Koncová stanice Epocha I

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod VladikC » pát 22 říj, 2010 12:35 pm

chameleon píše:Já vím, že už jen pilujete poslední detaily v návrhu - ohledně skrytého n. apod.
Asi též s rozměry se hýbat moc nedá, ale nedalo mi to a posílám návrh


Koukam na to jenom na mobilu, ale prijde mi to dost dobry. :D Mozna lepsi pro pripadny transport, jak pises logictejsi zausteni. Fakt me se to opravdu moc libi. Hacek je ovsem v tom, bych si to doma nepostavil. 4 metry na delku je moc. :(
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod chameleon » pát 22 říj, 2010 12:42 pm

VladikC píše:Hacek je ovsem v tom, bych si to doma nepostavil. 4 metry na delku je moc. :(

jo, má to samé výhody, a co jezdit na chodbě/na půdě/u sousedů :lol:
Ještě bys tedy mohl udělat mezidíl cca 50x50cm s obloukem a mít to do L :wink:
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod VladikC » pát 22 říj, 2010 12:52 pm

chameleon píše:
VladikC píše:Hacek je ovsem v tom, bych si to doma nepostavil. 4 metry na delku je moc. :(

jo, má to samé výhody, a co jezdit na chodbě/na půdě/u sousedů :lol:
Ještě bys tedy mohl udělat mezidíl cca 50x50cm s obloukem a mít to do L :wink:


Fiha tak to je sila. Na Den zeleznice bych vypakoval holky z baraku, vystehoval sedacku a jidelni stul s obyvaku a se synkem bychom mohl jezdit.... :D
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod chameleon » pát 22 říj, 2010 1:40 pm

petrh píše:ja vam nevim, kdyz s epodivam na ten navrh od vladika tak ja byhc ho moc nemenil, me fakt sedi i to objezdeni kpce, pokud to bude lokalka male parnicky a provoz tak to vidim docela kouzelne...

Určitě to bude i tak pěkné a dodělejte společně ten původní rozměr - jak jsem psal, jen mi to nedalo a udělal jsem proto ten náčrtek :wink:
Taková stavba kolejiště není jen tak, a musí se promyslet všechny varianty :)

radekkrupka píše:Nápad určitě dobrý, teď jenom aby druhý modul nevisel z okna v patém patře :lol:
Kdyby visela ven ta část s úvratí ve skryťáku tak by to tolik nevadilo - teda pokud by nepršelo :D
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod petrh » pát 22 říj, 2010 2:33 pm

tak kdyz uz takto fantasirujeme, tak ja jsme uvazoval, ze byhc si moduly rozkladal na chodbe v palelaku, tam je mista pred vytahy dost:) a muzu tam dat i kasicku a poficise:))
ad navrh, ja osobne bych nechal pokud by to eml byt panel jeden tak s tim skrytakem pod kopcem:)
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod Ferda » pát 22 říj, 2010 3:30 pm

VladikC píše:
Ferda píše:Taky mi připadá, že nechat na panelu téměř 10 cm místa u přední hrany v takto stíněných podmínkách je trochu luxus.


Tam by mela byt prijezdova a obsluzna komunikace k stanicni budove, skladu a rampam. Neumim to nakreslit...:(

Proto jsem psal o zrdcadlově převráceném nádraží, kdy budovy, krom remízy by byly směrem do středu panelu a příjezdová komunikace by šla z levé strany přes přejezd kolem skladu až k NB. Celé nádraží pak můžeš posunout k přední hraně panelu a trochu vytočit, aby šturc končil v pravém dolním rohu.
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod VladikC » pát 22 říj, 2010 5:31 pm

Ferda píše:Kusá ve smyčce má použití v případě provozu nějakého motorového, nebo parního vozu, který se nemusí otáčet.
Nádraží by jistě šlo malonko vytočit tak, aby koncová kusá směřovala do pravého dolního rohu a NB lze přesunout na druhou stranu koleje. Nebyl by to první případ, kdy NB je zády přilepená ke skále nebo opěrné zdi. Tím by se prostor mezi smyčkou a nejbližší kolejí v nádraží malinko zvětšil. Taky posun portálu o 10 cm vlevo by asi nebyl nijak kritycký a vešly by se tam 2 kusé koleje.
Další možností je celé nádraží malinko natočit (viz výše) a zrdcadlově převrátit podle osy hlavní koleje. Remíza by se ocitla v levém dolním rohu. NB a sklad na druhé straně zády ke kopci. I sklad by mohl být umístěn až na konci rampy. Příjezdová komunikace by tam patrně vešla z levé strany.

Taky mi připadá, že nechat na panelu téměř 10 cm místa u přední hrany v takto stíněných podmínkách je trochu luxus.


Tak jsem to zkusil. Portál jsem posunul a jsou tam dvě kusé koleje. Ale za změna s budovou se mi nepovedla. Nevejde se tam. :-(
Přílohy
Grafika14mm.jpg
Grafika14mm.jpg (98.24 KiB) Zobrazeno 4609 krát
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod pavel » pát 22 říj, 2010 6:02 pm

Mě s tím nešťastným skryťákem napadla jedna varianta, ale je náročnější na přesnost. Nevím kolik vlakových souprav tam bude nakonec provozováno a hlavně jak dlouhých aby se to tam vešlo. Prostě bez smyčky jen výhybky a koleje rovně s hranou kolejiště. Na konci by byly " rozpojováky" a následně přesuvna na délku nejdelší lokomotivy. Lokomotiva by najela na předem určenou kolej , rozpojila se od soupravy najela na přesuvnu, přesunula se na kolej která by byla určená k objíždění - ta nejkratší no atd. Je to trochu složitější ale taky se dá.
pavel
 
Příspěvky: 379
Registrován: stř 24 zář, 2008 7:53 pm
Bydliště: okres ostrava

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod Radek » sob 23 říj, 2010 4:54 am

Taky myslím, že smyčka na lokálce nemá opodstatnění. Což tak zkusit pod ten kopec naskládat skryťák ala Chameleon?
PS: Projekt se zájmem sleduju a těším se, jak se bude vyvíjet.
HO-II.-Ve stádiu oťukávání
Uživatelský avatar
Radek
 
Příspěvky: 622
Registrován: pon 03 pro, 2007 8:02 am
Bydliště: Pražmo

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod petrh » sob 23 říj, 2010 5:42 am

kolega jiste bojuje s mistem, ale kdyby mel nekde na skrini klidne jen preklizku a na tom kolejivo, tak 40*80 cm by se nekde veslo ne?, mozna by to stacilo mit odstavku ala trainmaniak ?
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod pavel » sob 23 říj, 2010 8:29 am

Radek píše:Taky myslím, že smyčka na lokálce nemá opodstatnění.

Radku ale když se podíváš na plánky od Milana tak má nakreslené krásné lokálky se smyčkou. Je pravdou že smyčky jsou o patro níž, ale jsou.
pavel
 
Příspěvky: 379
Registrován: stř 24 zář, 2008 7:53 pm
Bydliště: okres ostrava

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod VladikC » sob 23 říj, 2010 9:52 am

petrh píše:kolega jiste bojuje s mistem, ale kdyby mel nekde na skrini klidne jen preklizku a na tom kolejivo, tak 40*80 cm by se nekde veslo ne?, mozna by to stacilo mit odstavku ala trainmaniak ?


Zdravim,

opravdu take s velkym zajmem sleduji Vasi diskuzi. Ani jsem takovy ohlas necekal. :D

Chtel bych zachovat kolejiste co nejvice kompaktni z duvodu ukladani, ale i transportu a pripadne prezentace na vystavach. Tedy netvrdim, ze k tomu zcela urcite dojde, ale bavil jsem se s Jirkou Sladkem s Chocne o moznosti spoluprace ci clenstvi v jejich modelarskem klubu...
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod Radek » sob 23 říj, 2010 4:00 pm

pavel píše:Radku ale když se podíváš na plánky od Milana tak má nakreslené krásné lokálky se smyčkou. Je pravdou že smyčky jsou o patro níž, ale jsou.
Já sem v podstatě souhlasil s tvým příspěvkem výše, protože se mi líbí. SN se sice prodlouží, ale zato zúží.

Nemá-li točnu koncová stanice, tak se lokomotiva vracela uhlím napřed. Ve výchozí stanici (v tomto případě SN) ji tudíž neotáčeli, takže smyčka opodstatnění nemá.

Jestli přesuvna, nebo točna je jen na možnostech a volbě autora, protože otáčet stejně nepotřebuje.

Vládík nechce stolovou horu, takže když posune portál doleva, ale kopec posune dozadu, mohl o by to řešit jeho situaci.
HO-II.-Ve stádiu oťukávání
Uživatelský avatar
Radek
 
Příspěvky: 622
Registrován: pon 03 pro, 2007 8:02 am
Bydliště: Pražmo

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod petrh » sob 23 říj, 2010 7:25 pm

nwbo udelat co co ma Milan v plancich taky, vjezd do portalu tunelu a dale je jiz kulisa a neni zadne SN, ale normalne nadrazi zde pak staci tri koleje na dve soupravy...
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod pavel » sob 23 říj, 2010 10:23 pm

Radek píše: Já sem v podstatě souhlasil s tvým příspěvkem výše, protože se mi líbí.

Já tě Radku nějak blbě pochopil :oops: Ale teď už v pohodě :P
pavel
 
Příspěvky: 379
Registrován: stř 24 zář, 2008 7:53 pm
Bydliště: okres ostrava

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků