820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod vvitty » pát 05 črc, 2019 3:19 pm

Pak neni problem dodat motorak bez motoru, prevodu a naprav za obdobnych podminek - podobne jako od Roco/Piko to vyjde draz nez sestaveny komplet, protoze uz to nebude ta drive zminovana seriova vyroba ale kusovka.
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2776
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod Brejla » pát 05 črc, 2019 3:27 pm

vvitty píše:Pak neni problem dodat motorak bez motoru, prevodu a naprav za obdobnych podminek - podobne jako od Roco/Piko to vyjde draz nez sestaveny komplet, protoze uz to nebude ta drive zminovana seriova vyroba ale kusovka.


Právě že byl neskutečný problém tyto díly od našeho výrobce získat (dodnes je nemám a už ani o ně nemám zájem). Katalog ND mi odmítl poslat (pokud vůbec nějaký existuje). Je to zkušenost stará cca 3 roky a o novou už zájem nemám.
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod mlha » pát 05 črc, 2019 7:31 pm

hummus píše:Tak to nevím jak to myslíš. Jako, že by místo NEM šachty byl jen háček jako bylo na starých lokomotivách Piko, který by prošel pod karoserií? To by sice šlo, ale přišel bys o NEM šachtu a takový model je pak v dnešní době neprodejný.

Pak je varianta leptaného spřáhla, které kinematiku nepotřebuje, pokud proti použiješ očko
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2692
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod TTmili » sob 06 črc, 2019 5:12 am

Ono by se variant uplatnilo víc, bohužel ale zrovna u motoráku typu M240 nebo M286 je H0 ve značné nevýhodě, zvlášť pak díky nadměrné normalizaci a velké škále používaných spřahel. To my v TT máme klid, prakticky jen dva typy nejrozšířenějších spřahel, plus jedno zavlečené z N (které však není moc provozně spolehlivé a a má onu normovou nemoc) nám dávají možnosti různého podvlíkání spřáhla "pod sukněmi" ať už od podvozku nebo od kinematiky, popřípadě jen okolo otočného bodu. A funguje to, jen se nesmí tvrdohlavě trvat na normované šachtě pro spřahlo.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod Jado84 » ned 07 črc, 2019 7:28 am

TTmili píše:Ono by se variant uplatnilo víc, bohužel ale zrovna u motoráku typu M240 nebo M286 je H0 ve značné nevýhodě, zvlášť pak díky nadměrné normalizaci a velké škále používaných spřahel. To my v TT máme klid, prakticky jen dva typy nejrozšířenějších spřahel, plus jedno zavlečené z N (které však není moc provozně spolehlivé a a má onu normovou nemoc) nám dávají možnosti různého podvlíkání spřáhla "pod sukněmi" ať už od podvozku nebo od kinematiky, popřípadě jen okolo otočného bodu. A funguje to, jen se nesmí tvrdohlavě trvat na normované šachtě pro spřahlo.


Kdyz ale spojis takto upraveny vuz s vozem s kinematikou, tak ta kinematika vyhazuje ten vuz ven. Musis pak davat pozor, co s cim spojujes. U lokomotiv to nevadi, ty jsou tezke, ale lehky vuz ti v prvnim oblouku vykoleji.
Jado84
 
Příspěvky: 26
Registrován: pát 26 dub, 2019 3:22 pm

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod TTmili » ned 07 črc, 2019 1:14 pm

Že se musí dávat pozor na to co se s čím spojuje platí jen napůl, ono ty podvlečná spřahla se nemusí montovat jen natvrdo na podvozek (byť je to nejjednodušší) ale i různě otočně a nebo i rovnou na kinematiku. To.jsem.ale už psal, jediné co tím pak ztratíme je normovaná šachta a jednoduše odnímatelné spřahlo.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod hummus » ned 07 črc, 2019 1:39 pm

ano, a to je právě to, co takový model dělá v podstatě neprodejným.
V TT máte také nějakou normovanou šachtu, ne? A prodává nějaký seriózní výrobce modely bez ní?
HO - DCC, IVb
Uživatelský avatar
hummus
 
Příspěvky: 598
Registrován: pon 04 pro, 2006 8:13 am
Bydliště: Praha 9

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod TTmili » ned 07 črc, 2019 2:26 pm

Pochopitelně že ano, Tillig a dřív i Roco (byť tam to bylo diskutabilní , tam to normu nesplňovalo jen tím že nešlo spřahlo nacvaknout). A celé se to točí jen okolo toho že ty modely která mají.nenormované spřahlo mají přímo od Tilliga obě verze spřahel oteré se používají. Samosebou, pokud chce někdo používat ex-Fleischmanny, nebo jiné spřahla, nastane problém. Ale u vás je těch spřahel až moc na můj vkus, a kvůli tomu je třeba mnohdy naprosto zbytečně a na úkor modelovosti dodržovat normy.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod mlha » ned 07 črc, 2019 2:33 pm

hummus píše:ano, a to je právě to, co takový model dělá v podstatě neprodejným.
V TT máte také nějakou normovanou šachtu, ne? A prodává nějaký seriózní výrobce modely bez ní?

Pokud chceš Milane zachovat tvar čela, budeš muset nějaký kompromis udělat. Nebo máš lepší řešeni?
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2692
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod TTmili » ned 07 črc, 2019 3:27 pm

Ano, asi.je ta diskuze zbytečná protože v H0 máte takové množství spřahel že by se z toho jeden osypal. Ale to nemění nic na tom, že kdybyste od každého typu měli jedno podvlečné pod pluh, tak by to rozhodně žádné pokusy, komplikace a tak podobně nebyly. Ostatně dřív vám takhle Guetzold a snad i Piko některé stroje dělalo (z hlavy mě napadá BR118? Na té to spřahlo snad bylo i výměnné, nebo alespoň sundatelné, podobně jako u Tilliga).
Prostě je škoda když takovéhle stroje zhyzdí výřez na šachtu, u vozů to ještě pochopím, ale u lokomotiv. Něco jiného jsou stroje s velkým pluhem kde je díra uprostřed a celkový dojem a siluetu stroje to nenaruší. To už je pak lepší podle mě právě řešení komplet výkyvného pluhu i se spřahlem, jak.je tomu u mnoha současných modelů od Pika nebo tuším i na té Bramos M152.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod hummus » ned 07 črc, 2019 5:28 pm

mlha píše:Pokud chceš Milane zachovat tvar čela, budeš muset nějaký kompromis udělat. Nebo máš lepší řešeni?

Pokud budu chtít zachovat ten tvar spodku karoserie, tak je asi nejlepší řešení leptaný hák ala "Tomek".
Pokud chci zachovat kinematiku, tak buď jako MTB a nebo pohyblivě, jako je na M 152.0 a nebo jako třeba u "Ragulina" PIKO. V tom případě, je za mě lepší řešení to, co má MTB. Koneckonců, mě osobně ten výkroj jak ho má MTB, nějak výrazně neuráží :wink:

TTmili píše:Ale to nemění nic na tom, že kdybyste od každého typu měli jedno podvlečné pod pluh, tak by to rozhodně žádné pokusy, komplikace a tak podobně nebyly.

To máš pravdu, ale nevěřím tomu, že by s takovýmto spřáhlem bylo možné jezdit nárazník na nárazník. Když se podívám, kde u běžné lokomotivy začíná funkční část např. spřáhla Fleischmann, tak se s tím podvlečným nelze technicky dostat na stejnou vzdálenost od nárazníku jako u spřáhla v šachtě. Takže si myslím, že při použití podvlečného spřáhla by byla mezera mezi vozy o 1 až 2 mm větší než je s krátkým spřáhlem v šachtě.
HO - DCC, IVb
Uživatelský avatar
hummus
 
Příspěvky: 598
Registrován: pon 04 pro, 2006 8:13 am
Bydliště: Praha 9

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod viky » ned 07 črc, 2019 9:07 pm

Souhlasím stím, že kulisa s normovanou šachtou je dnes u modelu nepostradatelná.
Jedna varianta je možná jako u modelu roco.

https://www.roco.cc/de/hl/415/Akkutriebwagen-ETA-515

Tady je šachta níž ale na úkor možnosti se spřahováním s jiným typem vozů.

mikinko píše:No, a treba si uvedomiť ešte jednu dôležitú vec ... a tou je rozpojovač. Pri podvlečenom spriahadle de facto nepoužiteľný a pri výkyvnom pluhu viac menej tiež.


Při výkyvném pluhu jde použít rozpojovač bez problému.
Kdyby MTB použilo stejný systém jako bramos u 152 bylo by to také řešení.
Např. delfín od firmy Kato má otočné plechy kolem předních podvozků precizně provedené, že žádné spáry nejsou vidět.

http://www.modely.biz/modelova-zeleznic ... 75-007-dr/

Bohužel při tomto řešení by stejně byla díra v oplechování na šachtu spřáhla.
Takže nejrozumnější je řešení co má MTB jen doplněné o záslepku bez díry.

mikinko píše:Takže to je dosť výrazná komplikácia práve u motoru, kde sa predpokladá, že to dovezie na koncovú stanicu lokálky, prebehne na druhú stranu a ide sa späť.


Ještě uvidíme jak MTB vyřeší koncové osvětlení přívěšáků.
Zatím to vypadá že koncové osvětlení bude jen na jedné straně.
viky
 
Příspěvky: 210
Registrován: sob 20 říj, 2012 2:06 pm

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod jirkan » pon 08 črc, 2019 9:05 am

myslím že to řešení podle ET515 je právě příklad toho, jak ne, protože jednak tady zřejmě půjde o pevné spojení, jednak jde o dvojici motorový - řídicí vůz, která se neobjížděla. Takže pro Balm nepoužitelné.
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod Barrymonter » sob 13 črc, 2019 7:09 am

Bude možné použiť v 020 Bix krátke spriahla Roco? Keďže používam iba tie a Bixi chcem spojit s Okuliarnikom alebo Bardotku. Ďakujem
Barrymonter
 
Příspěvky: 22
Registrován: stř 03 dub, 2019 1:15 pm

Re: 820(Ex M240) + 020(Bix) od MTB

Příspěvekod Brejla » sob 13 črc, 2019 8:42 am

Barrymonter píše:Bude možné použiť v 020 Bix krátke spriahla Roco? Keďže používam iba tie a Bixi chcem spojit s Okuliarnikom alebo Bardotku. Ďakujem


Teoreticky ano-měly by mít šachtu NEM. Realitu ukážou až praktické provozní zkoušky.
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků