Ano, můžeš za to ty! Je to podle hesla:
Neříkej, že to nejde, nebo přijde někdo, kdo to neví a udělá to.Už zvažuju, jak mít jeřáb otočný (to není až takový problém) a sklopný (to je trochu komplikovanější). Oboje motoricky, samozřejmě.
Idea je tato:
- jeřáb je, podle skutečnosti, osazen na základnu na horní ložné ploše
- svislá část ramene je již otočná, dělicí rovina je cca 2 mm nad ložnou plochou
- otočná část nasazená na trubku 1,5 mm, procházející pod rám
- pohon zespodu naplocho pod rámem uloženým ozubeným kolem a šnekem, přiléhajícím k němu ze strany
- vodorovná horní část ramene oddělená a sklopná
- v dutině spodní části ramene šnekový posuv - závit na osce s posuvnou maticí
- od matice táhlo, ovládající horní část ramene
- náhon opět zespodu, oskou procházející středem výše zmíněné trubky
- pohon osky malinkou
úhlovou převodovkou o rozměrech 5 x 6 mm- zespodu pod vozidlo se musí vejít kromě motoru pro pojezd i dva
motory s pomaluběžnými převodovkami pro náhony a jejich dvě osy musí minout zadní nápravu
- kolidujeme se šachtou pro spřáhlo, to se bude muset nějak podvěsit a udělat jen otočné, ne s kinematikou.
Prosté, milý Watsone.
Blbý je, že to objektivně jde. Kdyby to vůbec nešlo, bylo by to lepší, takhle to prostě člověku nedá... Motory mám doma a převodovka je na cestě...
Kdyby měl být jeřáb jen otočný, použije se ta mikropřevodovka, nalepí se zespodu rámu pod jeřáb, na ni se nalepí výkyvná šachta Peho a není potřeba nic moc řešit. Zapuštěný motor dovolí krásně minout nápravu.