od truskawiec » pát 03 úno, 2023 12:36 pm
V setu AMB je ten doplňkový vůz z dom. st. Bohumín a BDmee je z Pardubic. V Pardubicích vozy Bymee nebyly mimochodem, zato tam bylo hodně nových Bte ze Studénky, se kterými to jezdilo zejména na Os 50xx mezi Prahou a Přerovem.
A žluté vozy ve zkratce 1987-1989 vlaky 100/101 Tatran, 104/105 Ostravan, 124/125 Košičan, 130/131 Thermal, 172/173 Strela, 176/177 Brněnský Drak
1989/1990 končí Drak a vozy začínají jezdit na Budějovice na některých R, např 275/530. Návoz do Budějovic jako noční Os 8201 to byla taky zajímavá "lahůdka". Taky měl jezdit papírově jeden obrat do Hradce/Týniště na 1156/1157, osobně jsem tam viděl ale klasické Y včetně Bh apod. Do určité doby lze říci, že se o soupravy hodně pečovalo, a dokud se bral vážně ARES, tak i dodržovalo řazení. Náhrady vozy A, B, WR nebo BDs byly častější až po roce 1990
1991/1992 se přidává druhá Bratislava Ex 170/171 Vyšehrad
1992/1993 se přidává 102/103 Kriváň a 122/123 Gerlach.
Po rozpadu republiky vozy zůstaly ve svých stanicích, v ČR se poměrně záhy přistoupilo k rekonstrukcím, protože 8 židliček v kupé bylo už hodně nepohodlné, řada Amee v ČR úplně zaniká. V roce 1993 se ucelená souprava vozila do Kunčic na 508/509 Hutníkovi a ještě do Břeclavi na 701/700 Šohajovi. 1994/1995 se ještě přidává Rastislav mezi Ba a Bohumínem a pak žluté pruhy vesměs zanikají. Košická souprava do Prahy jede naposled v gvd 1995/1996, potom je souprava nahrazena modernizacemi českých vozů. Strela se drží do konce GVD 1995, byla ve finále už docela humus, uměla přijet i pětivozová bez hospody...