Kolejiště TT 2300x1300mm

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kolejiště TT 2300x1300mm

Příspěvekod Jeff Hopper » pon 13 led, 2014 11:00 am

Takže došlo ke zkrácení dvou dopravních - tedy podle drážních zvyklostí manipulačních kolejí(samo jsou vyjímky) napojením do depa. Co to zkusit takhle????

http://jefftt.rajce.idnes.cz/Kolejiste/#verze_1a.jpg
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Kolejiště TT 2300x1300mm

Příspěvekod Marek M » pon 13 led, 2014 3:07 pm

Jeff Hopper píše:Takže došlo ke zkrácení dvou dopravních - tedy podle drážních zvyklostí manipulačních kolejí(samo jsou vyjímky) napojením do depa. Co to zkusit takhle????

http://jefftt.rajce.idnes.cz/Kolejiste/#verze_1a.jpg

Tohle provedení se mi zdá moc. Točna je moc vysoko a zasahovala by do prostoru, kde už chci mít přechod do kopce, nebo skálů. To už by musel být asi větší panel.. Ale ještě to nezavrhuju úplně.
Marek M
 
Příspěvky: 68
Registrován: ned 01 pro, 2013 2:51 pm

Re: Kolejiště TT 2300x1300mm

Příspěvekod Jeff Hopper » pon 13 led, 2014 3:40 pm

Jo točna je šoupnutá - spraví to opěrná zeď. Je to jenom návrh - rozhodnutí a realizace je jenom na tobě :wink:
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Kolejiště TT 2300x1300mm

Příspěvekod Marek M » pon 13 led, 2014 9:25 pm

Tak zase jeden dnešní pokus.. Objekty směrem z pravé strany: staniční budova, rampa na občasné najiždění na vagóny případně boční vykládka z vagónů, skladiště uhlí, zauhlování, vodní jeřáb, odkalovací jáma, točna, zbrojení naftou. Parní provoz už bude jen mimořádný, takže skladiště uhlí stačí, zauhlování bude nějakým otočným bagrem nebo starý vozíčkový dopravník. Na kusé koleji vpravo na točně může stát pára na zauhlování nebo pro vodu, případně tam může být písek.
Tak co vy na to kolegové. :lol:
finále.JPG
Marek M
 
Příspěvky: 68
Registrován: ned 01 pro, 2013 2:51 pm

Re: Kolejiště TT 2300x1300mm

Příspěvekod Jeff Hopper » úte 14 led, 2014 7:37 am

U mě dobrý.

Možná pokud bude provoz parních lokomotiv mimořádný - tak jedna jízda do týdne tak bych přehodil to zbrojení - vodu můžou dozbrojovat hasiči, uhká nějaký jeřáb - jako to je v současné době při mimořádných jízdách. Pokud budou jezdit každý den tak bych to nechal. Na té kusé můžež navážet uhláky s uhlím a jiné potřebné věci.
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Kolejiště TT 2300x1300mm

Příspěvekod Jeff Hopper » úte 14 led, 2014 7:43 am

Ještě - předpokládám, že v tunelu bude skryté nádraží pro odkládání souprav - z plánku to není zřejmé.

A tu kolej ke skladišti ještě kousíček protáhni - ať nemusej přestavovat vagón co se vykládá při každém zajetí mašiny do depa.

Jinak opravdu dobrý 8) 8)
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Kolejiště TT 2300x1300mm

Příspěvekod Sandy » úte 14 led, 2014 10:34 am

Marek M píše:
Jeff Hopper píše:Takže došlo ke zkrácení dvou dopravních - tedy podle drážních zvyklostí manipulačních kolejí(samo jsou vyjímky) napojením do depa. Co to zkusit takhle????

http://jefftt.rajce.idnes.cz/Kolejiste/#verze_1a.jpg

Tohle provedení se mi zdá moc. Točna je moc vysoko a zasahovala by do prostoru, kde už chci mít přechod do kopce, nebo skálů. To už by musel být asi větší panel.. Ale ještě to nezavrhuju úplně.

Můj návrh :
1. Hlavní trať vlevo zaústit do samostatného tunelu
2. Vedlejší trať vlevo vést v odřezu na opěrné zdi - tím bude trať v celé délce viditelná. Zároveň bude moci být nad tratí kopec a skály. Kusé koleje v koncové stanici opět mohou být pod opěrnou zdí.
3. Rotundu umístit co nejblíže pod opěrnou zeď a získat prostor pro lepší kolejový systém v depu (když už depo musí být)
4. Vedlejší trať vpravo v oblouku posunout doprava a oblouk vést v zářezu. Tam se pak dají elegantně ztvárnit skály nad tratí.
5. Koncovou stanici mírně narovnat, aby vyšel prostor na optické oddělení stanice od trati pomocí stromů.
6. Staniční budovu v hlavní stanici "umístit" mimo panel :o a celý prostor na jejím původním místě využít pro jiná zařízení- rampu, překladiště, traťovku apod.
Sandy
 
Příspěvky: 1514
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Re: Kolejiště TT 2300x1300mm

Příspěvekod Marek M » úte 14 led, 2014 4:28 pm

Jeff Hopper píše:Ještě - předpokládám, že v tunelu bude skryté nádraží pro odkládání souprav - z plánku to není zřejmé.

A tu kolej ke skladišti ještě kousíček protáhni - ať nemusej přestavovat vagón co se vykládá při každém zajetí mašiny do depa.

Jinak opravdu dobrý 8) 8)

Tak jsem konečně rád, že se to už trochu líbí. Tu kolej u rampy protáhnu, staniční budovu přesunu, mimo panel na druhou stranu stanice, asi bude odnímatelná, aby nezavazela při zatahování panelu..
Skryté nádraží jsem původně nechtěl, teď možná zvážím, jestli tam neudělám dvě odkládácí koleje, co kdyby se někdy hodily..
Sandy píše:
Marek M píše:
Jeff Hopper píše:Takže došlo ke zkrácení dvou dopravních - tedy podle drážních zvyklostí manipulačních kolejí(samo jsou vyjímky) napojením do depa. Co to zkusit takhle????

http://jefftt.rajce.idnes.cz/Kolejiste/#verze_1a.jpg

Tohle provedení se mi zdá moc. Točna je moc vysoko a zasahovala by do prostoru, kde už chci mít přechod do kopce, nebo skálů. To už by musel být asi větší panel.. Ale ještě to nezavrhuju úplně.

Můj návrh :
1. Hlavní trať vlevo zaústit do samostatného tunelu
2. Vedlejší trať vlevo vést v odřezu na opěrné zdi - tím bude trať v celé délce viditelná. Zároveň bude moci být nad tratí kopec a skály. Kusé koleje v koncové stanici opět mohou být pod opěrnou zdí.
3. Rotundu umístit co nejblíže pod opěrnou zeď a získat prostor pro lepší kolejový systém v depu (když už depo musí být)
4. Vedlejší trať vpravo v oblouku posunout doprava a oblouk vést v zářezu. Tam se pak dají elegantně ztvárnit skály nad tratí.
5. Koncovou stanici mírně narovnat, aby vyšel prostor na optické oddělení stanice od trati pomocí stromů.
6. Staniční budovu v hlavní stanici "umístit" mimo panel :o a celý prostor na jejím původním místě využít pro jiná zařízení- rampu, překladiště, traťovku apod.


Hl. trať vlevo bude mít svoje zaústění, o vedlejší trati popřemýšlím, jestli jí hnát do tunelu, tak jak je to na obrázku úplně na začátku vlákna, a nebo jí nechat otevřenou, tak jak píšeš, použít opěrnou zeď a odřez. Uvidím.
Na pravé straně to chci nechat tak jak je původní návrh na začátku vlákna, hl. trať zaústí do tunelu někde v horním pravém rohu panelu, a pravý oblouk koncové stanice bude v zelené ploše případně v malinkém zářezu obklopený stromy atd..
Marek M
 
Příspěvky: 68
Registrován: ned 01 pro, 2013 2:51 pm

Re: Kolejiště TT 2300x1300mm

Příspěvekod Jeff Hopper » úte 14 led, 2014 4:47 pm

Hegot chlape - to skryté nádraží je pro modelování skutečného provozu nezbytné - takhle ti vlak z viditelné části odjede, aby za minutu vyfrk na druhé straně z díry a byl nazpátek v nádraží. Takhle ho tam můžeš třeba na celej den uložit a pak s ním vyjet. Určitě min. o 3 - 4 kolejích.

příklad:

http://jefftt.rajce.idnes.cz/Kolejiste_ ... 0_1198.jpg

a nezapomeň, že tam musíš mít alespoň nějaký přístup v případě nehody - ne jako kámoš co měl v tunelu uložiště modelů - když už nic nemohlo projet tak to prošťouch a nebo v lepším případě vytáh pomocí háčku.
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Kolejiště TT 2300x1300mm

Příspěvekod Marek M » úte 14 led, 2014 7:55 pm

Tak přesunuta budova, protažená kolej u rampy, doskládané koleje ve skryťáku, poposunutá koncová stanice.
Myslím že toto je finále, už to jen dodělat :lol: :lol: :lol:
Sestava  z dělených částí.JPG

Sestava  z dělených částí2.JPG
Marek M
 
Příspěvky: 68
Registrován: ned 01 pro, 2013 2:51 pm

Re: Kolejiště TT 2300x1300mm

Příspěvekod Jeff Hopper » úte 14 led, 2014 8:03 pm

OK. Tak ať se práce daří. :wink:
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Kolejiště TT 2300x1300mm

Příspěvekod Marek M » ned 26 led, 2014 7:36 pm

Zdravím, mám zase návrh na drobnou úpravu. Co vy na to?? :lol:
Zvětšený rám na 2300x1500mm.
Sestava  z dělených částí.JPG

Zelená trasa v jede vlevo do tunelu, pod horní stanicí by se mohla rozvětvit do 3. odstavných kolejí skraťáku a pak zase vpravo vyústit tunelem. Vše v nulové hladině.
Modrá trasa by byla z levé strany po celé délce prvního oblouku v zářezu a v 0, v druhém oblouku začne stoupat až k pravému zhlaví horní stanice.
Horní stanici bych ještě překopal, tak aby bylo možné navázat na červenou trasu, která by na levé straně horního nádraží začala obloukem, dvakrát by přemostěním překonala zářez s modrou trasou, a pak by začala klesat do tunelu k oblouku na pravé straně, kde by se výhybkou ještě ve skryté části připojila k zelené trase a pak vyústila zase v pravo do hlavní stanice. Mezi mostem a tunelem by byla ještě žlutá vlečka k pile. Ta původní na horní stanici by se zrušila..
Účel této úpravy je to, aby byla průjezdná i horní stanice. Tak co na to odborníci??
Marek M
 
Příspěvky: 68
Registrován: ned 01 pro, 2013 2:51 pm

Re: Kolejiště TT 2300x1300mm

Příspěvekod vmucha » ned 26 led, 2014 7:51 pm

Mě je víc sympatická původní verze. Tohle už je vl.akodrom, nehlede na to, že si vůbec neumím představit tu krajinu
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 657
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

Re: Kolejiště TT 2300x1300mm

Příspěvekod chameleon » ned 26 led, 2014 7:55 pm

Krok zpět :| Z modelové vedlejší lokálkové tratě jsi udělal dětskou vláčkodráhu...
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Kolejiště TT 2300x1300mm

Příspěvekod Marek M » ned 26 led, 2014 7:59 pm

Dobrá dobrá, beru zpět, vracím se k schválené předešlé verzi..
Marek M
 
Příspěvky: 68
Registrován: ned 01 pro, 2013 2:51 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník