Moderátor: Michal Dalecký
Zdenek Valter píše:Myslím si že to jsou protokoly Motorola & Selectrix Systems a to DCC není
https://www.maerklin.de/en/products/details/article/60226 píše:Digital multiple protocol controller (mfx, mfx+, DCC, Motorola).
https://streaming.maerklin.de/public-media/anleitungen/CS3_Manual_EN_final-lo.pdf píše:The Central Station 3 is a digital controller for operating model railroads with Märklin Digital, Märklin Systems, Märklin MM, or DCC (more about the protocols can be found on page 41).
fulda píše:Zdenek Valter píše:Myslím si že to jsou protokoly Motorola & Selectrix Systems a to DCC není
Myslet je na nic, lepší je si přečíst návod:https://www.maerklin.de/en/products/details/article/60226 píše:Digital multiple protocol controller (mfx, mfx+, DCC, Motorola).https://streaming.maerklin.de/public-media/anleitungen/CS3_Manual_EN_final-lo.pdf píše:The Central Station 3 is a digital controller for operating model railroads with Märklin Digital, Märklin Systems, Märklin MM, or DCC (more about the protocols can be found on page 41).
fulda píše:Jéé, to se hodí. Mezi tradiční žabomyší boj jestli XpressNet, nebo Loconet se nám v našem miniribníčku ojjevuje Märklínovský CAN.
Jindra Charvat píše:Snažil jsem se to popsat v sousedním vláknu Marklin. Mám stanice obě zatím jedu na CS+, má to přímé připojení S88, které používám pro kontrolní body na trati...Používám obě normy, jak mfx tak DCC souběžně - prostě není dost mašin ČSD pod mfx a na výměnu všech dekodérů prostě nemám
fulda píše: Já ještě pamatuji tříkolejný systém, který provozoval třeba merkur, kde v kolejích běžel normální třífázový proud a motor byl třífázový synchronní motor.
fulda píše:a-ha, tady mám trochu jiný pohled na věc. Tříkolejný systém o kterém mluvíš je dvoudrátový. Ten je jen o tom, že kolečka bývají propojená na obě kolejnice. Já ještě pamatuji tříkolejný systém, který provozoval třeba merkur, kde v kolejích běžel normální třífázový proud a motor byl třífázový synchronní motor.
Dnes existují i varianty, kdy jsou kolejnice propojené a jako druhý pól máš sběrače. Nějakou dobu tohle třeba umožňoval Flaischmann u eNkových elektrik. S tím, že to bylo "jako v reálu". To je také tříkolejný, ale dvouvodičový systém.
Zdenek Valter píše:fulda píše:a-ha, tady mám trochu jiný pohled na věc. Tříkolejný systém o kterém mluvíš je dvoudrátový. Ten je jen o tom, že kolečka bývají propojená na obě kolejnice. Já ještě pamatuji tříkolejný systém, který provozoval třeba merkur, kde v kolejích běžel normální třífázový proud a motor byl třífázový synchronní motor.......
No já jsem Merkur měl ale rozhodně v něm nebyl třífázový proud
.......
Nemluvě o tom, že třífázový synchronní motor by se sám nedokázal rozeběhnout - to lze jen s pomocí frekvenčního řízení. V té době a pro vláčky těžce realizovatelné.
Zpět na Velikost H0 (komunita H0)
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník