TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod Jeňa Sova » ned 07 říj, 2012 7:00 am

Dík za reakci. Ono to nakonec není ani OSB ani MDF... Je to prostě materiál na plovoucí podlahy. Ty krajní desky se vyhazujou/nabízí v Baumaxu a podobně. Proto i ten rozměr - takové jsem měl doma dvě. S rámem počítám. Ten polystyren není špatný nápad. Aspoˇň to bude lehčí. Chci tam použít BTTB přestavníky na suchém zipu. Jak to vymyslet...
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod pekl024 » ned 07 říj, 2012 7:12 am

Jeňa Sova píše: Chci tam použít BTTB přestavníky na suchém zipu. Jak to vymyslet...


Přemýšlím o tom samém.
Uživatelský avatar
pekl024
 
Příspěvky: 900
Registrován: čtv 11 lis, 2010 2:40 pm
Bydliště: Plzeň

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod Jeňa Sova » ned 07 říj, 2012 7:27 am

Tak, u mě by to šlo umístit vedle výhybky. Je to smyčka, plnící funkci SN, takže pohledově by to nevadilo. Na suchý zip bych to dal v rámci možnosti demontáže při poruše - jiný důvod tam suchý zip nemá. Rozměry si můžu taky s polystyrenem vymyslet jaké chci... Dokonce můžu výhybky přikoupit a udělat tu smyčku větší, jelikož těch přestavníků mám víc. Zdálo by se, že to je ideální řešení, ale nutí mě to přemýšlet, kde jsou záludnosti. Jako, že nějaké tuším.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod workous » ned 07 říj, 2012 10:34 am

Můžu říci, že s polystyrénem je bezva práce měl jsem strach jak to bude držet a tak, ale potom co jsem vyrobil dle Houmra řezačku za cca 0,-Kč vše jsem našel doma, tak to jde pěkně. Používám lepidlo v kartuši na polystyrén mají všude za cca 89,-Kč - zatím dřevo/plast/kabely vše s tím drží .Lepím s tím i kolejivo neb mám Geoline a drží. Obrovská výhoda vezmu pájku a vypálíš si drážku pro kabel a atd. Výhoda je váha - mám to v rámu a pořád je to lehké. Uvidíš sám - veškeré desky (OSB/MDF/Dřevotříska)bych zavrhnul jen překližka je dobrá. Další typ pokud potřebuješ něco přítáhnout na vrut , tak jsem pájkou udělal otvor do něj jsem zalepil dřevěný špalík necháš uschnout a pak v klidu přitáhneš....přiměřeně :mrgreen:
Roco Geoline/DCC DR5000 + RocRail/JMRI momentálně v pauze..
Uživatelský avatar
workous
 
Příspěvky: 2147
Registrován: sob 15 lis, 2008 12:05 pm

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod Jeňa Sova » úte 09 říj, 2012 2:37 pm

Ten prostor není zas až tak marný a malou stanici ve výši bych zvládnul. Akorát tato verze by chtěla ještě trochu investice do výhybek - 2 x EW2 stavebnici (ty modré, jsou navíc) a anglickou výhybku (jde ovládat BTTB přestavníkem). A nemusel bych řešit smyčku na samostatném panelu.

http://suvis754.rajce.idnes.cz/stavba_s ... icanem.jpg
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod Jeňa Sova » úte 13 lis, 2012 8:22 pm

Držím se stále plánu segmentového kolejiště. Avšak, jak jsem zde již prezentoval, chci stavět žst. Luhačovice jako modul. Takže budu muset být schopný tento modul propojit s kolejištěm. Plány jsou stále ve fázi plánování, ale jedna věc se pohla. Upravil jsem si v pokoji rozložení nábytku tak, že na složené segmentové kolejiště mám více prostoru. Nákres počítá s nějakou rezervou okolo, ale není toho moc. Já počítám, že se obklopím segmenty a nikdo mě odtud nedostane :D . Jsou jasné dva rozměry:

a) Luhačovice - 200 x 40 cm. Uvažuji, jestli neprotáhnout stanici od kraje po kraj. Vím, že bych tím vlastně nedodržel měřítko 1:1 (ve zmenšení 1:120 samozřejmě :lol:), ale zas by stanice byla využitelná i jako průjezdná a delší koleje taky nejsou na škodu. Všechny koleje by se protáhly asi o 20 cm. Při potřebě užití jako koncové stanice použiju cca 20 cm dioráma šturcu, na které se chystám v nejbližší době.

b) "Pozůstatky" z kolejiště a to dva rámy 200 x 60 cm. Jeden mám již připravený. Inspiroval jsem se technologií Mirka TT, tedy použil jsem spojení dřevěnými kolíky. Touto technologií chci pokračovat i dále. Na druhém rámu ale zatím nepracuji, jelikož nevím, jestli nebudu kvůli smyčce nucen udělat rozšíření.

Smyčka by mohla být i samostaný prvek, popř. s odstavnými kolejemi jako SN. Taktéž trať mezi segmenty může být jako samostatné prvky, u kterých bych rád použil jakousi variabilitu (domácí moduly - i když této se těžko dosahuje, nechci se jí tedy držet striktně). Nebo zde existuje možnost postavit trať na stávajících panelech, ale pak mi nevychází slušná výška kolejí nad SN, pokud bych chtěl kolejiště byť jen na dvě patra.

Berte můj text jako výsledek mého dlouhodobého přemýšlení o projektu, ale rozhodně ne jako závěrečné slovo. Spíše jsem chtěl naznačit směr, kterým se chci vydat. Ten se tedy nemění, ale třeba výše zmíněné upravení prostor pro provozní kolejiště jej usměrňuje. Jo, ten prostor chcete vidět? :)

http://suvis754.rajce.idnes.cz/stavba_s ... ostoru.jpg
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod Jeňa Sova » čtv 17 led, 2013 7:35 pm

Zkusil jsem "položit" ve Wintracku (skoro) Nový Jičín. S tím bych byl i spokojený. Ale to SN, to se mi nelíbí. Navíc mi tam chybí možnost pro připojení Luhačovic... Nějaké nápady, jak z toho vybruslit?
Přílohy
Nový Jičín.jpg
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod Jeňa Sova » čtv 17 led, 2013 8:31 pm

Já vím, Milane, proto jsem psal skoro. Ty dlouhé vlečky mimo stanici by se mi na můj hotový rám nevešly. Ale i tak to je, myslím, celkem obstojná stanice.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod milan ferdián » čtv 17 led, 2013 8:42 pm

Jeňa Sova píše:Já vím, Milane, proto jsem psal skoro. Ty dlouhé vlečky mimo stanici by se mi na můj hotový rám nevešly. Ale i tak to je, myslím, celkem obstojná stanice.

Jo,jasně :wink: Aspoň tu byla inspirace pro další zájemce.Ten plánek stejně za chvíli stáhnu(stažen).
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod Jeňa Sova » čtv 17 led, 2013 8:47 pm

Milane, můžu znát (nejen) Tvůj názor na SN? Délka kolejí zleva je 150, 75, 60, 120, 60, 45 a 60 cm. Ve stanici odspodu 125, 110 a 95 cm. To by se snad mohlo dát provozovat, ne? Akorát ta odbočka na ty budoucí Luhačovice...
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod Jeňa Sova » čtv 17 led, 2013 9:41 pm

Jsem rozhodnutý. Viditelná koncová stanice bude tato. Zde přikládám nastínění rozložení provozů ve stanici.
Přílohy
Rozvržení NJ.jpg
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod milan ferdián » pát 18 led, 2013 8:30 am

Jeňa Sova píše:Milane, můžu znát (nejen) Tvůj názor na SN? Délka kolejí zleva je 150, 75, 60, 120, 60, 45 a 60 cm. Ve stanici odspodu 125, 110 a 95 cm. To by se snad mohlo dát provozovat, ne? Akorát ta odbočka na ty budoucí Luhačovice...

U TT je doporučena standartní délka vlakové soupravy pro vedlejší trať 75,0 cm.Mě trochu vadí že máš hned na druhém panelu výhybku,takže při posunu ve stanici,ti bude posunující díl zasahovat tam.Skladiště dle reálu vrať klidně zpět ke staniční budově a na pravé straně ve šturcu můžeš mít klidně jednokolejnou remízu.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod milan ferdián » pát 18 led, 2013 9:19 am

Na té fotce napravo,jde vidět kde je prohlížecí jáma v remíze.
Přílohy
Luby_29.6.2012 211.jpg
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod Jeňa Sova » pát 18 led, 2013 10:32 am

milan ferdián píše:...
U TT je doporučena standartní délka vlakové soupravy pro vedlejší trať 75,0 cm.Mě trochu vadí že máš hned na druhém panelu výhybku,takže při posunu ve stanici,ti bude posunující díl zasahovat tam.Skladiště dle reálu vrať klidně zpět ke staniční budově a na pravé straně ve šturcu můžeš mít klidně jednokolejnou remízu.


Pro posun ze stanice mohla sloužit výtažná kolej ve středu smyčky. Spíš jsem uvažoval, jestli to SN nebude lepší udělat jinak, pokud by mělo sloužit i modulovým Luhačovicím. Kusé koleje s přesuvnou na konci?

Edit.: S tou remízou nevím, jedna bude v Luhačovicích...
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod Jeňa Sova » pát 18 led, 2013 3:41 pm

Já fakt nevím. Toto je prostor a kolejivo, co mám k dsipozici...
Přílohy
pokoj.jpg
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků