Zdenek Valter píše:Tomu nerozumím.Jindra Charvat píše:U Trixu se tato technologie trochu láme a může mít i negativní dopady.Jindra Charvat píše:Prostě kostra mašiny (vozu) se používá jako jeden vodič (pracovně, nesmyslně nazývám střidavé mínus) a druhý vodič (střídavé plus) se vede ze středové koleje rovnou do dekodéru, kde se používá pro "výrobu stejnosměru" a následnému rozvodu. ALE například u neřízeného kouřového generátoru se spíná jen ono "střídavé plus" a zbytek se bere z kostry vozu.
Jindro odpusť ale i DCC je sřídavé
Dnes je rozdíl mezi systémy
1. ve sbírání z kolejí - buď ze tří [Maerklin] nebo ze dvou [DCC]
další elektrická výzbroj je shodná - póly ze sbírání jdou do dekodéru
2. v provedení kol
- mechanicky: jiné okolky a rozkolí
- elektricky: kola izolovaná/neizolovaná
Přičemž zejména konkrétní provedení dvojkolí není vhodné pro přestavbu (zpravidla velké okolky, nemožnost nahradit vodivá kola náprav izolovanými při přechodu z AC na DC)
Jen poznámka: V Trixu není kostra žádným z pólů.
I v DCC se může zapínat nějaká funkce přívod z dekodéru proti některému z pólů kolejí.
Snažil jsem se popsat zásadní rozdíl:
U DC jsou dvě koleje = následně dva dráty vedené po celé "mašině" samostatně (izolovaně)
U AC jsou 1(1+1)+1 kolej = následně jeden drát vedený po celé mašině izolovaně
"druhým drátem" je sama (kostra) mašiny
p.s. těmi problémy u "Trixe" jsem mínil, že když se takováto kostra mašiny dotkne té druhé koleje...protože například u AC je jedno jak a kterým směrem mašinu postavíte (já vím dnes u DCC je to také jedno) a další specifické situace, smyčka a já nevim co ještě...

Nepochybuji, že i DCC je střídavé, jen jsem se snažil označit "fázi a nulák", protože u AC je "fáze" vedená vždy středem (trolej) - jak v reálném světě

Závěrem naprosto souhlasím že "Tenhle model se předělávat z AC na DC nevyplatí" a obecně si to myslím o všech Marklinech...ale možné je samozřejmě Vše... A VŠEM PŘEJI KRÁSNÝ NOVÝ ROK


