Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

Příspěvekod Lubomír Dudek » sob 20 bře, 2010 7:34 pm

Tak konečně už spát můžu klidně.Dneska jsem se stal jejím majitelem.Od koho jsem ji koupil si nechám pro sebe,ale cena byla hluboko pod 4000.
No a k prvním zkušenostem:Perfektní zpřevodování,tichý chod,s poměrně velkou mírou jistoty projíždí i přes plastové srdcovky EW1 i IBW s výjimkou kolejiva s podložim(tady jsou problémy a je nutno zvyšovat nežádaně rychlost).Na to že má spřáhlo uchycené strunkou,ani v protiobloucích o r267 nemá s vozy s kkk sebemenší problém(s obyč starýma vagonama jsem to nezkoušel).Sám za sebe bych si dovolil tvrdit,že jízdní vlastnosti jsou o stupínek lepší než u tříspřežky BR80 od Roco.
Už teď vim,že nebude v mojí flotile jediná a vy,kdo váháte,vemte peníze a pokud budete mít kde,kupte.Neprohloupíte.Je fakt perfektní a mám velikou radost :lol: :lol: :lol: :lol: 8) 8)
Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

Příspěvekod Jarda H. » sob 20 bře, 2010 7:51 pm

Lubomír Dudek píše:Tak konečně už spát můžu klidně.Dneska jsem se stal jejím majitelem. .....


V tom případě ti Lubo gratuluji, vím že jsi o ní vážně moc snil :lol: :!: Takže doufám a věřím, že si ji snad prohlédnu na našem dalším pivním pokecu a plánování !!
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod Jarda H. » sob 27 bře, 2010 8:44 pm

Lubomír Dudek píše:Tak konečně už spát můžu klidně. ..... kdo váháte,vemte peníze a pokud budete mít kde,kupte.Neprohloupíte.Je fakt perfektní a mám velikou radost :lol: :lol: :lol: :lol: 8) 8)


Řeč byla o BR89 - dneska jsem měl možnost vidět ji in natura, prohlédnout a očima prozkoumat ! Krásný malý drobeček, velmi dobře propracovaný, dýchla na mně nostalgie parního provozu, přece jen je to trochu jiná pára než běžně vyráběné modely, i vzhledově :D .... takže komu se hodí do provozu a má finance, potvrdím Lubošova slova = velmi dobrý model.
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Možnost úpravy Br 89 od Jatt na ČSD?

Příspěvekod Střelec » pon 29 bře, 2010 11:32 am

Mám tuhle lokomotivu v původním provedení, ještě z výroby pro Jatt. Dají se někde sehnat samotné tabulky pro přeznačení na ČSD? Případně - je možné kus zaslat skutečnému výrobci k úpravě na české provedení?

Pak je tu ještě Br 89 od PMT, což je jiný typ lokomotivy. Vyskytl se tento typ někdy v Čechách a nesl označení ČSD? taky bych měl doma jeden na případné přeznačení.
Střelec
 
Příspěvky: 1860
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Možnost úpravy Br 89 od Jatt na ČSD?

Příspěvekod radula63 » pon 29 bře, 2010 2:55 pm

Střelec píše:Mám tuhle lokomotivu v původním provedení, ještě z výroby pro Jatt. Dají se někde sehnat samotné tabulky pro přeznačení na ČSD? Případně - je možné kus zaslat skutečnému výrobci k úpravě na české provedení?


Obtisky snad u pana Kwasnici, ale nevím co s ním je, jelikož mám u něho objednáno a zatím bohužel nic . (Možná marodí??? Dřívější komunikace i obchody byly O.K.) http://obtisky.parostroj.net/seznam_obt ... _02_20.htm
jinak máš SZ

Střelec píše:Pak je tu ještě Br 89 od PMT, což je jiný typ lokomotivy. Vyskytl se tento typ někdy v Čechách a nesl označení ČSD? taky bych měl doma jeden na případné přeznačení.


Podle dostupných informací na internetu u nás zůstalo těchto loko několik, avšak ČSD do své "stáje" převzali pouze jednu jedinou a označili ji 312.8500 (někdo uvádí 501). Zbytek zůstal kdesi na vlečkách.
Příklad přeznačení je zde: http://www.parostroj.net/modely/popisy_ ... dely_3.htm (podle tohoto fota byla přeznačena lokomotiva, o které se mluví v tomto vlákně - tedy celokovová ve velikosti TT podle lokomotivy JATTu)

Cituji Jardu H. , citace z jiné části tohoto fóra:
Lokomotivy DR 89 (T 3) u nás - po skončení druhé světové války v roce 1945 zůstalo na našem území několik lokomotiv řady DR 89 (T 3), ČSD převzaly jedinou z nich a označily jí řadou 312.8, která byla již jednou použita, ale v roce 1945 již byla tato řada opět volná, lokomotivě bylo přiřazeno inventární číslo 501. Některé lokomotivy DR 89 přešly na vlečkový provoz přímo a lokomotiva 312.801, která byla ve vlečkovém provozu v cukrovaru v Trnavě je vystavená před tamním nádražím.

Měl jsem link na celou stránku o této lokomotivě, ale bohužel - neví někdo kam se poděl? -parniloko.vlaksim.cz/web/loko/rady/300/31282/31282.html - je nefunkčí. "Error 404 Nenalezeno"
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1369
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Příspěvekod Jarda H. » pon 29 bře, 2010 4:21 pm

Bohužel stránky "parniloko.vlaksim" jsou nyní nedostupné ?! Doufám, že jen dočasně - bylo by škoda, kdyby zmizely. Byly tam zajímavé informace.

Co se týká výše zmiňované parní 312.8 v cukrovaru Trnava, mám ještě odkaz na slovenské stránky :
http://rail.sk/doprhist/1435mm/312/312.htm#312.8
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron