StandaR píše:Spousta lidí jezdí na R1 od Pika, to je nějakých 360 mm. Velcí výrobci počítají s těmito poloměry, a pokud nehodláš prohánět Albatrose, Němky nebo podobné velikány, tak si nemyslím, že bude někde problém.
Trochu bych to upřesnil - výsledek je lepší, než by se na první pohled mohlo zdát.
Pětispřežní Roco Němky
a spol. s pojezdem 1E, tedy třeba i včetně ještě těžších a silnějších mašin řady 44 se třemi parními stroji (s 6/4 taktem),
jezdí v pohodě na poloměrech 358 mm, a to i v protiobloucích. Jejich pojezdy "přímo z výroby" to zvládají skvěle - myšleno bez volitelného uživatelského osazení přibaleného drobného příslušenství, kdy na nejmenších poloměrech (jinak v pohodě sjízdných) dojde ke kolizi typu přední běhoun versus "pístnice".
Čili těch 358 mm je zaručeno bez dodatečné instalace "maketových" krytů pístních tyčí zasahujících při extra malém poloměru oblouku do příčné trajektorie běhounových kol.
Na objednaného Albatrose jsem sice z celkem čtyř různých důvodů nakonec rezignoval a svoji rezervaci přenechal dalším zájemcům ve frontě, avšak přestože výrobce udával minimální zaručený sjízdný poloměr oblouku 437,5 mm (mj. zřejmě i kvůli defaultní vzdálenosti připojeného tendru), tak
dle videí a diskuzí také i Albatros od TRIXe zvládne těch 358 mm.
První test průjezdu. GeoLine R2 358mm.
Model projede bez problémů a zpomalení. Nastavena větší vzdálenost mezi loko a tendrem.viewtopic.php?f=15&t=14120&start=225#p313932 Test jízdy 498.104 ČSD od TRIXe kat.č.254982022-10-20https://www.youtube.com/watch?v=ux4sdDta4JETestovací jízdy TRIX 498.1 H0 Lokálka poloměr 360-420mm2022-10-20http://www.youtube.com/watch?v=G_SK9oooEfAStandaR píše:Nechci kecat (někdo mě když tak opraví), ale pokud budeš provozovat Kocoury, Brejle, Bastardy, tak by to měly bez problémů zvládat.
Nekecáš

, je to tak. Takže nejenom čtyřnápravové Roco Bardotky, Brejlovci a Kocouři, ale i PIKO Hektoři, také dlouzí šestinápravoví Roco (a zřejmě i PIKO) Čmeláci a Sergejové, čtyřspřežní (se spojnicemi) dieselové lokomotivy T435.1/T435.2 (následně po přeznačení řada 716 - LDH V60, převzaté to východoněmecké V60 DR - BR 106), PIKO a Tillig Manky M140.3 (původem německé VT 135 DR), Roco Orchestriony-Šukafony M152.0 (resp. 810), PIKO Laminátky a Plecháče, čtyřspřežní PIKO páry ČSD 413.0 (někdejší G7.1 původní pruské řady, následně BR 55) atd. atd. atd.