délka staničních kolejí

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Příspěvekod alexander » stř 03 zář, 2008 4:23 pm

alexander
 
Příspěvky: 407
Registrován: pon 25 úno, 2008 7:47 pm

Příspěvekod pan.martinek » stř 03 zář, 2008 6:33 pm

Tak abych řekl pravdu, je toho hodně...
H0, III./IV., Modul, Brejlovec, Zamračená, Hektor, Kufr, Hurvínek
pan.martinek
 
Příspěvky: 166
Registrován: ned 27 črc, 2008 10:47 am
Bydliště: Jihlava-Jihlavsko-Vysočina-Morava

Příspěvekod jv66 » ned 09 lis, 2008 8:36 am

No a není lepší si vzít plánky skutečných stanic a najít si takovou předlohu, která odpovídá rozměrů mého domu, bytu či pokoje? Myslím že je lepší volit skromnější stanici ale dle skutečnosti, než lepit na omezené místo hafo kolejí, šturců, vleček, točen a podobně...
Délky staničních kolejí na jednokolejné vedlejší trati se mohou pohybovat již od cca 120m (Morkovice, Ždánice, Uhřice u Kyjova,Polná, Malá Morávka přes cca 300m (Čejč) až po 500m i více.
Myslím tím vzdálenost námezník - námezník. V HO bych asi (pokud není realita jiná) pod 2m nešel...
Jenže ono k tomu ještě délka zhlaví (dejme tomu Tillig HO Elite 15° délka vyhýbky 228mm ...) a potom hurá prudkým obloukem (nejlépe "šalinovým" R 380), abychom nenarazili do zdi, že ?
jv66
 
Příspěvky: 43
Registrován: ned 16 bře, 2008 12:08 pm
Bydliště: Brno

Příspěvekod milan ferdián » ned 09 lis, 2008 9:34 am

jv66 píše:No a není lepší si vzít plánky skutečných stanic a najít si takovou předlohu, která odpovídá rozměrů mého domu, bytu či pokoje? Myslím že je lepší volit skromnější stanici ale dle skutečnosti, než lepit na omezené místo hafo kolejí, šturců, vleček, točen a podobně...
Délky staničních kolejí na jednokolejné vedlejší trati se mohou pohybovat již od cca 120m (Morkovice, Ždánice, Uhřice u Kyjova,Polná, Malá Morávka přes cca 300m (Čejč) až po 500m i více.
Myslím tím vzdálenost námezník - námezník. V HO bych asi (pokud není realita jiná) pod 2m nešel...
Jenže ono k tomu ještě délka zhlaví (dejme tomu Tillig HO Elite 15° délka vyhýbky 228mm ...) a potom hurá prudkým obloukem (nejlépe "šalinovým" R 380), abychom nenarazili do zdi, že ?


Odkud to znáš :?: :D :D :D
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod pan.martinek » ned 09 lis, 2008 9:48 am

Min.délka dvou dopravích kolejí 150 cm...
To je výborné, to bych mohl mít i doma, i když mě stačí těch 120 cm.
Milan F. už mi jednou dělal plánek stanice, to byl požadavek dostat se do 250 cm a vyšlo to perfektně. Pořád se plánku podvědomě držím a neustále to vychází- tedy za předpokladu, že min. využitelná délka kolejí 120.
To by poté stačilo, mít ještě jeden segment (modul spíše) dlouhý 30 cm, jenom s kolejemi a ten bych tam mohl- nemusel dát.
H0, III./IV., Modul, Brejlovec, Zamračená, Hektor, Kufr, Hurvínek
pan.martinek
 
Příspěvky: 166
Registrován: ned 27 črc, 2008 10:47 am
Bydliště: Jihlava-Jihlavsko-Vysočina-Morava

Příspěvekod jv66 » ned 09 lis, 2008 9:57 am

Z vlastní zkušenosti, Milane - tak si představ - taková krása - lokálkové tříkolejné nádraží, kde přijíždíš Hurvínkem nebo věžákem, motoráček zahrkotá na vyhýbkách a ještě dloouho trvá, než dojede před přijímací budovu - není to paráda? Nebo Bardotka s třema Bajkama, které se při vjezdu do odbočky nezlomí jak skládací metr...
Jenže - jak jsem říkal - je to vykoupeno prudkým obloukem (aby to nevypadalo tak blbě, tak ještě v tunelu) hned za první vechslí...
V KMŽ jsme na modul koncové stanice Ždánice (odpustějí - v TT) volili rám 220cm (skutečné délky kolejí) a ještě výtažné rovné moduly po 60cm pro posun - takže délka stanice je celkem 340cm. Zkusmo jsme použili na momentálně dokončovanou úvraťovou stanici Klobouky štíhlé vyhýbky od Tillig (délka 207mm) a vypadá to velice realisticky. Jenže pro 6 kolejnou stanici - např. Čejč - vychází délka zhlaví kolem 1000mm (stanice celkem cca 3,1m při zachování délky staničních kolejí dle skutečnosti). Kluci na HO modulovce mají Ivančice u Brna (380cm) a Senici na Hané (cca 400cm).
Je i líto všech kolegů, stavící domácí kompaktní kolejiště - tady není pro normálního panelákového človíčka řešení !!
jv66
 
Příspěvky: 43
Registrován: ned 16 bře, 2008 12:08 pm
Bydliště: Brno

Příspěvekod milan ferdián » pon 10 lis, 2008 3:00 pm

jv66 píše:Z vlastní zkušenosti, Milane - tak si představ - taková krása - lokálkové tříkolejné nádraží, kde přijíždíš Hurvínkem nebo věžákem, motoráček zahrkotá na vyhýbkách a ještě dloouho trvá, než dojede před přijímací budovu - není to paráda? Nebo Bardotka s třema Bajkama, které se při vjezdu do odbočky nezlomí jak skládací metr...
Jenže - jak jsem říkal - je to vykoupeno prudkým obloukem (aby to nevypadalo tak blbě, tak ještě v tunelu) hned za první vechslí...
V KMŽ jsme na modul koncové stanice Ždánice (odpustějí - v TT) volili rám 220cm (skutečné délky kolejí) a ještě výtažné rovné moduly po 60cm pro posun - takže délka stanice je celkem 340cm. Zkusmo jsme použili na momentálně dokončovanou úvraťovou stanici Klobouky štíhlé vyhýbky od Tillig (délka 207mm) a vypadá to velice realisticky. Jenže pro 6 kolejnou stanici - např. Čejč - vychází délka zhlaví kolem 1000mm (stanice celkem cca 3,1m při zachování délky staničních kolejí dle skutečnosti). Kluci na HO modulovce mají Ivančice u Brna (380cm) a Senici na Hané (cca 400cm).
Je i líto všech kolegů, stavící domácí kompaktní kolejiště - tady není pro normálního panelákového človíčka řešení !!


To je hozena rukavice..... :wink: :D
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Jarda H. » pon 10 lis, 2008 3:48 pm

milan ferdián píše:
jv66 píše: ..... Je mi líto všech kolegů, stavící domácí kompaktní kolejiště - tady není pro normálního panelákového človíčka řešení !!


To je hozena rukavice..... :wink: :D


No tak to je paráááda, asi se máme na co těšit :shock: - nový Milanův plánek :!:
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod Zdenek Valter » pon 10 lis, 2008 4:22 pm

jv66 píše:Je i líto všech kolegů, stavící domácí kompaktní kolejiště - tady není pro normálního panelákového človíčka řešení !!


Je ! Přestat stavět a udělat si pořádný modul. ;-)
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3134
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod milan ferdián » pon 10 lis, 2008 7:06 pm

Zdenek Valter píše:
jv66 píše:Je i líto všech kolegů, stavící domácí kompaktní kolejiště - tady není pro normálního panelákového človíčka řešení !!


Je ! Přestat stavět a udělat si pořádný modul. ;-)


Já vím Zdeňku,je nejvyšší čas dál pokračovat ve stavbě modulu stanice,já se polepším. :D :D :D
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod kecu.p » čtv 23 črc, 2009 7:54 pm

maayaa píše:Zatim nejkrtatší jsem viděl na lokálce okolo 180m.Jinak na hlavních tratích to je mezi 550-850m,ale extrémě může být délka dopravních kolejí třeba 1200m



U mě v dopravně D3 Cebiv na trati Pňovany - Bezdružice je nejmenší délka staniční koleje 74m ... kolej číslo 1 a 2 (od námezníku po námezník). Samotná dopravna má od první výhybky (km 12,615) po poslední výhybku (km 12,832) délku jen 217 m. Pokud vezmeme v potaz lichoběžníkové tabulky (nahrazující vjezdová návěstidla u dopravny D3), jsou umístěné cca 150m před krajní výměnou. Celková délka dopravny je tak okolo 500m.
Moje stanice Pňovany, nacházející se na 3. koridoru Plzeň - Cheb, má delky kolejí od 250m po 800m (od hlavního návěstidla k hlavnímu), rychlost pojížděných výměn je 50,60 a 100 km/h návěštěná rychlostní soustavou. Samotná délka stanice od vjezdu 1L/2L po vjezd S je 3km. Jistě si dokážete představit jaké denní proběhy mám, když musím ujít tuto vzdálenost i 2x či 3x denně v rámci údržby.


Ale pozor :!: na manipulační koleji je ještě cca 3 m před námezníkem výkolejka. Proto se může stát že kolej ve skutečnosti je ještě kratší.

:?:
Tam kde nemáte odjezdová návěstidla, nebo máte skupinová návěstidla, měří se to od námamezníku (dnes jsou dopr. koleje označené červeným námazníkem).
Tam, kde jsou odjezdová (cestová) návěstidla u koleje, měří se to od nich. :?: :?:
Naposledy upravil kecu.p dne pon 03 srp, 2009 6:56 am, celkově upraveno 1
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Příspěvekod Pavel Dryml » stř 29 črc, 2009 8:44 pm

jv66 píše:No a není lepší si vzít plánky skutečných stanic a najít si takovou předlohu, která odpovídá rozměrů mého domu, bytu či pokoje? Myslím že je lepší volit skromnější stanici ale dle skutečnosti, než lepit na omezené místo hafo kolejí, šturců, vleček, točen a podobně...
Délky staničních kolejí na jednokolejné vedlejší trati se mohou pohybovat již od cca 120m (Morkovice, Ždánice, Uhřice u Kyjova,Polná, Malá Morávka přes cca 300m (Čejč) až po 500m i více.
Myslím tím vzdálenost námezník - námezník. V HO bych asi (pokud není realita jiná) pod 2m nešel...
Jenže ono k tomu ještě délka zhlaví (dejme tomu Tillig HO Elite 15° délka vyhýbky 228mm ...) a potom hurá prudkým obloukem (nejlépe "šalinovým" R 380), abychom nenarazili do zdi, že ?


A proč to neudělat obráceně ? Tj. vybrat si předlohu s vlečkami a šturci a .... no prostě co jsem vždycky chtěl a přizpůsobit tomu velikost bytu, domu, stodoly, haly, hangáru ?
P.S. nechce se někomu modelovat třeba Českou Třebovou ?
H0, DCC, V epocha, ale končím u vznniku Carga
Pavel Dryml
 
Příspěvky: 183
Registrován: úte 05 čer, 2007 12:13 pm

Příspěvekod kecu.p » čtv 30 črc, 2009 4:28 am

Pavel Dryml píše:
jv66 píše:No a není lepší si vzít plánky skutečných stanic a najít si takovou předlohu, která odpovídá rozměrů mého domu, bytu či pokoje? Myslím že je lepší volit skromnější stanici ale dle skutečnosti, než lepit na omezené místo hafo kolejí, šturců, vleček, točen a podobně...
Délky staničních kolejí na jednokolejné vedlejší trati se mohou pohybovat již od cca 120m (Morkovice, Ždánice, Uhřice u Kyjova,Polná, Malá Morávka přes cca 300m (Čejč) až po 500m i více.
Myslím tím vzdálenost námezník - námezník. V HO bych asi (pokud není realita jiná) pod 2m nešel...
Jenže ono k tomu ještě délka zhlaví (dejme tomu Tillig HO Elite 15° délka vyhýbky 228mm ...) a potom hurá prudkým obloukem (nejlépe "šalinovým" R 380), abychom nenarazili do zdi, že ?


A proč to neudělat obráceně ? Tj. vybrat si předlohu s vlečkami a šturci a .... no prostě co jsem vždycky chtěl a přizpůsobit tomu velikost bytu, domu, stodoly, haly, hangáru ?
P.S. nechce se někomu modelovat třeba Českou Třebovou ?



Mám jednoho známého modeláře o kterém se proslýchá, že postavil dům nad kolejištěm. Ale co je na tom pravdy, kdo ví. On se na toto téma jen směje. Takže je možné že to jsou jen vtipné pomluvy.
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Příspěvekod jirikejzar » ned 02 srp, 2009 1:52 pm

Já znám také jednoho, co nakreslil kolejiště a pak kolem něj nakreslil dům.
jirikejzar
 
Příspěvky: 68
Registrován: úte 22 dub, 2008 2:21 pm

Příspěvekod TomBart » pon 03 srp, 2009 6:21 am

V současný době se snažím udělat délku staničních kolejí co nejdelší (Milan asi ví co a jak :o). Vycházím z vlastních zkušeností. Snažím se co nejvíce přiblížit realitě. Raději méně kolejí ve stanici, ale o to delší. Pochopitelně záleží na druhu tratě. Když jsem byl nedávno fotit na Volary, tak tam to je na čtyři velký uhláky a tím to hasne.
Když se podíváte na fotomapy, tak nádraží je úzká nudle, ale ne moc široká. Navíc v modelování IV epochy a výše to je spíš samej dlouhej vůz, tak aby se na nádraží něco vešlo.
pozn. Toužím v křižování dvou Os o čtyřech vozech tak, že loko stojí vedle sebe a i tak to nezabere komplet celé nádraží. takhle si to pamatuju, když u nás ještě jezdívaly klas. sourpavy.
TomBart
 
Příspěvky: 526
Registrován: čtv 21 pro, 2006 10:14 am
Bydliště: Chrudim

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků