TT 360x73

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: TT 360x73

Příspěvekod chameleon » pon 09 led, 2012 9:01 am

jj, jen dodatek - areál nemusí být spojen se silnicí u mostu, ale může být napojen o kus dál, kde už nemáš kolejiště :wink:

Kdy začneš se stavbou? Budou fotky?
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: TT 360x73

Příspěvekod petrstos » pon 09 led, 2012 12:37 pm

Začít chci brzo, fotky budou :-). Teď musím doladit podobu toho roštu a nakoupit materiál.
petrstos
 
Příspěvky: 26
Registrován: čtv 03 lis, 2011 10:19 pm

Re: TT 360x73

Příspěvekod michal_n_cz » pon 09 led, 2012 1:02 pm

Zdá se mi ten skryťák málo hluboko pod tou stanicí např. kvůli pohonu vyhýbek, kvůli přístupnosti, fyzicky tam vozidla projedou, ale pokud tam má být ten vodní tok tak je to naknap, navíc, pokud jak píšeš nebude kolejiště přístupné zespodu. Co se týká krajiny a celkové kompozice je to pěkné, chtělo by roskreslit si jeden nebo dva příčné řezy jak to bude vypadat, případně si udělat 1:1 nějakou primitivní jednouduchou fyzickou vizualizaci - např. v místě té příjímací budovy - budou tam na šířce vedle sebe 4 koleje, budova, silnice, vodní tok, pak kopec/skála nahoru odbočka. Co tak ještě před ten skryťák vložit spirálu cca 2-3 závity a skyťák utopit pod tu viditelnou stanici alespoň 20cm. Šlo by to rozdělit, jak výše píšeš na 2 vlastně 3 segmenty. V levém kratším vysokém by byla ta spirála a koncová stanice, na pravém spodním ultratenkém ten skryťák a nad ním o stejném půdorysu ten větší vyditelný s tou stanicí. Taky záleží na tom jak vysoko chceš mít kolejiště, zdali obsluha bude sedět nebo stát, co bube pod ním - bude na nohách nebo na nějaké skříňce, jak hodně potřebuješ vidět do skryťáku - pokud chceš jezdit na ruku.
Michal N.
Uživatelský avatar
michal_n_cz
 
Příspěvky: 863
Registrován: stř 09 led, 2008 9:17 pm
Bydliště: Olomouc

Re: TT 360x73

Příspěvekod petrstos » pon 09 led, 2012 9:52 pm

Zajímavý nápad Michale. Kolejiště bude položené na skříňkách, proto ten omezený přístup zespodu. Kdybych to rozdělil na 3 díly - 1 levý a pak dva samostatné nad sebou vpravo, ten horní odnímatelný, jak píšeš, měl bych vyřešeno. Jednak bych se tím tobogánem dostal dolů, vznikla by mi mezera nad SN cca 12 cm, tam už by se dala v případě nouze strčit ruka zepředu a vyndat vagón. Pro větší průšvihy nebo úpravy bych jednoduše odejmul ten horní díl. Sice celé kolejiště bude docela vysoko, ale předpokládám provoz ve stoje nebo z barovky, takže by to neměl být problém, a aspoň bude mimo dosah malých dětiček :-).
Viva, vida, začíná to dostávat pevné základy :-). PS, máte někdo zkušenosti s tobogánem postaveným na R310 se stoupání 3%?
petrstos
 
Příspěvky: 26
Registrován: čtv 03 lis, 2011 10:19 pm

Re: TT 360x73

Příspěvekod cernos » úte 10 led, 2012 7:14 am

Ahoj o tobogánu je hodně popsáno u lokopina. Jedná se o 3kolejný tobogán s vnitřním poloměrem 310mm a stoupáním 4%.
železničním modelářem od roku 2011 - TT, DCC
cernos
 
Příspěvky: 388
Registrován: stř 09 úno, 2011 6:09 am
Bydliště: Prachatice

Re: TT 360x73

Příspěvekod VladikC » úte 10 led, 2012 10:04 am

Tobogán jsem nikdy nestavěl a ani vlastně něviděl v reálu, ale ve starém časopisu MIBA mne zaujalo to řešení.
Přílohy
tobogan 02.JPG
Tobogan.JPG
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: TT 360x73

Příspěvekod petrstos » sob 15 pro, 2012 9:14 pm

Tak jsem se po delší době, kdy na modely vůbec nebyl čas, (kromě nákupu lokomotivního a vozového parku a rozhodnutí jít do ozvučeného digitálu) dostal do fáze, kdy už chci začít se stavbou, takže opět přišlo na přetřes, jaký plán začít stavět. Za tu dobu se objevilo ve fóru spousta zajímavých příspěvků a nápadů. Protože mi pomaličku rostou děti, tak jsem to chtěl také zohlednit, jednu chvíli mě se mi hodně líbil nápad Terkovice-Davčov, takže jsem se vrátil ke dvou stanicím, ale pak jsem se dopracoval k následujícímu návrhu. To co jsem chtěl, aby byl co nejvíc vidět vlak na hlavní trati - Bardotka s patrama, Hektor/Brejle s nákladem, apod., takže motorák jsem šoupnul do tunelu. Je tam kvůli provozu - odbočná stanice, malá výtopna, malá vlečka do pivovaru. Místo druhého nádraží jsem nakonec zvolil zastávku s vlečkou do pily. Všechny 3 koleje se scházejí do jedné která jde do SN se smyčkou. Krajinku jsem zatím nevymýšlel.
http://imageshack.us/f/685/tratstanicezastavka.png/
petrstos
 
Příspěvky: 26
Registrován: čtv 03 lis, 2011 10:19 pm

Re: TT 360x73

Příspěvekod chameleon » ned 16 pro, 2012 12:05 am

Za mě vítězí ten předchozí návrh, přijde mi o dost lepší než tenhle :wink:
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: TT 360x73

Příspěvekod lajblt » ned 16 pro, 2012 11:50 am

V tomhle návrhu bude nejspíš problém se sklonem trati. Stoupání ze stanice k mostu a potom prudké klesání zpátky do tunelu. Počítal jsi, kolik to bude promile?
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: TT 360x73

Příspěvekod Jiri Dvoracek » ned 16 pro, 2012 12:46 pm

Taky bych souhlasil s tim, ze ten predchozi navrh byl o nekolik stupnu lepsi 8)
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: TT 360x73

Příspěvekod petrstos » pát 28 pro, 2012 10:02 pm

Sklonově by to mělo vycházet http://imageshack.us/a/img18/4454/odbocnaavlecka.jpg. Zkusil jsem se i trochu zamyslet i nad terénem a načrtnout to http://imageshack.us/a/img33/1593/trat2l.jpg abych si to mohl porovnat s předchozím návrhem. Pro mou představu viditelnosti větší části hlavní tratě mi to nepřijde zas až tak úplně nepoužitelné a mám tam větší prostor na nákladní obsluhu.
petrstos
 
Příspěvky: 26
Registrován: čtv 03 lis, 2011 10:19 pm

Re: TT 360x73

Příspěvekod Jiri Dvoracek » pát 28 pro, 2012 10:11 pm

Zkus si predelat prave zhlavi. Je skoda, ze trat usti jenom do jedne stanicni koleje. :wink:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: TT 360x73

Příspěvekod lajblt » sob 29 pro, 2012 10:47 am

Ahoj, celkový návrh kolejiště se mi libí, má to nosnou myšlenku a krajina je hezká. Ale napadlo mě po shlédnutí posledního plánku http://imageshack.us/a/img33/1593/trat2l.jpg několik věcí.

1. Pravé zhlaví, jak už psal Jirka. Pokud má být ze spodní tratě možný vjezd na více než jedinou kolej, stačí obrátit kolejovou spojku. Namísto tří jednoduchých výhybek použij angličana a jednu jednoduchou výhybku. Ze spodní tratě bude možný vjezd na všechny staniční koleje, z horní pak na všechny koleje kromě té nejspodnější.

2. "Průplet" tratí v pravé části je hodně nelogický. Smysluplnější je posunout vedení horní tratě směrem k vlečkovému areálu a obě tratě vycházející ze stanice vpravo zaústit do tunelů už "pod náspem" horní tratě.

3. Další nelogičností je potok, tekoucí mezi vlečkovým areálem a náspem trati vpravo, který bude tvořit hluboukou průrvu. Nehledě na to, že o kousek dál při dešti zaplaví horní tunel. Pokud bude níž, než je trať, ústící do horního tunelu, bude potok celou dobu v hlubokém kaňonu a nebude vidět. Navíc bude kolidovat se stropem tratě do SN.

4. "Malá výtopna". Výtopna, ani ta nejmenší, není jenom "kůlna na mašinku". To už bych namísto ní radši udělal kolej se skladištěm. Pokud je totiž vlevo vlečka do pivovaru, nemůže na koleji před staniční budovou být skladiště. Představ si, že u skladiště stojí vozy, na kterých probíhá nakládka/vykládka. Jak potom obsloužíš pivovar?

Obecná úvaha na závěr:
Na kolejiště je potřeba dívat se tak trochu jako na divadelní jeviště. Pokud je přístupné jen z jedné strany (zpředu), bylo by nejlepší uspořádat ho tak, aby zadní okraj byl aspoň o málo výš než je okraj přední. Pak bude všechno na kolejišti hezky vidět. Pohled "z letadla" je hezký, ale co takhle se někdy podívat z "žabí perspektivy"? :)
Přílohy
test.jpg
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: TT 360x73

Příspěvekod petrstos » úte 01 led, 2013 2:14 pm

Díky Tomáši za podnětné komentáře. Upravil jsem to. Remízu jsem přesunul doleva k pivovaru, vpravo od staniční budovy bude sklad a volná plocha, vpravo dole jen nějaká zarostlá kusá, možná s odstaveným starým vozem. Pravé zhlaví jsem upravil, aby bylo možné vjíždět z obou tratí na všechny koleje. Mám variantu s angličanama http://imageshack.us/f/204/odbocnaavleckaiii.jpg/ i bez http://imageshack.us/f/521/odbocnaavleckaii.jpg/, nevím, co bude lepší. Také mi původně vycházela průběžná kolej úplně dolů, ale posunul jsem ji ke staniční budově, aby při křižování nákladu nepřekážel stojící nákladní cestujícím :-). Vpravo za vjezdem do tunelu vedlejší trati ja malé jednokolejné SN pro jednu M152. Bude tak moc přijíždět/odjíždět nezávisle na provozu na hlavní trati. Manipulák na vedlejší bude jezdit z hlavního SN.
petrstos
 
Příspěvky: 26
Registrován: čtv 03 lis, 2011 10:19 pm

Re: TT 360x73

Příspěvekod Myšpulín » úte 01 led, 2013 4:39 pm

petrstos píše:... nevím, co bude lepší. ...

Porovnáš-li délku staničních kolejí a zhlaví, myslím,že se řešení nabízí samo. Alespoň mě. Otázkou je samozřejmě kvalita a spolehlivost angličanů, v TT neznám.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1526
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník