Teď si připadám trochu jako rádio Jerevan, ale uvedu to na pravou míru.
Původně jsem měl na mysli hypotetickou spojku kolem Černého kříže ve směru od Č. Budějovic na Volary, ale ta skutečně nikdy neexistovala.
Odb. Planina s přilehlým trianglem byla u Volar, kde měla navazující kolejová spojka umožnit přímé jízdy od Vimperka do Bavorska bez úvratě ve Volarech.
Ta spojka (aspoň podle archivních materiálů citovaných Karlem Breiterem ve Speciálu č. 2 Světa železnice) nebyla použita od vystavění dráhy v r. 1910 do r. 1914
nikdy.

Přitom tahanice o ni zpozdily výstavbu dráhy o několik let... Tak to chodí, jak praví klasik... Proto byly v r. 1914 odstraněny obě výhybky spojky a během WWI spolu korespondovaly ředitelství kkStB Plzeň a železniční oddělení ZvKČ na téma jejího zrušení včetně odstranění koleje. Ještě při zestátňování šumavských lokálek v r. 1925 byla sice spojka formálně vedena v majetku vlastníka dráhy, Združených pošumavských drah (to "Z" není překlep

), nicméně co tam z ní v té době ještě zbývalo, těžko říct, už v r. 1917 byla dle úřední korespondence nesjízdná.
Pokud jde o Odb. Planina, tak ta odvětovala obě trati, tj. do Vimperka a do Č. Kříže, asi 1200 m od krajní výhybky žst Volary. Zrušena byla až v r. 1958, kdy byla traťová kolej od Č. Kříže prodloužena a zaústěna přímo do kolejiště stanice Volary. Je s ní spojena jedna zajímavost - dochovala se nedatovaná, pravděpodobně poválečná fotka nákladního vlaku s lok. 423.0 projíždějícího Odb. Planina osazenou návěstidlem podle bavorských předpisů. Kde a kdy se tam vzalo, zatím nikdo neví.
Takže to je vše, co k odbočce Planina a volarskému trianglu vím.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.