Návrh kolejiště N 1100x750

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Návrh kolejiště N 1200x750

Příspěvekod milan ferdián » pon 07 dub, 2014 9:58 am

czhunter píše:Ale také jsem vycházel z toho, že Rocky_MK točnu prostě chce a hotovo.
Je to vcelku neškodná úchylka, někdo zase na kolejišti nutně potřebuje obrovský kamenný viadukt, hrad, kolotoče, hořící domeček, nudisty a v ideálním případě všechno zároveň, jak v katalogu Auhagenu.

Hmm,někdy mám pocit,že tato úchylka je dosti nakažlivá,ale budiž,chce to mít,tak ať má,ale pak ať se nediví :mrgreen:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrh kolejiště N 1200x750

Příspěvekod Barbucha » pon 07 dub, 2014 10:23 am

Co máte proti hořícímu kolotoči na hradě plném nudistů nad kamenným mostem?
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Návrh kolejiště N 1200x750

Příspěvekod fulda » pon 07 dub, 2014 10:57 am

czhunter píše:Ale také jsem vycházel z toho, že Rocky_MK točnu prostě chce a hotovo.
Je to vcelku neškodná úchylka, někdo zase na kolejišti nutně potřebuje obrovský kamenný viadukt, hrad, kolotoče, hořící domeček, nudisty a v ideálním případě všechno zároveň, jak v katalogu Auhagenu.

Tomu naprosto rozumím, taky jí mám v kolejišti.
A ještě jsi nevyjmenoval: kousek úzkorozchodné a malé parkové kolejiště.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 5172
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Návrh kolejiště N 1200x750

Příspěvekod miroslav lengyel » pon 07 dub, 2014 4:44 pm

Taky existují lidé,kteří chtějí mít na svém domácím kolejišti rychlíky,byť čtyřvozové. :D Sice s nimi jen občas projedou stanicí a jinak jsou schované ve SN,ale což.No a po čase samozřejmě dojdou k závěru,že je škoda,aby byly schované ve SN.Takže vyhodí z místnosti poslední zbytky nábytku a postaví si přístaveček,:lol: na kterém už budou ony rychlíky vystaveny na odiv a tím pádem si splní sen každého mašinkářského maniaka a mají celý pokoj jen a jen pro sebe. :lol: :mrgreen:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Návrh kolejiště N 1200x750

Příspěvekod milan ferdián » pon 07 dub, 2014 5:41 pm

miroslav lengyel píše:Taky existují lidé,kteří chtějí mít na svém domácím kolejišti rychlíky,byť čtyřvozové. :D Sice s nimi jen občas projedou stanicí a jinak jsou schované ve SN,ale což.No a po čase samozřejmě dojdou k závěru,že je škoda,aby byly schované ve SN.Takže vyhodí z místnosti poslední zbytky nábytku a postaví si přístaveček,:lol: na kterém už budou ony rychlíky vystaveny na odiv a tím pádem si splní sen každého mašinkářského maniaka a mají celý pokoj jen a jen pro sebe. :lol: :mrgreen:

Míro,tvoji anabázi známe (viz.tvoje stránky). :mrgreen:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrh kolejiště N 1200x750

Příspěvekod wendycrx » pon 07 dub, 2014 6:01 pm

Tak tak..já si svůj sen splnil..byť jsem se snu musel vzdát...
1.JPG



A jak jsem slíbil..byť to bude asi zbytečné.. toto by se určitě nechalo postavit na danném prostoru..
20130518_114106.jpg


aa.jpg


Joo a pod postel se mě to vešlo taky i když to bylo v patrech....byť bez krajiny ale zase to je TT....
wendycrx
 
Příspěvky: 132
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:10 pm

Re: Návrh kolejiště N 1200x750

Příspěvekod miroslav lengyel » pon 07 dub, 2014 7:01 pm

milan ferdián píše:
miroslav lengyel píše:Taky existují lidé,kteří chtějí mít na svém domácím kolejišti rychlíky,byť čtyřvozové. :D Sice s nimi jen občas projedou stanicí a jinak jsou schované ve SN,ale což.No a po čase samozřejmě dojdou k závěru,že je škoda,aby byly schované ve SN.Takže vyhodí z místnosti poslední zbytky nábytku a postaví si přístaveček,:lol: na kterém už budou ony rychlíky vystaveny na odiv a tím pádem si splní sen každého mašinkářského maniaka a mají celý pokoj jen a jen pro sebe. :lol: :mrgreen:

Míro,tvoji anabázi známe (viz.tvoje stránky). :mrgreen:

To není anabáze,to je radost. :D
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Návrh kolejiště N 1200x750

Příspěvekod Rocky_MK » úte 08 dub, 2014 10:25 am

Tak jsem si to překreslil do scarmu. Kolejivo sice nesedí úplně přesně, ale tvarově plán odpovídá (jinak si to kreslím ručně, přímo s kolejivem, které použiju). Vyšel jsem z toho plánku Milana Ferdiána.

Vypadá to zatím takhle. Podle mého ručně kresleného plánku se tam ta odbočná trať takhle klidně vejde. Koleje teď u sebe všechny nemám, pouze exemplář od každého kusu, takže si to teď zkusmo neseskládám.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Návrh kolejiště N 1200x750

Příspěvekod Rocky_MK » stř 16 dub, 2014 7:26 pm

Co tahle varianta (příp. tahle) ?

Přemýšlel jsem, projížděl fórum a trochu jsem vystřízlivěl. Depo raději vážně vypustím, místo toho jsem raději udělal koncovou staničku s vlečkou (levý horní roh), kde bych asi udělal jen nějakou nakládací plochu, celou továrnu bych tam asi nenarval. Nechtěl jsem se připravit o viditelnou část na hlavní širé trati, jen nevím, nakolik je reálné, že by ta mezilehlá dolní stanice měla takovou zatáčku.
Ovál vypustit nechci ze zřejmých důvodů - parní provoz (není nutnost otáčení a přepřahání parních lokomotiv) a rád bych si jen tak dal kafe a pokochal se, jak vlak sám jede krajinou. Trochu reálnějšího provozu si užiju na vedlejší trati s motoráčkem nebo krátkým nákladním vlakem, který by obsluhoval vlečku...a celé kolejiště bych trochu pootočil, aby ta nádraží nebyla rovnoběžně s hranou základové desky. Jaký na to máte názor?
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Návrh kolejiště N 1200x750

Příspěvekod KaRei » čtv 17 dub, 2014 12:00 pm

Ahoj, dnes jsem se dostal k pročtení Tvého vlákna.
No vy jste tady teda pěkně válčili :D
Rocky, nezlob se prosím na ostatní za cupování tvých plánů, neustále se tady objevují nové návrhy od začínajících stavitelů kolejišť, a některé z místních modelářů už zkrátka nebaví opakovat dokola jak kolovrátek co je kde špatně. To víš, prvnímu to vysvětlíš, druhému zopakuješ, s desátým máš ještě trpělivost, ale když je to x-stý člověk, tak už mu řekneš že to má prostě blbě a ať si nastuduje pořádně materiály kolem, respektive pročte fórum, porozhlédne se po již existujících vyladěných návrzích, atd. Asi jako kdyby za tebou jako kitařem přišel začínající kitař a ať mu zhodnotíš jeho model třeba práškovacího Čmeláka. Koukneš na model a vidíš, že ten Čmelák má delta křídlo a 4 motory, a k tomu ti ten začínající modelář řekne, že ty 4 motory tam prostě chce (drtivá většina začínajících železničních modelářů na svém kolejišti prostě "musí mít" velké depo, dvoukolejku jako hlavní trať, stanici alespoň s 5 staničními kolejemi atd, i když je to na jimi znázorňovanou trať/stanici zbytečné, stejně jako je zbytečné pro Čmeláka mít 4 motory). Mě v mých návrzích taky vymáchali pořádně čumák. Taky jsem si to zasloužil. Teď jsem za to rád, protože to pozdrželo začátek stavby a postupně se plán piloval a piloval až z toho bylo něco úplně jiného :lol:
Oni to nemyslí zle. Sice občas štěkají, ale nekoušou (teda koušou, ale naštěstí jen návrhy) :mrgreen:

