Takže si to shrňme
trolejové vedení musí být z kovu, ať už se lyžina sběrače po něm smýká nebo ne. Pro kov hraje pevnost, pružnost a relativně lehká konstrukce (montáž).
Co se výrobců týče..., jsou tu pro nás v hánulce tři: Hobbex, Viessmann, Sommerfeldt (HO, TT, N).
Hobbex-bývalá produkce Z NDR známá z katalogů PIKO. v ČR obtížněji dostupné, sloupy jsou plastové tudíž pružné, tuším prodává se pouze v setech, drát ze kterého je vyrobené trolelové pole je příliš tlustý.
Viessmann-sloupy kovové (příhradové velmi precizně provedené), produkty jsou DOST drahé, stavebnicový systém bez letování (díky tomu je robusní a méně vzhledné), velká tloušťka drátu.
Sommerfeldt-sortiment výrobce v HO je obrovský (sběrače, trolejové vedení mnoha západoevropských železnic včetně švýcarských úzkorozchodek), samostatně prodejné příslušenství (izolátory, výložníky, boční držáky...), sloupy se prodávají jak s výložníkem tak bez (v nabídce je i betonový sloup tolik typický pro naše tratě), sloupy jsou kovové, trolejová pole ve dvou provedeních z drátu 0,7mm a 0,5mm,
Samozdřejmě typicky československá brána není v sortimentu žádného z výrobců..., zde mě napadá snad pouze lept.
Bránám se lze vyhnout zbudováním převěsů, které byly jakýmisi předchůdci bran a v některých stanicích vydržely dodnes.