Z tvého posledního příspěvku se mi osobně více líbí ta druhá varianta.
U koncového nádraží bych zkusil vést hlavní kolej přes výhybku u vlečky spíše rovně, než do odbočky. Musel bys kvůli tomu posunout koncové nádraží trochu níž aby ti to vyšlo. Na vlečku by se pak vjíždělo odbočkou. Myslím, že by to pak vypadalo lépe ;)
Nevím jestli v tomto kolejivu jsou k dispozici i obloukové výhybky. Pokud ano, zkusil bych výhybku ke skladištní koleji posunout k pravému zhlaví do oblouku (nahradit ji obloukovou výhybkou). Výhybka pak nebude uprostřed nádraží a vlak stojící případně na prostřední koleji ti ji pak nebude blokovat.
A případně by nádraží sneslo o jednu dopravní kolej pro hlavní trať více. Pro případné křižování vlaků na hlavní trati (třeba časem dostaneš chuť na třetí soupravu, nebo prostě jen kvůli větší modelářské věrnosti, kdy konstruktéři tratě počítali s možností, že se ve stanici sejdou 3 vlaky současně - jeden z lokálky a dva z obou směrů z hlavní tratě).

Vyzkoušej, jestli se ti to bude líbit a jak ti to bude nebo nebude vycházet :wink:

Pokud jde o depo s točnou, co si jej postavit jako diorama? :)
Uživatelský avatar
KaRei
 
Příspěvky: 211
Registrován: pát 16 bře, 2012 2:06 pm

Re: Návrh kolejiště N 1200x750

Příspěvekod Rocky_MK » čtv 17 dub, 2014 2:31 pm

Díky za názor a konstruktivní kritiku :) Opravdu nevidím důvod se na někoho zlobit. Jen jsem dost cholerik a vadí mi, když si někdo z toho, co jsem řekl/napsal vyvozuje něco, co není pravda (např. že s tím chci mít co nejmíň práce a že jsem očekával chválu apod). S tím vysvětlováním a opakováním to chápu, byť preferuju místo názorů "tohle je blbost" názory "tohle je blbost, protože..."
Ale už to nechme být, myslím, že jsme si to vyjasnili a nerad bych byl s někým na nože, už jen kvůli tomu, že jistě budu potřebovat nejednou poradit :) Každopádně jsem znejistěl a začal se sám sebe znova ptát co vlastně chci, prošel si víc plánků, zkusil něco navrhnout, ale většinou jsem od toho upustil, zejména kvůli prostoru, a vrátil se k původní koncepci, ale bez depa a se snahou vytvořit alespoň o něco málo smysluplnější návrh, který by umožnil trochu logičtějšího ježdění, ovšem ne za cenu, že vlak bude většinu času někde v skrytých vratných smyčkách a jízdy po širé trati bude minimum (proto taky nechci kolejiště, kde je hlavní trať na jedné i druhé straně nádraží hned za zhlavím zaústěna do tunelu).
Koncová stanice není úplně můj nápad, inspirovalo mě TT kolejiště podobných, ale trochu větších rozměrů (přepočteno do TT).
Vlečku jsem původně měl tak, jak jsi říkal (v odbočce, ne v hlavním směru výhybky), ale pak vycházela příliš blízko okraje panelu. No ale jestli je to taková blbost, předělám to. Stanici ještě zkusím předělat pro 3 dopravní koleje. Provoz jsem zamýšlel tak, že současně by na trati byly maximálně 3 vlaky, z toho pouze jedna "dlouhá" souprava, a to osobák BR118+3 čtyřosáky nebo BR65+2 dvoupatráky (spodní staniční kolej), dále motoráček, který by pendloval mezi kusou kolejí na dolním nádraží a koncovým nádraží a případně krátký nákladní vlak, který by z prostřední staniční koleje (vešel by se mezi zhlaví a výhybku, která odbočuje na kusou kolej) vjížděl na odbočnou trať, kde by dojel do nádraží, zacouval na vlečku a lokomotiva poté sjela dolů do stanice na kusou kolej. Druhým směrem by to šlo tak, že lokomotiva by dojela do koncového nádraží, vytáhla naložené vagony z vlečky před staniční budovu, po objízdné koleji by se přepojila na druhý konec vlaku (to je asi blbost, aby nákladní vlak couval do spodní stanice, že?) a náklaďáček by pak sjel do dolní stanice. Je pravda, že ještě jedna staniční kolej by se hodila, už kvůli tomu, aby se lokomotiva od náklaďáku neblokovala navzájem s motoráčkem apod...

Depo jsem se rozhodl oželet, už mě to ani nemrzí. Pokud mi tohle modelaření půjde, rád bych za několik let, až budu bydlet ve "vlastním", dal dohromady TT kolejiště cca 2-3 x 1-1,2 metru a už s kvalitnějším kolejivem, novými vozidly apod. Tam bych udělal mj. trochu větší nádraží s depem. Tohle enko beru jako něco na začátek...

EDIT: Tak jsem to zatím upravil do téhle podoby, jsem zvědav, jak mi to vyjde v reálu, až si to poskládám. Předpokládám mírné zvětšení panelu, na délku to ani nevadí, spíš na šířku...
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Návrh kolejiště N 1200x750

Příspěvekod milan ferdián » čtv 17 dub, 2014 3:37 pm

To máš tak,já už vydal na toto téma dvě publikace.A ten tvůj návrh,tu fakt vidíme x-krát :wink: .Je pravda,že ještě ne v N-ku :D ,ale brzo bude i tato mezera vyplněna.Já tě sleduji,jsem zvědav jak dalece se v projektu dostaneš. :wink:
Teď k tvému kolejivu PIKO,to že máš tolik a tolik výhybek již víme.Co nevíme jaké poloměry oblouků máš k dispozici.
R193 - ??? (7,5°/15°/45°)
R223 - ??? (7,5°/15°/45°)
R425 - ??? (oblouková kolej jako protioblouk k výhybce)

Koleje přímé,kusové nebo flexi?
220 - ???
110 - ???
55 - ???
30 - ??? (doplňková)
106 - ??? (doplňková)

Ostatní koleje jako příslušenství nevypisuji.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrh kolejiště N 1200x750

Příspěvekod Rocky_MK » čtv 17 dub, 2014 3:57 pm

Výhybky mám zatím 4 pravé a 3 levé, s tím, že není problém další levou a pravou přikoupit, abych jich měl dost na tu poslední verzi návrhu. Přestavníky vůbec neuvažuju, výhybky budou ruční s magnetickou aretací poloh. Koleje jsou kusové, rovné o délce 110mm a obloukové o poloměrech 193 a 223mm (45°) a pak ty 425mm (15° pokud se nepletu, prostě ten protioblouk k výhybce). Mám ještě jednu 15°křižovatku, jejíž využití nepředpokládám. V případě potřeby si můžu z uvedených kolejí také nějakou část uříznout přímo na míru (anebo dokoupit nějaké menší kolejky, poměrně nedaleko mám bazar, kde jsou takových věcí mraky a za pakatel).
Proto po nikom nechci nic konkrétního na kolejivo a návrh na PC beru jen jako "ilustrační foto" pro posouzení kolejového plánu, směrodatné je pro mě fyzické seskládání.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Návrh kolejiště N 1200x750

Příspěvekod milan ferdián » čtv 17 dub, 2014 4:38 pm

Toto kolejiště je sice v TTečku,ale koncepce tvého vedení trati je totožný.Plánek je velmi starý cca z roku 1990.
Přílohy
Archeo 008.jpg
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrh kolejiště N 1200x750

Příspěvekod Rocky_MK » čtv 17 dub, 2014 4:52 pm

To se mi hrozně líbí, obzvlášť to, že je to nakresleno trojrozměrně :) Jen mi tam vadí to, co jsem popsal výše - hlavní trať téměř celá v tunelu. Mně pro optické oddělení a dojem "vzdálenosti" stačí tunel menší (klidně v něm můžu třeba zastavit) a kdyby část té hlavní tratě vedla údolím, jak jsem tam dočmárnul, tak je to z mého pohledu dokonalé.
EDIT: Tento návrh má takové kouzlo, že vážně uvažuju, že bych se vykašlal na 3 staniční koleje a udělal to podle tohohle.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník